A YouTube hirdetés, mint online felület használata szinte elengedhetetlen az online marketing világában, több okból is: hogyha összehasonlítjuk más marketing módszerekkel, a videohirdetések jóval olcsóbban, több emberhez jutnak el, ez pedig növelheti a márkánk ismertségét, ugyanakkor egy adott célcsoportot is elérhetünk vele, illetve a remarketing lehetősége is adott.
Kétféle hirdetési formátum jelenik meg a YouTube felületén:
Videó hirdetések
A videók beállítása a Google AdWords felhasználói fiókunkon keresztül történik.
Miután összekapcsoltuk a youtube csatornánkkal, itt láthatjuk, hogy egyes hirdetéseink hogyan teljesítenek.
Pár dolgot érdemes figyelembe venni, hogy a reklámvideónk minél sikeresebb legyen:
Bannerek
A bannerek elhelyezése egy rendkívül hatékony módszere annak, hogy márkánk ismertsége növekedjen. Elkészítünk egy hirdetési kampányt, kiválasztjuk a célközönséget majd kiválasztjuk, hogy mely csatornákon/videóknál jelenjen meg a hirdetés.
Itt is van pár dolog, amire nem árt odafigyelni:
Most, hogy tisztáztuk az alapokat, következzen pár ötlet arról, milyen módszereket használhatunk a különböző célcsoportok elérésére:
Lehetőségünk van hirdetéseinket specifikus videókhoz hozzákötni, ennek megvannak az előnyei ( pl. megfelelő videónál hatalmas elérési arány) és hátrányai is (pl. A kattintásonkénti költség általában magasabb).
2.Témák szerinti célzás
Minden embernek más és más az érdeklődési köre, ezeknek az érdeklődési köröknek a megcélozása egyértelműen pozitív hatással lehet kampányunkra.
3.Kontextuális célzás
A kontexttuális célzás, vagyis contextual targeting kulcsszavakkal működik, ezek segítségével keres olyan oldalakat melyeknek a tartalma megegyezik az általunk megadott témával. A megfelelő kulcsszó megtalálása esszenciális fontosságú az ilyen típusú kampánynál.
4.Remarketing
Ez az egyik legjobb módja annak, hogy megtaláljuk a célcsoportunk, hiszen olyan embereket célzunk meg, akik már meglátogatták a weboldalunkat.
5.Érdeklődési kör (interest targeting)
Ez alapján megcélozhatunk közös, stabil érdeklődési körrel rendelkező nagyobb csoportokat (affinity audiences), illetve a piacon aktívan jelen levő, a mi termékünk után érdeklődő felhasználókat (in-market audiences).
6.Demográfia szerinti célzás
Ez az opció önmagáért beszél: kortól és nemtől függően célozhatunk meg felasználókat, illetve azt is megadhatjuk, illetve hirdetéseünk megjelenése függhet a felhasználók családi állapotától is.
+1 Az eddigiek kombinációi
Egyértelműen az egyik legjobb módszer, ha fent felsoroltak valamely kombinációját használjuk, így ellensúlyozva az esetleges gyenge pontokat. Két vagy három módszer használata a javasolt, hogy ne szűkítsük le túlságosan a közönségünket.
Napjainkban a videók egyre gyorsabb és szélesebb körű terjedésével nem ismerhetünk elég módot arra, hogy hirdetéseink a megfelelő célcsoportokat érjenek el, ezért is javasolt, hogy jelen legyünk online videó platformokon. Természetesen nem minden vállalkozásnak van saját videója, de a videohirdetésekben megjelenő bannerek használata is hatalmasat lendíthet cégünk és termékeink megismerésében.