Milyen szerepet kaphat a mesterséges intelligencia az e-kereskedelemben? Az AI olyan szoftveres megoldásokat jelent, amelyek képesek az emberek számára nehezen értelmezhető adathalmazok elemzésére és összefüggéseik feltárására. Lássuk, milyen területeken alkalmazható általában a mesterséges intelligencia az e-commerce világában!
Az AI a vásárlói előzményeket és preferenciákat felhasználva generálja a felhasználók számára legmegfelelőbb, személyre szabott ajánlatokat. Ezek a javaslatok (többek között: speciális ajánlatok, érdekes cikkek, személyre szabott termékleírások, interaktív tartalmak) lehetővé teszik a vásárlók számára, hogy könnyebben megtalálják a számukra legjobb, az érdeklődési körülhöz leginkább passzoló termékeket és szolgáltatásokat – ezáltal pedig nemcsak az elégedettségük, de az elköteleződésük is nőhet a vállalkozás, a webáruház iránt.
Az mesterséges intelligencia alapú chatbotok segítségével a vásárlók gyorsan és gördülékenyen kapcsolatba léphetnek az adott céggel, webshoppal. A kérdések megválaszolása mellett a vásárlók által tapasztalt problémákat is automatikusan, rövid időn belül megoldhatják, javítva ezzel a szolgáltatás minőségét és az ügyfélélményt.
A mesterséges intelligencia használata lehetővé teszi az olyan virtuális bevásárlókosarak létrehozását, amelyek képesek az összetett vásárlási igények kielégítésére.
Az AI képes elemezni a vevők korábbi vásárlási előzményeit, így az azokhoz hasonló, legrelevánsabb termékeket ajánlja fel a felhasználóknak a kosárba helyezéshez.
Az AI lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy elemezzék a vásárlói viselkedést és az árusított termékekkel kapcsolatos információkat, tehát az értékesítési adatokat. Ezek az elemzések segíthetnek az üzleti döntéshozóknak a vállalat számára legfontosabb árucikkek és szolgáltatások azonosításában, támogatják a hatékonyabb értékesítési stratégiák kialakítását, valamint hozzájárulnak a vásárlói igények megértéséhez és az eladások növeléséhez egyaránt.
A vásárlási élmény javítása tehát kulcsfontosságú a vállalkozások számára. Azok a cégek, amelyek nem fejlődnek folyamatosan ezen a rendkívül lényeges területen, hosszú távon elveszíthetik a versenyelőnyüket.