Nagy márkáktól tanulni sose hátrány, főleg hogyha hazai sikertörténetekről beszélünk. Összeállításunkban a top 5 magyar márkát szedtük össze, amelyek a legnagyobb követőbázissal rendelkeznek, sőt a tulajdonosi hátterük is magyar.
1. Norbi Update
A lista első helyén Schobert Norbert hivatalos rajongói oldala, a Norbi Update, egyben a márka oldala áll. A 2004-ben az “Update” márkvanévvel piacra dobott első könyvvel és ár alapélelmiszerrel indult cég mára száztizenkét boltból álló üzlethálózatot tudhat magának. Három ország Magyarország, Csehország és Szlovákia után hét újabb európai országban – Egyesült Királyság, Németország, Ausztria, Olaszország, Szerbia, Románia illetve Törökország – terjeszkedik tovább.
A márka Magyar Brands márkadíjas, sikertörténete pedig - többek közt - a jól felépített marketing kampányoknak és termékpalettának köszönhető, amelyeket erős közösségi média kampányokkal egészít ki.
Második népszerű hazai márkánk a Pöttyös Túró Rudi, aminek története 1954-től egészen napjainkig tart: igazi hungaricumról beszélünk.
A Pöttyös márka napjainkra a magyar piac mellett a környező országokat is meghódította: 2004-ben Szlovákiában és Romániában került bevezetésre a Pöttyös Túró Rudi, Dots, azaz pöttyök néven, és az itthon piacvezető termék azóta is sikeres. 2006-ban pedig már az olasz vásárlók is leemelhették a Pöttyös Túró Rudit az ottani Auchan üzletek polcairól, de Spanyolországban is nagy sikerrel mutatkozott be a termék.
A korábban is méltán híres márka megújítása és fiatalítása 2000-ben kezdődött és azóta is folyamatosan tart. A megújulás során nem csak a csomagolás újult meg, a márka kommunikációja is felfrissült, fiatalosabbá vált, ennek a folyamatnak az eredménye a nagy követőtábort magának tudó Facebook oldal is.
Harmadik helyen a PhotoAllegory of Sarolta Bán áll, ami leginkább egy Tumblr és egy Pinterest oldalra emlékeztet és művészi igényű digitális fotókat, képeket tesz kozzé, amik rögtön meg is vásárolhatóak különböző formátumokban.
Az oldalt Bán Sarolta vezeti, illetve a képek is tőle származnak. Mint oldalán írja: “ Szeretem a hétköznapi tárgyakat és ezeket kombinálva saját történeteket, személyiségeket tudok adni nekik. Szeretném, ha a képeim jelentése soha nem szűkülne le egy dologra, nyitott lenne, és mindegyik néző a saját nézőpontjára lenne képes átalakítani azt.” A népszerű művész online jelenlét mellett állított már ki Franciaországban, Angliában és hazánkban is.
A Manna története 2004-ben kezdődött, amikor egy házaspár, Varga-Darabos Andrea és Varga Emil első gyerekük születésekor döbbentek rá, hogy nincsenek olyan kozmetikumok, amiket jó szívvel adnának a babának is. Ezután találták ki a vegyszermentes, természetes és növényi anyagokkal készült kozmetikumok készítését és forgalmazását, ami 2010-ben Manna néven indult vállalkozásként mára az egyik legrangosabb hazai kozmetikai márkává nőtte ki magát.
A Magyar Termék Nagydíjat eddig háromszor megnyert márka termékeit mára a világ legrangosabb natúrkozmetikai, természet- és állatvédő szervezeteinek minősítései is igazolják.: Cruelty Free International által is elismert, garantáltan állatkísérlet-mentes kozmetikai márka, illetve nem tartalmaz pálmaolajat és vegyszereket sem.
A lista végén az ötödik legnagyobb követőtáborral rendelkező szállás.hu áll, aminek fő erőssége az online nyereményjátékok és nyaralási kedvezmények kommunikációja. A pár fővel indult magyar vállalkozás elődje 2006-ban jött létre, majd országos hálózatot építve 2011-re piacvezetővé vált. Napjainkban 5 kontinens-en, 192 000 szálláshelyet foglal magába az oldal.
Ahogy írják: “ Azt szeretnénk elérni ha bárhol a világon valaki szállást akar foglalni, ránk gondoljon először. Szeretnénk megmutatni az embereknek, hogy az utazás minden szakasza lehet élmény, még a foglalás is”.