Menü

Globalizáció és marketing: Miért fontosak a nemzetközi trendek?

by google news, január 11, 2016
Napjaink szűkülő világában a globalizációnak köszönhetően egyre több cég látja a világot egyetlen piacnak. A nemzetközi trendek alapvetően meghatározzák, milyen globális marketing stratégiát választanak egy-egy iparág kulcsszereplői, akik jellemzően nem csak a hazai vagy a nemzetközi piacra szánják termékeiket, hanem világszerte kívánnak hatást gyakorolni a fogyasztókra. A technológia gyors fejlődése az elmúlt években lehetővé tette […]

Napjaink szűkülő világában a globalizációnak köszönhetően egyre több cég látja a világot egyetlen piacnak. A nemzetközi trendek alapvetően meghatározzák, milyen globális marketing stratégiát választanak egy-egy iparág kulcsszereplői, akik jellemzően nem csak a hazai vagy a nemzetközi piacra szánják termékeiket, hanem világszerte kívánnak hatást gyakorolni a fogyasztókra.

A technológia gyors fejlődése az elmúlt években lehetővé tette a cégeknek, hogy a termékek, szolgáltatások és a tőke is szabadabban cserélődjön, mint valaha. Az internet azt is lehetővé teszi, hogy akár a kisebb cégek, sőt a magánszemélyek is megcélozhassák a fogyasztókat a világ bármely pontján, ami óriási előny. Vegyük például az eBay és az Amazon oldalakat, amelyek nélkül ma már el se lehetne képzelni az elektronikus kereskedelmet. Másik jó példa az Etsy, ahol az emberek a világ majdnem minden országából árulnak és vásárolnak kézzel készült dolgokat, amelyeket korábban tipikusan helyileg árusítottak. Ezek a felületek mind hasznosak lehetnek hazai piaci szereplőnek is. 

Ha egy cég a világot egyetlen nagy piacnak tekinti, és szeretné a termékeit, szolgáltatásait az egész piacon elérhetővé tenni, szem előtt kell tartania a nemzetközi marketing trendeket. De milyen nemzetközi trendek határozzák meg a globális marketinget, vagy úgy is fogalmazhatunk, hogy általában véve a marketinget? Vegyünk néhány példát!

  1. Innováció

Nem kérdés, hogy a mai világban az innováció kulcsfontosságú lehet azokak a cégeknek, amelyek nem csak a hazai, hanem a nemzetközi, esetleg a globális piacra szeretnének hatással lenni. Az innováció üteme egyre gyorsul, az új cégek új termékfejlesztései akár az élvonalba is kerülhetnek, ha a versenytársaik lemaradnak az innovációval. Ebből az következik, hogy egy innovatív ötlettel bátran meg lehet célozni a globális piacot: az elektronikus kereskedelem ezt mindenki számára elérhetővé teszi.

  1. Mobilra optimalizálás

Nem véletlenül volt olyan sok szó a mobil marketingről az elmúlt időszakban: az okostelefonok terjedésével nem lehet elmenni a mobil marketing mellett. Fontos nemzetközi trend a mobilra optimalizálás, hiszen például a keresőoldalak is előnyben részesítik a mobilra optimalizált reszponzív oldalakat. A mobilizáláshoz egyre inkább hozzátartozik az interaktivitás is: egyre nagyobb az interaktív mobilhirdetések aránya.

  1. Automatizálás

Fontos nemzetközi trend még az automatizálás igénye, épp ezért az automatizálási lehetőségek folyamatosan fejlődnek. Az automatizálás nem csak azért lehet ennyire népszerű, mert időt lehet megtakarítani vele, hanem azért is, mert drasztikusan megnövelheti egy cég profitját, hiszen az automatizáló szoftverek segítenek abban, hogy a cég elérje az érdeklődő potenciális ügyfeleket, és fenntartsa velük a kapcsolatot.

  1. Tartalom mindenek felett

A tartalommarketing olyan nemzetközi trend, aminek eddig is kiemelten fontos szerepe volt. A jelenlegi tendenciák alapján az látszik, hogy a tartalommarketing egyre vizuálisabb lesz. Jelenleg is egyre több cég használ videó tartalmakat. de ez hamarosan nélkülözhetetlen részévé fog válni az online marketingnek. Elég ehhez azt a jóslat alapul venni, hogy 2019-re akár az internetes forgalom 80%-át videók alkothatják majd.

  1. Közösségi oldalak 

Az ügyfelekkel való kommunikáció mindig fontos volt a cégek számára, nem újdonság, hogy minden lehetséges csatornát igyekeznek a lehető legjobban kihasználni a kapcsolattartásra. Mivel a közösségi oldalak gyakorlatilag a legmeghatározóbb kommunikációs csatornává váltak az emberek számára, a közösségi oldalakon való kommunikáció is a globális marketing fontos trendje. A közösségi oldalak lehetővé teszik, hogy a márkák a világ bármely részén elérjék a potenciális fogyasztókat.

Ezek után könnyen választ találunk a címben feltett kérdésre: Miért fontosak a nemzetközi trendek? Egyszerűen azért, mert hatással vannak mindenkire: nem csak az egymással versenyző vállalatokra, hanem a fogyasztókra is. A globális marketing nem csak a versenyre, hanem a nemzetközi összefogásra is lehetőséget adhat: a kulcs a kommunikációban rejlik.

Uncategorized @hu

SEO: Új honlapod van? - Így talál rád a Google

Szeretnél az oldalad teljesítményéről, látogatottsági adataidról és a felmerülő hibákról időben értesülni? Ahhoz, hogy a Google adatokat gyűjthessen weboldaladról, regisztrálnod kell a Google Search Console-ban (régi nevén Webmaster Tools). Nézzük, hogyan tedd mindezt! Honlapregisztráció 2 egyszerű lépésben Mielőtt bármibe belekezdenél, az alábbi alapvető feladatokat végezd el a Search Console fiókodon belül: Weboldal regisztrálása: Amint bejelentkeztél az e-mail […]
2016-10-03
Uncategorized @hu

“ Ne küldjünk szamarakat az űrbe” - Larry Kim az Internet Hungary 2016 konferencián

A fenti gondolattal foglalhatnánk össze azt az igen rövid, 25 perces előadást, amelyet a kattintásalapú marketing világának egyik legmeghatározóbb alakja, Larry Kim tartott az idei Internet Hungary konferencián két napja Siófokon. Az eredetileg villamosmérnök és szoftverfejlesztő végzettségű marketing szakember az egyik legnagyobb online marketing ügynökség, az egyesült államokbeli Wordstream online marketing ügynökség alapítója és vezetője […]
2016-09-29
Hírek

5 online marketing trend, ami meghatározó lesz 2017-ben

Új évet írunk, ideje formába hozni magunkat az idei marketing trendeket illetően is, összeállításunkban az öt legjellemzőbb trendet gyűjtöttük csokorba.  A brandek még kreatívabbak lesznek A contentmarketing leginkább a blogolásról, ebookról és más írott tartalmakról szól, amikkel (például) emailfeliratkozókat lehet gyűjteni. Ez a stratégia fontos lesz a jövőben, de a brandeknek több kreativitásra lesz szükségük, […]
2017-01-01
Uncategorized @hu

AdWords Adaptív hirdetés display hálózaton: Hogyan használjuk?

Ha a kiterjesztett szöveges hirdetés forradalmi újítás a kereső hirdetések esetén, ugyanezt lehet elmondani az adaptív hirdetésről a display hálózaton. A funkció leegyszerűsíti és felgyorsítja a szöveges-képes display hirdetések létrehozását. Ezentúl nem kell feltétlenül grafikus ahhoz, hogy a különböző hirdetési felületekre különböző kreatív változatokat készítsünk, hogy a hirdetés szövege és képanyaga összhangban legyen egymással. A […]
2016-09-23
Uncategorized @hu

SEO: 6 dolog, amit tudnod kell a keresőbarát webdesignról

Hiába a szemet gyönyörködtető design és az igényes tartalom, ha a weboldalad kialakítása nem felel meg néhány alapvető kritériumnak. A látogatók számára ugyanis akkor releváns egy oldal, ha a fontos információhoz gyorsan, egyszerűen hozzájuthatnak. Nézzük, hogy webdesign szempontból milyen SEO alapelveknek kell megfelelnie az oldaladnak. Reszponzív kialakítás A weboldalad akkor tekinthető reszponzívnak, ha annak tartalma több eszközön […]
2016-10-25
Uncategorized @hu

4+1 hiba, amin elcsúszhat egy honlap sikere

Honlapot szeretnél, de nem tudod, hogy kezdj neki? Honlapod van, de a várva várt eredmények elmaradnak? Lehet, hogy olyan alapvető hibákat vétettél, ami ezeket a problémáidat okozzák. A mai blogbejegyzésünkben gyakori hibákra világítunk rá és adunk pár ötletet a megoldásra. 1. Céltalan honlap Mikor már az első pillantásra az az érzeted, hogy nincs célja a […]
2015-11-16
Uncategorized @hu

Görbe tükör: Insta-lányok vs. valóság

Adott egy gyönyörű lány. Tizenhat év körüli, magas, vörös hajú, amolyan különleges szépség. Együtt utazunk: én olvasok, ő a mobilja fölé görnyedve ügyködik valamin. Távol áll tőlem a kíváncsiskodás, egy másodpercre mégis a telefonja kijelzőjére pillantok. Aztán rögtön meg is bánom. Azt látom ugyanis, hogy a legnagyobb természetességgel próbálja meg eltüntetni a szeplőit egy szelfiről. A szeplőit, amelyeket én már […]
2016-10-17
Uncategorized @hu

Mit tegyünk, hogy elkerüljük a spam mappát?

Akár hírlevelet küldünk, akár csak egy privát levelet, fontos szempont, hogy a leveleink ne a SPAM mappába kerüljenek. Ehhez azonban nem csak a levél felépítése és tartalma számít, hanem a megfelelő hitelesítés és a korábbi üzenetek. Az alábbi szempontoknak kell megfelelnie az emaileknek: Tartalmi elemek: Linkek: Ellenőrizzük, hogy minden link működik-e, ellenkező esetben a címzetteknek […]
2016-08-03
Logisztika vs. e-kereskedők – Hol van a kutya elásva?
Beköszöntött a Neobankok kora – jó ez nekünk?
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató