Régóta léteznek Facebook csoportok, melyek egy adott téma köré szerveződnek. Ezek gyakran egyeznek egy márka tevékenységével, így érdemes ezekhez a csoportokhoz csatlakozni. Mutatjuk miért!
Személyes ajánlás
A Facebook oldalak elérése az algoritmus változását követően lecsökkent, így egy csoport létrehozása, vagy egy csoporthoz való tartozás nagyon jó módja a célközönség elérésének. A csoportokban erős a személyes befolyás, amelynek az utóbbi időben nagyobb ereje van a vásárlók számára, jobban bíznak egy márkában, ha valamelyik tag személyesen ajánlja.
Információ a célközönségről
Érdemes figyelni a célközönség reakcióját, a kérdéseiket és az érdeklődési körüket, mert a későbbiekben ezeket sikeresen be tudod építeni a márkád üzeneteibe. Ezekből az információkból blog bejegyzés is készíthető, így a márkád válaszokat és érdekes információkat adhat a csoport tagjai számára.
Kapcsolati háló
Egy csoport tagjának lenni alkalmas a hosszú távú üzleti kapcsolatok kiépítésére is, éppen ezért fontos, hogy ne a promóciós tartalmakat jeleníts meg azonnal. Egy csoport aktivitását okosan kihasználva akár egy vállalkozás sikere is megalapozható.
Látható, hogy miközben egy Facebook oldal a márkázott tartalmakról, képekről, videókról és a promócióról szól, egy csoport inkább a kapcsolatépítésre helyezi a hangsúlyt, amelyekkel erős közösség alakítható ki. A Facebook új küldetése is ezt támogatja, így érdemes a jövőben csoportokhoz csatlakozni, vagy saját közösséget létrehozni. Az idő múlásával ugyanis a tagokat át lehet terelni a márka oldalára, de csak azután, ha már befogadott minket a közösség.