Menü

10 kiemelkedő social media trend 2024-ben

by Szlaukó Barbara, január 19, 2024
A közösségi média aktuális trendjei természetesen folyamatosan változnak. Ami ma még felkapottnak számít, könnyen lehet, hogy holnapra már elavult hatást kelt a felhasználók szemében. A megfelelő marketingstratégia megalkotásához azonban nélkülözhetetlen, hogy megértsd és lekövesd az aktualitásokat, valamint beépítsd azokat a kommunikációdba. Összegyűjtöttünk néhány irányzatot, amikkel idén biztosra mehetsz.

1. Átalakuló algoritmus

A közösségi média világában az algoritmusok mostanra a lájkok és megosztások száma helyett a felhasználói élményt javító tartalmakra koncentrálnak. 

Amennyiben úgy érzékelik, hogy az adott tartalom jobban megfelel az egyéni érdeklődési köröknek, preferenciáknak és a felhasználók online szokásainak, jóval előrébb sorolják a megjelenítési listán. 

2. A rövid videók aranykora

A TikTok, az Instagram Reels és YouTube Shorts kétségkívül vezető szerepet töltenek be a közösségi platformokon belül. Ezt a sikert pedig a rövid videós formátumuk mellett a gyors üzenetküldési és kompakt formátumuk miatt tudhatják magukénak. 

Egy kutatás alapján a fogyasztók 73%-a részesíti előnyben a rövid videókat, a Z generáción belül az arány 57%. A felmérésből az is kiderült: a marketingszakemberek 90%-a tervezi, hogy növeli a rövid videókra fordított költségvetését.  

Ez az irány nemcsak a tartalomfogyasztási és marketingtrendek változását, de a felhasználók által generált tartalmak növekedését is elősegíti, mivel a rövid videók könnyebb hozzáférést biztosítanak a tartalomkészítéshez.

3. Fókuszban a hitelesség 

A felhasználók egyre inkább a valóságot ábrázoló, megbízható tartalmak felé fordulnak. Gondolj csak bele, te is hamarabb állsz meg a görgetésben, ha nem a sokadik „tökéletesen” beállított stockfotó jön veled szembe…

Az őszinte, emberközpontú megközelítés a közösségi média tartalmaknál növeli a bizalmat, az elköteleződést, a hűséget a márkák és fogyasztóik között.

4. Nano-influenszerek

Az 5000-nél (más meghatározás szerint 10 000-nél) kevesebb követővel rendelkező nano-influenszereknek talán még sosem volt ennyire jelentős szerepük. Kisebb követői bázisukkal egyfajta bizalmas, közvetlen kapcsolatban állnak, amelyet a nagyobb követőbázissal rendelkező influenszertársaik gyakran nem tudnak elérni. 

Sőt, a Hubspot szerint a mikro-influenszerekkel szemben a nano-influenszerek akár 60%-kal nagyobb elkötelezettséget tudnak generálni, mindezt természetesen kevesebb kiadással. 

5. Felhasználók által generált tartalmak 

A felhasználók által generált tartalmak (UGC, vagyis user-generated content) közé tartoznak a különféle vélemények, a közösségi médiában közzétett bejegyzések, valamint a termékeket vagy a szolgáltatásokat bemutató képek, valamint videók, melyek hatékonyan erősítik az adott márka hitelességét

Tekintettel ezeknek a tartalmaknak a hatékonyságára, nem meglepő, hogy egyre több márka nyitott erre a lehetőségre és használja fel a fogyasztók róluk gyártott kontentjeit a kommunikációjukban.   

6. A csoportok ereje

A kisebb számú közösségek, csoportok mélyebb interakciókat, őszinte beszélgetéseket és személyre szabott élményeket kínálnak, miközben szorosan kötődnek az adott brandhez, annak értékeihez, valamint a kínált termékekhez, szolgáltatásokhoz.

Ez a fókuszált megközelítés többek között olyan előnyöket kínál, mint a vásárlói igények jobb megértése, a magasabb ügyfélmegtartási arány és az erősebb márka-közönség kapcsolat. Ugyanis azok a tagok, akik az összetartozás érzését megtapasztalják, valószínűbb, hogy hosszú távon elégedett vásárlókká válnak, és pozitívan hírét viszik majd a brandnek.

Az ilyen közösségek építéséhez remek helyszínnek bizonyulnak a privát fórumok, csoportok, webináriumok és élő események. 

7. Social listening, avagy mit mondanak rólad a közösségi médiában?

A social listening folyamat során a márkák megfigyelik a digitális térben fellelhető összes róluk szóló online megjelenést, valamint beszélgetést.

A kapott eredmények kielemzése után a márkák megérthetik vásárlóik érzéseit, beleláthatnak az aktuális trendekbe és akár versenytársak taktikáiba is, ezzel pedig javíthatják marketingstratégiáikat, ügyfélszolgálatukat és termékinnovációikat. 

8. Személyre szabott hirdetési tartalom

Vége a statikus, mindenkire érvényes reklámok korszakának, manapság már a személyre szabott hirdetési tartalom elengedhetetlen a fogyasztók figyelmének megragadásához! A márkáknak a fogyasztók egyedi érdeklődési köréhez, preferenciáihoz és viselkedési mintáihoz kell igazítaniuk a kommunikációjukat.

A megfelelő hirdetések megjelenítéséhez a böngészési és vásárlási előzmények mellett az elérni kívánt felhasználó földrajzi helyzetét, valamint a kommunikációs preferenciáit is figyelembe kell venned. 

