Menü

Reklámköltés: Növekedett a reklámköltés, az online hirdetéseké a jövő

by google news, March 17, 2016
Idén márciusban negyedszerre került megrendezésre az Evolution – Mobile Hungary konferencia, ahol Urbán Zsolt a Magyar Reklámszövetség elnöke idén is ismertette az előző évi reklámköltés adatokat. A tavalyi kutatás főbb megállapításai között szerepel, hogy a  reklámokra fordított összeg növekedése mellett tavaly először haladta meg az online költés az összes többi reklámköltést. Magyarországon a cégek 2015-ben […]

Idén márciusban negyedszerre került megrendezésre az Evolution – Mobile Hungary konferencia, ahol Urbán Zsolt a Magyar Reklámszövetség elnöke idén is ismertette az előző évi reklámköltés adatokat. A tavalyi kutatás főbb megállapításai között szerepel, hogy a  reklámokra fordított összeg növekedése mellett tavaly először haladta meg az online költés az összes többi reklámköltést.

Magyarországon a cégek 2015-ben összesen 194,37 milliárd forintot költöttek reklámokra, ami az azt megelőző év 189,05 milliárdjához képest 2,81%-os növekedést jelent, illetve ez az első év, amikor az online reklámköltések tavalyi adatokból kiderült, hogy ezen az összegen belül, milyen reklámfelületekre mennyit szántak.
A legtöbbet az online reklámokra, ami 54,1 milliárd forint, az összköltség 27,6 %-a. Ezt követi a TV 26,4%-kal, a sajtó 16,5%, direkt marketingre 15%, outdoor 7,7%, rádiós reklámok 4,6%-kal, Ambient 1,4% végül a mozira fordított az összes költség 0,8%-a.
Bár a 2014-es adatokhoz képest is voltak változások, hiszen akkor még a televíziós reklámokra költöttek a legtöbbet, mégis érdemes az öt és tíz évvel korábbi reklámköltségekkel  összehasonlítani a tavalyiakat.

2010-ben az előző évekhez képest a legjelentősebb változás az Ambient reklámfelület költségei, azaz a környezetünkben megtalálható összes nem klasszikus reklámeszközre költött összeg. volt. A rá fordított összeg azonban, közel azonos volt a 2015-össel, ugyanis az összköltség 1,5%-át tette ki.
A legtöbbet öt éve még a televíziós reklámokra költöttek a különböző hazai illetve külföldi cégek, egész pontosan 40%-ot, amit a sajtó követett 27,2%-kal, és csak azután jött a 2015-ben vezető online költés, 15,9%-kal. Ezeknek a reklámfelületeknek a felhasználása terén jelentős változásokat figyelhetünk meg. Érdekesség még, hogy 2010-ben a reklámkiadások 10,9%-át a közterületeken hirdetésekre költötték – buszmegállók, közlekedési járművek stb.  A rádiós és a mozis reklámokra fordított összeg azonban szinte megegyezett a tavalyival: az előbbi 4,2%, míg az utóbbi 0,4% volt.

Az Ambient reklámlehetőséget leszámítva, ugyanazokra az eszközökre költöttek  a legtöbbet 2005-ben, mint a 2010-es évben, azonban más arányban.  Tíz éve ugyanis a televíziós reklámokra fordított összeg volt a legmagasabb, 41,8%, de ami jelentős változás volt, az a nyomtatott sajtóban megjelenő reklámokra fordított összeg mértéke, ugyanis itt még az összköltség 38%-át jelentette, ami nagyjából tíz százalékkal lett alacsonyabb 5 év múlva, és még tízzel 2015-re. Az internetes reklámok azonban 2005-ben még egészen új lehetőségnek számítottak, amit a 3,7%-os ráfordítás jól példáz. A mozis, rádiós és közterületen elhelyezett reklámok a 2010-es arányoktól nem sokban tértek el.

A tavalyi illetve az elmúlt 10 év reklámköltségeit figyelembe véve, a legérdekesebb változás, hogy a technika fejlődésével hogyan változtak a különböző eszközökre fordított összegek aránya az összköltségen belül. Ahogy egyre elterjedtebbé váltak a személyi számítógépek, és az internet otthoni használata, a hagyományos reklámfelületek elkezdtek szépen lassan visszaszorulni, és átadni a helyüket az új, online reklámeszközöknek.  Ezt mutatja, hogy 2015-ben már a reklámokra fordított költségek legnagyobb részét az internetes felületek és platformok adták. Hogy jövőben hogyan alakulnak ezek a számok majd, egyelőre persze nehéz lenne megjósolni, de a tendencia egyértelmű.

Hírek

Facebook: nehezebben találhatunk rá az ismerősökre

A Facebook körüli adatbotrány miatt rengeteg olyan fejlesztés zajlik a vállalatnál, amely jobban védi a felhasználók adatait. Egy nemrégiben bevezetett új funkció is ezt a célt szolgálja. Korábban ugyanis volt rá lehetőség, hogy e-mail cím és telefonszám alapján találjunk rá felhasználókra, mostantól erre már nem lesz lehetőségünk, hiszen megváltoztatták a keresési lehetőségeket. Eddig ezen adatokkal […]
2018-04-06
Hírek

Megállíthatatlan online marketing trendek 2016

Milyen online trendek határozzák meg a nemzetközi marketinget? Hogyan néz majd ki a jövőben az online marketing? Cikkünkben ezekre a kérdésekre is keressük a választ. Sok szó esett már az online marketing trendekről a portálon. Mobilhasználat, automatizálás, adatvezérelt marketing, organikus hirdetések, közösségi média marketing, sorolhatnánk még azokat a trendeket, amelyek már az előző évben is rendkívül […]
2016-01-29
Hírek

4 trend, amely meghatározza a Facebook marketinget jövőre

A Facebook  mára olyan, több milliárd dolláros vállalkozássá nőtte ki magát, amit marketingesként nem kerülhetünk meg. Összegyűjtöttük azt a négy fontos trendet, ami 2017-ben alakítja majd az oldalt: vannak újdonságok, míg néhány korábbi trend most válik igazán erőteljessé. Mobilbarát tartalom nélkül nem megy 2016-ban már több mint 2 milliárd ember használ okostelefont, ami jóval többször […]
2016-12-16
Hírek

Mire kerestünk idén? - 2015 a Google szemével

A Google idén is összeállította az év legnépszerűbb kereséseiből álló kisvideóját.Az idei év bővelkedett tragédiákban, mint például a Párizsi terrortámadások, tudományos innovációkban és sporteseményekben is. Ezekről az eseményekről szól a Google inspiráló és látványos kisvideóját.
2015-12-31
Hírek

Facebook: felvásárolta a tbh-t

A hetekben a Facebook felvásárolta a tbh nevű új közösségi platformot, amely úgy tűnik, hogy a tinédzserek új kedvence. A tbh nevű social media felület az angol to be honest rövidítésből származik, amely jelentése: őszintén szólva. Az alkalmazás lehetővé teszi, hogy a felhasználók névtelenül válaszoljanak az emberek által feltett kérdésekre, névtelenül szavazzanak. Céljuk, hogy létrehozzanak […]
2017-10-30
Hírek

Facebook: visszatér egy régi funkció

Több felhasználó is tweetelt arról a napokban, hogy miután frissítették a Facebook alkalmazást, a felhasználók neve alatt láthatóvá vált a megbökésre szolgáló gomb. Ezt a funkciót soha nem tüntette el véglegesen a Facebook, csupán a lenyíló menüben helyezte el, így a felhasználók nem használták gyakran. A bökés funkció elhelyezését egyelőre egy kisebb körben tesztelik csak, […]
2017-12-14
Hírek

8 dolog, amit fontolj meg, mielőtt új közösségi média platformra lépsz

Új social media felületek gyakran bukkannak fel, kihívás tartani velük a lépést. Egy olyan világban, ahol igyekszünk minél jobban összekapcsolódni másokkal, egy új platformra való regisztráció okos döntésnek tűnhet. Azonban egy cég számára tudni kell, hol érdemes jelen lenni. Elvégre több potenciális ügyféllel szeretnénk összekapcsolódni, de nem biztos, hogy egy új platform erre a megfelelő. […]
2018-04-18
Hírek

Instagram: nem jelzik a képernyőfotót

Hónapok óta lehet hallani, hogy azok a felhasználók értesítést kapnak, akiknek képernyőképet készítenek a Storiesról. A funkciót végül nem vezetik be. Sokan örültek volna ennek, hiszen gyakran próbálnak így tartalmat lopni a felhasználóktól vagy olyan személyes történeteket örökítenek így meg, amelynek a tulajdonos nem örül. A tesztelést végül mégis leállították pedig hasznos védelmi eszköz lett […]
2018-06-28
Egészség-sport cikkek kereskedelme - a tavaszi megújulás jegyében
Műszaki cikkek kereskedelme, avagy “mit dobott a gép”?
Pharma szektor a digitális jelenben – "Ki nyeli le a keserű pirulát?"
FMCG kiskereskedelem térben és időben
Trendek és elemzések a hazai e-commerce szereplőinél 2022-ben
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató