Az utazásokat sok készülődés és tervezés előzi meg, ami során akaratlanul is az okos eszközeinkhez fordulunk ötletekért, inspirációkért. A Google összegyűjtötte és utazási mikro momentumokba rendszerezte melyek a legfontosabb pillanatok az utazással foglalkozó márkák, cégek számára. Cikkünkből kiderül hogyan érdemes jelen lenni a megfelelő pillanatokban az ügyfelek számára, amikor éppen termékeinkre, szolgáltatásainkra keresnek.
Az egyik legnagyobb kiadás a nyári időszakban gyakran egy nyaralás vagy nagyobb utazás.
Ebből adódóan az utazásokban gondolkodók jól átgondolják és megtervezik a nyaralásukat, számba veszik az összes lehetőséget és célállomást, hogy a lehető legtöbbet nyerjenek ezzel a befektetéssel. Egy nemrégi, Google által készített kutatás szerint az utazást tervezők 40 % állította, hogy több forgatókönyvet is felépítenek mielőtt döntenének egy mellett. A tervezési időszak jórésze pedig mobilról történő keresésekkel, böngészéssel telik.
Egyesült Államokban az utazásokat szervezők, foglalásokat lebonyolítók 40 %-a mobilról érkezett a weboldalakra - derül ki a Google felméréséből. A kutatásból az is kiderül, hogy míg a mobilról érkezők aránya nőtt, addig az átlagosan oldalakon töltött időtartam csökkent, amiből kikövetkeztethető, hogy a mobilról érkezők rövid, célzott látogatásokat tesznek, amelyek során adott információkra kiváncsiak - írja a Google.
Itt jönnek képbe az utazásokhoz köthető mikro momentumok, amelyek négy nagy csoportba sorolhatóak az utazáshoz kapcsolódó vásárlási szakaszokhoz kapcsolódva.
A mikro pillanatok pedig:
Miért fontos ez utazásokkal foglalkozó márkák számára?
A Google által megkérdezett utazók 70 %-a egyetértett abban, hogy kereséseik során a számukra legrelevánsabb információra kiváncsiak, függetlenül attól, hogy ezt melyik cég weboldala biztosítja. Vagyis, az online keresők inkább elfogultak a saját igényeikre és kérdéseikre a megfelelő válasz megtalálására, mint egy-egy márka irányába.
Ez pedig azt jelenti, hogy a már befutott nagy márkák sem lehetnek biztonságban, hiszen újra és újra bizonyítaniuk kell, illetve az induló cégeknek és márkáknak is van esélyük jelen lenni, amikor szolgáltatásaikra, termékeikre keresnek. De hogyan?
Légy jelen: Utazási márkaként érdemes beazonosítani melyik mikro pillanat illik leginkább a saját cégünk szolgáltatásaihoz, majd ahhoz igazítani online kampányainkat, jelenlétünket.
Légy hasznos: Az utazók megnyeréséhez nem elég megjelenni, hasznos és releváns megoldásokat kell tudni kínálni az igényeikre.
A fenti két szempontra jó példa az amerikai Red Roof Inn hotelhálózat, amely kampányaiban a reptéren rekedt utazóknak biztosít szálláshelyeket. Naponta 90,000 ember marad fedél nélkül repülőjáratok törlése miatt az Egyesült Államokban, amit a cég marketing csapata online figyelemmel követ majd automatizált hirdetési megoldásokkal lehirdeti a lemaradt utasokat lokációjuk szerint.
Az eredmény figyelemre méltó, a non-branded, vagyis brand nélküli, adott problémára megoldást kínáló kampányok elindulásával 60%-al nőtt a foglalások aránya országszerte.
Érdekelnek a mobil trendek és tudni szeretnéd mit tartogat a mobil a jövőben?
Gyere el mobil trendekkel foglalkozó, Google Magyarországgal közös rendezvényünkre!