Menü

Így árazz okosan az infláció idején 

by Szlaukó Barbara, március 3, 2023
Az infláció mindannyiunk életére hatással van, a magánszemélyektől elkezdve a kis- és középvállalkozások át a nagyvállalatokig. A PriceKit segítségével összegyűjtöttünk néhány tippet, amire megéri odafigyelned árazásod kapcsán az infláció idején.

Folyamatosan tartsd szemmel a piacot

Ha igazán jó árazási döntéseket szeretnél hozni, akkor versenytársaid és a piac folyamatos monitorozása nem maradhat ki! Figyeld meg konkurenciád árképzési lépéseit, hogy a lehető leggyorsabban tudj reagálni, megments árrésed, és megtarthasd vagy éppen felülmúld jelenlegi e-kereskedelmi pozíciódat. Használd az analitikus árazási megoldásokat, amik figyelembe veszik az aktuális trendek mellett az árrugalmasságot, versenytársaid árait és még sok más tényezőt is. 

Emeld ki a top terméked

Optimalizáld eladásaidat, és tegyél szert nagyobb profitra a legjobban teljesítő terméke(i)d (KVI: Key Value Item) kapcsán bevezetett dinamikus árazási technikával! Azonban figyelj arra, hogy beállítást érdemes folyamatosan felülvizsgálni!

Kommunikálj őszintén

A kutatások szerint az eladó és a vevő közti megfelelő kommunikáció a jó kapcsolat titka – miért lenne ez másképpen áremelés esetén?

– Légy őszinte: mondd el vásárlóidnak, hogy mi az oka az áremelésednek (pl. Anyagköltség és/vagy szállítási díj növekedése, termékminőség fenntartása/növelése). Ha az árak emelkedéséről transzparens módon (hírlevélben, weboldaladon és a social media felületeiden is) tájékoztatod ügyfeleidet, azzal megbízhatóvá teheted márkádat és kommunikációdat egyaránt.

– Ne kérj bocsánatot, ne mentegetőzz: áremelésedről szóló tájékoztatód ne a mentegezésről és az infláció hajtogatásáról szóljon, hiszen ezzel a ténnyel mindenki tisztában van. Koncentrálj inkább árucikkeid, szolgáltatásaid előnyeinek kiemelésére, mesélj újdonságaidról, vagy kínálj fel egy kis ajándékot, extra szolgáltatást. Így vevőid úgy érzik majd, hogy megéri számukra a magasabb árat is kifizetniük terméke(i)dért, szolgáltatásaidért.

Erősítsd brandedet

Az áremelések negatív hatásait enyhíthetők, ha erős és pozitív branddel rendelkezel. Szilárdítsd meg ügyfélszolgálatod működését, hogy a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban vevőid rendelkezésére állhass, és kisegíthesd őket egy adott folyamatban vagy egy termékkel kapcsolatban. 

Határozd meg az elvárt vevőértéket, amely magába foglalja mindazt az előnyt, amit a vásárló a terméktől, a szolgáltatástól elvár. Meghatározásához jó alapul szolgálnak az ügyfélelégedettségi felmérések, kérdőívek. 

Forrás: PriceKit

Blog

Mindent a Threads-ről – egy barátságosabb Twitter ígérete

Idén júliusban a Twitter tulaj- és brandváltását követően a Meta előrukkolt a Threads névre hallgató, szövegalapú közösségi platformjával, hogy magukhoz csábítsák a Musk féle X-ből kiábrándult ex-tweetelőket. Lássuk, hogyan működik, és miben hoz újat 2023 meghatározó social felülete.
2023-08-22
Blog

Top 10 felkapott, trendi termék 2023-ban

Minden évnek megvannak a maga sztártermékei, amelyek iránt kiugróan megnő a kereslet. Azt persze fontos leszögeznünk, hogy természetesen ez nem azt jelenti, hogy a teljes termékpalettádat az aktuálisan felkapott termékek köré kell építened, azonban érdemes végiggondolnod, hogy melyikkel tudnád kiegészíteni.
2023-02-08
Blog

Tíz éves a Twitter: Mit érdemes tudni a szűkszavú közösségi oldalról?

Idén márciusban tíz éves lett a népszerű üzenetküldő alkalmazás, a Twitter. Az oldal, amely  140 karakteres posztjaival teljesen megváltoztatta az online kommunikációt napjainkban az egyik legnépszerűbb közösségi oldalnak mondhatja magát. Cikkünkben az alkalmazás mérdföldköveit,  fontosabb statisztikáit és hazai csatornáit szedtük össze.  A Twitter egy olyan mikroblog és ismeretségi hálózat, mely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy […]
2016-03-29
Blog

Top trendek és előrejelzések a 2023-as főszezonra

Az ősz, az év végi ünnepeket megelőző hetek bizonnyal az egyik legnagyobb kihívást jelentő időszak az e-kereskedők számára. Itt az idő, hogy felkészítsd webshopod az ünnepi rohamra – ehhez hozunk most néhány praktikus, az idei esztendőre aktualizált tippet.
2023-09-07
Blog

Az emberek több mint fele mobilon keres

A BrightEdge új tanulmánya szerint a keresési forgalom 57%-a jelenleg okostelefonokról és táblagépekről származik. Eric Schmidt, a Google korábbi vezérigazgatója 2010-ben megjósolta, hogy eljön az az idő, amikor a mobilokat használják a legtöbben. Ez a jelenség meglehetősen gyors ütemben zajlott le az elmúlt években, melyet a BrightEdge kutatása is megerősít. A mobil felé történő elmozdulás […]
2017-08-25
Blog

Hogyan mérd a futárlogisztikai partnered hatékonyságát?

Minden e-kereskedő számára kiemelten fontos tényező, hogy átfogó képet kapjon a futárlogisztikai partner szolgáltatásának milyenségéről, minőségéről. Vajon mit érdemes mérni ilyenkor, mire kell odafigyelni?
2023-01-04
Blog

Mesterséges intelligencia a személyre szabott vásárlói élményért

Az online vásárlások robbanásszerű növekedése óta az üzleti szektor szereplői és a vásárlók is folyamatosan új lehetőségeket keresnek az ügyfélkapcsolatok és az értékesítési folyamatok optimalizálására. Az ügyfélközpontú megközelítés kulcsfontosságú az e-kereskedelem sikeréhez, a mesterséges intelligencia (AI) pedig nagyban hozzájárul a személyre szabott és hatékony vásárlói élmény kialakításához.
2023-05-08
Blog

A hazai e-kereskedelem számokban – ilyen volt 2022!

Hogyan hatott az orosz-ukrán háború és a növekvő infláció a hazai e-commerce piacra? Melyek a leginkább preferált marketingeszközök és a legtöbb bevételt hozó csatornák? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a Shoprenter 2022-es Nagy Webáruház Felmérése.
2022-12-15
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató