A BrightEdge új tanulmánya szerint a keresési forgalom 57%-a jelenleg okostelefonokról és táblagépekről származik.
Eric Schmidt, a Google korábbi vezérigazgatója 2010-ben megjósolta, hogy eljön az az idő, amikor a mobilokat használják a legtöbben. Ez a jelenség meglehetősen gyors ütemben zajlott le az elmúlt években, melyet a BrightEdge kutatása is megerősít. A mobil felé történő elmozdulás megzavarja a hagyományos vásárlói magatartást, új lehetőségeket teremt a kérdések gyorsabb megválaszolására, az egyszerűbb vásárlásra és a fizikailag közelben lévő erőforrások megtalálására.
A BrightEdge tanulmánya szerint a kulcsszavak is rangsorolhatók attól függően, hogy a keresést mobilról vagy asztali számítógépről végezték-e. Az összes kulcsszó 79%-a különbözik az asztalitól a mobilhoz képest.
A kutatásból kiderült, hogy a weboldalak optimalizálása nagyon fontos. A gyors, reszponzív webhely ma már szinte elengedhetetlen.
A teljes tanulmány innen tölthető le.