Menü

Vezető világmárkák helyi kampányai: 7 kampányvideó a nagyvilágból

by google news, március 18, 2016
Az online világ lehetőségeinek köszönhetően nem csak a már befutott, világmárkák számára lehetséges az, hogy nemzetközivé, vagy akár globálissá váljanak. 10 márka nemzetközi marketing kampányaiból mindenki kaphat tippeket. A nemzetközi piacokra kilépés mindenki számra lehetséges, csak egy kreatív stratégiára és a világpiac megértésére van szükség ehhez. A közösségi médiastratégia adaptálása, a több nyelvre való fordítás, a menük átalakítása […]

Az online világ lehetőségeinek köszönhetően nem csak a már befutott, világmárkák számára lehetséges az, hogy nemzetközivé, vagy akár globálissá váljanak. 10 márka nemzetközi marketing kampányaiból mindenki kaphat tippeket.

A nemzetközi piacokra kilépés mindenki számra lehetséges, csak egy kreatív stratégiára és a világpiac megértésére van szükség ehhez. A közösségi médiastratégia adaptálása, a több nyelvre való fordítás, a menük átalakítása minde megalapozzák, hogy az egész világon jelen lehessünk.

  1. Red Bull

Az osztrák Red Bull olyan marketinget folytat, amelynek hatására sok amerikai azt feltételezi, hogy helyi márka. Az egyik legsikeresebb taktikája az, hogy extrém sporteseményeket és más rendezvényeket szervez a világ körül. Rendezvénymarketingjükbe olyan események tartoznak, mint a Red Bull Indianapolis Grand Prix, a Red Bull Air Race az Egyesült Királyságban, vagy a Red Bull Soapbox Race Jordániában. Egy új-zélandi kalandtúra versenyük részleteit 360 fokos videó formájában is megnézhetjük a YouTube-on, de sok más sporteseménnyel kapcsolatban keresgélhetünk videókat a Red Bull különböző csatornáin.

Természetesen Magyarországról is hozhatunk példákat a Red Bull által szervezett versenyekre, mint a budapesti Air Race vagy a humoros és kreatív megmérettetések közül a Ládaderbik.

A rendezvénymarketingen kívül a Red Bull csomagolása is nagy szerepet játszik abban, hogy globálisan kedvelt márkává vált. Bár a terméklistája már változatos, nem törekszik arra, hogy a klasszikus amerikai üdítőitalokra hasonlítson.

  1. Airbnb

Az Airbnb-t San Franciscóban alapították 2008-ban. Az oldalán  szállásokat foglalhatnak és hirdethetnek meg a felhasználók. Az alapítása óta több mint 1,5 millió szállás került fel a listájára a világ több mint 34000 városában. Hogy mi járult hozzá ehhez a sikerhez?
A közösségi média: 2015-ben az Airbnb elindított egy hashtag kamányt #OneLessStranger címmel, amit egy "globális társadalmi kísérletnek" szánt. Az Airbnb arra kérte a közösséget, hogy random módon legyenek kedvesek egy idegennel, majd készítsenek fotót vagy videót az illetővel, és osszák meg a hashtaggel. Alig három hét alatt több mint hárommillió ember csatlakozott ehhez a kampányhoz világszerte.

  1. Dunkin Donuts

Az amerikai Dunkin Donuts cégnek több mint 3100 üzlete van 30 országban. Mi a különlegessége? Az, hogy úgy alakította ki a menüjét, hogy kielégítse a nemzetközi ügyfelek igényeit. Nem fél attól, hogy megünnepelje  a kulturális különbségeket, ezzel is erősíti a nemzetközi jelenlétét. A koreai Grapefuit Coolatától a libanoni mangós csokoládés fánkon keresztül az orosz Dunclairig a választék alkalmazkodik ahhoz a régióhoz, ahol letelepednek.

https://youtu.be/fqfr4d5elUs

 

  1. Domino's

A Dunkin Donutshoz hasonlóan a Domino's arra használta a menü alakítását, hogy növelje a nemzetközi érdeklődést és a figyelmet a pizzái iránt. Az alapok ugyanazok, de a feltét változtatásával az egész menüt piacról piacra változtatják. Ázsiában elsősorban a tenger gyümölcseit és halat helyeznek a pizzára, míg Indiában curryt. Emellett persze a standard, mindenütt kapható feltéteket is megtalálhatják a pizzára vágyók a menüben. Mivel szándékosan odafigyelnek arra, hogy felmérjék, mit részesítenek előnyben a piacok, amelyeket meg szeretne hódítani, az eltérő választékkal nemzetközi figyelmet érhetnek el.

  1. World Wildlife Foundation

Ha sikeres nemzetközi kezdeményezést keresünk, remek példa lehet számunkra a WWF Föld órája kezdeményezése, mely a világ legnagyobb önkéntes környezetvédelmi akciójává vált, felhívva a figyelmet az energiatakarékosságra.  A kezdeményezés lényege, hogy a résztvevők egy órára lekapcsolják a világítást és az elektromos készülékeket. A vállatok a kezdeményezéshez való csatlakozást nyilvánosan is megtehetik egy WWF Black Out banner segítségével a weboldalukon. Ez a banner 2012-ben három MMA díjat nyert.

A Föld Órája mozgalom több milliárd embert vont be, és évről évre egyre többen csatlakoznak hozzá. A WWF a figyelemfelhívás és a szimbolikus tettek mellett a kezdeményezéshez olyan akciókat is csatol, mint a faültetések, erdősítések, szemétszedések, amelyekhez szintén csatlakozhatnak az érdeklődők. De hogyan népszerűsítik ezt a kezdeményezést? Elég megnézni a 2014-es videójukat a Föld Órája első szuperhős nagykövetéről.

6. McDonald's

Nem kell magyarázni, hogy a McDonald’s sikeres nemzetközi márka. Ez egyfelől a következetes arculatnak és a „globális-lokális” marketing gyakorlatának köszönhető. Szó szerint helyi ízeket adnak a különböző országok menüjéhez. A Közel-Keleten például bevezette a McArabia nevű szendvicset, Franciaországban a macaront tette az étlapra, a Fülöp-szigeteken a McSpaghetti nevű terméket emelte a menübe, de gondolhatunk a magyaros ízű McDonald’s burgerekre is.

7. Coca Cola

A Coca Cola jó példa az olyan márkákra, amelyek nemzetközi marketing erőfeszítéseket tesznek. Bár nagyvállalatról van szó, kis közösségi programokra fókuszál, és sok időt és energiát fektet kisebb jótékonysági akciókba. Egyiptomban például 650 tiszta vizes kutat állított, Indiában pedig a Support My School kezdeményezéshez csatlakozott, amely a helyi iskolák felszerelését igyekszik javítani. Persze a siker nem csak ebben rejlik, hanem abban is, hogy olyan érzelmet használ az eladáshoz, amelyek nem tűnik el a fordításban: a boldogságot.

 

Uncategorized @hu

Facebook: a felhasználók 2,4%-a emoji használó

  Több mint két hónappal ezelőtt vezette be a Facebook az úgynevezett “reakciókat”, vagyis a hangulatjeleket a like gomb mellett, mivel úgy gondolták, hogy a felhasználóknak szükségük van újabb ikonokra a véleménynyilvánításhoz. Egy kölni közösségi média kutatásból azonban kiderül, hogy a reakciók 76,4%-a továbbra is a tetszik gombbal történik, a felhasználók 14% megosztja a tartalmakat, 7,2% […]
2016-05-27
Uncategorized @hu

Ezek voltak 2015 legjobb vírusvideói - Top 20

Az Unruly Media ebben az évben is elkészítette a 20 leggyakrabban megosztott videó listáját, melyen előre sejthető módon megjelennek a karácsonyi reklámok, de három Adidas reklám is helyet kapott. A tavalyi 29 millió megosztással szemben a top20 videót összesen 40 millióan osztották meg a Twitteren, Facebookon és a blogszférában, ami 38,5%-os növekedést jelent. Felmerülhet emiatt […]
2015-11-25
Uncategorized @hu

SEO alapok 3. rész: Forrás

A weboldal szerkezete és tartalma mellett szintén fontos terület oldal forrása, felépítése: Oldalcím: Az oldal címe a keresők és a felhasználók részére is egyértelműen leírja, miről szól az adott aloldal. Meta leírás: Rövid összefoglaló az adott oldalról Robots: A keresők mely oldalakat térképezhetik fel, és mik maradjanak rejtve előlük Alcímek: A tartalmak könnyebb megértésében játszik szerepet […]
2016-06-23
Uncategorized @hu

Globalizáció és marketing: Miért fontosak a nemzetközi trendek?

Napjaink szűkülő világában a globalizációnak köszönhetően egyre több cég látja a világot egyetlen piacnak. A nemzetközi trendek alapvetően meghatározzák, milyen globális marketing stratégiát választanak egy-egy iparág kulcsszereplői, akik jellemzően nem csak a hazai vagy a nemzetközi piacra szánják termékeiket, hanem világszerte kívánnak hatást gyakorolni a fogyasztókra. A technológia gyors fejlődése az elmúlt években lehetővé tette […]
2016-01-11
Uncategorized @hu

6+1 YouTube hirdetés tipp

A YouTube hirdetés, mint online felület használata szinte elengedhetetlen az online marketing világában, több okból is:  hogyha összehasonlítjuk más marketing módszerekkel, a videohirdetések jóval olcsóbban, több emberhez jutnak el, ez pedig  növelheti a márkánk ismertségét, ugyanakkor egy adott  célcsoportot is elérhetünk vele, illetve a remarketing lehetősége is adott. Kétféle hirdetési formátum jelenik meg a YouTube felületén: […]
2015-11-23
Uncategorized @hu

Mikro momentumok jelentőssége a nyaralásokban

Az utazásokat sok készülődés és tervezés előzi meg, ami során akaratlanul is az okos eszközeinkhez fordulunk ötletekért, inspirációkért. A Google összegyűjtötte és utazási mikro momentumokba rendszerezte melyek a legfontosabb pillanatok az utazással foglalkozó márkák, cégek számára. Cikkünkből kiderül hogyan érdemes jelen lenni a megfelelő pillanatokban az ügyfelek számára, amikor éppen termékeinkre, szolgáltatásainkra keresnek. Az egyik […]
2016-07-27
Uncategorized @hu

SEO: Így hat a felhasználói élmény a helyezésedre

A Google minőségi irányelveiben kijelentette, hogy a felhasználók igényeit helyezi a figyelem középpontjába. Sorsdöntő lehet tehát a felhasználói élmény minősége. Mit takar ez a fogalom és hogyan befolyásolja a SEO értéket? Ezekre a kérdésekre kaphatsz most választ. Felhasználói élmény és használhatóság Gyakran említik a használhatóságot (Usability) és a felhasználói élményt (másnéven User Experience, rövidítve UX) egymás szinonimájaként, pedig különböznek egymástól. A használhatóság a felhasználóbarát felületet és a könnyű használatot […]
2016-11-17
Hírek

Facebook: tippek, amik felpörgetik az oldalad

Minden tartalommarketinggel foglalkozó személyt érdekel, hogyan lehetne növelni az elkötelezettséget a Facebook-on? Ugyanis a Facebook algoritmusa folyamatosan változik, inkább hátráltat, mint hajt előre, és új tartalmi trükköket kell kipróbálni, hogy a felhasználók találkozzanak a bejegyzésekkel. A Facebook algoritmusnak hatása van arra, hogy a tartalom megjelenik-e a felhasználóknak. Ez egy “play to play” platform, ahol a […]
2017-09-20
Logisztika vs. e-kereskedők – Hol van a kutya elásva?
Beköszöntött a Neobankok kora – jó ez nekünk?
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató