Az első kérdésünk az szokott lenni, hogy miért?
Miért gondolod azt, hogy jelen kellene lenned a közösségi oldalakon?
Ha erre pontosan tudsz válaszolni, és a válaszod nem az, hogy azért mert minden versenytárs jelen van, akkor te már kiemelkedsz a sok-sok vállalkozás közül, akik vagy nem tudnak erre válaszolni, vagy azt válaszolják, hogy azért mert ez a divat.
Mikor javasoljuk a közösségi oldal létrehozását?
Ha a célcsoportod ott tudod hatékonyan elérni. Ennyire egyszerű.
Több közösségi oldalt is használhatsz:
1. Facebook: itthon a legtöbben ezt ismerik és használják, a versenytársaid közül is.
2. Google+: Bár mindenki azt mondja, hogy halott kezdeményezés, mégis használják. Keresőoptimalizálásban szokták ajánlani, mi speciel szeretjük és szívesen osztunk meg tartalmat projektjeink során. Mi úgy tapasztaljuk, hogy van értelme.
3. Instagram: Ha képek, akkor a fiatalok kedvence az instagram. Ha olyan területen mozogsz, ahol fényképpel hatékonyan be tudod mutatni eredményeid, akkor itt a helyed.
4. Pinterest: A kép megosztás egyre kedveltebb platformja. Itthon is egyre jobban felismerik hatékonyságát, és a benne rejlő lehetőségeket.
5. Twitter: Ha olyan közegben mozogsz, ahol rövid tájékoztató üzenetek fontos szerepet játszanak, esetleg a nyugat európai turisták a célcsoportod, akkor használnod kell.
6. Youtube: A videók fellegvára - egyelőre, mert a Facebook nagyon szeretné ezt a címet - ahol videóban is megmutathatod magad, és tevékenységed.
7. Linkedin: Ha a b2b a területed, vagy tanácsadó vagy, esetleg munkaközvetítéssel foglalkozol, akkor itt a helyed. Mi magánemberként is szívesen használjuk egy "business Facebookként".
A fenti felsorolást lehetne folytatni, de úgy gondoljuk, hogy a fentieket használva Magyarországon biztosan eléred a célcsoportod.
Fontos, hogy ezek a platformok ugyan - a köztudatban - ingyenes lehetőségekként szerepelnek, de ha hatékonyan szeretnéd ezeket üzemeltetni, akkor költséget kell tervezned hozzá. Ebben az esetben tud igazán hatékony eszközzé válni.
A közösségi oldalnak a vállalati marketing egy részének kell lennie, ami egy végső célt kell, hogy szolgáljon. Ez a cél lehet a termékeink eladása vagy márkánk népszerűsítése, a legfontosabb, hogy az eszközök már rendelkezésünkre állnak.