Menü

SEO: Így hat a felhasználói élmény a helyezésedre

by google news, november 17, 2016
A Google minőségi irányelveiben kijelentette, hogy a felhasználók igényeit helyezi a figyelem középpontjába. Sorsdöntő lehet tehát a felhasználói élmény minősége. Mit takar ez a fogalom és hogyan befolyásolja a SEO értéket? Ezekre a kérdésekre kaphatsz most választ. Felhasználói élmény és használhatóság Gyakran említik a használhatóságot (Usability) és a felhasználói élményt (másnéven User Experience, rövidítve UX) egymás szinonimájaként, pedig különböznek egymástól. A használhatóság a felhasználóbarát felületet és a könnyű használatot […]

A Google minőségi irányelveiben kijelentette, hogy a felhasználók igényeit helyezi a figyelem középpontjába. Sorsdöntő lehet tehát a felhasználói élmény minősége. Mit takar ez a fogalom és hogyan befolyásolja a SEO értéket? Ezekre a kérdésekre kaphatsz most választ.

Felhasználói élmény és használhatóság

Gyakran említik a használhatóságot (Usability) és a felhasználói élményt (másnéven User Experience, rövidítve UX) egymás szinonimájaként, pedig különböznek egymástól.

használhatóság a felhasználóbarát felületet és a könnyű használatot takarja, valamint azt vizsgálja, hogy a látogatóknak mennyire egyszerű az oldaladon alapvető feladatokat elvégezniük.

felhasználói élmény egy tágabb fogalom, amely a használhatóságon túl magában foglalja a vizuális design-t, a hozzáférhetőséget, a rendszerteljesítményt, a marketinget és a termék vagy tartalom stratégiát is. Minden ide tartozik, amely a felhasználó weboldallal kapcsolatos megfigyelését, reagálását és érzelmét fejezi ki.

A UX design holisztikusan tekint az emberek termékkel kapcsolatos összes élményére: Milyen problémái vannak a közönségünknek? Milyen tartalmakkal, vagy funkciókkal tudunk nekik segíteni? Hogyan értik meg és hogyan fogyasztják majd ezeket? Milyen utat járnak be mindeközben? Magyarul a UX tervezés során a felhasználó-központú gondolkodást stratégiai szintre emeljük, és nem csak azon gondolkodunk, hogy hogyan lehet szépen megrajzolni egyes funkciókat, hanem azon is, hogy egyáltalán milyen funkciókra és tartalmakra van valóban szüksége az embereknek." – foglalta össze Pásztor Dávid, a Budepest központú UX studio ügyvezetője.

A UX studio az egyik első hazai design csapat, amelyik direkt erre a területre fókuszál. Nemzetközi piacra szánt, több millió felhasználóval rendelkező alkalmazásokat terveznek. Az ügyfeleik között kisebb berlini és londoni startupok mellett olyan ismert márkák is szerepelnek, mint az HBO.

Az UX 5 hatása az oldalad teljesítményére

  1. Látogatóknak szóló tartalom

A tartalmunk a leendő látogatóinknak szól (valamilyen kérdésükre kínál választ), ezért elsősorban nekik készül és csak másodsorban a keresőrobotoknak. Akár weboldal tervezésről, akár optimalizálásról beszélünk, a felhasználói igények tehát középpontba kerülnek.

Ahhoz, hogy megtaláljuk mire van szüksége a felhasználóinknak meg kell ismerjük őket. Ezért a UX design egyik legfontosabb része a kutatás. Sok féle módszer létezik az emberek problémáinak feltárásához: interjúzás, terepkutatás, naplózás, stb.

  1. Olvashatóság, feltérképezhetőség

Akkor könnyű az oldalad feltérképezése, ha a jól megválasztott kulcsszavaknak köszönhetően könnyen megtalálható, látogatóid számára átlátható és hasznos információkkal szolgál. Az oldaltérképek (sitemaps) úgy működnek, mint a tartalomjegyzékek, segítségükkel minden elérési útvonal követhetővé válik a látogatóid és a keresőmotorok számára. A jó olvashatóság a szemnek nem fárasztó színkombinációk, betűtípusok és betűméretek használatát jelenti.

  1. Vizuális élmény

A felhasználók könnyebben képesek feldolgozni a látott információkat, mint a szöveges leírásokat, ezért a médiatartalmak egyre kedveltebb alkotóelemei egy weboldalnak. A szövegek és képek arányára külön figyelmet kell fordítanod, ugyanis a vizuális tartalmak nem tudják helyettesíteni a szöveget.

képek a tableten
Forrás: Pixabay

A nagy méretű médiafájlok rontják a böngészési élményt, összekuszálják az oldal elrendezését, valamint növelik a betöltési időt. Olyan minőséget és fájméretet válassz, amely mellett a weboldalad minden eszközön ugyanolyan gyorsan betöltődik és ugyanazt az élményt nyújtja! A gyors betöltési idő csökkenti a visszafordulási arányt (bounce rate), azaz egyre ritkábban pártolnak el az oldaladtól a látogatók.

A weboldaladat úgy kell kialakítanod, hogy az látássérültek - akik képernyőolvasó programot használnak - számára is elérhető és értelmezhető legyen. Erről bővebben ide kattintva olvashatsz.

  1. Használhatóság

A felhasználók gyorsan és a lehető legjobb minőségben akarnak számukra fontos információkhoz hozzájutni. Emiatt alapfeltétel a könnyű használhatóság, vagyis a logikus menükialakítás (maximum 7-9 menüpont), a belső linkek elhelyezése és a könnyű navigáció.

