Ha igazán jó árazási döntéseket szeretnél hozni, akkor versenytársaid és a piac folyamatos monitorozása nem maradhat ki! Figyeld meg konkurenciád árképzési lépéseit, hogy a lehető leggyorsabban tudj reagálni, megments árrésed, és megtarthasd vagy éppen felülmúld jelenlegi e-kereskedelmi pozíciódat. Használd az analitikus árazási megoldásokat, amik figyelembe veszik az aktuális trendek mellett az árrugalmasságot, versenytársaid árait és még sok más tényezőt is.
Optimalizáld eladásaidat, és tegyél szert nagyobb profitra a legjobban teljesítő terméke(i)d (KVI: Key Value Item) kapcsán bevezetett dinamikus árazási technikával! Azonban figyelj arra, hogy beállítást érdemes folyamatosan felülvizsgálni!
A kutatások szerint az eladó és a vevő közti megfelelő kommunikáció a jó kapcsolat titka – miért lenne ez másképpen áremelés esetén?
– Légy őszinte: mondd el vásárlóidnak, hogy mi az oka az áremelésednek (pl. Anyagköltség és/vagy szállítási díj növekedése, termékminőség fenntartása/növelése). Ha az árak emelkedéséről transzparens módon (hírlevélben, weboldaladon és a social media felületeiden is) tájékoztatod ügyfeleidet, azzal megbízhatóvá teheted márkádat és kommunikációdat egyaránt.
– Ne kérj bocsánatot, ne mentegetőzz: áremelésedről szóló tájékoztatód ne a mentegezésről és az infláció hajtogatásáról szóljon, hiszen ezzel a ténnyel mindenki tisztában van. Koncentrálj inkább árucikkeid, szolgáltatásaid előnyeinek kiemelésére, mesélj újdonságaidról, vagy kínálj fel egy kis ajándékot, extra szolgáltatást. Így vevőid úgy érzik majd, hogy megéri számukra a magasabb árat is kifizetniük terméke(i)dért, szolgáltatásaidért.
Az áremelések negatív hatásait enyhíthetők, ha erős és pozitív branddel rendelkezel. Szilárdítsd meg ügyfélszolgálatod működését, hogy a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban vevőid rendelkezésére állhass, és kisegíthesd őket egy adott folyamatban vagy egy termékkel kapcsolatban.
Határozd meg az elvárt vevőértéket, amely magába foglalja mindazt az előnyt, amit a vásárló a terméktől, a szolgáltatástól elvár. Meghatározásához jó alapul szolgálnak az ügyfélelégedettségi felmérések, kérdőívek.
Forrás: PriceKit