Menü

10 kiemelkedő social media trend 2024-ben

by Szlaukó Barbara, január 19, 2024
A közösségi média aktuális trendjei természetesen folyamatosan változnak. Ami ma még felkapottnak számít, könnyen lehet, hogy holnapra már elavult hatást kelt a felhasználók szemében. A megfelelő marketingstratégia megalkotásához azonban nélkülözhetetlen, hogy megértsd és lekövesd az aktualitásokat, valamint beépítsd azokat a kommunikációdba. Összegyűjtöttünk néhány irányzatot, amikkel idén biztosra mehetsz.

1. Átalakuló algoritmus

A közösségi média világában az algoritmusok mostanra a lájkok és megosztások száma helyett a felhasználói élményt javító tartalmakra koncentrálnak. 

Amennyiben úgy érzékelik, hogy az adott tartalom jobban megfelel az egyéni érdeklődési köröknek, preferenciáknak és a felhasználók online szokásainak, jóval előrébb sorolják a megjelenítési listán. 

2. A rövid videók aranykora

A TikTok, az Instagram Reels és YouTube Shorts kétségkívül vezető szerepet töltenek be a közösségi platformokon belül. Ezt a sikert pedig a rövid videós formátumuk mellett a gyors üzenetküldési és kompakt formátumuk miatt tudhatják magukénak. 

Egy kutatás alapján a fogyasztók 73%-a részesíti előnyben a rövid videókat, a Z generáción belül az arány 57%. A felmérésből az is kiderült: a marketingszakemberek 90%-a tervezi, hogy növeli a rövid videókra fordított költségvetését.  

Ez az irány nemcsak a tartalomfogyasztási és marketingtrendek változását, de a felhasználók által generált tartalmak növekedését is elősegíti, mivel a rövid videók könnyebb hozzáférést biztosítanak a tartalomkészítéshez.

3. Fókuszban a hitelesség 

A felhasználók egyre inkább a valóságot ábrázoló, megbízható tartalmak felé fordulnak. Gondolj csak bele, te is hamarabb állsz meg a görgetésben, ha nem a sokadik „tökéletesen” beállított stockfotó jön veled szembe…

Az őszinte, emberközpontú megközelítés a közösségi média tartalmaknál növeli a bizalmat, az elköteleződést, a hűséget a márkák és fogyasztóik között.

4. Nano-influenszerek

Az 5000-nél (más meghatározás szerint 10 000-nél) kevesebb követővel rendelkező nano-influenszereknek talán még sosem volt ennyire jelentős szerepük. Kisebb követői bázisukkal egyfajta bizalmas, közvetlen kapcsolatban állnak, amelyet a nagyobb követőbázissal rendelkező influenszertársaik gyakran nem tudnak elérni. 

Sőt, a Hubspot szerint a mikro-influenszerekkel szemben a nano-influenszerek akár 60%-kal nagyobb elkötelezettséget tudnak generálni, mindezt természetesen kevesebb kiadással. 

5. Felhasználók által generált tartalmak 

A felhasználók által generált tartalmak (UGC, vagyis user-generated content) közé tartoznak a különféle vélemények, a közösségi médiában közzétett bejegyzések, valamint a termékeket vagy a szolgáltatásokat bemutató képek, valamint videók, melyek hatékonyan erősítik az adott márka hitelességét

Tekintettel ezeknek a tartalmaknak a hatékonyságára, nem meglepő, hogy egyre több márka nyitott erre a lehetőségre és használja fel a fogyasztók róluk gyártott kontentjeit a kommunikációjukban.   

6. A csoportok ereje

A kisebb számú közösségek, csoportok mélyebb interakciókat, őszinte beszélgetéseket és személyre szabott élményeket kínálnak, miközben szorosan kötődnek az adott brandhez, annak értékeihez, valamint a kínált termékekhez, szolgáltatásokhoz.

Ez a fókuszált megközelítés többek között olyan előnyöket kínál, mint a vásárlói igények jobb megértése, a magasabb ügyfélmegtartási arány és az erősebb márka-közönség kapcsolat. Ugyanis azok a tagok, akik az összetartozás érzését megtapasztalják, valószínűbb, hogy hosszú távon elégedett vásárlókká válnak, és pozitívan hírét viszik majd a brandnek.

Az ilyen közösségek építéséhez remek helyszínnek bizonyulnak a privát fórumok, csoportok, webináriumok és élő események. 

7. Social listening, avagy mit mondanak rólad a közösségi médiában?

A social listening folyamat során a márkák megfigyelik a digitális térben fellelhető összes róluk szóló online megjelenést, valamint beszélgetést.

A kapott eredmények kielemzése után a márkák megérthetik vásárlóik érzéseit, beleláthatnak az aktuális trendekbe és akár versenytársak taktikáiba is, ezzel pedig javíthatják marketingstratégiáikat, ügyfélszolgálatukat és termékinnovációikat. 

8. Személyre szabott hirdetési tartalom

Vége a statikus, mindenkire érvényes reklámok korszakának, manapság már a személyre szabott hirdetési tartalom elengedhetetlen a fogyasztók figyelmének megragadásához! A márkáknak a fogyasztók egyedi érdeklődési köréhez, preferenciáihoz és viselkedési mintáihoz kell igazítaniuk a kommunikációjukat.

A megfelelő hirdetések megjelenítéséhez a böngészési és vásárlási előzmények mellett az elérni kívánt felhasználó földrajzi helyzetét, valamint a kommunikációs preferenciáit is figyelembe kell venned. 

9. Ügyfélszolgálat a közösségi médiában 

A közösségi média ügyfélszolgálati lehetőségei valós idejű interakciót és gyors problémamegoldást tesznek lehetővé, javítva ezzel a fogyasztók elégedettségét. 

Használata értékes betekintést nyújthat az ügyfelek viselkedésébe, preferenciáiba és panaszaiba, ezáltal hozzájárul a termékek, szolgáltatások és a kommunikáció javításához.

A folyamat optimalizálása érdekében azonban a márkáknak aktívan figyelniük kell a beérkező kérdéseket, valamint következetes, szimpatikus és konstruktív kommunikációval kell válaszolniuk azokra.

10. Történetmesélés a posztokban

A storytelling szerepe a marketingben arra szolgál, hogy érzelmi kapcsolatokat építsen ki és emberközelibbé tegye a márkát a felhasználók számára. 

A történetmesélés lényegében az embereket, tapasztalataikat és érzelmeit helyezi a márka narratívájának középpontjába. Segít a közönségnek mélyebb érzelmi szinten kapcsolódni a márkákkal, létrehozva ezzel egy olyan kapcsolatot, amelyet puszta termékjellemzők vagy statisztikai tények nem tudnak elérni.

Ahogy a tendencia is sugallja, a személyes, emberközpontú megközelítés előtérbe helyezése a márkatörténet-mesélésben valószínűleg a hatékony marketingstratégiák sarokköve lesz.

A cikkhez felhasznált források: Highperform, Coursera, Hubspot

Blog

Így növeld a Facebook közösségedet!

Az év elején Mark Zuckerberg sok újdonságot jelentett be a Facebook felületével kapcsolatban. Januárban megváltozott az algoritmus, így többet találkozhatunk a barátaink és a csoportok bejegyzésével az üzenőfalon, emellett nagyobb figyelmet szentelnek az álhírek terjedésének meggátolására. A változás célja, hogy a személyes kapcsolatokra összpontosítsanak a felhasználók és ösztönözzék őket a pozitív, aktív szerepvállalásra. Mit jelent […]
2018-03-14
Blog

10 legfontosabb tavaszi közösségi média kampány

A március idén kiemelt időszak volt a közösségi média világában: nem csak a nemzetközi nőnaphoz és a húsvéthoz kapcsolódó kampányok, de nagy változást hozó közösségi média hírek is megjelentek. Nézzük végig a legfontosabb kampányokat és híreket, mert a tavasznak még korántsincs vége, sok változást hozhat még a közösségi média világába. Microsoft: #MakeWhatsNext A nemzetközi nőnap alkalmából a […]
2016-04-11
Blog

7 dolog, amit tudnod kell, ha a millenáris generáció a célcsoportod

Globálisan összesen 77 millió millenáris él a világon, akik sokak számára potenciális fogyasztók. Ők a digitális bennszülöttek, akik sajátos ízléssel rendelkeznek. Átlagosan napi 45 alkalommal érintik az okostelefonjukat. Mutatjuk, hogyan közelítheted meg őket! Nem rajongók A millenárisok nem gondolják magukat rajongóknak, hanem résztvevőknek, akik önálló véleménnyel rendelkeznek és ez hatással lehet másokra. Minden tudnak a […]
2017-08-03
Blog

A saját raktározás előnyei és hátrányai – belevágsz, vagy inkább másra bízod? 

Ha úgy határozol, hogy beszállítódtól a saját raktáradba érkezteted a termékeket, akkor a számos pozitívum mellett komoly kihívásokkal is szembesülhetsz. Cikkünkben néhány rendkívül fontos tényezőt kiemelve megvizsgáljuk a saját raktározás legfontosabb jellemzőit.
2023-05-31
Blog

Facebook: megújulnak az értesítések

Sokan jelezték, hogy egy mini Facebook ikont fedeztek fel az Instagram appon belül, mely elsősorban a facebookos értesítések egyfajta nyomon követésére szolgálnak, de nem olvashatóak és nézhetőek meg. A funkció lényege, hogy egy kis buborék jelzi a felhasználónak, hány értesítése van a Facebookon. Emellett ez segít majd abban, hogy gyorsabb legyen a váltás a két […]
2018-06-19
Blog

Mire figyelj, hogy ne legyen zavaró a popupod?

Mi lehet az oka annak, hogy a webshopodon egy-egy felugró ablak zavarja, sőt, akár irritálja a látogatóidat? Feltehetően az, hogy rosszul állítottad be az adott popupot. Mire érdemes figyelned, hogy elkerüld ezt a problémát? Máris eláruljuk!
2022-11-08
Blog

Új vezető platform a social médiában?

A TikTok felhasználóinak száma folyamatosan emelkedik, azonban még mindig kérdés, vajon képes lesz-e releváns platformmá kinőni magát. A social médiában időről-időre előtűnik egy újabb alkalmazás, ami elgondolkodtatja a cégeket, hogy vajon ez lesz-e a következő nagy dobás. Az áttörő siker mégis sok esetben elmaradt. Gondoljunk csak a Peach vagy az Ello nevű applikációkra, végül egyik […]
2019-03-06
Blog

Turbózd fel webshopod a Black Fridayre

A Black Friday világszerte, így Magyarországon is kiemelt időszak értékesítés szempontból. Számos hazai e-kereskedő ilyenkor szerzi meg éves bevételének nagy százalékát, ezért érdemes neked is felkészülnöd a vásárlói rohamra, az informatikai háttér biztosításától kezdve a visszatérő vásárlók megtartásán át a kosárelhagyás minimalizálásáig.  
2022-11-11
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató