Menü

Snapchat: a szabad véleménynyilvánítás felülete

by google news, március 24, 2016
A Snapchat gyorsan előtérbe került a digitális média világában a felhasználók gyors növekedése miatt: a szolgáltatás segítségével ma naponta 60 millió fotós üzenetet továbbítanak. A Snapchat (pillanatfelvétel-csevegés) egy képes, szöveges üzenetküldő alkalmazás, melyben az elküldött üzenetek a megnyitást követően legkésőbb 10 másodperc múlva eltűnnek, automatikusan törlésre kerülnek. A felhasználók pillanatnyi érzéseiket, gondolataikat és véleményüket oszthatják […]

A Snapchat gyorsan előtérbe került a digitális média világában a felhasználók gyors növekedése miatt: a szolgáltatás segítségével ma naponta 60 millió fotós üzenetet továbbítanak.

A Snapchat (pillanatfelvétel-csevegés) egy képes, szöveges üzenetküldő alkalmazás, melyben az elküldött üzenetek a megnyitást követően legkésőbb 10 másodperc múlva eltűnnek, automatikusan törlésre kerülnek. A felhasználók pillanatnyi érzéseiket, gondolataikat és véleményüket oszthatják meg egy személlyel vagy egy csoporttal anélkül, hogy ezt fel kellene vállalniuk. Más közösségi portálokon ugyanis a fotó és bejegyzés nem törölhető ilyen módon, a Snapchat tehát szabad véleménynyilvánítást tesz lehetővé. Népszerűsége főleg a fiatalok körében napról napra nő, mivel a teljes szabadságot képviseli.

A Snapchat napi aktív felhasználóinak száma 2015-ben elérte a 100 milliót, havonta pedig 60 millióan vannak jelen az alkalmazásban. Ez a szám az összes közösségi média felületet tekintve 18%. Átlagosan 9000 fotót osztanak meg másodpercenként.

IMG_4369

A középiskolások 60%-a naponta használja a felületet. A 14-24 éves korosztályt megvizsgálva 45% volt a felhasználói arány 2015-ben. A férfiak 50%-a, a nők 77%-a van jelen a Snapchaten.

A Snapchat alkalmazást 2011-ben hozta létre Evan Spiegel, Bobby Murphy és Reggie Brown a Stanford Egyetemen. A Snapchat küldetése, hogy pillanatnyi, múlandó emberi érzelmeket mutasson be, melyek nem csupán a tökéletességre koncentrálnak.

Csak 2012-ben csupán 25 fotót továbbítottak az alkalmazáson, majd a középiskolás diákok felkapták, és villámgyorsan terjedni kezdett, divattá vált.

Az alkalmazás indulásakor nagyobb figyelmet szenteltek a márkaépítésre, mint a technikai megoldásokra. 2014-re a Snapchat több milliós látogatottságot generált, így akkor frissítették a funkciókat.

IMG_4370

A Snapchat központja Los Angelesben van, Spiegel szüleinek házában. A mindössze 5 főből álló céget már több nagy médiavállalat is meg akarta vásárolni, köztük a Facebook is ajánlatott tett 2013-ban.

Az alkalmazás használata

A Snapchat letöltését és telepítését követően a regisztrációkor ki kell választani egy egyedi felhasználó nevet, melyet a későbbiekben már nem lehet módosítani. A regisztráció megerősítésére meg kell adni telefonszámunkat, mivel ez alapján tudjuk a legkönnyebben megtalálni ismerőseinket, akik a telefonkönyvben szerepelnek. Ismerősöket felhasználói nevük alapján is lehet keresni.

Az alkalmazáson belüli üzenetküldés: a megnyitást követően elkészíthetjük az elküldeni kívánt fotót, melyet szerkeszthetünk, írhatunk hozzá megjegyzést, illetve beállíthatjuk, hogy a címzett hány másodpercig láthassa. A „my story” lehetővé teszi, hogy egy-egy elkészített fotót a barátaink 24 órán keresztül megnyithassanak.

Érzéseink kifejezésére sokféle lehetőséget kínál azzal, hogy a fotót elláthatjuk különféle emojikkal és szöveggel is. Mindezeken túl hagyományos szöveges üzenet is küldhető az alkalmazás által.

Snapchat_regisztracio_vege

Az alkalmazás letöltését követően meglepődve tapasztaltam, hogy kevesebb mint öt barátom van jelen a felületen. Valószínűleg ezért sem váltam aktív felhasználóvá, de befolyásolta az is, hogy az app használata számomra nehézkes, és nem nyújtja azt a felhasználói élményt, ami miatt napi szinten igénybe szeretném venni.

A Snapchat küldetésével leginkább a tinédzserek figyelmét lehet felkelteni, mivel az idősebb felhasználók többsége még mindig a privát üzeneteket részesítik előnyben - például Viber, WhatsApp és Messenger használatával -, illetve képek és videók megosztására még mindig nagyobb számban használják a Facebook és Instagram felületeket.

A tények azt mutatják, hogy a Facebookhoz hasonlóan a Snapchat népszerűsége is napról napra növekszik, így a jövőben magasabb lesz a felhasználók száma. Ez abból is következhet, hogy a videós és képes tartalmakat többen részesítik előnyben, ami a privát üzenetváltásokat is befolyásolja. Ez a digitális hirdetésekre is hatással lesz a jövőben, elsősorban a reklámfilmek területén, melyekkel hatékonyabban érhető el a célcsoport.

Azt viszont érdemes szem előtt tartani, hogy a Snapchat csupán a mobilos felhasználókra támaszkodhat, szemben más közösségi média felülettel.

 

Blog

Tíz éves a Twitter: Mit érdemes tudni a szűkszavú közösségi oldalról?

Idén márciusban tíz éves lett a népszerű üzenetküldő alkalmazás, a Twitter. Az oldal, amely  140 karakteres posztjaival teljesen megváltoztatta az online kommunikációt napjainkban az egyik legnépszerűbb közösségi oldalnak mondhatja magát. Cikkünkben az alkalmazás mérdföldköveit,  fontosabb statisztikáit és hazai csatornáit szedtük össze.  A Twitter egy olyan mikroblog és ismeretségi hálózat, mely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy […]
2016-03-29
Blog

Így árazz okosan az infláció idején 

Az infláció mindannyiunk életére hatással van, a magánszemélyektől elkezdve a kis- és középvállalkozások át a nagyvállalatokig. A PriceKit segítségével összegyűjtöttünk néhány tippet, amire megéri odafigyelned árazásod kapcsán az infláció idején.
2023-03-03
Blog

Halálhírek, pedofília, Glamour-napok és kovászos uborka – mutatjuk, mire keresett rá az ország júliusban

Újonnan induló sorozatunkban hónapról hónapra szemlézzük a Google dinamikus keresési statisztikáit, és megmutatjuk, milyen kifejezések perzselték fel az adott harminc napos periódusban a magyar internetet.
2020-08-31
Blog

Fókuszban a Snapchat!

A Snapchat folyamatosan fejleszti üzleti kilátásait és új területeken próbálja meg felhasználói igényeit kielégíteni. Az üzleti kilátások javításának pedig egyszerű oka van, a közönség növekedése lelassult. Épp ezért született meg egy széles játékpaletta, vagyis a 'Snappables' ötlete, amivel egyedül és barátokkal egyaránt játszhatunk. Ez egy olyan webes játékplatform, amely a külső fejlesztőktől származó játékok széles […]
2019-03-27
Blog

A fókuszszó kihívás

Új év, új lehetőségek, új kihívások. Az ünnepek véget értek, így sok marketing szakember vizsgálja felül a teljesítményét a tavalyi évet összegezve, hogy ehhez igazítsák az új stratégiát. Ez új célokat és állásfoglalásokat is meghatározhat a vállalkozások számára. Ahogy a magánéletben újévi fogadalmat teszünk, úgy az üzletben is érdemes azt a szót megkeresni, amire fókuszálhatunk […]
2018-01-08
Blog

Top 10 felkapott, trendi termék 2023-ban

Minden évnek megvannak a maga sztártermékei, amelyek iránt kiugróan megnő a kereslet. Azt persze fontos leszögeznünk, hogy természetesen ez nem azt jelenti, hogy a teljes termékpalettádat az aktuálisan felkapott termékek köré kell építened, azonban érdemes végiggondolnod, hogy melyikkel tudnád kiegészíteni.
2023-02-08
Blog

Felkészülni, vigyázz, Google Analytics 4 átállás!

Vészesen közeledik a webanalitikai feladatok egyik legnagyobbika, a Google Analytics 4-re való átállás határideje. Az átállás az analitikai termékek fejlesztése mellett az egész rendszer cseréjét is jelenti, a megismert fogalmak helyett pedig újak kerülnek előtérbe.
2023-04-13
Blog

Színpszichológia az online marketingben

A vizuális marketingben nagy szerepe van a színeknek. De hogyan válasszuk ki a jó színt a tartalmunkhoz? Miért fontos ez az olvasónak és a megosztónak is? Az emberek több mint 90%-a a vizuális ingerek alapján hoz döntést, így nem meglepő, mekkora szerepe van a színeknek a közösségi média marketingben. A jó vizuális inger bevonja a […]
2016-02-05
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató