A Facebook megtámadja a Pinterest-et a Sets nevű funkcióval, amely lehetővé teszi, hogy több státuszfrissítést, fotót vagy videót válasszanak a felhasználók, és ezeket tematikus gyűjteményként osszák meg.
A Facebook már évek óta próbálja felvenni a versenyt a Pinterest-tel. Gondoljunk csak a gyűjteményes hirdetésekre, amelyek lehetővé teszik, hogy az emberek elemeket mentesenek el a profiljuk kívánságlistáján. Áprilisban az Instagram-on elindították a könyvjelző funkciót, amellyel bejegyzéseket lehet privát gyűjteménybe menteni. Az új funkciót, a Sets-t pedig már el is kezdték tesztelni néhány országban. Ez leginkább egy Pinterest táblához fog hasonlítani, amellyel tervek készíthetőek.
Ezeket a gyűjteményeket nem kell feltétlenül minden ismerősünkkel megosztani, beállíthatóak titkos készletek is, így úgy menthetünk el egy-egy témához kapcsolódó képet vagy bejegyzést, hogy csak mi vagy a kijelölt ismerőseink lássák.
Ezzel az újítással a felhasználók komfortosabbak lehetnek például olyan hobbikban, amelyeket nem szeretnének minden ismerőssel megosztani. Természetesen a Facebook a bevételszerzésre is gondolt, mivel speciális termékinformációkat kínál az új funkcióval, amely a hirdetők számára lehet majd érdekes.
A Facebook eddig sikereket ért el a versenytársak termékeinek a másolásában, gondoljunk csak az Instagram Stories funkciójára. Nem valószínű, hogy a Sets miatt felhasználókat veszít a Pinterest, de ha megállítják a növekedését, akkor az elegendő lehet a közösségi média óriás sikeréhez.