Menü

Milyen elemekből állhat egy hatékony futárlogisztikai portfólió?

by Takács Mihály, június 22, 2023
Ahány vásárló, annyi vásárlói preferencia – kereskedőként tisztában kell lenned azzal, hogy a vevőid milyen szolgáltatásokat részesítenek előnyben. Cikkünkből megtudhatod, hogy milyen elemeket tartamazhat egy hatékony futárlogisztikai portfólió, amely a lehető legtöbb preferenciára magas színvonalú megoldást kínál.

Van olyan vásárló, aki még mindig ragaszkodik a fizikai boltban történő személyes átvételhez. Akad, akinek az a legkényelmesebb, ha a futár az otthona ajtajáig hozza megrendelt terméket. És persze egyre többen esküsznek a csomagpontokra és/vagy a csomagautomatákra. 

Ahogy már említettük: ahány vásárló, annyi vásárlói preferencia. Ha szeretnéd alaposabban megismerni, hogy milyen kiszállítási módozatokat és extra szolgáltatásokat építhetsz be a futárlogisztikai portfólióba, akkor érdemes alaposan átböngészned Takács Mihály, a FUTAR.HU Logisztika Kft. ügyvezető igazgatójának alábbi írását.

Nem is kérdés: webáruházként biztosítanod kell a házhoz szállítást!

A házhoz szállítást minden termékméret, termékkategória esetében biztosítanod kell. A legtöbben ezt a kényelmes megoldást választják, még akkor is, ha minden nap elmennek a bolt vagy az automata mellett. 

A futárszolgálat a személyes vásárlás élményéből nyújt egy kis szeletet a vásárlóknak. A futár egy pillanatra az eladód és webshopod képviselője lesz egy személyben; ő az, aki személyesen találkozik a vásárlóddal és az utolsó benyomást hagyja a vevőben. A türelmes, udvarias futár szimpátiát kelt a megrendelőben, és visszatérő vásárlókat generál neked. 

A házhoz szállítás hátránya a magasabb költsége lehet – összehasonlítva a fix pontos megoldásokkal –, de a szolgáltatási díj különbözetét a legtöbb vásárló hajlandó megfizetni a kényelmesebb kiszállítás érdekében. Mindenképpen azt javaslom, hogy több futárszolgálattal működj együtt, és ezen a téren engedj szabad választást a vásárlóidnak, hiszen mindenkinek van kedvenc futárszolgálata. 

Induláskor közvetítőn keresztül tudsz gazdaságosan és hatékonyan számos futárszolgálathoz kapcsolódni, később pedig, nagyobb csomagszámnál már közvetlenül is ki tudsz alakítani több kedvező díjú szerződést.

Miért van szükség fix pontos átvételi lehetőségre?

Fix pontos átvételi lehetőségnek a csomagpontokat és a csomagautomatákat hívjuk. Egyetlen

hátrányaként az automata visszáruzást említeném: amennyiben a vásárló 1-2 napon belül nem fordít energiát a termék átvételére, akkor a termék automatikusan visszaszállításra kerül. Szerencsére az egyre sűrűbb hálózatnak és a gyors kiszállításnak köszönhetően a vásárlók könnyebben tudják eldönteni a vásárlás alkalmával, hogy mikor és hol tudják a lehető legegyszerűbben átvenni a csomagot. 

A pandémia alatt értelemszerűen népszerűvé váltak a csomagpontok és -automaták, de manapság is hasonló előnyökkel bírnak, mint a social distance időszakában. Akad ugyan, aki manapság is azt tartja az automata pozitívumának, hogy nem találkozik senkivel, de

a legfontosabb előnye a fix pontos átvételnek, hogy nem kell alkalmazkodni a futárhoz.

Egyre nő a csomagautomaták száma

A piaci trendek az automata felé mozdulnak: lényegesen olcsóbb, éjjel-nappal feltölthető csomagokkal, valamint 0-24-ben átvételi lehetőséget is kínál. Egyre sűrűbb a csomagponthálózat és nagyobb lefedettséggel bír, így sokak számára kényelmesebben beilleszthető a napi megszokott útvonalba. A csomagautomaták száma elképesztő ütemben növekszik, 2021-2023-ban több ezer automatát telepítettek a szolgáltatók.

Kisebb méretű csomagok számára ideális

Az automatában a rekeszek száma véges és a méretük meglehetősen behatárolt, a csomagpontokon rugalmasabb a raktárhely. Kis méretű csomagokat szinte mindig automatába rendelek, nagyon szerethető ez a megoldást. Kihagyhatatlan része a fix pontos hálózat a futárlogisztikai portfóliónak.

A nagy méretű termékek esetén viszont nem jelent valódi megoldást. Ha terjedelmes és nagy súlyú termékekkel is foglalkozol, akkor ne felejtsd el beállítani, hogy mely termékek esetén választható a fix pontos kiszállítás. Ezeknél az árucikkeknél kizárólag a házhoz szállítás alkalmazható még, akik esetleg a kedvezőbb árazása miatt mégis a fix pontot választják, azok is kellemetlen tapasztalatot szereznek a webshoppal kapcsolatban – ez pedig elfogadhatatlan végeredmény.

Másrészről azoknál a termékeknél, ahol a címzett esetleg szégyelli a vásárlást, ott jelentős

forgalomnövekedést jelent a csomagautomatás átvételi lehetőség. Ilyen termékek lehetnek például az intim termékek, a szexuális segédeszközök, a fogyással kapcsolatos étrendkiegészítők, a gyógyhatású készítmények és így tovább.

Biztosíts-e személyes átvételt?

A személyes átvétel biztosításának jelentős beruházási igénye van. Általában csak a helyszín

behatárolt környezetében válik reális lehetőséggé. A vásárlók kiszolgálása rendkívül időigényes, és sokszor olyan kérdésekkel fordulnak az eladóhoz, amit a termékleírásnál is elolvashattak volna. A fizikai bolt emeli a költségszintet, így az árversenyben kihívást jelent. 

A személyes átvétel nem automatizálható, a teljes nyitvatartási időre meg kell oldanod a fizikai jelenlétet. Ezzel szemben legalább ugyanennyi előnye is van!

Megbízhatóságot tükröz

A fizikai bolt megbízhatóságot kölcsönöz a webáruháznak. Sajnos a webáruházban vásárlók könnyen szerezhetnek olyan tapasztalatot, hogy a félrevezető tájékoztatást követően nagyon silány minőségű terméket kapnak, vagy a csomag csak jelentős késéssel érkezik meg. Előfordul, hogy a webshop a vásárlást követően elérhetetlenné válik, nem teljesít, hibás terméket küld. 

Biztos vagyok benne, hogy te azzal az elhatározással indulsz neki minden napnak, hogy elégedetté és boldoggá teszed a vevőidet. Viszont közülük sokan rendkívül gyanakvók lehetnek a máshol szerzett negatív tapasztalatok miatt, így a fizikai helyszín – még ha egyesek számára nincs is elérhető távolságban – azt a stabilitást és piaci jelenlétet sugározza, ami megerősíti abban, hogy egy számonkérhető, szabályosan működő és jóhiszemű webáruházban vásárol. Sokan bíznak a szakértelemben, az eladóval való személyes találkozásban. Megnéznek, összehasonlítanak néhány terméket online, de kérdések maradnak bennük, így inkább ellátogatnak a bemutatótermedbe.

Jelentősen nőhet a kosérérték

A személyes találkozás alkalmával meg tudod mutatni neki, hogy milyen termékek közül érdemes választania, milyen kiegészítők érhetőek el hozzá, milyen szolgáltatásokat tudsz hozzá kínálni, és kiderülhet, hogy más igényeire is van megoldásod. A kosárérték jelentősen növekszik. A személyes átvétel legolcsóbb formája, ha a lakhelyed környékén heti 2 nap 2 órára elérhetővé teszed a csomagátvételt, de őszintén megvallva véleményem szerint ez időpocsékolás. A személyes átvételnek bemutatóteremmel, fizikai bolttal együtt van értelme még akkor is, ha ez a helyszín egy garázs, aminek a nyitvatartása nem folyamatos. Árukészletnek kell lennie a helyszínen, valamint jó szakembereknek, akik lelkesedéssel beszélnek a termékeidről és jószándékkal szolgálják ki a vásárlóid igényeit. 

