A Facebook mára olyan, több milliárd dolláros vállalkozássá nőtte ki magát, amit marketingesként nem kerülhetünk meg. Összegyűjtöttük azt a négy fontos trendet, ami 2017-ben alakítja majd az oldalt: vannak újdonságok, míg néhány korábbi trend most válik igazán erőteljessé.
Mobilbarát tartalom nélkül nem megy
2016-ban már több mint 2 milliárd ember használ okostelefont, ami jóval többször van kéznél, mint egy asztali számítógép: a Facebookot is ezekről érik el a legtöbben. Ezért a mobilbarát tartalom előállítása minden marketingstratégia központi eleme kell, hogy legyen. A Facebook az oda feltöltött tartalmakat optimalizálja, de a hirdetések sokszor visznek más, mobilról használhatatlan weboldalra, a felhasználó pedig az ilyet hamar bezárja, így ha nem figyelünk erre, a kampány kidobott pénz lesz.
Az ügyfélszolgálatot átveszik a robotok
Ha egy vevőnek kérdése van a Facebookon reklámozott termékkel kapcsolatban, nemsokára chaten írhat rá a hirdetőre, akitől gyorsan és egyszerűen kaphat választ. A válaszadók sokszor nem is emberek, hanem Chatbotok, beszélgető robotok lesznek. A Facebook az áprilisi konferenciáján jelentette be, hogy a Messengerben támogatja/bevezeti a botok használatát. Ezek a Chatbotok egyelőre csak angolul beszélnek. A működésük kimagaslóan megbízható, mivel a vásárlók kérdései általában ugyanarra a sémára épülnek, a robotok pedig hatékonyabban és gyorsabban válaszolnak, mint az ügyfélszolgálatos munkatársak. Ezzel pedig nemcsak időt, de rengeteg pénzt is spórolnak a hirdetőknek.
Az élő videó a király
A Facebook 1,7 milliárd aktív felhasználója naponta mintegy 100 millió órányi videót néz végig. A Cisco felmérése szerint 2020-ra a teljes internetes tartalomfogyasztás 80 százalékát teszi majd ki a videó: ezzel minden online marketingesnek számolnia kell. Az már most látszik, hogy a hagyományos videó hatékonyabb, mint a szöveges tartalom, különösen igaz ez az élő videókra (Live Video). A Facebook szerint az ilyen videók alá átlagosan tízszer annyit kommentelnek, mint bármilyen más tartalom alá, ráadásul oldal maga is kiemeli ezeket.
Jön a minden eddiginél pontosabb célzás
A hirdetés akkor hatékony, ha olyanokhoz jut el, akiket tényleg érdekel. A Facebook ezen dolgozik, és a jövőben még finomítja a technikát: célozhatjuk akár a síelni szerető, elektronikus zene iránt rajongó egyetemistát, vagy a hamarosan 30. házassági évfordulóját ünneplő, recepteket megosztó nyugdíjast is. Érdemes a kor, nem és tartózkodási hely alapján történő szűrésen átlépni, és a nagyobb siker érdekében minél kreatívabban behatárolni a kampányunk célcsoportját.
A 2017-es év is rengeteg lehetőséget rejteget, tarts velünk és kezd velük az új évet. Ismerd meg a legújabb üzleti és marketingtrendeket a IV. Magyar Marketing Fesztiválon, 2017. január 26-án.