Több mint két hónappal ezelőtt vezette be a Facebook az úgynevezett “reakciókat”, vagyis a hangulatjeleket a like gomb mellett, mivel úgy gondolták, hogy a felhasználóknak szükségük van újabb ikonokra a véleménynyilvánításhoz.
Egy kölni közösségi média kutatásból azonban kiderül, hogy a reakciók 76,4%-a továbbra is a tetszik gombbal történik, a felhasználók 14% megosztja a tartalmakat, 7,2% pedig hozzászólásokat is ír. A fennmaradó 2,4% az öt új emoji között oszlik meg - áll a kutatás eredméyneit összefoglaló tanlmányban, mely során 130.000 Facebook posztot vizsgáltak meg.
A képek még mindig több embernek tetszenek, de sok reakciót kapnak a videók is. Az új lehetőségek közül pedig a love emojit használják a legtöbben (51%).
A kutatásból az is kiderült, hogy a felhasználók az emojik megjelenésével sem változtattak azon a szokásukon, hogy inkább pozitív reakciókat adnak a posztokra, mint negatívakat.
Ami meglepő eredmény, hiszen a Facebook posztok nem csak szórakoztató és pozitív üzeneteket tartalmaznak, hanem ugyanúgy megjelennek politikai vagy megosztó tartalmak is. A kutatók viszont úgy találták hogy a felhasználók jórésze saját szórakoztatására használja a közösségi oldalt, így a pozitív tartalmakat részesíti előnyben.
Az eredményekből az is egyértelműen látható, hogy az egyszerű tevékenységek - mint a megosztás, like, hozzászólás - népszerűbbek a felhasználók körében. A kétlépcsős folyamatot, tehát az emojik kiválasztását nem használják gyakran.
Az eredeti, angol nyelven elérhető tanulmány itt tölthető le.