Biztosan te is találkoztál már zavaró, irrelevánsnak gondolt popuppal, aminél azt kívántad, bárcsak ne is létezne... Az ilyen felugró ablakok azonban nem azért lehetnek idegesítők, mert valóban érdektelenek számodra. Sokkal inkább azért, mert például:
Ha túl hamar jelenik meg popupod a weboldaladon, az arra késztetheti a látogatódat, hogy a lehető leggyorsabban becsukja, hiszen először csak tájékozódni szeretne a site-on. Ha hagysz számára némi időt a böngészésre, ezt a problémát egyszerűen kiküszöbölheted, és az üzeneted is nagyobb valószínűséggel fog célt érni.
Ügyelj arra, hogy popupot könnyen be tudja zárni a látogatód, ha az nem releváns a számára. A bezáró gomb tehát legyen egyértelmű és jól látható!
Ugyanez az átláthatóság vonatkozik a navigáló gombokra is: a „Megnyitom”, „Látni szeretném a videót” és hasonló feliratú gombok legyenek jól láthatók, ne vesszenek el a popupon.
A nem megfelelő időben és helyen felugró ablak nemcsak zavaró, de felesleges is, ezért nem ajánlatos popuppal bombázni a látogatót például a vásárlás folyamata közben.
Ezalól kivételt képez az az eset, ha a kosárban lévő terméke mellé valami releváns kiegészítőt kínálsz cross-sell popup segítségével.
Ügyelj a popupok megjelenésének gyakoriságára is, hiszen az tényleg idegesítő lehet a user számára, ha nem tud végiggörgetni egy oldalt anélkül, hogy ne pattanna fel féltucat popup. Ráadásul a sokadikat már el sem fogja olvasni, csak minél hamarabb meg akar tőle szabadulni.
Tipp: Limitáld például sessionökre a popupokat, próbáld „széthúzni” a megjelenésüket. Figyelj arra, hogy ne puffogtass el minden fontos üzenetet egyszerre, egy görgetés alatt!
A cikkhez felhasznált forrás: ConvKit