A marketingesek idén is csak kapkodták a fejüket a sok csatorna, eszköz és online marketing hírek hallatán. Nagy év volt az idei is, megtapasztaltuk a Pokemon GO és a kiterjesztett valóság piacra törését, logót váltott az Instagram, sőt a Snapchat is idén érte el azt a kritikus ineküszöböt, hogy komoly marketing csatornaként tekinthetünk rá. Nem tudjuk eleget hangsúlyozni mennyire nem elég már egy weboldal, meg posztolni facebookra bizonyos időközönként, mindenhol jelen kell lennünk a siker érdekében.
Hogyan maradj fókuszban? Itt van 10 trend, ami segítséget ajánl.
- Összpontosíts jobban a vásárlók tapasztalataira. Ezek a tapasztalatok minden cégnél a marketing alapját képzi. A mai üzletágak – legalábbis a sikeresek – már magukévá tetté a vevőcentrikus filozófiát, hogy ezzel hatékony marketingstratégiát és pozitív digitális átalakulást tudjanak alkalmazni.
- Hatékony mérések. Kimeríthetetlen téma a marketingben a mérhetőség. A Facebookról és más hasonló felületekről szerzett adatoknak feladata az lesz, hogy a mérhetővé tegyék a profitot, a jövedelmet, a visszatérő vásárlók arányát vagy a vevőelégdettséget.
- Fontos lesz a „Marketing technológus” és „adattudós”, mint új marketing vezéregyéniségekre való támaszkodás. Ahhoz, hogy az első 2 trend működjön, adatközpontú vezetőségre van szükségünk. A cégednek olyan technológiát kell bevezetnie, amelyik támogatja és segít elérni a vállalat céljait.
- Személyessé tétel. Ahogy dolgozunk, hogy mindent személyessé tegyünk – a coca-colás doboztól a cipőkig – a tömeges testreszabás átalakult perszonalizációvá. Néhány üzletnek ez különleges és egyedi lehetőséget biztosít, másoknak racionalizációt.
- Jobb videótartalmak. A tartalmak, amik az internetet uralják, folyamatosan változnak. A közösségi tartalmak, blogok és az eBook még mindig alapvető sarokpontjai a marketingnek, de eljött a videók ideje, a Pokemon Go sikere megmutatta, hogy elvárjuk a virtuális és kiterjesztett valóságtól azt, hogy a jövőbe repítsen minket. Azok a brandek, akik nem használnak vizuális marketinget, hamar lemaradhatnak.
- Több közösségimédia-marketing. Meg kell változtatnunk a közösségi médiáról alkotott véleményünket. A brandek a közösségi médiát – gyakran – arra használják, hogy egy tartalommal bombázzanak, olyannal, ami sokunkat nem érdekel. A közösségi média marketingjének is személyre szabottan kellene működnie, és ezt nem is nehéz elérni. Arra használd a közösségi médiát, hogy a közönség részt vegyen benne, részesévé váljon, ne bombázd őket üzenetekkel.
7. Karold fel a IoT-t. Az „Internet of Things” még éppen kialakulóban van, de 2017-ben elvárják a cégektől, hogy kihasználják a milliónyi csatlakoztatott eszköz előnyeit. Ez a marketingesek álma. Az összes létező adatot összegyűjtve ez rengeteg használható információ jelent: és még több lehetőséget a vásárlók közelébe férkőzni.
- Mainstream lett a Chatbot és az AI. Egy helyi embert megkérdezni, hol lehet a legfinomabb ételt kapni, könnyű, de nem biztos, hogy ismeri az igényeinket. Képzeljünk el egy olyan Chatbotot, aki tudja, mit szeretünk, mit nem, ismeri a szükségleteinket, és el tud vezetni ezek alapján étterembe, segít megszervezni az utazást és a bevásárlást a saját igényeim alapján. A Chatbots képes használni az AI-t, mélyen tanulmányoz, és összeszedi az adatmorzsákat az egész internetről, segít megérteni és eligazít a vásárlók világában.
- „Marketing a valós időben” helyett „marketing a megfelelő időben”. A megfelelő időben végzett marketing divat lett, de ahogy ma használjuk az adatokat, és ahogy összekapcsoljuk a vásárlókkal, a „valós idő” helyett kialakul a „megfelelő idő.
- Készüljünk fel a marketingre saját digitális átalakulással. Rengeteg dolog utal a CMO digitális átalakulására. Ezzel van, aki nem ért egyet, de elkezdődött, és 2017-ben kiteljesedik.
Természetesen a lista a teljesség igénye nélkül készült. A korábbi évek trendjeiből, és abból, mit látunk jelenleg.
A 2017-es év is rengeteg lehetőséget rejteget, tarts velünk és kezd velük az új évet. Ismerd meg a legújabb üzleti és marketingtrendeket a IV. Magyar Marketing Fesztiválon, 2017. január 26-án.