Jogszabályi lehetőséged megvan, hogy a webáruházban más árakat alkalmazz, mint a fizikai boltban, de ez meglehetősen rossz benyomást kelthet a vásárlóidban. Lehet, hogy érdemes néhány kiegészítő terméket kizárólag a fizikai boltban készleten tartani, amiket online korábban nem sikerült eladni. 

Mikor érdemes állandóan elérhetővé tenni?

A bemutatóteremmel kapcsolatban csak annyi költséget vállalj, ami megtérül a személyes értékesítéssel. Jó belépő lehet egy szépen berendezett garázs vagy kis üzlethelyiség, ami heti háromszor 4 órára nyit ki. Ha azt tapasztalod, hogy hosszabb nyitvatartással is megtérül, akkor érdemes állandóan elérhetővé tenni a lehetőséget. A fizikai boltot leginkább azok tarthatják reális megoldásnak, akik a saját raktárinfrastruktúra mellett döntöttek. 

Költséghatékony és kézenfekvő megoldás a kiszolgáló személyzetet kisebb forgalom mellett bevonni a webes csomagok összekészítésébe és a raktári rend fenntartásába. A raktár rendezetté tételével és minimális átalakításával közvetlenül a raktárban biztosítható a személyes átvételi lehetőség. 

Építsd a bizalmat az online térben a raktáradról, bemutatótermedről készült kültéri és beltéri fényképekkel.

Kényelmi szolgáltatások a vásárló igényeire szabva

A fenti átvételi módok szinte kötelező elemei a futárlogisztikai portfóliónak, de ha több hozzáadott értéket szeretnél adni a vásárlóknak, akkor ki kell egészítened a palettát olyan elemekkel, amelyek különleges vásárlói élményt biztosítanak. 

Az alábbiakban javaslok néhány lehetőséget.

Szállítási idő

  • Napon belüli kiszállítás: főleg impulzusvásárlások esetén lényeges, előnye a közel 100%-os kézbesítési arány, minimális elállás.
  • Esti kiszállítás: nem kell szabadságot kivenni, nem kell aggódni, hogy lesz-e otthon valaki, személyesen veheti át otthon a vásárló.
  • Adott időpontban történő kiszállítás: akár a vásárló választja, akár csak tájékoztatást kap már a vásárláskor a pontos időpontról, mindenképpen kényelmesebbé és tervezhetőbbé teszi a vásárló napját.
  • Hétvégi kiszállítás: nagy értékű termékek esetén, ha a vásárló mindenképpen személyesen akar jelen lenni és nem szeretne szabadságot kivenni; nyaralóba történő rendelés esetén; olyan terméknél, amit össze kell szerelni vagy több idő a helyére tenni.

Extra szolgáltatások

  • Beüzemelés, összeszerelés: műszaki cikkek, bútorok esetén nagyon népszerű. Jelentheti a mosógép vízre kötését vagy a kanapé lábainak a felcsavarását, vagy akár egy komplett bútor összeépítését.
  • Csomagolóanyag elszállítása: főleg nagyméretű termékeknél okozhat problémát a vásárlóknak, hogy a nagyobb mennyiségű hungarocell-, fólia- és kartonhulladékot szelektív tárolóba helyezzék. Ráadásul ilyenkor a terméket is alkalma nyílik a vásárlónak tüzetesen megvizsgálni, így az utólagos reklamáció esélye minimális.
  • Régi darab elszállítása: sokat segít a vásárlónak, ha megkönnyíted az életét az elektrohulladék elszállításával – bizonyos termékek esetében kötelező is, de kiterjesztheted más készülékekre is. A régi bútordarabok, kerti eszközök elszállítása és az újrahasználat vagy a szelektív hulladékkezelés megszervezése magas vásárlói élményt nyújt. A még biztonságosan használható készülékekkel és bútorokkal támogathatod alapítványok munkáját is!

A fentiek alapján meg tudod határozni, hogy milyen kiszállítási módozatokat és extra szolgáltatásokat szeretnél beilleszteni a futárlogisztikai portfólióba, hogy az a lehető leghatékonyabban működjön.

Blog

6 marketing mítosz, amit ideje megdönteni

Napjainkban egyre több cég ismeri fel az online marketingben rejlő lehetőségeket, hiszen az online jelenlét többek közt lehetővé teszi azt, hogy az ügyfelek közvetlen kapcsolatba legyenek az adott márkával. A marketing taktikái, módszerei és folyamatai épp ezért rengeteget változtak, ahogy az online marketing is folyamatosan alakul az új eszközök és csatornák megjelenésével, valamint a régi […]
2016-03-10
Blog

Hét hiba, amit az ünnepi hírlevelekben érdemes elkerülni

Az ünnepi vásárlási szezonban sok esetben nem feltétlenül az online hirdetések a legfontosabbak, azonban ezeknek is döntő szerepe lehet a siker elérésében. A legutóbbi “Fekete Péntek” email marketingjével kapcsolatos néhány statisztika szerint az email marketing eredményezte a látogatások negyedét, ami egyértelműen bizonyítja, hogy az email marketing sikeres lehet, azonban érdemes odafigyelni az esetleges buktatókra, amelyek […]
2015-12-16
Blog

Google BigQuery összekötés Google Analytics 4-ben

Előző cikkünkben a Google Analytics 4-re való mielőbbi átállásáról és főbb funkcióiról írtunk, ezúttal pedig egy másik fontos funkciót, a Google BigQueryt és összeköttetési lehetőségeit mutatjuk be. 
2023-04-26
Blog

Webanalitika kalauz I. - Első lépések a sikeres webanalitikához

Webanalitika alatt az internethasználat során keletkező adatok gyűjtését, mérését és jelentések készítését értjük. Az adatgyűjtés célja, hogy az internetet használó embereket megértsük és a webes tartalmakat az elvárásokhoz igazítsuk, valamint az elemzések segítenek az online marketing megtérülésének vizsgálatában is. Az online elemzési lehetőségek korlátlansága miatt mára egy rendkívül összetett szakterületté vált a webanalitika, amely magába […]
2016-10-27
Blog

Hirdetések kiterjesztett szövegekkel: Hogyan használjuk?

ÚJDONSÁGOK AZ ADWORDSBEN 1. - Hirdetések kiterjesztett szövegekkel Fontos változás vált elérhetővé augusztus végétől az Adwords keresőhirdetés platformján, amely a hirdetések karakterszám limit növelésében érhetők tetten. Csak néhány karakterről van szó, de jelentősége mégis nagy, hiszen több helyen könnyebb relevánsabb és kreatívabb szövegeket írni hirdetésünkhöz. Nézzük a részleteket! Végső URL Megadhatjuk oldalunk URL-jét, ahová a […]
2016-09-20
Blog

YouTube: új funkció érkezik

Tesztelik azt az új funkciót, amellyel el lehet rejtőzni a YouTube algoritmus elől. Ez hasonlít ahhoz, amikor böngészőben inkognitó módban netezik valaki, mert ilyenkor nem tárolja az előzményeket és a szolgáltatás sem tudja naplózni a felhasználót. Most olyan funkciót szeretnének bevezetni, amellyel az androidos eszközön futó alkalmazásban bárki átválthat majd inkognitó módba. Ennek köszönhetően a […]
2018-06-11
Blog

Keress állást a Facebook-on!

A Facebook bekapcsolta Magyarországon is a Jobs funkciót, amelyben könnyen lehet álláshirdetést feladni és munkát keresni. A Facebook Jobs oldalán munkát lehet keresni és kínálni, amelyet végre hazánkban is bekapcsoltak. Ehhez a bal oldalsáv “Felfedezés” menüpontra, majd a “Továbbiak” lehetőségre kell kattintani, és megtalálhatjuk az “Állások” menüpontot. Egyelőre még nem sok állás van a felületen, […]
2017-11-15
Blog

Facebook: tesztelik a Sets nevű funkciót

A Facebook megtámadja a Pinterest-et a Sets nevű funkcióval, amely lehetővé teszi, hogy több státuszfrissítést, fotót vagy videót válasszanak a felhasználók, és ezeket tematikus gyűjteményként osszák meg. A Facebook már évek óta próbálja felvenni a versenyt a Pinterest-tel. Gondoljunk csak a gyűjteményes hirdetésekre, amelyek lehetővé teszik, hogy az emberek elemeket mentesenek el a profiljuk kívánságlistáján. […]
2017-10-27
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató