Menü

Globalizáció és marketing: Miért fontosak a nemzetközi trendek?

by google news, január 11, 2016
Napjaink szűkülő világában a globalizációnak köszönhetően egyre több cég látja a világot egyetlen piacnak. A nemzetközi trendek alapvetően meghatározzák, milyen globális marketing stratégiát választanak egy-egy iparág kulcsszereplői, akik jellemzően nem csak a hazai vagy a nemzetközi piacra szánják termékeiket, hanem világszerte kívánnak hatást gyakorolni a fogyasztókra. A technológia gyors fejlődése az elmúlt években lehetővé tette […]

Napjaink szűkülő világában a globalizációnak köszönhetően egyre több cég látja a világot egyetlen piacnak. A nemzetközi trendek alapvetően meghatározzák, milyen globális marketing stratégiát választanak egy-egy iparág kulcsszereplői, akik jellemzően nem csak a hazai vagy a nemzetközi piacra szánják termékeiket, hanem világszerte kívánnak hatást gyakorolni a fogyasztókra.

A technológia gyors fejlődése az elmúlt években lehetővé tette a cégeknek, hogy a termékek, szolgáltatások és a tőke is szabadabban cserélődjön, mint valaha. Az internet azt is lehetővé teszi, hogy akár a kisebb cégek, sőt a magánszemélyek is megcélozhassák a fogyasztókat a világ bármely pontján, ami óriási előny. Vegyük például az eBay és az Amazon oldalakat, amelyek nélkül ma már el se lehetne képzelni az elektronikus kereskedelmet. Másik jó példa az Etsy, ahol az emberek a világ majdnem minden országából árulnak és vásárolnak kézzel készült dolgokat, amelyeket korábban tipikusan helyileg árusítottak. Ezek a felületek mind hasznosak lehetnek hazai piaci szereplőnek is. 

Ha egy cég a világot egyetlen nagy piacnak tekinti, és szeretné a termékeit, szolgáltatásait az egész piacon elérhetővé tenni, szem előtt kell tartania a nemzetközi marketing trendeket. De milyen nemzetközi trendek határozzák meg a globális marketinget, vagy úgy is fogalmazhatunk, hogy általában véve a marketinget? Vegyünk néhány példát!

  1. Innováció

Nem kérdés, hogy a mai világban az innováció kulcsfontosságú lehet azokak a cégeknek, amelyek nem csak a hazai, hanem a nemzetközi, esetleg a globális piacra szeretnének hatással lenni. Az innováció üteme egyre gyorsul, az új cégek új termékfejlesztései akár az élvonalba is kerülhetnek, ha a versenytársaik lemaradnak az innovációval. Ebből az következik, hogy egy innovatív ötlettel bátran meg lehet célozni a globális piacot: az elektronikus kereskedelem ezt mindenki számára elérhetővé teszi.

  1. Mobilra optimalizálás

Nem véletlenül volt olyan sok szó a mobil marketingről az elmúlt időszakban: az okostelefonok terjedésével nem lehet elmenni a mobil marketing mellett. Fontos nemzetközi trend a mobilra optimalizálás, hiszen például a keresőoldalak is előnyben részesítik a mobilra optimalizált reszponzív oldalakat. A mobilizáláshoz egyre inkább hozzátartozik az interaktivitás is: egyre nagyobb az interaktív mobilhirdetések aránya.

  1. Automatizálás

Fontos nemzetközi trend még az automatizálás igénye, épp ezért az automatizálási lehetőségek folyamatosan fejlődnek. Az automatizálás nem csak azért lehet ennyire népszerű, mert időt lehet megtakarítani vele, hanem azért is, mert drasztikusan megnövelheti egy cég profitját, hiszen az automatizáló szoftverek segítenek abban, hogy a cég elérje az érdeklődő potenciális ügyfeleket, és fenntartsa velük a kapcsolatot.

  1. Tartalom mindenek felett

A tartalommarketing olyan nemzetközi trend, aminek eddig is kiemelten fontos szerepe volt. A jelenlegi tendenciák alapján az látszik, hogy a tartalommarketing egyre vizuálisabb lesz. Jelenleg is egyre több cég használ videó tartalmakat. de ez hamarosan nélkülözhetetlen részévé fog válni az online marketingnek. Elég ehhez azt a jóslat alapul venni, hogy 2019-re akár az internetes forgalom 80%-át videók alkothatják majd.

  1. Közösségi oldalak 

Az ügyfelekkel való kommunikáció mindig fontos volt a cégek számára, nem újdonság, hogy minden lehetséges csatornát igyekeznek a lehető legjobban kihasználni a kapcsolattartásra. Mivel a közösségi oldalak gyakorlatilag a legmeghatározóbb kommunikációs csatornává váltak az emberek számára, a közösségi oldalakon való kommunikáció is a globális marketing fontos trendje. A közösségi oldalak lehetővé teszik, hogy a márkák a világ bármely részén elérjék a potenciális fogyasztókat.

Ezek után könnyen választ találunk a címben feltett kérdésre: Miért fontosak a nemzetközi trendek? Egyszerűen azért, mert hatással vannak mindenkire: nem csak az egymással versenyző vállalatokra, hanem a fogyasztókra is. A globális marketing nem csak a versenyre, hanem a nemzetközi összefogásra is lehetőséget adhat: a kulcs a kommunikációban rejlik.

Uncategorized @hu

Ezek voltak 2015 legjobb vírusvideói - Top 20

Az Unruly Media ebben az évben is elkészítette a 20 leggyakrabban megosztott videó listáját, melyen előre sejthető módon megjelennek a karácsonyi reklámok, de három Adidas reklám is helyet kapott. A tavalyi 29 millió megosztással szemben a top20 videót összesen 40 millióan osztották meg a Twitteren, Facebookon és a blogszférában, ami 38,5%-os növekedést jelent. Felmerülhet emiatt […]
2015-11-25
Uncategorized @hu

9 tartalommarketing tipp a sikeres online jelenlétért

A tartalom a király? Igen! Már évek óta töretlen a tartalommarketing sikere az online marketingben, a keresőoptimalizáással foglalkozó szakemberek egybehangzó véleménye pedig a továbbiakbiakban is csak támogatja ezt az elméletet. A jó tartalommarketinghez azonban kiemelkedő minőségű tartalomra van szükség, ami nem olcsó, valamint az előállítása is időigényes. A továbbiakban ahhoz adunk tippeket, hogyan csökkenthetjük jelentősen a tartalommarketing […]
2016-02-09
Uncategorized @hu

10 tipp a sikeres keresőoptimalizálásért

A keresők fejlődésével a keresőoptimalizálás, angolul SEO ( Search Engine Optimalisation) is folyamatosan fejlődik. Amikor jó SEO-ról beszélünk, akkor nem csak azt kell szem előtt tartanunk, hogy milyen folyamatok zajlanak a weboldalunkon, vagy hogy mik a prioritásaink, hanem figyelemmel kell kísérnünk a Google változásait is. A következő tippek friss ötleteket és a legjobb gyakorlatokat mutatják […]
2016-01-24
Hírek

Facebook: tippek, amik felpörgetik az oldalad

Minden tartalommarketinggel foglalkozó személyt érdekel, hogyan lehetne növelni az elkötelezettséget a Facebook-on? Ugyanis a Facebook algoritmusa folyamatosan változik, inkább hátráltat, mint hajt előre, és új tartalmi trükköket kell kipróbálni, hogy a felhasználók találkozzanak a bejegyzésekkel. A Facebook algoritmusnak hatása van arra, hogy a tartalom megjelenik-e a felhasználóknak. Ez egy “play to play” platform, ahol a […]
2017-09-20
Hírek

Milyen marketing csatornákon legyünk jelen jövőre?

Amikor marketing költségvetést tervezünk, mindig el kell dönteni mely marketing csatornákon, platformokon leszünk a legsikeresebbek, hova érdemes erőforrást átcsoportosítani. Mindg nagy kérdé azonban, hogy hol lesznek a potenciális vásárlóink, ügyfeleink? Facebook, Snapchat, YouTube vagy Google AdWords? Merre induljunk? Összeállításunkban ezekre a kérésekre keressük a válasz, adunk tanácsokat az olvasónak.  Íme tehát 5 trend, amit tudnod kell […]
2016-12-19
Uncategorized @hu

A 11 legjobb karácsonyi reklámvideó

A közösségi oldalak népszerűségének köszönhetően egyre nagyobb szerepet kaphatnak napjainkban a videóhirdetések, hiszen egy vírusvideó remekül felhívhatja a saját márkánkra az emberek figyelmét. Ez lehet az oka, hogy egyre több cég fektet a karácsonyi videokampányokba. Összeállításunkban az idei év legjobb karácsonyi kisvideóit vesszük sorra, jó szórakozást hozzá! Az Aldi karácsonyi reklámjában összegyűjtött néhány dolgot, ami szép […]
2015-12-28
Uncategorized @hu

B2B: marketing trendek vállalkozásoknak

A Content Marketing Institute legfrissebb jelentése betekintést nyújt a B2B marketing trendekbe. A Content Marketing Institute legújabb B2B vállalati marketing jelentése szerint a megkérdezettek 74%-a mondta azt, hogy rendelkezik tartalommarketing stratégiával, de csupán 22%-a értékelte ezt hatékonynak. A válaszadók 87%-a mondta, hogy használ valamilyen formában tartalommarketinget. A tartalommarketing hatékonyságát a következőképpen értékelték:   A felmérésből […]
2016-05-03
Uncategorized @hu

Pokémon Go: Mit adott nekünk marketing szempontból?

Bár sokáig próbáltunk ellenálni, úgy néz ki nem mehetünk el a Pokémon GO jelenség mellett szótlanul. Összeállításunkban a játék sikere mögött meghúzódó érveket és a marketingesek szempontjáól fontos mozzanatokat szedtük össze azoknak, akik szintén értetlenül állnak a Pokémon GO jelenség előtt. A Nintendo által július közepén napvilágra hozott alkalmazás futótűzként hódította meg a digitális közösséget […]
2016-08-04
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató