Az online marketingben mindig voltak olyan korszakok, amelyekben egy bizonyos alkalmazás vagy trend uralkodott: először ott volt a Facebook, a Twitter, majd az Instagram. Ma az influencereké az online világ.
Az influencerek számos pozitív hatást mutattak a márkák számára a marketingben, hiszen 90 százalékos sikert értek el. A kulcs abban rejlik, hogy egy befolyásoló személy vásárlási döntéseire hagyatkoznak a fogyasztók.
Az influencerek számára a közösségi média a legnagyobb tartalom szolgáltató, hiszen itt teszik közzé a híreiket, itt lépnek kapcsolatba a fogyasztókkal, így befolyásolhatnak másokat. Az Influencer News tanulmánya szerint a social media tartalmak 85%-a akkor preferált, ha közerműködik benne egy befolyásoló személyiség, így népszerűbb lesz a felhasználók körében.
Az influencerek számára a jó tartalom csak egy melléktermék, nem végcél. Az ő céljuk, hogy eljuttassák az üzenetet a felhasználók számára, bemutassanak egy terméket, hírt adjanak valamiről.
A márkák általában azt remélik, hogy a választott influencer hűséges lesz a termékhez. Tehát elkezd működni a rendszer, az emberek a befolyás hatására vásárolni kezdnek és a csapból is az adott termék folyik. Azonban sokszor véletlenszerű, melyik terméket kapja fel a közönség is, hiszen egy túltolt termék akár ellenszenves is lehet a fogyasztók számára.
Hogyan válasszunk magunknak influencert?
Egy márka számára nehéz lehet kiválasztani azt a személyt, aki hitelesen képviseli a márkát, el tudja adni a terméket. Hiszen a fitness gurutól a szakácsokig, ma már rengeteg influencer van, széttöredezett a szakma. Vannak a tematikán túl is alcsoportok, mint a mikor influencer (5K-10K követő) vagy a top influencerek (100K feletti követők).
Válasszunk úgy befolyásoló személyt, hogy nézzük meg, milyen márkákkal dolgozott együtt, mit képvisel, a célközönsége illeszkedik-e a mi vásárlóinkhoz.
Az pedig továbbra is nyitott kérdés marad, hogy ha az influencerek hosszú távon el tudják adni a termékeket, akkor miért van szükség marketingesekre? Vajon az influencerek fogják uralni a marketinget?