A jelenlegi helyzet hatására rengeteg nem várt változás érte és érheti még a jövőben vállalkozásunkat. Ahhoz, hogy ezt az időszakot a lehető legkevesebb veszteséggel vészeljük át, szeretnénk számotokra hasznos tippekkel, javaslatokkal szolgálni:
Először is, fontos, hogy átformáljuk a gondolkodásmódunkat és új tervekkel álljunk elő a jövőre vonatkozóan! Ha ügyesek vagyunk, egy-két területen még előnyt is kovácsolhatunk magunknak.
Ehhez a következő tanáccsal szolgálnánk:
- Legyen egy becslésed !
Mit jelent ez pontosan?
Sajnos a mi zsebünkben sem lapul a bölcsek köve, de vannak tippjeink, feltevéseink arra vonatkozóan, hogy meddig fog még ez az időszak tartani.
Egyszerűbben megfogalmazva MUSZÁJ, hogy meghatározzunk egy intervallumot, amin belül tervezhetünk. Olyan ez, mint egy kampány: van eleje és vége. Ha rossz a becslésünk, újratervezünk. Ez persze nem hangzik túl professzionálisnak, de mint azt fentebb írtuk, senki sem tud biztosat. Tervezni viszont kell és ahhoz pedig szükséges, hogy vélhető határidőket szabjunk.
Vannak ügyfeleink, akik a COVID-19 kifejezést nem szeretnék sehol se megjeleníteni, és vannak, akik minden bejegyzésükben erre hivatkoznak.
Egyikkel sincs gond addig, ameddig a jelenlegi helyzethez idomulunk.
Ehhez jöjjön két példa:
- Megelőzni a kérdést!
Menjünk elébe annak, ami most a vásárlóinkat legjobban érdekli!
Erre a legegyszerűbb példa, ha mindenhol megválaszoljuk, hogy egyáltalán nyitva tartunk-e még, vagy sem.
Kicsit összetettebb már, ha például arról írunk hírlevelet, hogy milyen módon védekezünk csomagolás és házhozszállítás közben.
- Nyújts segítséget vásárlóidnak!
Webshopok esetében tegyünk össze csomagokat, amelyek most a leginkább hasznosak lehetnek. Feküdjünk rá azokra a termékekre, amelyek megoldást nyújthatnak a helyzet szülte problémákra – legyen szó például az állandó otthonlét teremtette gondokról, vagy arról, hogy mi a legfontosabb hiánycikk most a háztartásokban.
Azoknak az ügyfeleinknek, akiknél ez kivitelezhető, javasoljuk, hogy előrendeléseket értékesítsenek!
Hiszen, ha minden visszaáll a „régibe”, várható, hogy hirtelen mindenki el akarja intézni a dolgait a magánrendelőkben, a fodrásznál, az optikusnál stb.
Ha vállalkozásunk engedi, és eddig még nem fektettünk ebbe pénzt/időt, akkor itt az alkalom rá, hogy időpontfoglaláshoz landing oldalt, vagy termékek értékesítéséhez webshopot hozzunk létre!
Kevesebb a vásárlás, de nagyobb az online figyelem!
Ezt most könnyedén ki lehet használni, hogy a későbbiekben behozzuk a lemaradást. Erre nagyszerű felület most a social media, ahol kiemelt figyelmet kap minden hosszabb hangvételű, edukációs tartalom.
Ez az időszak nem a megpihenés, hanem az elköteleződési pontok kiépítésének ideje!
Végül, de nem utolsó sorban: ahhoz, hogy a lead-eket alaposan meggyőzzük szolgáltatásunk/termékünk előnyeiről, hatványozottan fontos, hogy a médiazajban helyet kapjon a márkánk.
Minél több csatornán maradunk aktívak, annál több helyről tudjuk hatékonyan összegyűjteni az érdeklődőket, és lebombázni őket egy jól megtervezett remarketing kampánnyal.
Sokan lecsökkentik most a hirdetési büdzsét – ennek hozománya, hogy az átkattintások kedvezőbb feltételek mellett érhetőek el, így semmiképp sem érdemes teljesen leállni! Sőt, ha tehetjük, most könnyedén az élre kerülhetünk konkurenciánkkal szemben.
NE FELEDJÉTEK:
Bármilyen kérdéssel, kéréssel kapcsolatban bátran keressetek minket - segítünk, akár social media tartalomgyártással, hirdetésekkel, vagy teljesen új online felületek létrehozásával kapcsolatban szeretnétek felvenni a kapcsolatot!
SŐT, a jó hírt a végére hagytuk: hamarosan ingyenes webinárium sorozatot fogunk indítani a számotokra, amelyről még a napokban bővebb tájékoztatót küldünk!
Vigyázzatok magatokra!