Ha a fontosabb információkat a weboldalad jól látható részén szerepelteted és keresőfunkciót is felkínálsz, tovább egyszerűsíted a böngészést a látogatóid számára. A gyors navigációhoz elengedhetetlenek a belső linkek, valamint az, hogy bármelyik oldalról vissza lehessen térni a főoldalra. Ideális esetben a céges logóra kattintva visszajuthatunk a kezdőoldalra.

A használhatóságot is tesztelni kell. Még a legkomolyabb szakértők sem tudnak elsőre tökéletes oldalt tervezni. A használhatósági tesztek során az oldalt, vagy alkalmazást a célcsoportunkba illő felhasználóknak mutatjuk meg és megfigyeljük, hogy hogyan boldogulnak vele. A tesztek eredménye mindig meglepő, sok olyan probléma kerül a felszínre, amire egyébként nem is számítottunk volna.

  1. Látogatók megtartása

Ha a weboldalad napi forgalma jelentős és sok hűséges, visszatérő látogatód van, előbb-utóbb elérkezik az idő, hogy magas arányú konverziót érj el. Ennek érdekében bátran használhatsz call to action (CTA) gombokat, amelyekkel a célcsoportodat kapcsolatfelvételre, hírlevélre való feliratkozásra, vagy akár vásárlásra ösztönözheted.

 

Uncategorized @hu

Az online videó a jövő: hogyan építsük be marketing stratégiánkba?

Vajon az online videó a marketing jövője? Bár nem láthatunk a jövőbe, érdemes végiggondolni, hogy a márkáknak mit érdemes tudni a videóról. Cikkünkben arra keressük a választ, milyen irányba mutatnak a tendenciák. A videó erejét a marketingben kevesen becsülték alá, különösen nem 2006 után, amikor a Google felvásárolta a YouTube-ot. Azóta sok minden változott a […]
2016-07-04
Uncategorized @hu

Facebook: 3 trend, ami átírja az online marketinget idén

Nemrég Ed Couchman, a Facebook egyik üzletágának vezetője három, a tartalommarketing világát legjobban befolyásoló globális trendet jósolt a következő évekre az idei, nemzetközi Tartalommarketing Találkozón (Content Marketing Summit ), Londonban. 1.A mobil az elsődleges platform Ahogy azt Couchman beismerte, bár a mobilok szerepéről már mindenki tud, a változás üteméről kevés szó esik. Amint azt az előadó felvázolta, a televíziónak […]
2016-01-06
Hírek

5 online marketing trend, ami meghatározó lesz 2017-ben

Új évet írunk, ideje formába hozni magunkat az idei marketing trendeket illetően is, összeállításunkban az öt legjellemzőbb trendet gyűjtöttük csokorba.  A brandek még kreatívabbak lesznek A contentmarketing leginkább a blogolásról, ebookról és más írott tartalmakról szól, amikkel (például) emailfeliratkozókat lehet gyűjteni. Ez a stratégia fontos lesz a jövőben, de a brandeknek több kreativitásra lesz szükségük, […]
2017-01-01
Uncategorized @hu

A jövő digitális trendjei: A mobil eszközök forradalma

  A mobil eszközök térhódítása visszafordíthatatlan folyamat, amely mellett egy vállalkozás sem mehet el tétlenül, hogyha lépést szeretne tartani a korral. A Google statisztikái szerint többen keresnek a mobiltelefonjukról, mint asztali gépekről, illetve az online videók több, mint a felét már mobilról nézik a felhasználók. Hazánkban egyelőre kevesen élnek vele, de nagy lehetőségek vannak a […]
2016-08-18
Uncategorized @hu

Mi az a Google AdWords?

Az AdWords, a Google online reklám programja, egyben a legnépszerűbb teljesítmény alapú online marketing eszköz. Népszerűségét főleg annak köszönheti, hogy elsősorban a Google keresőn és annak tulaldonában levő lapokon jelennek meg a hirdetések, amelyek a Google piaci helyzetének köszönhetően nagy nyilvánosságot jelentenek. Ahogy korábban már volt róla szó, az AdWords is pay-per-click, vagyis kattintásalapú fizetési […]
2015-12-01
Uncategorized @hu

Facebook: a felhasználók 2,4%-a emoji használó

  Több mint két hónappal ezelőtt vezette be a Facebook az úgynevezett “reakciókat”, vagyis a hangulatjeleket a like gomb mellett, mivel úgy gondolták, hogy a felhasználóknak szükségük van újabb ikonokra a véleménynyilvánításhoz. Egy kölni közösségi média kutatásból azonban kiderül, hogy a reakciók 76,4%-a továbbra is a tetszik gombbal történik, a felhasználók 14% megosztja a tartalmakat, 7,2% […]
2016-05-27
Uncategorized @hu

SEO alapok: 1. rész: tartalom

A SEO vagyis keresőoptimalizálás az online jelenlét egyik legfontosabb kérdése, hiszen enélkül nem, vagy csak drága hirdetésekkel tudunk forgalmat generálni az oldalunkra. Ehhez kapcsolódva SEO sorozatunk első cikkében a weboldalak tartalmi felépítésével és tervezésével foglalkozunk. Lehet bármilyen szép, animált az oldal, ha a felhasználók nem találják meg gyorsan amit keresnek, elhagyják azt. Az első részben az […]
2016-06-02
Uncategorized @hu

Online hírességek a szépségipar szolgálatában

A divat- és szépségmárkák nagy része dolgozik együtt híres divatbloggerekkel, online celebekkel. Az elmúlt években egyre több márka döntött úgy, hogy megéri az ilyen partnerségekbe fektetni, annak ellenére, hogy a megfelelő személyiség megtalálása időigényes és bonyolult lehet, illetve hogy a velük való munka egyre nagyobb kihívás az elvárásaik növekedése miatt. A Fashion & Beauty Monitor szerint a szépségnagykövetekkel […]
2016-02-18
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató