A Content Marketing Institute legfrissebb jelentése betekintést nyújt a B2B marketing trendekbe.
A Content Marketing Institute legújabb B2B vállalati marketing jelentése szerint a megkérdezettek 74%-a mondta azt, hogy rendelkezik tartalommarketing stratégiával, de csupán 22%-a értékelte ezt hatékonynak. A válaszadók 87%-a mondta, hogy használ valamilyen formában tartalommarketinget.
A tartalommarketing hatékonyságát a következőképpen értékelték:
A felmérésből az is kiderül, hogy a három leggyakrabban használt taktika a személyes események, a videók és a közösségi média tartalmak:
94%-kal a LinkedIn volt a legnépszerűbb közösségi média felület a felmérésben résztvevő vállalkozások között. Második helyen a YouTube áll, majd ezt követi a Twitter és a Facebook:
A válaszadók átlagban hat közösségi média felületet használnak tartalmaik terjesztésére. A feltüntetett első öt felületen kívül szerepelt még a Slideshare, Vimeo, Instagram, Pinterest, Snapchat és a Periscope is a listán.
A fizetett hirdetések alkalmazásakor a leghatékonyabbnak a keresőmarketinget (SEM) és a banner hirdetéseket ítélték:
A vállalatok 74%-a tervezi, hogy több tartalmat tesz közzé a felületeken, 47% pedig szeretné növelni a marketing költségeket a következő egy évben. A prioritások között egyaránt szerepel a több tartalom gyártása és a hatékonyság növelése is.
A top 5 marketing prioritás:
A felmérésből kiderül tehát, hogy a vizuális tartalmak és a közösségi média felületek egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a B2B marketingben is.
A teljes jelentés a Content Marketing Institute honlapján érhető el.