Menü

9 lépés a sikeres érvelésért és előadásokért

by google news, május 11, 2016
Vannak emberek, akik ösztönösen tudják, hogyan győzzenek meg másokat a saját véleményükről. Ezt másoknak tanulnia kell, és most adunk hozzá néhány tippet. Gondolj csak a sikeres emberekre. Mindannyian kiemelkedőek abban, hogy eladják magukat, és az ötleteiket – röviden abban, hogy a körülöttük lévőket meggyőzzék. Ebből kiindulva felteheted a kérdést, hogy ez a készség szükséges ahhoz, […]

Vannak emberek, akik ösztönösen tudják, hogyan győzzenek meg másokat a saját véleményükről. Ezt másoknak tanulnia kell, és most adunk hozzá néhány tippet.

Gondolj csak a sikeres emberekre. Mindannyian kiemelkedőek abban, hogy eladják magukat, és az ötleteiket – röviden abban, hogy a körülöttük lévőket meggyőzzék. Ebből kiindulva felteheted a kérdést, hogy ez a készség szükséges ahhoz, hogy valaki elérje a céljait?

Azt viszont érdemes fejben tartani, hogy a meggyőzés nem egyenlő azzal, hogy nyomást gyakorlunk másokra.

Az a legjobb, ha a meggyőzés csupán bemutatja az adott ötlet hasznát, előnyeit és logikáját, hogy van értelme, és mindenki csak jól jár az általunk prezentált javaslattal - mind a befektetők, mind az alkalmazottak. Ezért maga a meggyőzés művészete elengedhetetlen az üzleti, sőt az élet bármely területén – hiszen a sikeres emberek is rendelkeznek ezzel képességgel.

Megmutatjuk, hogyan lehetsz Te is sikeresebb, azáltal, hogy elsajátítod a meggyőzés tudományát:

  1. Mindig kis lépéssel kezdj!

Több kutatás is kimutatta, hogy érdemesebb először rövid távú célokat kitűzni magunk elé, hogy hosszú távon is sikereket érjünk el. Kezdetben olyan ötletekkel és újításokkal rukkolj elő, amiről tudod, hogy a meggyőzendő közönség is egyet fog érteni. A későbbi megállapodásokhoz egy megfelelő kapcsolati alapot kell építened.

Emlékezz rá, hogy az emberek szívesebben bólintanak rá annak az ötletére, akivel egyszer már együttműködtek.

2.Készülj erős érvekkel!

Azt hiszed, hogy az adatok és a számok mindenkit meggyőznek? Tévedsz. Több kutatás bizonyítja, hogy az emberek többre becsülik a merészséget, mint a száraz szakmaiságot. Még a szkeptikus közönség is könnyebben meggyőzhető, ha valaki magabiztosan áll ki a saját igaza mellett. Hiszen az emberek hajlamosak megbocsátani azt, ha itt-ott gyengébb az eredmény, ha egy határozott forrásból kapjuk a tanácsot.

Légy merész! Fejezd be az „Azt hiszem” és az „Úgy gondolom” kifejezések használatát. Helyettük mond azt, hogy: „Ez működni fog” – ez segít magadban is megerősíteni az elhatározást. Állj ki a véleményed mellett, – akkor is, ha mások ellened vannak – és meglátod, a lelkesedésed másokat is meggyőz majd!

3.Figyelj a beszéded mértékére

Mindenki ismeri a „gyorsan beszélő üzletember” típust. Ez néha bejön, ám vannak helyzetek, amikor nem a legelőnyösebb.

Egy friss kutatás szerint két lehetőség adott:

Amikor a hallgatóság nem ért egyet, és a beszélő még jobban hadar, vagy amikor szintén nem fogadják el az adott álláspontot, és az előadó egy lassabb beszédtempóra vált.

Az előbbinek az az előnye, hogy a gyors beszéddel a közönség nem kap lehetőséget további ellenvélemény kigondolására, ezzel lehetőséget adva, hogy meggyőzzék őket.

Az utóbbi abban van segítségedre, hogy a hallgatóság megeméssze a hallottakat, így akár a sajátjukká is formálhatják, és részben ez meggyőzi őket.

