Menü

Megállíthatatlan online marketing trendek 2016

by google news, január 29, 2016
Milyen online trendek határozzák meg a nemzetközi marketinget? Hogyan néz majd ki a jövőben az online marketing? Cikkünkben ezekre a kérdésekre is keressük a választ. Sok szó esett már az online marketing trendekről a portálon. Mobilhasználat, automatizálás, adatvezérelt marketing, organikus hirdetések, közösségi média marketing, sorolhatnánk még azokat a trendeket, amelyek már az előző évben is rendkívül […]

Milyen online trendek határozzák meg a nemzetközi marketinget? Hogyan néz majd ki a jövőben az online marketing? Cikkünkben ezekre a kérdésekre is keressük a választ.

Sok szó esett már az online marketing trendekről a portálon. Mobilhasználat, automatizálás, adatvezérelt marketing, organikus hirdetések, közösségi média marketing, sorolhatnánk még azokat a trendeket, amelyek már az előző évben is rendkívül fontosak voltak, illetve 2016-ban még tovább nő majd a szerepük. Ezekről a trendekről sokat lehetne még írni, illetve jelen cikkünkben is foglalkozunk majd velük, azonban ezek mellé olyan trendeket válogattunk össze, amelyekről portálunkon eddig kevesebb szó esett.

Küzdelem a hirdetésblokkolók ellen

A tavalyi évben jelentősen megnőtt a hirdetésblokkolók használata, ennek hatására pedig a weboldalak elkezdték a harcot ezek ellen a programok ellen: például a Yahoo megakadályozta, hogy a hirdetésblokkolót használók hozzáférjenek az email fiókjukhoz, más oldalak pedig a tartalmaikhoz való hozzáférést blokkolták. A felhasználókban is tudatosulnia kell annak, hogy az ingyenes tartalom hozzáféréssel mindig együtt fognak járni a reklámok.

Másik lehetősége a cégeknek, hogy organikus reklámokat használnak. Ezeknek a reklámoknak az előnye, hogy ingyenes és sikeresen terjesztheti a márka hírét. A cégek organikus reklámokkal a közösségi oldalakat és a keresőket célozhatják meg, a felhasználói élmény így eltérhet a fizetett hirdetéseknél tapasztaltaktól.

Tartalommarketing

Egy tavalyi kutatás alapján a marketingesek többsége szerint a jövő évben a legjövedelmezőbb online marketing trend a tartalommarketing lesz. A tartalommarketingnek már a 2015-ös évben is folyamatosan nőtt a jelentősége, például a Google rangsorának is köszönhetően, amely a minőségi tartalmat a keresőlistán előrébb helyezi. A marketingesek új és már létező tartalom formátumokkal igyekeznek felkelteni az ügyfeleik figyelmét.

Milyen újdonságok terjedhetnek el a tartalommarketingben?
Tavaly a YouTube lehetővé tette, hogy 360 fokos videó hirdetéseket is fel lehessen tölteni. A virtuális valóság lehet a következő nagy trend a tartalom előállításban, hiszen a Google máris kimutatta, hogy a 3D-s videók sikeresebbek, mint a hagyományos videók.

Természetesen a blogok továbbra is népszerűek maradnak, nem csak azért, mert lehetőséget adnak arra, hogy összetett kérdéseket is bemutassanak a cégek az olvasóknak, de a keresőoptimalizáláshoz is tökéletesek, amivel növelheti a cég a láthatóságát a keresőkben. A blogok mellett hasznosak lehetnek a cég számára a hírlevelek, az infografikák, vagy a statisztikákat összefoglaló dokumentumok is.

A tartalommarketing nem csak az ügyfelekkel való kommunikációban, de a vállalatok közötti (B2B) kommunikációban is jelentős szerepet kap. Bár a tartalommarketing előnyeit egyre több cég használja, többségük még következetlenül teszi. Ez a jövőben megváltozhat, ahogy egyre több cég ismeri fel a tartalommarketingben rejlő lehetőségeket.

Közösségi oldalak

Megállíthatatlannak tűnik a közösségi oldalak szerepe az online marketingben. A közösségi oldalakat használók száma az internet használókéval együtt folyamatosan növekszik. A fiatalabb generáció nagy többsége (egy kutatás szerint az Egyesült Államokban 90%-a) már használja a közösségi oldalak legalább egyikét. Legnagyobb arányban a fiatalok mellett a 65 év feletti korosztály aránya nő a közösségi oldalakon, ami a marketing szempontjából azért lehet fontos, mert megváltoztathatja azt, hogy a cégek milyen csoportokat célozhatnak meg a közösségi média marketingjük során.

A közösségi média marketing egyre személyre szabottabb lesz, ahogy az online marketing is általában véve. Ki fog derülni, hogy melyik tartalom milyen közösségi oldalakon működik a legjobban. Ehhez kapcsolódik, hogy egyre jobb algoritmusok állnak a marketingesek rendelkezésére, amelyekkel megállapíthatják, hogy milyen tartalmak megosztását fogadja majd legjobban a közösség, és mi térül meg a legjobban.

Mobil eszközök használata

Az elmúlt években egyre nagyobb lett az aránya azoknak, akik mobil eszközökön kerestek vagy ilyen eszközökön használták a közösségi oldalakat. Jelenleg az email olvasás aránya növekszik folyamatosan az okostelefonokon és tableteken, ami fontos változásokat hozhat az email marketingben. Míg az email optimalizálás a mobil eszközökre nagyon fontos lehet a cégek számára, nem feledkezhetnek meg arról sem, hogy a különböző email szolgáltatók másképp jeleníthetik meg az emaileket.

A mobilra optimalizálás témájával összefügg az, hogy egyre nagyobb szerepet kap az, hogy az emberek több eszközt használnak az internethez való csatlakozásra. Ezeket az eszközöket a különböző mutatók gyakran külön személyként azonosítják. A tendencia azt mutatja, egyre komplexebb feladat lesz felmérni az oldalak látogatottságát, de ez egyre fontosabbá fog válni a cégek számára. A cégeknek fel kell fedezniük, hogy mely eszközökön, milyen formában hirdethetnek legkevésbé tolakodó módon, relevánsan az ügyfeleik számára. Ehhez nélkülözhetetlen a különböző eszközökön való csatlakozás felmérése.

Központban az ügyfél

Az eddigiek alapján is világos, hogy mekkora szerepe van annak, hogy a márkák ismerjék az ügyfeleiket, hiszen ez teszi lehetővé a személyre szabott hirdetéseket. A perszonalizálás és a kontextualizálás a vizuális tartalom és a videók esetében is fontos szerepet fog kapni: a statisztikák szerint azokat a hírlevelek, amelyeknek a tárgysora személyre szabott videóra utalnak, azokat sokkal nagyobb eséllyel nyitják meg. Gondolhatunk itt akár a Netflix sikerére is, ami a korszellemnek megfelelően a helytől és időtől független, korlátlan videós tartalomfogyasztást kínálja a felhasználóknak, töretlen sikerrel. 

A felhasználói részvét és felhasználói tartalom generálás is egyre nagyobb szerepet kap és egyre értékesebb a céges marketingben. A felhasználók által készített videók, képek, visszajelzések és más tartalmak létfontosságúak lesznek a márkák számára.

Hírek

MEGJELENT! // Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023: Trendek és kihívások az e-kereskedelemben

A tavalyi évhez hasonlóan idén is elkészítettük e-kereskedelmi évkönyvünket, amelyben a szakmai interjúk és riportok mellett az esztendő leglátogatottabb webshopjainak 300-as listája is helyet kapott.
2023-12-20
Hírek

Facebook: visszatér egy régi funkció

Több felhasználó is tweetelt arról a napokban, hogy miután frissítették a Facebook alkalmazást, a felhasználók neve alatt láthatóvá vált a megbökésre szolgáló gomb. Ezt a funkciót soha nem tüntette el véglegesen a Facebook, csupán a lenyíló menüben helyezte el, így a felhasználók nem használták gyakran. A bökés funkció elhelyezését egyelőre egy kisebb körben tesztelik csak, […]
2017-12-14
Hírek

Az influencer marketingé a jövő?

Az influencer marketing gyorsabban növekszik, mint a digitális marketing. Az influencerek milliós követőtábort építenek ki rövid idő alatt, így az általuk reklámozott márka közvetlenebbül juthat el egy nagyobb közösséghez. Mi az influencer marketing? Az influencer marketing egy olyan stratégia, amivel befolyásos emberek közreműködésével népszerűsíthető egy adott termék vagy szolgáltatás. Olyan, mintha egy márka szóvivői lennének: […]
2017-06-30
Hírek

5 ok, amiért a Facebook, Snapchat és az Instagram sikeres

A közösségi média megjelenése óta a technológia az emberek életmódjához szorosan hozzá tartozik. A Facebook most több mint 2 milliárd havi aktív felhasználóval büszkélkedhet, az Instagram-nak 800 millió aktív felhasználója van, a Snapchat-et pedig körülbelül 180 millióan használják naponta aktívan, akik összesen naponta 3,5 milliárdszor kattintanak. Miért kapnak ezek az alkalmazások ennyi figyelmet? Hiszen mindegyiknek […]
2018-01-19
Hírek

Messenger: változások jönnek

Nagyon sokan használják a Facebook Messengert, de mégis egyre kevesebben kedvelik. Felhasználói visszajelzések alapján már egyre zsúfoltabb, tele van játékokkal és reklámokkal, emellett megjelent a Napom funkció is. A Facebook F8 fejlesztői konferenciáján Mark Zuckerber bejelentette: teljesen újraszabják a Messenger alkalmazást. Az alsó (navigációs) sáv átalakul majd, máshova kerülnek az ikonok és az előnézet is […]
2018-05-04
Hírek

Facebook: elindult a Messenger Kids

A Facebook elkészítette a Messenger Kids alkalmazást, amelyet 6 és 12 év közötti gyerekek számára hozott létre, ebben ugyanis a szülők engedélyezhetik, hogy kivel beszélget a gyerek. Az app egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető el az iPhone és iPad felhasználók számra, de hamarosan érkezik Andorid eszközökre is, és a nemzetközileg is elérhető lesz nemsokára. […]
2017-12-05
Hírek

Facebook: adatgyűjtési botrány és #DeleteFacebook

A Facebook történetének eddigi legnagyobb adatgyűjtési botrányáról hallhatunk a hírekben, mely egyre csak dagad. Mindenki várta Mark Zuckerberg reakcióját a történtekre, amely végre megtörtént és elismerte, hogy hibáztak, de szigorítani fognak. Zuckerberg szerint amikor a Cambridge Analytica írásba adta, hogy az illegálisan szerzett adatokat törölték, nem gondoltak arra, hogy ennek tényét ellenőrizzék is. Mivel más […]
2018-03-26
Hírek

Viszlát Google AdWords!

A Google 2000. október 23-án indította el az internetes hirdetések piacát átalakító AdWords szolgáltatását, amivel célzott hirdetéseket lehet megjeleníteni a Google és más szolgáltatásokban, illetve harmadik fél oldalán. Nagy bejelentést tettek, ugyanis július 24-én lecserélik az AdWords nevet, ekkor jelenik meg a Google Ads márkajegy az új emblémával. Ezzel egy időben az URL-cím is megváltozik, […]
2018-07-18
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Az e-kereskedelem jövője
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató