A Facebook elkötelezett a felhasználók iránt, és egy olyan platform létrehozására törekszik, ami a vezető felülete minden baráti és családi, illetve még az idegenek közötti beszélgetéseknek is. Cél, hogy minden fontos témáról és eseményről való kommunikációt ezen a platformon tegyék meg a felhasználók.
A globális social médiát tekintve a nyilvános beszélgetések nagy része olyan események köré épül, amiket a TV közvetít, és ezek közül is kiemelkednek a sportesemények.
A Twitter jelenleg vezető szerepet tölt be ezen a téren – a kutatások azt mutatják, hogy a rendszeres TV nézők 60%-a megosztja véleményét tweetben az épp nézett műsorról. Ez az, ami ösztönözte a Twittert, hogy jobban nyisson a TV adások felé az élő közvetítésekben.
A Facebook ezen a területen a Twitter nyomdokaiba akart lépni, sőt le is előzni azt. A Facebook Watch opció már arra törekszik, hogy megtalálja a felhasználóknak a legmegfelelőbb tartalmat és ismétlődő megjelenéssel növelje a userek elköteleződését.
A Facebook a Watch Party opcióval a közösségi videók megjelenítésének új lehetőségét biztosítja. A Watch Party megoldással a csevegésben résztvevők egyszerre nézhetik a videókat a saját eszközükről, miközben chaten megbeszélik annak tartalmát.
Korábban már megerősítették, hogy valóban tesztelik a több felhasználó számára egyidőben közösen nézhető videós funkciót Messengeren. A funkciót először a Messenger kódjaiban fedezték fel fejlesztők, és jelentették a TechCrunch-nak.
Ekkor még a belső teszt és a funkciók megjelenése a kódban nem azt jelentette, hogy biztosan meg fog jelenni az új szolgáltatás, de mára egyértelművé vált, hogy mindez valóság.
A Watch Party opcióban a csevegés résztvevői rákattinthatnak a "közös megtekintés most" funkcióra, értesítést kapnak a videó indulásáról, és az adott videóról beszélgethetnek is ugyanabban az időben. A tagok közül bárki irányíthatja a videót és megtekintheti, hogy kik nézik azt éppen. Szóval közös videózásra fel!