Röviden: vagy beszélj nagyon gyorsan, nem hagyva időt az ellenvéleményre, vagy nagyon lassan, hogy elhitesd velük, ez szinte már a saját ötletük.

4.Ne félj (profin) szakszerűtlen lenni!

Ha úgy érzed, nem tudod egy adott helyzetben magadban tartani az átkozódást és a csalódottságot egy munkahelyi gikszer miatt, engedd ki - persze ne úgy, mint egy kocsis, elég egy enyhe kifejezés is. Egyszerűen csak légy önmagad. A hitelesség mindig meggyőző. Ez az emberibb viselkedés kimutathatóan több ember szimpátiáját váltja ki.

5.Tudd, hogy a közönséged, hogyan tud a legjobban információt feldolgozni!

Például a főnököddel sem akkor közölsz egy rossz hírt, amikor láthatóan épp nem a legjobb hangulatában van. Mindennek megvan a maga ideje. A hallgatóságodat és a hangulatát ehhez megfelelően kell ismerned, és észben kell tartanod, hogy azonnali választ soha nem várhatsz, főleg ha az adott ember személyisége nem olyan. Ki kell várni a választ, hiszen nem hiába mondják: a türelem rózsát terem.

6.Az előnyök mellett, MINDIG ismertesd a hátrányokat is!

Daniel O’Keefe, az Illinoisi Egyetem egy professzora szerint, egy állítást érdemesebb minden oldalról ismertetni.

Hogy miért? Mert egy ötlet sem tökéletes. Ezt a hallgatóságod is jól tudja, ahogy azt is, hogy több perspektívából is meg lehet közelíteni egy problémát. Nézz szembe ezekkel. Vitasd meg, hogy miért érdemes mégis elfogadni az adott gondolatot, és hogy a kezdeti hátrányokat le lehet győzni, akár előnnyé is formálni. Az embereket könnyebben győzöd meg, ha megmutatod, az ellenérzéseket is megérted, de mégis kiállsz a ötleted mellett, mert hangsúlyozod a kivitelezhetőségét.

7.Összpontosíts a pozitív eredményekre!

Melyik két állítás a meggyőzőbb?

„Ne hibázz olyan sokszor” vagy

„Légy pontosabb”.

Vagy ez a kettő közül?

Ne legyél annyira letargikus” vagy

„légy egy kicsit vidámabb”.

Bár elsőre hatásosabbnak tűnhetnek azok az állítások, amelyekkel egyfajta félelmet keltesz a másik emberben, hosszú távon mégis azok a meggyőzőbbek, ahol a támogató szerepét töltöd be. Vagyis ha változást akarsz elérni, azt pozitív kijelentésekkel érd el, hogy sikerüljön elérni a célod!

8.Válaszd az arany középutat!

Szóval meg kell győznöd valakit a saját igazadról? Nem tudod, hogyan is kezdj neki? Ha lehetőséged van rá, először ne személyesen próbálkozz, hanem írj egy e-mailt!

Általában a férfiak hajlamosak személyesen versengőnek tűnni, amivel nem feltétlenül nyerik el a másik bizalmát.  Ilyenkor légy határozottabb, és írásban próbálj meg közelebbi kapcsolatot kialakítani a beszélgető partnereddel, hogy később szemtől szemben is elérd a célod.

Azonban ha nő vagy, és esetleg egy másik nőt szeretnél meggyőzni, a személyes beszélgetés hatásosabb. Kutatások szerint, a nők nagyobb hangsúlyt fektetnek a közvetlen kapcsolatokra, és meggyőzőbbnek találják.

9.A legfontosabb: légy biztos magadban!

A meggyőző emberek tudják, hogyan adják át másoknak az üzeneteiket, és ami fontosabb, hogy tudják, ez az üzenet mit is jelent pontosan.

Légy mindig érthető és tömören fogalmazó, és az érvelésed legyen mindig kifogásolhatatlan. A meggyőzés képességét mindig jóra használd, hiszen ez lehet a hab, egy totál logikus tortán.

 

Karrier

Climate-KIC Accelerator program klímainnováció start-upok részére

  Van egy klímaváltozáshoz kapcsolódó ötleted, de nem tudod hogyan lehetne belőle életképes vállalkozás? Az akcelerációs program lényege, hogy az ötlettel pályázó start-up-ok a hazai üzleti szakértők révén megtanulják a piacra lépéshez szükséges üzleti tervezés, retorikai előadás-technika és egyéb üzletfejlesztési mesterfogásokat, majd az ötletük piaci elindításához – a három készültségi foktól függően – nemzetközi hálózati támogatást (pl. […]
2016-10-24
Karrier

Online Ügyfél manager – területi képviselő állás

Online Ügyfél managere -Online Key Account pozícióba új munkatársakat keresünk! Jelentkezz az MTT Állásbörze & Karriernapjára november 10-én! Szeretnél új innovatív online médiafelületeket értékesíteni? Kíváló értékesítési vénával rendelkezel? Kötetlen munkaidőben szeretnél dolgozni? Akkor nálunk a helyed! Feladatok: Az MTT MEDIA portfóliójába tartozó online marketing termékek és szolgáltatások értékesítése új és meglévő ügyfelek részére. Telefonos, e-mailes ügyfél megkeresések […]
2016-10-19
Hírek

Jön a Fiatal Vállalkozók Hete!

Vállalkoznál, de félsz a kudarctól? Nem tudod, hogyan kezdj bele? Érdekel, mások hogyan csinálták? November 14-én kilencedik alkalommal indul el a Fiatal Vállalkozók Hete azzal a nem titkolt céllal, hogy még több fiatalnak segíthessenek az ötletelésében, elindulásában, kudarcaik minimalizálásában. Öt napon keresztül országszerte hat helyszínen (Budapesten, Zalaegerszegen, Egerben, Pécsett, Győrött és Székesfehérvárott) várják a résztvevőket […]
2016-11-10
Blog

Törődj többet magaddal: 10 lépés a sikerért

Itt az ideje, hogy elkezdj tenni a saját sikerességedért és karrieredért. Az alábbiakban tíz pontba szedtük a sikerhez vezető út kulcsfontosságú motívumait. Mikor el szeretnél érni valamit, vagy a legjobbat akarod kihozni magadból, az általában nagy elkötelezettséget és energiabefektetést igényel. Ha sikeressé vagy megbízhatóvá akarsz válni a munkahelyeden, vezetőként,  a saját vállalkozásodban, és kreatív a […]
2016-01-19
Karrier

Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok

Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
2016-11-14
Karrier

11 inspiráló idézet a digitális világból

Számos kutatás foglalkozik a digitális világgal, illetve a hatékony vállalatirányítással. Ezen kutatások alapján készítettük az alábbi összeállítást, amiben korunk legnagyobb digitális vezetői beszélnek saját tapasztalataikról. Hiroshi Mikitani a Rakuten, japán internetes szolgáltató cég alapítója azokról a jellemzőkről írt, amelyek leginkább befolyásolják egy szervezet sikerét:  „A felhatalmazás nem jelentheti azt, hogy hagyjuk, hogy mindenki azt csináljon, amit […]
2016-01-27
Hírek

Smart and Social Budapest-Nyerj 4000 eurót az ötletedhez

Társadalmi célú kezdeményezésed van, de nem tudod hogyan finanszírozd? Gondod van azzal, hogy hogyan tartsd fenn a szervezetedet? Üzleti modellt, befektetőt, sikeres crowd-funding kampányt vagy alternatív finanszírozási eszközöket keresel? Gyere el egynapos workshopunkra november 29-én, ahol holland és német példák alapján, szakértők segítségével segítünk neked egy fenntartható modell felállításában. 4000 eurós fődíj a leginnovatívabb pénzügyi […]
2016-10-25
Karrier

Folyamatos fejlődést szeretnénk? Így válasszunk munkaerőt!

Évtizedekkel ezelőtt az információ korántsem volt olyan könnyen elérhető, mint manapság. Az embereknek legjobb esetben is hosszú órákat, napokat kellett a szakirodalom megszerzésével és elolvasásával tölteniük, ahhoz, hogy egy-egy témát alaposabban körbejárhassanak és kellőképpen megalapozott szakmai döntést hozhassanak. Így egyáltalán nem meglepő, hogy a munkáltatók azokat a személyeket részesítették előnyben, akik nagy mennyiségű lexikális tudással, […]
2015-11-23
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Az e-kereskedelem jövője
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató