Menü

Globalizáció és marketing: Miért fontosak a nemzetközi trendek?

by google news, January 11, 2016
Napjaink szűkülő világában a globalizációnak köszönhetően egyre több cég látja a világot egyetlen piacnak. A nemzetközi trendek alapvetően meghatározzák, milyen globális marketing stratégiát választanak egy-egy iparág kulcsszereplői, akik jellemzően nem csak a hazai vagy a nemzetközi piacra szánják termékeiket, hanem világszerte kívánnak hatást gyakorolni a fogyasztókra. A technológia gyors fejlődése az elmúlt években lehetővé tette […]

Napjaink szűkülő világában a globalizációnak köszönhetően egyre több cég látja a világot egyetlen piacnak. A nemzetközi trendek alapvetően meghatározzák, milyen globális marketing stratégiát választanak egy-egy iparág kulcsszereplői, akik jellemzően nem csak a hazai vagy a nemzetközi piacra szánják termékeiket, hanem világszerte kívánnak hatást gyakorolni a fogyasztókra.

A technológia gyors fejlődése az elmúlt években lehetővé tette a cégeknek, hogy a termékek, szolgáltatások és a tőke is szabadabban cserélődjön, mint valaha. Az internet azt is lehetővé teszi, hogy akár a kisebb cégek, sőt a magánszemélyek is megcélozhassák a fogyasztókat a világ bármely pontján, ami óriási előny. Vegyük például az eBay és az Amazon oldalakat, amelyek nélkül ma már el se lehetne képzelni az elektronikus kereskedelmet. Másik jó példa az Etsy, ahol az emberek a világ majdnem minden országából árulnak és vásárolnak kézzel készült dolgokat, amelyeket korábban tipikusan helyileg árusítottak. Ezek a felületek mind hasznosak lehetnek hazai piaci szereplőnek is. 

Ha egy cég a világot egyetlen nagy piacnak tekinti, és szeretné a termékeit, szolgáltatásait az egész piacon elérhetővé tenni, szem előtt kell tartania a nemzetközi marketing trendeket. De milyen nemzetközi trendek határozzák meg a globális marketinget, vagy úgy is fogalmazhatunk, hogy általában véve a marketinget? Vegyünk néhány példát!

  1. Innováció

Nem kérdés, hogy a mai világban az innováció kulcsfontosságú lehet azokak a cégeknek, amelyek nem csak a hazai, hanem a nemzetközi, esetleg a globális piacra szeretnének hatással lenni. Az innováció üteme egyre gyorsul, az új cégek új termékfejlesztései akár az élvonalba is kerülhetnek, ha a versenytársaik lemaradnak az innovációval. Ebből az következik, hogy egy innovatív ötlettel bátran meg lehet célozni a globális piacot: az elektronikus kereskedelem ezt mindenki számára elérhetővé teszi.

  1. Mobilra optimalizálás

Nem véletlenül volt olyan sok szó a mobil marketingről az elmúlt időszakban: az okostelefonok terjedésével nem lehet elmenni a mobil marketing mellett. Fontos nemzetközi trend a mobilra optimalizálás, hiszen például a keresőoldalak is előnyben részesítik a mobilra optimalizált reszponzív oldalakat. A mobilizáláshoz egyre inkább hozzátartozik az interaktivitás is: egyre nagyobb az interaktív mobilhirdetések aránya.

  1. Automatizálás

Fontos nemzetközi trend még az automatizálás igénye, épp ezért az automatizálási lehetőségek folyamatosan fejlődnek. Az automatizálás nem csak azért lehet ennyire népszerű, mert időt lehet megtakarítani vele, hanem azért is, mert drasztikusan megnövelheti egy cég profitját, hiszen az automatizáló szoftverek segítenek abban, hogy a cég elérje az érdeklődő potenciális ügyfeleket, és fenntartsa velük a kapcsolatot.

  1. Tartalom mindenek felett

A tartalommarketing olyan nemzetközi trend, aminek eddig is kiemelten fontos szerepe volt. A jelenlegi tendenciák alapján az látszik, hogy a tartalommarketing egyre vizuálisabb lesz. Jelenleg is egyre több cég használ videó tartalmakat. de ez hamarosan nélkülözhetetlen részévé fog válni az online marketingnek. Elég ehhez azt a jóslat alapul venni, hogy 2019-re akár az internetes forgalom 80%-át videók alkothatják majd.

  1. Közösségi oldalak 

Az ügyfelekkel való kommunikáció mindig fontos volt a cégek számára, nem újdonság, hogy minden lehetséges csatornát igyekeznek a lehető legjobban kihasználni a kapcsolattartásra. Mivel a közösségi oldalak gyakorlatilag a legmeghatározóbb kommunikációs csatornává váltak az emberek számára, a közösségi oldalakon való kommunikáció is a globális marketing fontos trendje. A közösségi oldalak lehetővé teszik, hogy a márkák a világ bármely részén elérjék a potenciális fogyasztókat.

Ezek után könnyen választ találunk a címben feltett kérdésre: Miért fontosak a nemzetközi trendek? Egyszerűen azért, mert hatással vannak mindenkire: nem csak az egymással versenyző vállalatokra, hanem a fogyasztókra is. A globális marketing nem csak a versenyre, hanem a nemzetközi összefogásra is lehetőséget adhat: a kulcs a kommunikációban rejlik.

Uncategorized @hu

Az online videó a jövő: hogyan építsük be marketing stratégiánkba?

Vajon az online videó a marketing jövője? Bár nem láthatunk a jövőbe, érdemes végiggondolni, hogy a márkáknak mit érdemes tudni a videóról. Cikkünkben arra keressük a választ, milyen irányba mutatnak a tendenciák. A videó erejét a marketingben kevesen becsülték alá, különösen nem 2006 után, amikor a Google felvásárolta a YouTube-ot. Azóta sok minden változott a […]
2016-07-04
Uncategorized @hu

Facebook hirdetés: Hogyan célozzunk?

Kezdjük az elején: mi az az “and targeting”? Ahhoz, hogy erre választ kapjunk, először meg kell értetnünk a Facebook által eddig használt “or targetinget”. Ez azt jelenti, hogy ha két közönséghez szeretnénk eljuttatni üzenetünket, akkor csak az egyiket VAGY a másikat érnék el, nem pedig a kettő metszetét. Jó példa erre, ha mondjuk olyan embereket […]
2015-12-01
Hírek

5 online marketing trend, ami meghatározó lesz 2017-ben

Új évet írunk, ideje formába hozni magunkat az idei marketing trendeket illetően is, összeállításunkban az öt legjellemzőbb trendet gyűjtöttük csokorba.  A brandek még kreatívabbak lesznek A contentmarketing leginkább a blogolásról, ebookról és más írott tartalmakról szól, amikkel (például) emailfeliratkozókat lehet gyűjteni. Ez a stratégia fontos lesz a jövőben, de a brandeknek több kreativitásra lesz szükségük, […]
2017-01-01
Hírek

Javíts a közösségi média kommunikációdon!

Hiába lehet megfelelően célozni online a közönséget, a hirdetések és tartalmak néha így is irrelevánsak vagy nem érdekli a felhasználókat. Miért lehet ez? A közösségi médiát azért használja az emberek többsége, hogy kapcsolatban legyen a barátaival, szórakozzanak. Ez akkor is így van, ha néha terméket vagy szolgáltatást is keresnek a felületeken. Tehát sokakat csak bosszantanak […]
2018-01-16
Uncategorized @hu

5 AdWords tipp a sikeres hirdetésekhez

Ha az AdWordsben futó kampányaid nem teljesítenek úgy, ahogy elvárnád, érdemes felülvizsgálni pár alapvető szempontból. Ezeket a szempontokat szedtük össze most öt pontban.   1. Ismerd meg a keresési lekérdezéseid Szánj nagy figyelmet a keresési lekérdezéseid kielemzésére, illetve arra, hogy milyen fizetett kulcsszavakra találnak meg téged a látogatóid! Ezek közül keresd meg azokat a szolgáltatásaidra […]
2015-11-16
Uncategorized @hu

Vezető világmárkák helyi kampányai: 7 kampányvideó a nagyvilágból

Az online világ lehetőségeinek köszönhetően nem csak a már befutott, világmárkák számára lehetséges az, hogy nemzetközivé, vagy akár globálissá váljanak. 10 márka nemzetközi marketing kampányaiból mindenki kaphat tippeket. A nemzetközi piacokra kilépés mindenki számra lehetséges, csak egy kreatív stratégiára és a világpiac megértésére van szükség ehhez. A közösségi médiastratégia adaptálása, a több nyelvre való fordítás, a menük átalakítása […]
2016-03-18
Hírek

4 trend, amely meghatározza a Facebook marketinget jövőre

A Facebook  mára olyan, több milliárd dolláros vállalkozássá nőtte ki magát, amit marketingesként nem kerülhetünk meg. Összegyűjtöttük azt a négy fontos trendet, ami 2017-ben alakítja majd az oldalt: vannak újdonságok, míg néhány korábbi trend most válik igazán erőteljessé. Mobilbarát tartalom nélkül nem megy 2016-ban már több mint 2 milliárd ember használ okostelefont, ami jóval többször […]
2016-12-16
Uncategorized @hu

SEO alapok 3. rész: Forrás

A weboldal szerkezete és tartalma mellett szintén fontos terület oldal forrása, felépítése: Oldalcím: Az oldal címe a keresők és a felhasználók részére is egyértelműen leírja, miről szól az adott aloldal. Meta leírás: Rövid összefoglaló az adott oldalról Robots: A keresők mely oldalakat térképezhetik fel, és mik maradjanak rejtve előlük Alcímek: A tartalmak könnyebb megértésében játszik szerepet […]
2016-06-23
Egészség-sport cikkek kereskedelme - a tavaszi megújulás jegyében
Műszaki cikkek kereskedelme, avagy “mit dobott a gép”?
Pharma szektor a digitális jelenben – "Ki nyeli le a keserű pirulát?"
FMCG kiskereskedelem térben és időben
Trendek és elemzések a hazai e-commerce szereplőinél 2022-ben
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató