Menü

Hogyan tervezzünk látványos honlapot költséghatékonyan?

by google news, április 4, 2016
A felhasználók számára az első tíz másodperc döntő jelentőségű, amikor egy weboldalra látogatnak.  Ez alatt az idő alatt dől el, mennyi időt töltenek az oldalon, illetve az is, hogy egyáltalán visszalátogatnak-e máskor is.   Használjuk a sablonokat Sok sablon ingyenesen elérhető, ráadásul testre is szabhatjuk őket: színsémák, elrendezések, felépítések szerint. Mielőtt megszerkesztenénk a saját sablonunkat, […]

A felhasználók számára az első tíz másodperc döntő jelentőségű, amikor egy weboldalra látogatnak.  Ez alatt az idő alatt dől el, mennyi időt töltenek az oldalon, illetve az is, hogy egyáltalán visszalátogatnak-e máskor is.

 

Használjuk a sablonokat

Sok sablon ingyenesen elérhető, ráadásul testre is szabhatjuk őket: színsémák, elrendezések, felépítések szerint. Mielőtt megszerkesztenénk a saját sablonunkat, tudnunk kell, hogy nagyon nehéz azt megváltoztatni, tehát ha már nem szeretnénk használni, vagy nem tetszik a régi elrendezés, készítenünk kell egy másik weboldalt.

A WordPress az egyik legismertebb olyan szolgáltatás, ami előre megtervezett sablonokat kínál, mint például blog vagy weboldal minták, így mi könnyebben át tudjuk alakítani a saját ízlésünk szerint akár ingyenesen is.

Érdemes olyan témát választani a weboldalunknak, amelyen a kereső opció is megtalálható, mert az oldalra látogatók szívesen keresnek rá egyedi tartalmakra, így időt spórolunk nekik azzal, ha meg tudják keresni az oldalunkon.

Mielőtt közzétennénk a kész sablonunkat, érdemes leellenőrizni, hogy működik-e minden funkció, az esetleges hibák elkerülése érdekében. Ezzel azt is megláthatjuk, tényleg úgy fog-e kinézni a weboldal, ahogyan azt megálmodtuk.


Egy weboldal tervezésénél fontos, hogy reszponzív, vagyis eszközfüggetlen legyen. Tehát ugyanolyan felhasználói élményt nyújtson mobiltelefonon és tableten is, mint asztali számítógépen. Mivel manapság már egyre több a mobiltelefonról keresés aránya, ennek használata nagyon fontos. Tulajdonképpen arra jó ez a reszponzív design, hogy a weboldalon elhelyezett kép, szöveg, gomb igazodjon a készülék méretéhez, telefonon is kényelmesen alkalmazható legyen, az eszköz alacsony, vagy magas felbontásától függetlenül. Ha már a tervezésnél kitaláljuk, hogy hogyan nézzen ki az oldal különféle eszközökön, a tartalmat már eleve úgy készíthetjük el, hogy támogatja a reszponzivitást.

A weboldal készítésénél döntő fontosságú még a keresőoptimalizálás. Ugyanis, amelyik oldal nem található a keresőben, az olyan mintha nem is létezne. A keresőoptimalizálás célja, hogy kulcsszavakra keresésnél a Google találati listáján minél előrébb jelenjen meg a weboldal. Vagyis ezzel elérjük, hogy minél több látogatót, vagy vásárlót vonzzunk az oldalunkra.

Másik ilyen fontos eszköz lehet még a webhelytérkép. Ez egy olyan fájl, amelyben felsorolhatja webhelye weboldalait, tájékoztatva a Google-t a webhely tartalmának felépítéséről, így hatékonyabban fel tudják térképezni a webhelyet. A webhelytérkép olyan, a weboldalakkal kapcsolatos, információkkal is tud szolgálni, mint például mikor történt az oldal utolsó frissítése, milyen gyakran változik az oldal.

 

Készítsünk saját grafikákat

Egy honlap esetében kiemelt jelentősségű a megjelenése, színvilága és a megfelelő képhasználat. Jó dolog az, ha a weboldalunkon vannak illusztrációk, de ne vigyük őket túlzásba. Ha saját transzparens grafikákat akarunk létrehozni, megtehetjük egy egyszerű Paint programmal, ami minden számítógépen megtalálható, így ahhoz sem kell letölteni külön alkalmazást, vagy használhatunk kész grafikákat is.

Népszerű grafika például a szófelhő, amit akár magunk is elkészíthetünk, hiszen online elérhető a szolgáltatás. Sok ingyenesen stock fotó oldal is rendelkezésre áll az interneten, ilyenek például a Pexels, a Freeimages vagy az Istockphoto.com.

 

Alkalmazzunk szabadúszót

A webdizájner, programozó szakmában elég elterjedt az ún. szabadúszó életforma, projekt alapú munkavégzés. Egy ilyen szakember felkeresése sok időt és pénzt takaríthat meg nekünk, ráadásul biztosak lehetünk benne, hogy ha elég jót találunk, akkor hosszú időre megoldódik a weboldal kérdés.

 

Mi kerülendő az oldalak létrehozásakor?

Olyan háttér, amiben nehezen olvasható a szöveg, minden eszközön. Kerüljük a Flash használatát, hiába lehet jókat készíteni általa. Ne használjunk számlálókat, például Ön a 123241. látogatónk, ez még a 90-es években szimpatikus volt, de ma már nem az, ahogy az automatikusa induló háttérzene sem, főleg ha nem is lehet leállítani, vagy nehéz megtalálni a leállítási lehetőséget.

A tolakodó felugró ablakok, amik már nem a régen használt értelemben ablakok, de ugyanolyan hatást váltanak ki, ha nem egy jól meghatározott időpontban jelennek meg.

Figyeljünk ezekre, ne üldözzük el a látogatót, már az elején egy olyan eszközzel, ami valljuk be, nem jelent semmilyen előnyt, de hátrányt igen.

Blog

Zöld kezdeményezések az e-kereskedelemben

Az e-kereskedelem robbanásszerű növekedése az elmúlt években számos kihívás elé állította a szereplőket, amelyek közül az egyik legfontosabb az ökológiai fenntarthatóság volt. Az online vásárlás népszerűségének folyamatos növekedésével párhuzamosan az e-kereskedelmi cégek egyre tudatosabbak, ha az ökológiai lábnyomukról vagy a fenntartható működési módokra való áttérésről van szó.
2023-03-20
Blog

Pszichológiai árképzési stratégiák a konverzió növeléséhez

A legmegfelelőbb árazási stratégia megtalálása minden vállalkozás számára kiemelten fontos, az e-kereskedelemben pedig ez különösen igaz. A pszichológiai árképzés célja a vásárló valamilyen pszichológiai igényének kielégítése. Legyen szó spórolásról vagy minőségről, a lényeg az, hogy a vásárlás végén a vevő úgy érezze: egy igazán jó üzletet kötött.
2023-01-16
Blog

Merre tart a virtuális valóság?

  A virtuális valóság technológiája eddig elképzelhetetlennek hitt módokon forradalmasíthatja a jövő kommunikációját. A virtuális valóság képes lesz rá, hogy más szemén keresztül tárja elénk a világot, ez a szintű innováció félelmetes, de mégis lenyűgöző. A jövő itt van, és a jövő dicsőséges- bár nem valóságos. Hangzott el mindez nemrég egy Mark Zuckerberggel készült interjúban, […]
2016-10-17
Blog

Új vezető platform a social médiában?

A TikTok felhasználóinak száma folyamatosan emelkedik, azonban még mindig kérdés, vajon képes lesz-e releváns platformmá kinőni magát. A social médiában időről-időre előtűnik egy újabb alkalmazás, ami elgondolkodtatja a cégeket, hogy vajon ez lesz-e a következő nagy dobás. Az áttörő siker mégis sok esetben elmaradt. Gondoljunk csak a Peach vagy az Ello nevű applikációkra, végül egyik […]
2019-03-06
Blog

Aranyér a hadseregben?! Az elmúlt két hónap legfurcsább keresőszavai

Újonnan induló sorozatunkban hónapról hónapra szemlézzük a Google dinamikus keresési statisztikáit, és megmutatjuk, milyen kifejezések perzselték fel az adott harminc napos periódusban a magyar internetet.
2020-09-18
Blog

Együtt jobb? A Watch Party opció

A Facebook elkötelezett a felhasználók iránt, és egy olyan platform létrehozására törekszik, ami a vezető felülete minden baráti és családi, illetve még az idegenek közötti beszélgetéseknek is. Cél, hogy minden fontos témáról és eseményről való kommunikációt ezen a platformon tegyék meg a felhasználók. A globális social médiát tekintve a nyilvános beszélgetések nagy része olyan események […]
2019-04-03
Blog

Az eredetiség mindig nyer

A digitális világban, amelyben ma élünk, a fogyasztók nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az eredetiségnek, mint valaha, és ezért a márka feladata, hogy ezen értékeket biztosítsa. A Label Insight felmérése szerint az ügyfelek több mint 40%-a váltaná le jelenleg kedvelt márkáit, ha a konkurencia marketingstratégiája hitelességet tükrözne. Az egyik nagy hiba, hogy sokan túl sokat beszélnek a […]
2017-09-26
Blog

Online vásárlás: egyre népszerűbbek a csomagautomaták és a „zöld” webáruházak

Habár a házhozszállítás népszerűsége töretlen, de csomagautomatát is sokan választanak, elsősorban a rugalmassága miatt – többek között ez is kiderült a Reacty Digital és az Olcsobbat.hu közös felméréséből. Cikkünkben az online vásárlási szokásokat vizsgáló kutatás legfontosabb, legérdekesebb eredményeit ismertetjük.
2023-01-20
Logisztika vs. e-kereskedők – Hol van a kutya elásva?
Beköszöntött a Neobankok kora – jó ez nekünk?
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató