Menü

A jövő az automatizált megoldásoké

by Szlaukó Barbara, szeptember 13, 2022
A magyar e-commerce piac növekedésének kulcsa az automatizált megoldásokban rejlik, ugyanakkor a magyar vállalatok még gyakran idegenkednek a digitális újdonságoktól. Az edukáció fontosságáról és a magyar e-commerce piacról beszélgettünk Donáth Fruzsinával, a Smart Trade Applications Kft. üzletfejlesztési igazgatójával.

Professzionális árazás egy gombnyomással

Az e-kereskedelem egyik mozgatórugója az automatizáció. Ma már egy sikeres webshopon nem valódi emberek árazzák be egyenként a termékeket, az online marketingkampányokat sem egyedileg bonyolítják, és nem manuálisan kezelik a raktárkészleteket, számlázást és így tovább. Ezeket a feladatokat fejlett digitális megoldások veszik át, amelyek segítségével az adott cég gyorsabban és hatékonyabban működtetheti a kereskedelmi folyamatokat. 

Az automatizáció szerepével kapcsolatban Donáth Fruzsina, a ConvKit üzletfejlesztési igazgatója elmondta: 

– Az automatikus megoldások mindig óriási lökést adnak a fejlődésnek. A PriceKit példája is jól mutatja, hogy egy árazási rendszer milyen sok manuális munkaórát spórolhat meg ügyfeleknek. Mivel a digitális piacon az árazás gyakorlatilag folyamatosan zajlik, egyáltalán nem mindegy, hogy ez a tevékenység mennyi idő alatt, mennyi termékkel és milyen pontosan megy végbe. Ez a technológia nem csak konkrét árjavaslatokat képes adni egy-egy szegmensre a beállított árpreferenciák alapján, hanem be is árazza az adott árukészletet. A PriceKit tulajdonképpen a teljes árazási folyamatot képes átvenni az ügyfelektől.

Konverziónövelés mesterfokon

Az e-commerce piac másik kulcskérdése a webshopok közönségének körében a konverziók arányának növelése. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a drága marketingkampányokkal bevonzott látogatók közül hányan és milyen tevékenységet, aktivitást végeznek az oldalon: feliratkoznak-e a hírlevélre, kitöltik-e az adatlapokat, regisztrálnak-e, valamint nem utolsósorban vásárolnak-e. A konverzió mértékét jelentősen befolyásolja a weboldal felépítése, a vásárlói út, amit meg kell tennie a vevőnek. A ConvKit tulajdonképpen egy intelligens popup rendszer, amely felugró üzeneteivel ezen az úton kalauzolja végig a látogatókat. Segítségével automatikus üzeneteket lehet küldeni, illusztrálni lehet bármit, össze lehet hasonlítani termékeket. 

– Bár a nemzetközi porondon ezek a megoldások nem ismeretlenek, Magyarországon az árazási rendszerünket tekintve csak egy versenytársunk van, a popup megoldásunk pedig valódi piaci rést tölt be – mondja Donáth Fruzsina. – A világban rengeteg olyan drága és komplex fejlesztés, úgynevezett „csillagromboló” létezik, amely számtalan fölösleges funkciót tartalmaz, ugyanakkor az egyszerűbb, „szigetszerű” popup megoldások csak-egy-egy konkrét, speciális problémát képesek kezelni. A PriceKit és a ConvKit előnye, hogy két fontos, speciális problémára nyújt automatizált megoldást oly módon, hogy egymással is tudnak kommunikálni. Képesek ár alapú információkat ötvözni a felbukkanó üzenetekben, ez pedig az e-commerce piacon egyedülálló.

Óriási az érdeklődés az adatalapú megoldások iránt

A világjárvány az automatizált megoldások piacát is jelentősen befolyásolta. A pandémia nem csak globálisan, de Magyarországon is hihetetlenül felgyorsította a digitalizációs folyamatokat. A cégek jelentős része került lépéskényszerbe, mert nem volt más választása. – A nagy offline kereskedőknél és a kisebb online szereplőknél is egyaránt a prioritási listák élére kerültek a digitalizációs fejlesztések. Ráadásul több iparág teljesen megváltozott: az emberi érintkezést kerülni kellett, illetve költséghatékonyabbá kellett tenni a folyamatokat. Hatékonyabb, gyorsabb, olcsóbb megoldásokat kellett keresni az egyes feladatokra. Ez a trend pedig óriási érdeklődést váltott ki nem csak a digitalizáció irányába, hanem az úgynevezett adatalapú megoldások, automatizmusok felé is – hangsúlyozta Donáth Fruzsina.

A magyar piacon még mindig az edukáció a legfontosabb

– A magyar piacon annak sajátosságaiból adódóan még a nagyobb kereskedőknél is bizonytalanság és óvatosság tapasztalható a különböző digitális megoldások alkalmazásával kapcsolatba. Ráadásul a pandémia miatt rengeteg teljesen új vállalkozás jelent meg az e-kereskedelemben, amelyek szintén igénylik a tanácsadást. Bár ma már nálunk is számtalan automatizációs megoldás érhető el, ezeket egyelőre még jóval kevésbé használják a magyar webshopok, mint akár a régió más országaiban – tette hozzá az üzletfejlesztési igazgató. – Ugyanakkor az is biztos, hogy ha a digitális piacon valaki sikeressé szeretne válni, akkor nem elég bízni egy üzleti ötletben, de érteni is kell az e-kereskedelem alapjait, illetve az ott működő szolgáltatásokat. Fontos szerepe van tehát az oktatásnak, érdemes webinárokra és konferenciákra is ellátogatni, ahol elég sok tudást össze lehet gyűjteni.

A régió e-commerce piacai jóval előttünk járnak

Ez a tapasztalatlanság és tudáshiány állhat annak hátterében is, hogy kevés külföldön is sikeres magyar e-kereskedőt ismerünk. Donáth Fruzsina kifejtette: 

– Az e-commerce tudás bizonyos része egyszerűen hiányzik a kultúránkból. A saját ügyfeleinknél is tapasztaljuk, hogy egy külföldi, például egy cseh, lengyel vagy nyugat-európai e-commerce szereplő mennyivel tájékozottabb, mint egy magyar. Ebből adódóan a régiós piacok is sokkal fejlettebbek, például a hasonló lakosságszámmal rendelkező Csehországban az e-commerce forgalom a négy ötszöröse a hazai piacnak. Ezt a különbséget pedig nagyon nehéz egyik napról a másikra ledolgozni. A másik piacbefolyásoló tényező a tőke! Ma már nem elég egy jó ötlet, egy weboldal és egy-két kampány, komoly üzleti stratégiára, szilárd pénzügyi háttérre és hatékony működésre van szükség.

A magyar piac már a pandémia előtt is dupla számjegyű növekedési ütemben bővült, míg az elmúlt két évben ez a növekedés még inkább felgyorsult. Donáth Fruzsina arra számít, hogy egyre több és profibb szolgáltatás és szereplő jelenik meg a hazai e-kereskedelemben, így a verseny éleződni fog.

– Csak úgy tudnak versenyképesek maradni a hazai szereplők, ha növelik digitális ismereteiket, és nyitottak mindenre, illetve elfogadják azt, hogy az interneten mindennek a vásárlóról kell szólnia. Egy offline cégnél a digitális transzformáció sikere pedig attól is függ, hogy a cégvezető mennyire látja át ennek a tevékenységnek a fontosságát. Ha a digitalizáció általános menedzsmentszemponttá válik, akkor a magyar szereplők is sikeresebbek lehetnek, akár még nemzetközi szinten is.”

Depó

A nemzetközi online piac továbbra is dinamikusan növekszik – Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista

A nemzetközi online piac 2023-ban várhatóan 10%-kal bővül, amely némiképpen meghaladja a tavalyi fejlődési ütemet. Az online térben továbbra is Kína számít a legnagyobb kereskedőnek, amely a világ online forgalmának felét tudhatja magáénak. Globális ecommerce áttekintés következik a Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című kiadványunkból.
2024-01-19
Depó

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
2024-02-14
Depó

A jövő az automatizált megoldásoké

A magyar e-commerce piac növekedésének kulcsa az automatizált megoldásokban rejlik, ugyanakkor a magyar vállalatok még gyakran idegenkednek a digitális újdonságoktól. Az edukáció fontosságáról és a magyar e-commerce piacról beszélgettünk Donáth Fruzsinával, a Smart Trade Applications Kft. üzletfejlesztési igazgatójával.
2022-09-13
Depó

Töretlen fejlődés a csomagautomaták piacán

A logisztikai piac és ezen belül a csomagautomata szolgáltatók jelentős kihívásokkal szembesültek az elmúlt időszakban, ugyanakkor ezzel párhuzamosan komoly lehetőségek nyíltak a további bővülésre. Az e-commerce piacon a csomagautomaták szerepéről és a legújabb trendekről beszélgettünk a FOXPOST társalapító-vezérigazgatójával, Bengyel Ádámmal.
2022-09-12
Depó

Új üzleti modell egy változó piacon

A hazai sportszerpiac egyik legjelentősebb szereplője különleges időszakként élte meg a pandémiát. Az ilyen helyzetekben pedig a rugalmasság komolyan felértékelődik – állítja Román Gergely, a Decathlon e-kereskedelmi igazgatója.
2022-09-13
Depó

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.
2022-09-13
Depó

Bevételnövekedés a depo.hu-val

A depo.hu neve sokak számára csenghet még ismeretlenül, akik viszont élnek már szolgáltatásainkkal, elégedetten tekinthetnek minden hónapban elért eredményeikre.
2023-09-26
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató