Menü

Megállíthatatlan online marketing trendek 2016

by google news, január 29, 2016
Milyen online trendek határozzák meg a nemzetközi marketinget? Hogyan néz majd ki a jövőben az online marketing? Cikkünkben ezekre a kérdésekre is keressük a választ. Sok szó esett már az online marketing trendekről a portálon. Mobilhasználat, automatizálás, adatvezérelt marketing, organikus hirdetések, közösségi média marketing, sorolhatnánk még azokat a trendeket, amelyek már az előző évben is rendkívül […]

Milyen online trendek határozzák meg a nemzetközi marketinget? Hogyan néz majd ki a jövőben az online marketing? Cikkünkben ezekre a kérdésekre is keressük a választ.

Sok szó esett már az online marketing trendekről a portálon. Mobilhasználat, automatizálás, adatvezérelt marketing, organikus hirdetések, közösségi média marketing, sorolhatnánk még azokat a trendeket, amelyek már az előző évben is rendkívül fontosak voltak, illetve 2016-ban még tovább nő majd a szerepük. Ezekről a trendekről sokat lehetne még írni, illetve jelen cikkünkben is foglalkozunk majd velük, azonban ezek mellé olyan trendeket válogattunk össze, amelyekről portálunkon eddig kevesebb szó esett.

Küzdelem a hirdetésblokkolók ellen

A tavalyi évben jelentősen megnőtt a hirdetésblokkolók használata, ennek hatására pedig a weboldalak elkezdték a harcot ezek ellen a programok ellen: például a Yahoo megakadályozta, hogy a hirdetésblokkolót használók hozzáférjenek az email fiókjukhoz, más oldalak pedig a tartalmaikhoz való hozzáférést blokkolták. A felhasználókban is tudatosulnia kell annak, hogy az ingyenes tartalom hozzáféréssel mindig együtt fognak járni a reklámok.

Másik lehetősége a cégeknek, hogy organikus reklámokat használnak. Ezeknek a reklámoknak az előnye, hogy ingyenes és sikeresen terjesztheti a márka hírét. A cégek organikus reklámokkal a közösségi oldalakat és a keresőket célozhatják meg, a felhasználói élmény így eltérhet a fizetett hirdetéseknél tapasztaltaktól.

Tartalommarketing

Egy tavalyi kutatás alapján a marketingesek többsége szerint a jövő évben a legjövedelmezőbb online marketing trend a tartalommarketing lesz. A tartalommarketingnek már a 2015-ös évben is folyamatosan nőtt a jelentősége, például a Google rangsorának is köszönhetően, amely a minőségi tartalmat a keresőlistán előrébb helyezi. A marketingesek új és már létező tartalom formátumokkal igyekeznek felkelteni az ügyfeleik figyelmét.

Milyen újdonságok terjedhetnek el a tartalommarketingben?
Tavaly a YouTube lehetővé tette, hogy 360 fokos videó hirdetéseket is fel lehessen tölteni. A virtuális valóság lehet a következő nagy trend a tartalom előállításban, hiszen a Google máris kimutatta, hogy a 3D-s videók sikeresebbek, mint a hagyományos videók.

Természetesen a blogok továbbra is népszerűek maradnak, nem csak azért, mert lehetőséget adnak arra, hogy összetett kérdéseket is bemutassanak a cégek az olvasóknak, de a keresőoptimalizáláshoz is tökéletesek, amivel növelheti a cég a láthatóságát a keresőkben. A blogok mellett hasznosak lehetnek a cég számára a hírlevelek, az infografikák, vagy a statisztikákat összefoglaló dokumentumok is.

A tartalommarketing nem csak az ügyfelekkel való kommunikációban, de a vállalatok közötti (B2B) kommunikációban is jelentős szerepet kap. Bár a tartalommarketing előnyeit egyre több cég használja, többségük még következetlenül teszi. Ez a jövőben megváltozhat, ahogy egyre több cég ismeri fel a tartalommarketingben rejlő lehetőségeket.

Közösségi oldalak

Megállíthatatlannak tűnik a közösségi oldalak szerepe az online marketingben. A közösségi oldalakat használók száma az internet használókéval együtt folyamatosan növekszik. A fiatalabb generáció nagy többsége (egy kutatás szerint az Egyesült Államokban 90%-a) már használja a közösségi oldalak legalább egyikét. Legnagyobb arányban a fiatalok mellett a 65 év feletti korosztály aránya nő a közösségi oldalakon, ami a marketing szempontjából azért lehet fontos, mert megváltoztathatja azt, hogy a cégek milyen csoportokat célozhatnak meg a közösségi média marketingjük során.

A közösségi média marketing egyre személyre szabottabb lesz, ahogy az online marketing is általában véve. Ki fog derülni, hogy melyik tartalom milyen közösségi oldalakon működik a legjobban. Ehhez kapcsolódik, hogy egyre jobb algoritmusok állnak a marketingesek rendelkezésére, amelyekkel megállapíthatják, hogy milyen tartalmak megosztását fogadja majd legjobban a közösség, és mi térül meg a legjobban.

Mobil eszközök használata

Az elmúlt években egyre nagyobb lett az aránya azoknak, akik mobil eszközökön kerestek vagy ilyen eszközökön használták a közösségi oldalakat. Jelenleg az email olvasás aránya növekszik folyamatosan az okostelefonokon és tableteken, ami fontos változásokat hozhat az email marketingben. Míg az email optimalizálás a mobil eszközökre nagyon fontos lehet a cégek számára, nem feledkezhetnek meg arról sem, hogy a különböző email szolgáltatók másképp jeleníthetik meg az emaileket.

A mobilra optimalizálás témájával összefügg az, hogy egyre nagyobb szerepet kap az, hogy az emberek több eszközt használnak az internethez való csatlakozásra. Ezeket az eszközöket a különböző mutatók gyakran külön személyként azonosítják. A tendencia azt mutatja, egyre komplexebb feladat lesz felmérni az oldalak látogatottságát, de ez egyre fontosabbá fog válni a cégek számára. A cégeknek fel kell fedezniük, hogy mely eszközökön, milyen formában hirdethetnek legkevésbé tolakodó módon, relevánsan az ügyfeleik számára. Ehhez nélkülözhetetlen a különböző eszközökön való csatlakozás felmérése.

Központban az ügyfél

Az eddigiek alapján is világos, hogy mekkora szerepe van annak, hogy a márkák ismerjék az ügyfeleiket, hiszen ez teszi lehetővé a személyre szabott hirdetéseket. A perszonalizálás és a kontextualizálás a vizuális tartalom és a videók esetében is fontos szerepet fog kapni: a statisztikák szerint azokat a hírlevelek, amelyeknek a tárgysora személyre szabott videóra utalnak, azokat sokkal nagyobb eséllyel nyitják meg. Gondolhatunk itt akár a Netflix sikerére is, ami a korszellemnek megfelelően a helytől és időtől független, korlátlan videós tartalomfogyasztást kínálja a felhasználóknak, töretlen sikerrel. 

A felhasználói részvét és felhasználói tartalom generálás is egyre nagyobb szerepet kap és egyre értékesebb a céges marketingben. A felhasználók által készített videók, képek, visszajelzések és más tartalmak létfontosságúak lesznek a márkák számára.

Hírek

Kedvel, imád, hűha: A Facebook reakciók pszichológiája

Pár napja a Facebook lépett egy nagyot, és a jól ismert Like gomb után végre lehetőséget adott arra, hogy a véleményünket olyan jelekkel is kifejezhessük, mint az „imádom” vagy a „hűha”, ezzel pedig akarva-akaratlanul utat nyitott az érzelmek árnyaltabb kifejezésének a közösségi oldalon is. Bár az üzleti élet virtuális valóságának elsősorban a LinkedIn ad teret, […]
2016-03-01
Blog

Az emberek több mint fele mobilon keres

A BrightEdge új tanulmánya szerint a keresési forgalom 57%-a jelenleg okostelefonokról és táblagépekről származik. Eric Schmidt, a Google korábbi vezérigazgatója 2010-ben megjósolta, hogy eljön az az idő, amikor a mobilokat használják a legtöbben. Ez a jelenség meglehetősen gyors ütemben zajlott le az elmúlt években, melyet a BrightEdge kutatása is megerősít. A mobil felé történő elmozdulás […]
2017-08-25
Hírek

Instagram: archiválható történetek

Az Instagram Stories funkciója hatalmas sikert aratott, a 24 órán belül eltűnő fotókat és videókat már több mint 300 millióan osztják meg naponta. Most azonban egy alapvető tulajdonsága változik meg ezeknek a történeteknek: mostantól archiválni is lehet a történeteket és a legjobb pillanatokból összefoglaló is közölhető. A Highlights, azaz az összefoglaló a profil leírása alatt […]
2017-12-11
Hírek

„Mi nem giga nagyok akarunk lenni, hanem fenntarthatók” – 10 éves az EAZY Digital

Ügynökségünk idén ünnepelte a 10. születésnapját, ennek apropóján a tulajdonosok, Kocsis Márk és Molnár Tamás meséltek az elmúlt 10 esztendő nehézségeiről, örömeiről és tanulságairól, valamint arról, hogyan képzelik el a következő évtizedet.
2023-11-16
Hírek

Messenger Lite: új funkcióval bővítik

A Messenger Lite-ot 2016 októberében indították el, amely a Messenger egy olyan változata, ami kifejezetten a régebbi készülékeket használóknak kedvez. Most egy új funkcióval bővítik az appot. A Messenger Lite eddig csak hangalapú hívást és szöveges üzeneteket engedélyezett, de mostantól már videótelefonálni is lehet vele. A fejlesztésre azért volt szükség, mert tavaly 17 milliárd videóhívást […]
2018-03-09
Hírek

Dr.Google: Orvosi szakvélemény a keresőből?

Fejfájás, kaparó torok, émelygés okai - Google keresések milliói, vagyis a teljes keresések 1%-a a fentihez hasoló tünetekre történik világszerte. Ez a Google-nek is feltűnt, hiszen tegnapi bejelentése alapján fokozatosan elérhetővé válik, egyelőre angol nyelven a keresőben az az új funkció, ami a keresett tünetekhez kapcsolható tüneteggyütteseket mutat majd be, ezzel megkönnyítve a különböző tünetekre […]
2016-06-21
Hírek

Facebook: havidíjas lesz az oldal?

Mark Zuckerberg a meghallgatásán megemlítette az esetleges fizetős Facebookot, mellyel kapcsolatban nemrég Sheryl Sandber, a vállalat ügyvezető igazgatója a negyedéves pénzügyi jelentések ismertetésekor beszélt erről a lehetőségről. Elmondta, hogy gondolkodnak, honnan tudnának újabb bevételeket szerezni, akár a havidíjas szolgáltatással is. Az elgondolkodtató, ha bevezetnék az előfizetést, akkor a felhasználók jutnának-e ezzel valamilyen extra funkcióhoz? Ennek […]
2018-04-27
Hírek

Reklámköltés: Növekedett a reklámköltés, az online hirdetéseké a jövő

Idén márciusban negyedszerre került megrendezésre az Evolution – Mobile Hungary konferencia, ahol Urbán Zsolt a Magyar Reklámszövetség elnöke idén is ismertette az előző évi reklámköltés adatokat. A tavalyi kutatás főbb megállapításai között szerepel, hogy a  reklámokra fordított összeg növekedése mellett tavaly először haladta meg az online költés az összes többi reklámköltést. Magyarországon a cégek 2015-ben […]
2016-03-17
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató