Menü

SEO: Látogatóból vevő, avagy 4 érv a fizetett hirdetések mellett

by google news, október 17, 2016
A SEO-t és a fizetett online hirdetési kampányokat gyakran emlegetik egymást kizáró lehetőségekként. Pedig ha kombináljuk őket, kifejezetten nyerő párost alkothatnak. Először azonban fontos tisztáznunk néhány fogalmat. Mi az a SEM? A keresőmarketing (angolul SEM - Search Engine Marketing) fogalmába korábban éppúgy beletartozott a keresőoptimalizálás (amely a keresőben való ingyenes megjelenéshez szükséges), mint a fizetett online […]

A SEO-t és a fizetett online hirdetési kampányokat gyakran emlegetik egymást kizáró lehetőségekként. Pedig ha kombináljuk őket, kifejezetten nyerő párost alkothatnak. Először azonban fontos tisztáznunk néhány fogalmat.

Mi az a SEM?

A keresőmarketing (angolul SEM - Search Engine Marketing) fogalmába korábban éppúgy beletartozott a keresőoptimalizálás (amely a keresőben való ingyenes megjelenéshez szükséges), mint a fizetett online hirdetések. Manapság kizárólag a fizetett keresési listán való megjelenést és az online hirdetési formákat foglalja magában.

organikus és fizetett keresés
forrás: https://www.godaddy.com/help/what-are-organic-versus-paid-search-engine-listings-6584

A legnépszerűbb fizetett hirdetéseket a Google Adwords nyújtja (a Bing és a Yahoo ajánlatai mellett), így – habár a piac állandóan változik – egyelőre csak másodlagos szerepet játszanak a közösségi média (például Facebook business) által kínált hirdetési eszközök.

Lássunk néhány keresőmarketing kifejezést, amellyel érdemes megismerkedned:

  • organikus keresési eredménya Google ingyenes keresési eredményei, relevancia szerint rendezve
  • fizetett keresési eredmény: Adwords hirdetések a találati lista jobb oldalán, tetején vagy alján külön kiemelten
  • PPC (Pay Per Click): kattintás alapú hirdetési szolgáltatás
  • PPC (Pay Per Call): Mobiltelefonos hirdetések, amelyek (egy weblap meglátogatása helyett) telefonhívásra ösztönöznek. A hirdetés feladója a hívások után fizet.
  • CPC (Cost Per Click): kattintásonkénti költség
  • CPM (Cost Per Thousand Impressions): az oldalunk ezer megtekintésének költsége
  • CTR (Click Through Rate): átkattintási arány, amely megmutatja, hogy milyen gyakran kattintanak a felhasználók a hirdetésünkre.

4 ok, amiért érdemes online hirdetni

1. Az organikus helyezés mulandó, a fizetett nem

A Google frissítéseknek és a felhasználói szokások változásainak következtében az organikus helyezések állandóan módosulnak, ezért kiszámíthatatlanok.
Az Adwords hirdetések ennek éppen az ellenkezőjét testesítik meg. Amint a minőségi mutatóid (azaz a Google értékelése az oldaladról a kulcsszavaid és a hirdetéseid relevanciája alapján) jók és rendelkezel a megfelelő büdzsével, a hirdetésed helyezése biztosan állandó lesz. A fizetett hirdetési kampányok rengeteg munkát igényelnek annak érdekében, hogy elfogadható áron a legjobb rangsorolást érhesd el. Cserébe viszont lényegesen jobban befolyásolhatod a helyezésedet, mint az organikus találatok esetén.

2. Dupla megjelenés a keresőben

Amennyiben az organikus és a fizetett találati listán is az első három helyezett között szerepel az oldalad, a potenciális érdeklődőid számára duplán láthatóvá válsz és a versenytársaiddal szemben is előnyt élvezel.

3. Nagyobb az átkattintási arány

A keresőben való megjelenés előbb utóbb az oldaladra való kattintások számának növekedését eredményezi. Habár ez nem vezet egyenes úton a sikerhez, mégis fontos mérföldkő, hiszen a konverzió (hírlevélre feliratkozás, vásárlás stb) előfeltétele.
Egy 2012-ben készült Google tanulmány szerint önmagában az organikus találati listán való jó helyezés nem képes olyan nagy forgalmat generálni, mint abban az esetben, ha az organikus keresést kombináljuk a fizetett hirdetési funkciókkal. Emiatt ésszerű a két módszert együtt használni. Ha több friss PPC adatra vagy kíváncsi, itt megtalálod.

4. Növeli a konverzió esélyét

A forgalom növekedésével egyre több konverzióra számíthatunk. Néhány ügynökség arról számol be, hogy a keresőoptimalizálás és az online hirdetések együttes használatával 200 %-kal javult a konverziós arányuk.

Uncategorized @hu

A tavasz eddigi hat legsikeresebb videókampánya

Érdemes figyelemmel kísérni a YouTube legnézettebb videóit. Egyfelől izgalmas látni, hogy mely videó hirdetések keltik fel leginkább az emberek figyelmét, másfelől ötleteket is adhatnak számunkra saját videóink témaválasztása során. Lassan a tavasz közepén járva tekintsük át az eddigi legnézettebb videókat a YouTube. A tavasz eddigi legnézettebb videója az Always legújabb #LikeAGirl videója volt, amelyet több […]
2016-04-18
Uncategorized @hu

Facebook: Újabb változások lesznek a hírfolyamban?

A Facebook algoritmusa új szempontokat vesz figyelembe az üzenőfalakra kikerülő tartalmakkal kapcsolatban. Az ígéretek szerint érdekesebb dolgokat láthatunk majd a falunkon. A Facebook újabb fejlesztése ismét a hírfolyamot érinti: a személyre szabottabb üzenőfal érdekében változik a megjelenő tartalmak rangsorolása. Több tízezer felhasználóval töltetnek ki naponta egy kérdőívet a hírfolyam tartalmával kapcsolatban, amelyben rangsorolniuk kell a […]
2016-08-15
Uncategorized @hu

A tartalommarketing hat aranyszabálya

Már tudjuk, hogyan építsünk fel egy tartalommarketing stratégiát a célok kijelölésétől kezdve a tartalom célközönségének kiválasztásán át a tartalmak publikálásáig. De hogyan optimalizálhatjuk a tartalommarketing stratégiánkat? Ehhez adunk néhány tippet. Hozzuk létre azt, amire a közönségünknek szüksége van! Gyakran eladási célokat vagy a termékeink népszerűsítését helyezzük a tartalom marketing stratégiánk központjába, például amikor promóciókat teszünk […]
2016-05-25
Hírek

Hogyan segítik a Facebook csoportok céged növekedését?

Régóta léteznek Facebook csoportok, melyek egy adott téma köré szerveződnek. Ezek gyakran egyeznek egy márka tevékenységével, így érdemes ezekhez a csoportokhoz csatlakozni. Mutatjuk miért! Személyes ajánlás A Facebook oldalak elérése az algoritmus változását követően lecsökkent, így egy csoport létrehozása, vagy egy csoporthoz való tartozás nagyon jó módja a célközönség elérésének. A csoportokban erős a személyes […]
2017-07-07
Uncategorized @hu

Pokémon Go: Mit adott nekünk marketing szempontból?

Bár sokáig próbáltunk ellenálni, úgy néz ki nem mehetünk el a Pokémon GO jelenség mellett szótlanul. Összeállításunkban a játék sikere mögött meghúzódó érveket és a marketingesek szempontjáól fontos mozzanatokat szedtük össze azoknak, akik szintén értetlenül állnak a Pokémon GO jelenség előtt. A Nintendo által július közepén napvilágra hozott alkalmazás futótűzként hódította meg a digitális közösséget […]
2016-08-04
Uncategorized @hu

24 kreatív 404 hibaoldal

  Mindenki ismeri azt az érzést, amikor egy linkre kattintva a tartalom helyett egy 404 hibaoldalba fut bele. Ez az érzés a kellemetlen és a nagyon dühítő közötti skálán mozoghat. A Hubspot ügynökség összeállításában huszonnégy kreatív megoldást láthatunk, amivel kompenzálhatjuk csalódott látogatóinkat. Kattints a folytatásért!  
2015-12-18
Hírek

A személyre szabott hirdetések hatékonyabbak

A Colimbiai Egyetem kutatói több mint 3,5 millió Facebook felhasználót vizsgált meg, hogy lássa, hogyan reagálnak a személyre szabott reklámokra a pszichológiai profiljuk alapján. Ezeket az információkat az általuk kedvelt vagy követett témákból gyűjtötték össze. Az eredmény alapján elmondható, hogy az emberek jobban reagálnak a személyre szabott hirdetésekre. Sandra Matz, a kutatás vezetője elmondta, hogy […]
2017-11-30
Uncategorized @hu

Az okostelefonok a jövő

Az eredmények kiértékelése folyamán arra az eredményre jutottak, hogy az emberek fele ma Magyarországon okostelefonok használ, a 35 év alatti korosztályban pedig ez az arány 80%. Összességében 2012 óta az okostelefon használók száma 2,2-szeresére nőtt. Okostelefonokat heti rendszerességgel változatos tevékenységekre használnak a megkérdezett felhasználók, a válaszadók leggyakrabban a keresést emelték ki 38%-ban, valamint ugyanilyen arányban […]
2015-11-17
Logisztika vs. e-kereskedők – Hol van a kutya elásva?
Beköszöntött a Neobankok kora – jó ez nekünk?
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató