A Facebook a korábbinál könnyebben értelmezhető adatkezelési szabályzatot vezet be a felhasználók védelme érdekében. A vállalat azt állítja, hogy az újításra azért van szükség, hogy az emberek könnyebben megértsék, hogy a platform hogyan használja fel az adataikat. A Messenger és az Instagram felületek is hasonló szabályozást használnak.
Az új szabályzatot azért kellett megfogalmazni, mert éveken át tartalmazott egy olyan kiskaput, amelyen keresztül a hozzáférhettek néhány felhasználói információhoz a külső szervezetek.
Az új szabályzatban a vállalat nem kér újabb felhasználói adatokat, csupán közérthetőbb lesz a dokumentum. Ebben látni fogják az emberek, milyen adatokat kezel a Facebook az új szolgáltatások esetén, mint a Marketplace vagy a Live videók. Továbbá kitér majd a mobilokról gyűjtött adatokra is. A változás nem érinti a felhasználók által beállított adatvédelmet.
A Facebook igyekezete ellenére még mindig nyitott kérdés marad, hogy a felhasználók bizalma mennyire rendült meg a vállalatban.