9. Ügyfélszolgálat a közösségi médiában 

A közösségi média ügyfélszolgálati lehetőségei valós idejű interakciót és gyors problémamegoldást tesznek lehetővé, javítva ezzel a fogyasztók elégedettségét. 

Használata értékes betekintést nyújthat az ügyfelek viselkedésébe, preferenciáiba és panaszaiba, ezáltal hozzájárul a termékek, szolgáltatások és a kommunikáció javításához.

A folyamat optimalizálása érdekében azonban a márkáknak aktívan figyelniük kell a beérkező kérdéseket, valamint következetes, szimpatikus és konstruktív kommunikációval kell válaszolniuk azokra.

10. Történetmesélés a posztokban

A storytelling szerepe a marketingben arra szolgál, hogy érzelmi kapcsolatokat építsen ki és emberközelibbé tegye a márkát a felhasználók számára. 

A történetmesélés lényegében az embereket, tapasztalataikat és érzelmeit helyezi a márka narratívájának középpontjába. Segít a közönségnek mélyebb érzelmi szinten kapcsolódni a márkákkal, létrehozva ezzel egy olyan kapcsolatot, amelyet puszta termékjellemzők vagy statisztikai tények nem tudnak elérni.

Ahogy a tendencia is sugallja, a személyes, emberközpontú megközelítés előtérbe helyezése a márkatörténet-mesélésben valószínűleg a hatékony marketingstratégiák sarokköve lesz.

A cikkhez felhasznált források: Highperform, Coursera, Hubspot

Blog

Halálhírek, pedofília, Glamour-napok és kovászos uborka – mutatjuk, mire keresett rá az ország júliusban

Újonnan induló sorozatunkban hónapról hónapra szemlézzük a Google dinamikus keresési statisztikáit, és megmutatjuk, milyen kifejezések perzselték fel az adott harminc napos periódusban a magyar internetet.
2020-08-31
Blog

Webanalitika kalauz I. - Első lépések a sikeres webanalitikához

Webanalitika alatt az internethasználat során keletkező adatok gyűjtését, mérését és jelentések készítését értjük. Az adatgyűjtés célja, hogy az internetet használó embereket megértsük és a webes tartalmakat az elvárásokhoz igazítsuk, valamint az elemzések segítenek az online marketing megtérülésének vizsgálatában is. Az online elemzési lehetőségek korlátlansága miatt mára egy rendkívül összetett szakterületté vált a webanalitika, amely magába […]
2016-10-27
Blog

Facebook: tesztelik a Sets nevű funkciót

A Facebook megtámadja a Pinterest-et a Sets nevű funkcióval, amely lehetővé teszi, hogy több státuszfrissítést, fotót vagy videót válasszanak a felhasználók, és ezeket tematikus gyűjteményként osszák meg. A Facebook már évek óta próbálja felvenni a versenyt a Pinterest-tel. Gondoljunk csak a gyűjteményes hirdetésekre, amelyek lehetővé teszik, hogy az emberek elemeket mentesenek el a profiljuk kívánságlistáján. […]
2017-10-27
Blog

Fókuszban az Y generáció: sikeres marketing példák a világból

  Hívhatjuk őket milleniumiaknak, Y generációnak vagy fiatal felnőtteknek.  Azokra az emberekre használjuk ezeket a címkéket, akik 1980 és 2000 között születtek. Ők az a korosztály, akik a technológia rohamos fejlődése alatt születtek, és ez sok szempontból befolyásolja a tevékenységüket, életfelfogásukat és személyiségüket. Ők jelentik a fogyasztói társadalom húzóerejét, hiszen naprakészek az aktuális trendeket illetően, […]
2016-05-17
Blog

Az eredetiség mindig nyer

A digitális világban, amelyben ma élünk, a fogyasztók nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az eredetiségnek, mint valaha, és ezért a márka feladata, hogy ezen értékeket biztosítsa. A Label Insight felmérése szerint az ügyfelek több mint 40%-a váltaná le jelenleg kedvelt márkáit, ha a konkurencia marketingstratégiája hitelességet tükrözne. Az egyik nagy hiba, hogy sokan túl sokat beszélnek a […]
2017-09-26
Blog

A marketing jövője – a jövő marketingje?

Ha előre tudnánk, milyen eszközökkel érjük el a legjobb eredményeket, akkor nem kellene azon agyalni, milyen eszközbe fektessük az időnket és az energiánkat. Csak egy időgépre lenne szükségünk, és minden problémánk megoldódna. De annak ellenére, hogy 2016-ot írunk, és a jövő, amibe Marty McFly megérkezett, már a múlté, az időutazás feltalálása még várat magára. Ez […]
2016-01-03
Blog

Így árazz okosan az infláció idején 

Az infláció mindannyiunk életére hatással van, a magánszemélyektől elkezdve a kis- és középvállalkozások át a nagyvállalatokig. A PriceKit segítségével összegyűjtöttünk néhány tippet, amire megéri odafigyelned árazásod kapcsán az infláció idején.
2023-03-03
Blog

Influenszer marketing az e-kereskedelemben

Az influenszer marketing az elmúlt években robbanásszerű növekedést mutatott az e-kereskedelem területén. Az influenszerek egyre több márkával dolgoznak együtt, hogy népszerűsítsék termékeket és széles körben hirdessék azokat az Instagram, TikTok és más közösségi média platformokon. De miért olyan hatékony az influenszer marketing, és miért érdemes ezt a stratégiát alkalmaznod az e-kereskedelem terén? 
2023-03-27
Logisztika vs. e-kereskedők – Hol van a kutya elásva?
Beköszöntött a Neobankok kora – jó ez nekünk?
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató