Az Instagram algoritmusa rengeteg változáson ment keresztül az évek során, így bizonyos felhasználók posztjait gyakrabban látjuk, míg másokét nem. Mégis mi az, ami ezt befolyásolja? Az alkalmazás fejlesztői elárulták a TechCrunchnak!
Az Instagram indulásakor a posztok még időrendi sorrendben jelentek meg, majd 2016 nyarán bevezették a hírfolyam algoritmust. Ez alapján 90 százalékban az ismerősök bejegyzéseit látjuk. Az algoritmus pedig ezen túlmenően gépi tanulással személyre szabott hírfolyamot hoz létre, amely a felhasználó viselkedését figyeli az oldalon.
Alapvetően három szempont van, amit az alkalmazás figyelembe vesz:
a, Érdeklődés: Az algoritmus kitalálja, mi érdekli az adott felhasználót a korábbi viselkedése alapján.
b, Előzmények: Az algoritmus azt is számításba veszi, hogy bizonyos bejegyzéseket milyen arányban lájkolt vagy kommentelt a felhasználó. Általában a friss posztok előnyben vannak.
b, Kapcsolat: Azt is figyeli a program, hogy mennyire áll közel egy adott felhasználó a másikhoz. Akik többször reagálnak egymás tartalmaira, azoknak gyakrabban jeleníti meg egymás posztjait.
Mindezeken túl van további három fontos dolog, amit a rendszer figyelembe vesz:
a, Milyen gyakran nyitják meg az Instagramot?
b, Milyen sok profilt követünk?
c, Mennyi időt töltünk az Instagramon?
Továbbá fontos elárulni, hogy az Instagram nem tesz különbséget videós és fotós tartalmak között, de ha valaki nem néz gyakran videókat, akkor kevesebbszer jelenik meg neki. Sokan azt gondolják, hogy a Stories és az élő videó használattal is előnyt élveznek, de sajnos ez sem jelent semmilyen előnyt. A személyes és az üzleti profilok is ugyanúgy viselkednek, ezek között sincsen különbség.