Menü

Vezető világmárkák helyi kampányai: 7 kampányvideó a nagyvilágból

by google news, március 18, 2016
Az online világ lehetőségeinek köszönhetően nem csak a már befutott, világmárkák számára lehetséges az, hogy nemzetközivé, vagy akár globálissá váljanak. 10 márka nemzetközi marketing kampányaiból mindenki kaphat tippeket. A nemzetközi piacokra kilépés mindenki számra lehetséges, csak egy kreatív stratégiára és a világpiac megértésére van szükség ehhez. A közösségi médiastratégia adaptálása, a több nyelvre való fordítás, a menük átalakítása […]

Az online világ lehetőségeinek köszönhetően nem csak a már befutott, világmárkák számára lehetséges az, hogy nemzetközivé, vagy akár globálissá váljanak. 10 márka nemzetközi marketing kampányaiból mindenki kaphat tippeket.

A nemzetközi piacokra kilépés mindenki számra lehetséges, csak egy kreatív stratégiára és a világpiac megértésére van szükség ehhez. A közösségi médiastratégia adaptálása, a több nyelvre való fordítás, a menük átalakítása minde megalapozzák, hogy az egész világon jelen lehessünk.

  1. Red Bull

Az osztrák Red Bull olyan marketinget folytat, amelynek hatására sok amerikai azt feltételezi, hogy helyi márka. Az egyik legsikeresebb taktikája az, hogy extrém sporteseményeket és más rendezvényeket szervez a világ körül. Rendezvénymarketingjükbe olyan események tartoznak, mint a Red Bull Indianapolis Grand Prix, a Red Bull Air Race az Egyesült Királyságban, vagy a Red Bull Soapbox Race Jordániában. Egy új-zélandi kalandtúra versenyük részleteit 360 fokos videó formájában is megnézhetjük a YouTube-on, de sok más sporteseménnyel kapcsolatban keresgélhetünk videókat a Red Bull különböző csatornáin.

Természetesen Magyarországról is hozhatunk példákat a Red Bull által szervezett versenyekre, mint a budapesti Air Race vagy a humoros és kreatív megmérettetések közül a Ládaderbik.

A rendezvénymarketingen kívül a Red Bull csomagolása is nagy szerepet játszik abban, hogy globálisan kedvelt márkává vált. Bár a terméklistája már változatos, nem törekszik arra, hogy a klasszikus amerikai üdítőitalokra hasonlítson.

  1. Airbnb

Az Airbnb-t San Franciscóban alapították 2008-ban. Az oldalán  szállásokat foglalhatnak és hirdethetnek meg a felhasználók. Az alapítása óta több mint 1,5 millió szállás került fel a listájára a világ több mint 34000 városában. Hogy mi járult hozzá ehhez a sikerhez?
A közösségi média: 2015-ben az Airbnb elindított egy hashtag kamányt #OneLessStranger címmel, amit egy "globális társadalmi kísérletnek" szánt. Az Airbnb arra kérte a közösséget, hogy random módon legyenek kedvesek egy idegennel, majd készítsenek fotót vagy videót az illetővel, és osszák meg a hashtaggel. Alig három hét alatt több mint hárommillió ember csatlakozott ehhez a kampányhoz világszerte.

  1. Dunkin Donuts

Az amerikai Dunkin Donuts cégnek több mint 3100 üzlete van 30 országban. Mi a különlegessége? Az, hogy úgy alakította ki a menüjét, hogy kielégítse a nemzetközi ügyfelek igényeit. Nem fél attól, hogy megünnepelje  a kulturális különbségeket, ezzel is erősíti a nemzetközi jelenlétét. A koreai Grapefuit Coolatától a libanoni mangós csokoládés fánkon keresztül az orosz Dunclairig a választék alkalmazkodik ahhoz a régióhoz, ahol letelepednek.

https://youtu.be/fqfr4d5elUs

 

  1. Domino's

A Dunkin Donutshoz hasonlóan a Domino's arra használta a menü alakítását, hogy növelje a nemzetközi érdeklődést és a figyelmet a pizzái iránt. Az alapok ugyanazok, de a feltét változtatásával az egész menüt piacról piacra változtatják. Ázsiában elsősorban a tenger gyümölcseit és halat helyeznek a pizzára, míg Indiában curryt. Emellett persze a standard, mindenütt kapható feltéteket is megtalálhatják a pizzára vágyók a menüben. Mivel szándékosan odafigyelnek arra, hogy felmérjék, mit részesítenek előnyben a piacok, amelyeket meg szeretne hódítani, az eltérő választékkal nemzetközi figyelmet érhetnek el.

  1. World Wildlife Foundation

Ha sikeres nemzetközi kezdeményezést keresünk, remek példa lehet számunkra a WWF Föld órája kezdeményezése, mely a világ legnagyobb önkéntes környezetvédelmi akciójává vált, felhívva a figyelmet az energiatakarékosságra.  A kezdeményezés lényege, hogy a résztvevők egy órára lekapcsolják a világítást és az elektromos készülékeket. A vállatok a kezdeményezéshez való csatlakozást nyilvánosan is megtehetik egy WWF Black Out banner segítségével a weboldalukon. Ez a banner 2012-ben három MMA díjat nyert.

A Föld Órája mozgalom több milliárd embert vont be, és évről évre egyre többen csatlakoznak hozzá. A WWF a figyelemfelhívás és a szimbolikus tettek mellett a kezdeményezéshez olyan akciókat is csatol, mint a faültetések, erdősítések, szemétszedések, amelyekhez szintén csatlakozhatnak az érdeklődők. De hogyan népszerűsítik ezt a kezdeményezést? Elég megnézni a 2014-es videójukat a Föld Órája első szuperhős nagykövetéről.

6. McDonald's

Nem kell magyarázni, hogy a McDonald’s sikeres nemzetközi márka. Ez egyfelől a következetes arculatnak és a „globális-lokális” marketing gyakorlatának köszönhető. Szó szerint helyi ízeket adnak a különböző országok menüjéhez. A Közel-Keleten például bevezette a McArabia nevű szendvicset, Franciaországban a macaront tette az étlapra, a Fülöp-szigeteken a McSpaghetti nevű terméket emelte a menübe, de gondolhatunk a magyaros ízű McDonald’s burgerekre is.

7. Coca Cola

A Coca Cola jó példa az olyan márkákra, amelyek nemzetközi marketing erőfeszítéseket tesznek. Bár nagyvállalatról van szó, kis közösségi programokra fókuszál, és sok időt és energiát fektet kisebb jótékonysági akciókba. Egyiptomban például 650 tiszta vizes kutat állított, Indiában pedig a Support My School kezdeményezéshez csatlakozott, amely a helyi iskolák felszerelését igyekszik javítani. Persze a siker nem csak ebben rejlik, hanem abban is, hogy olyan érzelmet használ az eladáshoz, amelyek nem tűnik el a fordításban: a boldogságot.

 

Uncategorized @hu

3 sikeres márkaépítés módszer a gyakorlatban

A márkaépítés alapvetően azt a folyamatot jelenti, hogy hogyan teszed ismertté a márkádat, azaz hogyan fokozod az emberek tudatosságát, egyben vonzod be az újabb érdeklődőket. Gondolj arra, amikor új márkát dobsz piacra! Még senki sem tudja, hogy ki vagy, és fogalmuk sincs a márkádról, így a márka sem él még. Mielőtt sikereket érhetnél el vele, […]
2016-02-23
Uncategorized @hu

10 tipp a sikeres keresőoptimalizálásért

A keresők fejlődésével a keresőoptimalizálás, angolul SEO ( Search Engine Optimalisation) is folyamatosan fejlődik. Amikor jó SEO-ról beszélünk, akkor nem csak azt kell szem előtt tartanunk, hogy milyen folyamatok zajlanak a weboldalunkon, vagy hogy mik a prioritásaink, hanem figyelemmel kell kísérnünk a Google változásait is. A következő tippek friss ötleteket és a legjobb gyakorlatokat mutatják […]
2016-01-24
Uncategorized @hu

Facebook: egyedi felhasználói kódok és linkek

A Facebook Messenger újdonságaival a név ismerete nélkül ismerősnek jelölhetünk valakit, vagy azonnal elkezdhetünk vele chatelni. Korábban, hogyha valakit ismerősnek szerettünk volna jelölni a Facebookon, akkor a keresőalkalmazással találhattunk rá. Azonban gyakran elfelejtettük, hogy hívják pontosan az illetőt, hogyan írja a nevét, vagy nagyon sok hasonló névvel rendelkező felhasználót kaptunk a keresés eredményeként. A Messenger […]
2016-05-04
Uncategorized @hu

Hirdetésblokkolók: átírják az online hirdetést?

Aki egy kicsit is olvasottabb marketing témában, az találkozott már azzal, hogy az online és a mobil hirdetések végét jövendölik a „gonosz” hirdetésblokkolók hatására. Azonban ha egy kicsit figyelmen kívül hagyjuk ezt az értelmezést, felfedezhetjük, hogy a hirdetésblokkolók hasznos kis változásokat is hoztak a hirdetésekben. Felhasználói élmény A hirdetésblokkolás nem új jelenség. Olyan technológiáról van […]
2016-02-29
Uncategorized @hu

A jövő digitális trendjei: A mobil eszközök forradalma

  A mobil eszközök térhódítása visszafordíthatatlan folyamat, amely mellett egy vállalkozás sem mehet el tétlenül, hogyha lépést szeretne tartani a korral. A Google statisztikái szerint többen keresnek a mobiltelefonjukról, mint asztali gépekről, illetve az online videók több, mint a felét már mobilról nézik a felhasználók. Hazánkban egyelőre kevesen élnek vele, de nagy lehetőségek vannak a […]
2016-08-18
Uncategorized @hu

Globalizáció és marketing: Miért fontosak a nemzetközi trendek?

Napjaink szűkülő világában a globalizációnak köszönhetően egyre több cég látja a világot egyetlen piacnak. A nemzetközi trendek alapvetően meghatározzák, milyen globális marketing stratégiát választanak egy-egy iparág kulcsszereplői, akik jellemzően nem csak a hazai vagy a nemzetközi piacra szánják termékeiket, hanem világszerte kívánnak hatást gyakorolni a fogyasztókra. A technológia gyors fejlődése az elmúlt években lehetővé tette […]
2016-01-11
Uncategorized @hu

Virtuális valóság a jövő marketingje?

A jövő marketingjének egyik jellemzője nagy valószínűséggel az interaktivitás lesz. Mivel a YouTube után a Facebook is lehetővé tette 360 fokos videók feltöltését, a virtuális valóság egyre nagyobb szerepet kaphat a cégek marketingstratégiájában. A Chrome-on, Androidon és iOS operációs rendszeren támogatott 360 fokos videók kreatív, új lehetőségeket kínálnak a marketing szakértőknek az interaktív hirdetések készítésére. […]
2016-02-04
Hírek

A személyre szabott hirdetések hatékonyabbak

A Colimbiai Egyetem kutatói több mint 3,5 millió Facebook felhasználót vizsgált meg, hogy lássa, hogyan reagálnak a személyre szabott reklámokra a pszichológiai profiljuk alapján. Ezeket az információkat az általuk kedvelt vagy követett témákból gyűjtötték össze. Az eredmény alapján elmondható, hogy az emberek jobban reagálnak a személyre szabott hirdetésekre. Sandra Matz, a kutatás vezetője elmondta, hogy […]
2017-11-30
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató