Menü

Közösségi oldalak pszichológiája: Hogyan érjük el, hogy követőink felfigyeljenek ránk?

by google news, június 10, 2016
Közösségi oldalak: online jelen lenni nem csak azt jelenti, hogy időről időre kiteszünk pár képet a termékeinkről vagy újdonságainkkal szórakoztatjuk a követőinket. Érdemes stratégiailag átgondolni mit és hogyan fogunk kommunikálni és időzíteni, illetve az milyen hatást vált majd ki a közönségünkből. A közösségi média kampányok sikerességét sok szempont befolyásolja,de nem árt beemelni az eszközeink közé […]

Közösségi oldalak: online jelen lenni nem csak azt jelenti, hogy időről időre kiteszünk pár képet a termékeinkről vagy újdonságainkkal szórakoztatjuk a követőinket. Érdemes stratégiailag átgondolni mit és hogyan fogunk kommunikálni és időzíteni, illetve az milyen hatást vált majd ki a közönségünkből. A közösségi média kampányok sikerességét sok szempont befolyásolja,de nem árt beemelni az eszközeink közé a szociálpszichológiát, illetve a viselkedéstudományt is. 
Cikkünkben szociálpszichológiai alapvetések mentén adunk tanácsokat a közösségi jelenléthez!

  1. Asszociáción alapuló tanulás: sokkoljunk vagy tegyük boldoggá követőinket?

Az asszociáción alapuló tanulás azzal a hajlamunkkal foglalkozik, amellyel bizonyos tárgyakra (behatásokra, ingerekre) automatikusan pozitív vagy negatív érzelmekkel válaszolunk.

Egy Gorn (1982) által szervezett tanulmány résztvevőinek különböző tollakról mutattak képeket, és mindegyik mellé kellemes vagy épp kellemetlen zenét játszottak. Mikor pedig arra kérték őket, hogy válasszanak egyet, azt választották, ami mellett kellemes zene szólt.

Ugyanez azonban ellenkezőleg is igaz, ha negatív érzelmeket keltünk, annak erősebb a hatása is lehet.  Azok az elrettentő társadalmi üzeneteket hordozó kampányok, amelyekben szörnyű képeket mutogatnak a tüdőrákról, hogy leszoktassák az embereket a dohányzásról, kiemelkedően hatásosnak bizonyultak a múltban.

Egy másik jó példa, hogy az üzenet, miszerint "ha nem megy el mellrák szűrésre, az életével fizethet érte" jóval hatásosabb, mint ha pozitívan van megfogalmazva: "egy mellrák szűrés megmentheti az életét." Az előbbi a nők többségét rávette, hogy még abban az évben ellátogassanak egy szűrésre.

Még valami: az emberek emlékezetében leginkább az a hirdetés vagy tartalom ragad meg, amitől valami kiemelkedőt éreznek.
Ebből kifolyólag, kampányainkat kétféleképpen érdemes kialakítani:

  • pozitív ingerek: Tehetünk a reklámba videókat aranyos kisbabákról, szívmelengető történeteket, vagy akár elindíthatunk egy kampányt valamely "nagyobb jót" támogatva (ilyen lehet egy segélyszervezetneknek rendezett adománygyűjtés is ).
    Szintén jó módszer humorral fűszerezni a kampányokat, így elősegítve azt, hogy beszéljenek róla.

  • negatív ingerek: ha félelmet, idegességet tudunk kiváltani, azzal megnöveljük a call-to-action használat valószínűségét ("írjon most, telefonáljon most, kattintson ide"). Kiemelhetünk egy gyakori problémát, vagy rossz tapasztalatot, és segítséget kínálhatunk fel azzal kapcsolatban.
  1. Lehorgonyzás: az első pillanat varázsa

A lehorgonyzás lényege, hogy az emberek azon információk alapján hoznak döntést, amit először kapnak. Ezek az információk, mint egy vasmacska, lekötik őket egy kiindulási ponton, amitől elég nehéz elszakadniuk. A marketing már rég felfedezte ezt a jelenséget és használja is főleg értékesítés esetén, használjuk mi is bátran amikor legújabb termékeinkről adunk hírt!

Nem meglepő módon, a vásárlók hajlamosabbak megvenni azt a terméket, amire mondjuk az van ráírva, hogy "4 db csupán 1000 Ft" mint azt, amelyikből egy darab 250 Ft. Az emberek azt gondolják, jó vételt csinálnak, ha megvesznek egy ruhadarabot 50%-os leárazással "csupán" 10 000 Ft-ért, miközben elmennek amellett, ami ugyan nem akciós, de szintén 10 000 Ft az ára.

A kulcs, hogy potenciális ügyfeleinek mintegy kezébe adja a horgonyt, majd használja is ki azt. Adjon nekik összehasonlítási alapot azzal, hogy nem darabonként, hanem csomagokban állítja eléjük termékeit, majd hagyja, had válasszák ki ők a "legjobb vételt".

Egy nemrégiben készült tanulmányában 3 lehetőséget adtak a részvevőknek: online előfizetés: 59 dollár, újság előfizetés: 125 dollár, illetve online és nyomtatott sajtó előfizetés: 125 dollár. A részvevők a kettő kombinációját választották, majd amikor ez kikerült a lehetőségek közül, az olcsóbb opcióra csaptak le.

  1. Építsünk korábbi emlékekre és fogalmazzunk egyértelműen

Az emlékek megtalálásának gyorsaságára alapozó stratégia vagyis elérhetőségi heurisztika szintén hatásos marketing kampányokban.
A lényeg, hogy az emberekre nagy befolyással vannak az olyan információk, amelyekkel már eleve rendelkeznek, vagy nem tart sokáig előásniuk az emlékezetükből.

Elég kicsi az esély arra, hogy követőink hajlandóak "megerőltetni" magukat a tartalom feldolgozása során, függetlenül attól, hogy az mennyire érdekes egyébként a tartalom. A legtöbb amit tehetünk, hogy üzeneteinket a lehető legérhetőbben, letisztult formában tálaljuk közösségi oldalakon posztoláskor.

Reber et.al (1998) és Winkielman & Cacioppo (2001) szociálpszichológusok szerint testünk pozitívan reagál az olyan információra, amelyet agyunk nehézség nélkül tud feldolgozni - ez a pozitív hatás pedig befolyásolhatja ítélőképességünket.

Ehhez kapcsolódva az is fontos, hogy honlapunkon a látogatók könnyen megtalálják a számunkra leglényegesebb cselekvésre buzdító gombot, ami lehet vásárlásra vagy más cselekvésekre ösztönző is.
Minél gyorsabban találják meg, annál nagyobb az esélye, hogy használni is fogják, vagyis vásárolnak, feliratkoznak a hírlevelünkre vagy regisztrálnak az adott eseményre, hogy csak pár példát említsünk a lehetséges konverziókból.

Átlépni az ingerküszöböt a közösségi oldalakon

A tipikus online felhasználó agya általában "spontán üzenetfeldolgozás" módban van - nem sok figyelmez szentel annak, hogy épp mit talál a közösségi média platformokon csak görgeti a hírfolyamot.

Nehéz felkelteni a közönségünk figyelmét a rengeteg megnyitott lap, értesítések és egyéb online zajok mellett, éppen ezért hirdetésének olyan ütősnek kell lennie, hogy átlépje még ezt a magas ingerküszöböt is.

A hatásos közösségi média marketing lényege nem az, hogy mi milyen információt akarunk átadni, sokkal inkább, hogy hogyan tesszük azt.

Mit tehetünk?

Ahogy azt korábban írtuk, az először szerzett információ kulcsfontosságú - ebből következik, hogy általában a címen múlik, mi az ami megragadja közönségünk figyelmét és mi az, ami nem.

Emellett a szociálpszichológia egyik alapvetése, hogy erősen befolyásolja az embereket ismerőseik, valamint közszereplők, szakértők személyek véleménye a döntéseikben. Tartalmainkhoz ezért érdemes véleményvezéreket, szakértőket idézni vagy már eleve velük hirdetni ( természetesen az illető beleegyezésével).

Uncategorized @hu

Snapchat: az internetes zaklatás új lehetőségei?

A tinédzserek körében az egyik legnépszerűbb közösségi média felület a Snapchat, melynek innovatív funkciói veszélyesek is lehetnek a felhasználók számára. A cyberbullying, azaz az internetes zaklatás a megfélemlítés online változata, mely elsősorban a fiatalok körében tapasztalható. Mindegy, hogy diákról vagy szülőről, gyerekről vagy felnőttről van szó, mindenkit érint a kiberzaklatás. Mégis a tinédzserek vannak a […]
2016-04-28
Uncategorized @hu

SEO: 5+1 tipp a helyi keresőoptimalizáláshoz

Helyi vállalkozásod van jól működő weboldallal, mégsem jönnek vevők a közeledből? Itt az ideje, hogy felülvizsgáld a SEO stratégiádat! Egy helyi üzlet online szereplésénél az általános keresőoptimalizálást ki kell bővíteni egy speciális, az adott településre szabott SEO tervvel. A következő néhány tipp segítséget nyújt ahhoz, hogy a terved minden fontos részletre kiterjedjen és működőképes legyen. Térképes megjelenés Ahhoz, […]
2016-12-02
Uncategorized @hu

5 digitális marketing trend, amely meghatározza a jövőt

Új platformok és új technológiák jellemzik a digitális marketing jövőjét, ami hamarabb eljön, mint gondolnánk. Összeállításunkban ezekkel a trendekkel foglalkozunk.       Vásárlói szokások és karakterisztikus trendek: Egy marketingterv kidolgozása mindig azzal kezdődik, hogy megértjük a vásárlók változó szükségleteit, ezzel irányt adva az új trendünknek. A piac változásai – beleértve a vásárlók viselkedését – mindig különböző időkben […]
2016-12-14
Uncategorized @hu

AdWords Adaptív hirdetés display hálózaton: Hogyan használjuk?

Ha a kiterjesztett szöveges hirdetés forradalmi újítás a kereső hirdetések esetén, ugyanezt lehet elmondani az adaptív hirdetésről a display hálózaton. A funkció leegyszerűsíti és felgyorsítja a szöveges-képes display hirdetések létrehozását. Ezentúl nem kell feltétlenül grafikus ahhoz, hogy a különböző hirdetési felületekre különböző kreatív változatokat készítsünk, hogy a hirdetés szövege és képanyaga összhangban legyen egymással. A […]
2016-09-23
Hírek

9 social media trend 2018-ban

Az elmúlt évben sok fontos dolog történt a közösségi médián: a Facebook volt a legnépszerűbb, a Snapchat és az Instagram meghódította a fiatalokat, az Egyesült Államok elnöke 140 karakterben közölte a politikáját, az Apple bejelentette, hogy megváltoztatja a mobil eszközökkel való interakció módját…. A social media már készen áll az idei évre, számos új technológiai […]
2018-01-10
Uncategorized @hu

A 11 legjobb karácsonyi reklámvideó

A közösségi oldalak népszerűségének köszönhetően egyre nagyobb szerepet kaphatnak napjainkban a videóhirdetések, hiszen egy vírusvideó remekül felhívhatja a saját márkánkra az emberek figyelmét. Ez lehet az oka, hogy egyre több cég fektet a karácsonyi videokampányokba. Összeállításunkban az idei év legjobb karácsonyi kisvideóit vesszük sorra, jó szórakozást hozzá! Az Aldi karácsonyi reklámjában összegyűjtött néhány dolgot, ami szép […]
2015-12-28
Uncategorized @hu

SEO alapok: 1. rész: tartalom

A SEO vagyis keresőoptimalizálás az online jelenlét egyik legfontosabb kérdése, hiszen enélkül nem, vagy csak drága hirdetésekkel tudunk forgalmat generálni az oldalunkra. Ehhez kapcsolódva SEO sorozatunk első cikkében a weboldalak tartalmi felépítésével és tervezésével foglalkozunk. Lehet bármilyen szép, animált az oldal, ha a felhasználók nem találják meg gyorsan amit keresnek, elhagyják azt. Az első részben az […]
2016-06-02
Uncategorized @hu

SEO: 5+1 tipp a minőségi tartalomhoz

Hogyan lehet olyan igényes weboldalunk, amely az olvasók számára érdekes és a keresőmotorok által megtalálható? Hogyan állítsunk elő olyan keresőoptimalizált tartalmat, amellyel előkelő helyezést érhetünk el a keresőkben? A tartalom minősége ebben döntő tényező, mivel a látogatók (a Gfk szemmozgásokat kutató eredményei alapján) néhány másodperc alatt hoznak ítéletet a weboldalunkkal kapcsolatban. Mi számít színvonalasnak? A […]
2016-10-11
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató