Menü

10 kiemelkedő social media trend 2024-ben

by Szlaukó Barbara, január 19, 2024
A közösségi média aktuális trendjei természetesen folyamatosan változnak. Ami ma még felkapottnak számít, könnyen lehet, hogy holnapra már elavult hatást kelt a felhasználók szemében. A megfelelő marketingstratégia megalkotásához azonban nélkülözhetetlen, hogy megértsd és lekövesd az aktualitásokat, valamint beépítsd azokat a kommunikációdba. Összegyűjtöttünk néhány irányzatot, amikkel idén biztosra mehetsz.

1. Átalakuló algoritmus

A közösségi média világában az algoritmusok mostanra a lájkok és megosztások száma helyett a felhasználói élményt javító tartalmakra koncentrálnak. 

Amennyiben úgy érzékelik, hogy az adott tartalom jobban megfelel az egyéni érdeklődési köröknek, preferenciáknak és a felhasználók online szokásainak, jóval előrébb sorolják a megjelenítési listán. 

2. A rövid videók aranykora

A TikTok, az Instagram Reels és YouTube Shorts kétségkívül vezető szerepet töltenek be a közösségi platformokon belül. Ezt a sikert pedig a rövid videós formátumuk mellett a gyors üzenetküldési és kompakt formátumuk miatt tudhatják magukénak. 

Egy kutatás alapján a fogyasztók 73%-a részesíti előnyben a rövid videókat, a Z generáción belül az arány 57%. A felmérésből az is kiderült: a marketingszakemberek 90%-a tervezi, hogy növeli a rövid videókra fordított költségvetését.  

Ez az irány nemcsak a tartalomfogyasztási és marketingtrendek változását, de a felhasználók által generált tartalmak növekedését is elősegíti, mivel a rövid videók könnyebb hozzáférést biztosítanak a tartalomkészítéshez.

3. Fókuszban a hitelesség 

A felhasználók egyre inkább a valóságot ábrázoló, megbízható tartalmak felé fordulnak. Gondolj csak bele, te is hamarabb állsz meg a görgetésben, ha nem a sokadik „tökéletesen” beállított stockfotó jön veled szembe…

Az őszinte, emberközpontú megközelítés a közösségi média tartalmaknál növeli a bizalmat, az elköteleződést, a hűséget a márkák és fogyasztóik között.

4. Nano-influenszerek

Az 5000-nél (más meghatározás szerint 10 000-nél) kevesebb követővel rendelkező nano-influenszereknek talán még sosem volt ennyire jelentős szerepük. Kisebb követői bázisukkal egyfajta bizalmas, közvetlen kapcsolatban állnak, amelyet a nagyobb követőbázissal rendelkező influenszertársaik gyakran nem tudnak elérni. 

Sőt, a Hubspot szerint a mikro-influenszerekkel szemben a nano-influenszerek akár 60%-kal nagyobb elkötelezettséget tudnak generálni, mindezt természetesen kevesebb kiadással. 

5. Felhasználók által generált tartalmak 

A felhasználók által generált tartalmak (UGC, vagyis user-generated content) közé tartoznak a különféle vélemények, a közösségi médiában közzétett bejegyzések, valamint a termékeket vagy a szolgáltatásokat bemutató képek, valamint videók, melyek hatékonyan erősítik az adott márka hitelességét

Tekintettel ezeknek a tartalmaknak a hatékonyságára, nem meglepő, hogy egyre több márka nyitott erre a lehetőségre és használja fel a fogyasztók róluk gyártott kontentjeit a kommunikációjukban.   

6. A csoportok ereje

A kisebb számú közösségek, csoportok mélyebb interakciókat, őszinte beszélgetéseket és személyre szabott élményeket kínálnak, miközben szorosan kötődnek az adott brandhez, annak értékeihez, valamint a kínált termékekhez, szolgáltatásokhoz.

Ez a fókuszált megközelítés többek között olyan előnyöket kínál, mint a vásárlói igények jobb megértése, a magasabb ügyfélmegtartási arány és az erősebb márka-közönség kapcsolat. Ugyanis azok a tagok, akik az összetartozás érzését megtapasztalják, valószínűbb, hogy hosszú távon elégedett vásárlókká válnak, és pozitívan hírét viszik majd a brandnek.

Az ilyen közösségek építéséhez remek helyszínnek bizonyulnak a privát fórumok, csoportok, webináriumok és élő események. 

7. Social listening, avagy mit mondanak rólad a közösségi médiában?

A social listening folyamat során a márkák megfigyelik a digitális térben fellelhető összes róluk szóló online megjelenést, valamint beszélgetést.

A kapott eredmények kielemzése után a márkák megérthetik vásárlóik érzéseit, beleláthatnak az aktuális trendekbe és akár versenytársak taktikáiba is, ezzel pedig javíthatják marketingstratégiáikat, ügyfélszolgálatukat és termékinnovációikat. 

8. Személyre szabott hirdetési tartalom

Vége a statikus, mindenkire érvényes reklámok korszakának, manapság már a személyre szabott hirdetési tartalom elengedhetetlen a fogyasztók figyelmének megragadásához! A márkáknak a fogyasztók egyedi érdeklődési köréhez, preferenciáihoz és viselkedési mintáihoz kell igazítaniuk a kommunikációjukat.

A megfelelő hirdetések megjelenítéséhez a böngészési és vásárlási előzmények mellett az elérni kívánt felhasználó földrajzi helyzetét, valamint a kommunikációs preferenciáit is figyelembe kell venned. 

9. Ügyfélszolgálat a közösségi médiában 

A közösségi média ügyfélszolgálati lehetőségei valós idejű interakciót és gyors problémamegoldást tesznek lehetővé, javítva ezzel a fogyasztók elégedettségét. 

Használata értékes betekintést nyújthat az ügyfelek viselkedésébe, preferenciáiba és panaszaiba, ezáltal hozzájárul a termékek, szolgáltatások és a kommunikáció javításához.

A folyamat optimalizálása érdekében azonban a márkáknak aktívan figyelniük kell a beérkező kérdéseket, valamint következetes, szimpatikus és konstruktív kommunikációval kell válaszolniuk azokra.

10. Történetmesélés a posztokban

A storytelling szerepe a marketingben arra szolgál, hogy érzelmi kapcsolatokat építsen ki és emberközelibbé tegye a márkát a felhasználók számára. 

A történetmesélés lényegében az embereket, tapasztalataikat és érzelmeit helyezi a márka narratívájának középpontjába. Segít a közönségnek mélyebb érzelmi szinten kapcsolódni a márkákkal, létrehozva ezzel egy olyan kapcsolatot, amelyet puszta termékjellemzők vagy statisztikai tények nem tudnak elérni.

Ahogy a tendencia is sugallja, a személyes, emberközpontú megközelítés előtérbe helyezése a márkatörténet-mesélésben valószínűleg a hatékony marketingstratégiák sarokköve lesz.

A cikkhez felhasznált források: Highperform, Coursera, Hubspot

Blog

A marketing jövője – a jövő marketingje?

Ha előre tudnánk, milyen eszközökkel érjük el a legjobb eredményeket, akkor nem kellene azon agyalni, milyen eszközbe fektessük az időnket és az energiánkat. Csak egy időgépre lenne szükségünk, és minden problémánk megoldódna. De annak ellenére, hogy 2016-ot írunk, és a jövő, amibe Marty McFly megérkezett, már a múlté, az időutazás feltalálása még várat magára. Ez […]
2016-01-03
Blog

Instagram: útmutató az analitikához

Az Instagram, mint fotó és videó megosztó platform kétségtelenül a piac legnagyobb közösségi média központja. Két rövid év alatt megduplázta a felhasználói bázisát 800 millióra és 500 millió napi aktív felhasználóra. A statisztikák azt mutatják, hogy a felhasználók ezen a felületen a legelkötelezettebbek. Ez az elköteleződés pedig nem korlátozódik a szponzorált tartalmakra. Mindezek ellenére a […]
2018-04-23
Blog

Instagram: újabb funkcióval bővült az alkalmazás

Naponta 250 millió ember használja az önmegsemmisítő üzeneteket, amelyeket most már privátban is meg lehet osztani. A napokban minden Instagram felhasználónál megjelent egy új ikon a jobb alsó sarokban az önmegsemmisülő üzeneteknél. Ennek segítségével privátban, azaz direct is el lehet küldeni ezeket az üzeneteket. az épp lejátszott önmegsemmisítő felvétel közben megérintve megoszthatjuk az ismerőseinkkel és […]
2017-09-30
Blog

Mesterséges intelligencia a személyre szabott vásárlói élményért

Az online vásárlások robbanásszerű növekedése óta az üzleti szektor szereplői és a vásárlók is folyamatosan új lehetőségeket keresnek az ügyfélkapcsolatok és az értékesítési folyamatok optimalizálására. Az ügyfélközpontú megközelítés kulcsfontosságú az e-kereskedelem sikeréhez, a mesterséges intelligencia (AI) pedig nagyban hozzájárul a személyre szabott és hatékony vásárlói élmény kialakításához.
2023-05-08
Blog

5 jellemző ok, ha túl magas a visszafordulási arány a weboldaladon

Ha a látogatóid nagy része a megérkezés után röviddel távozik is az oldaladról anélkül, hogy bármilyen műveletet elvégezne, akkor érdemes mihamarabb utánajárni a problémának, majd korrigálni a hibát.
2023-07-25
Blog

Influencerek uralkodnak a marketingben?

Az online marketingben mindig voltak olyan korszakok, amelyekben egy bizonyos alkalmazás vagy trend uralkodott: először ott volt a Facebook, a Twitter, majd az Instagram. Ma az influencereké az online világ. Az influencerek számos pozitív hatást mutattak a márkák számára a marketingben, hiszen 90 százalékos sikert értek el. A kulcs abban rejlik, hogy egy befolyásoló személy […]
2018-03-21
Blog

3 ok az influencer marketing mellett

Az influencer marketing iránti érdeklődés még mindig magas. Ennek ellenére sokan még mindig nem szeretnének csatlakozni a trendhez, és nem használják ki az ebben rejlő lehetőségeket. Mutatjuk a három fő okot, hogy az influencerek miért teremtenek értéket a márkád számára! 1,  A befektetés megtérülése Az influencer marketing egyik legkedvezőbb előnye a megtérülési ráta. A márkák […]
2017-10-26
Blog

Tíz éves a Twitter: Mit érdemes tudni a szűkszavú közösségi oldalról?

Idén márciusban tíz éves lett a népszerű üzenetküldő alkalmazás, a Twitter. Az oldal, amely  140 karakteres posztjaival teljesen megváltoztatta az online kommunikációt napjainkban az egyik legnépszerűbb közösségi oldalnak mondhatja magát. Cikkünkben az alkalmazás mérdföldköveit,  fontosabb statisztikáit és hazai csatornáit szedtük össze.  A Twitter egy olyan mikroblog és ismeretségi hálózat, mely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy […]
2016-03-29
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató