A Facebook algoritmusa új szempontokat vesz figyelembe az üzenőfalakra kikerülő tartalmakkal kapcsolatban. Az ígéretek szerint érdekesebb dolgokat láthatunk majd a falunkon.
A Facebook újabb fejlesztése ismét a hírfolyamot érinti: a személyre szabottabb üzenőfal érdekében változik a megjelenő tartalmak rangsorolása.
Több tízezer felhasználóval töltetnek ki naponta egy kérdőívet a hírfolyam tartalmával kapcsolatban, amelyben rangsorolniuk kell a falukon megjelenő bejegyzéseket. Meg kell jelölniük, mennyire érdekes vagy nem érdekes a tartalom számukra. Emellett pontozni kell azokat a posztokat, amelyek elnyerték tetszésüket aszerint, hogy mennyire voltak informatívak számukra. A kapott adatok alapján leszűkítik az érdekességet meghatározó szempontot.
A kutatás eredménye szerint magasabb pontszámot kaptak azok a bejegyzések, amelyek iránt az adott felhasználó egyébként is érdeklődött, a sok hozzászólást generáló tartalmak, valamint amelyek a környezetükről szóltak.
Az eddig is használt szempontokon túl ezeket is figyelembe veszi majd a Facebook algoritmusa, amikor összeállítja üzenőfalunk tartalmát.
A kérdés csupán az, hogy a üzleti szempontból ez mennyire lesz kedvező az oldalon jelen lévő cégek számára?