A Google szerint havonta 1,5 milliárd olyan olyan keresés történik, aminek eredményeképp az online keresők meg is látogatják a keresett üzletet vagy helyet. Üzlettel rendelkező vállakozásoknak ez az eredmény új távlatokat nyit a keresés alapú mobil marketing világába.
A trendek azt mutatják, hogy általánosságban többen keresnek mobilról, mint asztali számítógépekről, illetve a teljes online forgalom több, mint fele is mobilról és tabletről történik.
Akár használt laptop-ra, akár éjjeli pizzázásra keresnek a felhasználók, a mobil eszközök pillanatok alatt összekötik őket a megfelelő szolgáltatással.
Az adott időpontokban nyitvatartó éttermekre vagy boltokra való mobilkeresések több, mint kétszeresére nőttek az elmúlt egy évben. A Google kutatása alapján a mobil keresők 76%-a keres közelben levő üzletekre, illetve 28%-uk keres közeli helyekre.
Ez is mutatja, hogy a mobilbarát weboldalak és hirdetések nem csak online vásárlást jelentenek, hanem élő ügyfeleket hoznak az üzletbe is.
“ A Google kutatásai szerint a hazai okostelefon felhasználók 40 %-a használ keresőmotorokat is mobilon, emiatt elengedhetetlen a mobil kereséseknél is jelen lenni az online marketing stratégiánk részeként.” - mondta el Molnár Tamás, az MTT Média PPC üzletágvezetője, majd hozzátette: “A tapasztalataink szerint ritka a direkt vásárlás az információgyűjtéskor, de fontos, hogy már itt megfogjuk őket egy személyes ajánlattal, hiszen azok, akik már korábban látták a termékünket, nagyobb valószínűséggel is vásárolnak később nálunk.”
Érdekelnek a mobil trendek?
Gyere el a jövő digitális trendjei rendezvényre és tudj meg többet Polyák Balázstól, a Google Magyarország munkatársától a mobil jövőjéről!