Menü

Okostelefon, okos döntés: a mobile first megközelítés jelentősége az e-kereskedelemben

by Szlaukó Barbara, május 18, 2023
Az okostelefonok és a táblagépek térhódításának köszönhetően az e-kereskedőknek már nemcsak lehetőségük, de kötelességük is weboldalukat mobilbaráttá alakítani. Az úgynevezett mobile first szemlélet ugyanis jelentősen hozzájárulhat a vállalkozás versenyképességének javításához, a vásárlók megtartásához.

Az eMarketer adatai alapján 2021-ben a világ e-commerce értékesítésének közel háromnegyede (72,9%) mobiltelefonon keresztül történt, éppen ezért a mobileszközökre való optimalizálás többek között fejlesztési, biztonsági és UX szempontból is rengeteg lehetőséget rejt magában. Lássuk, mik is ezek! 

Mobilalkalmazás

Egy saját alkalmazás személyre szabott vásárlói élményt nyújt, és lehetővé teszi a könnyebb és gyorsabb vásárlást a fogyasztók számára. Fejlesztése komoly lehetőséget kínál az e-kereskedőknek, hogy jobban megértsék vevőik igényeit és preferenciáit. Segítségével könnyen nyomon követhetők többek között a vásárlási szokások, a kosarak, a fizetési lehetőségek és az ügyfélszolgálati igények is.

Fizetés mobilról pillanatok alatt

A mobil fizetési megoldások bevezetése nagyban megkönnyíti a vevők életét és felgyorsítja a vásárlási folyamatot is. Apple Pay és Google Pay mobil fizetési megoldások integrálásával a kényelem és biztonság mellett gyors és egyszerű fizetést lehet biztosítani a vásárlóknak – ez pedig nem csak a versenyben maradás szempontjából fontos, hanem az ügyfélek lojalitása és elégedettsége szempontjából is. 

Biztonság és adatvédelem 

Az e-kereskedőknek kiemelt szerepe van a vásárlók biztonságának és adatvédelmének biztosításában is. A mobilalkalmazások és weboldalak használata során a vásárlók sok személyes adatot adhatnak meg, így az e-kereskedőknek biztosítaniuk kell a megbízható fizetési és adatkezelési lehetőségeket. 

SEO

A fentebb említettek mellett rendkívül fontos a mobilalkalmazások és weboldalak optimalizálása a keresőmotorok számára. Az optimalizált mobilalkalmazással és weboldallal rendelkező vállalkozóknak sokkal nagyobb esélyük van jobb helyezést elérni a keresőoldalak találati listáján, így az online jelenlét mellett a vásárlók számának növelése is könnyen megvalósítható a platformokon.

E-kereskedőként figyelemmel kell kísérned a mobiltechnológiák innovációját, hogy időben reagálhass a változásokra. Az okostelefonok és a táblagépek állandó fejlődése új lehetőségeket és kihívásokat jelenthetnek, de ha követed a legújabb trendeket, és alkalmazkodsz a változásokhoz, akkor igen nagy esélyed van arra, hogy vállalkozásod sikeresen helyt álljon a legnehezebb időszakokban is.

Blog

Fókuszban az Y generáció: sikeres marketing példák a világból

  Hívhatjuk őket milleniumiaknak, Y generációnak vagy fiatal felnőtteknek.  Azokra az emberekre használjuk ezeket a címkéket, akik 1980 és 2000 között születtek. Ők az a korosztály, akik a technológia rohamos fejlődése alatt születtek, és ez sok szempontból befolyásolja a tevékenységüket, életfelfogásukat és személyiségüket. Ők jelentik a fogyasztói társadalom húzóerejét, hiszen naprakészek az aktuális trendeket illetően, […]
2016-05-17
Blog

Mindent a Threads-ről – egy barátságosabb Twitter ígérete

Idén júliusban a Twitter tulaj- és brandváltását követően a Meta előrukkolt a Threads névre hallgató, szövegalapú közösségi platformjával, hogy magukhoz csábítsák a Musk féle X-ből kiábrándult ex-tweetelőket. Lássuk, hogyan működik, és miben hoz újat 2023 meghatározó social felülete.
2023-08-22
Blog

5 jellemző ok, ha túl magas a visszafordulási arány a weboldaladon

Ha a látogatóid nagy része a megérkezés után röviddel távozik is az oldaladról anélkül, hogy bármilyen műveletet elvégezne, akkor érdemes mihamarabb utánajárni a problémának, majd korrigálni a hibát.
2023-07-25
Blog

A saját raktározás előnyei és hátrányai – belevágsz, vagy inkább másra bízod? 

Ha úgy határozol, hogy beszállítódtól a saját raktáradba érkezteted a termékeket, akkor a számos pozitívum mellett komoly kihívásokkal is szembesülhetsz. Cikkünkben néhány rendkívül fontos tényezőt kiemelve megvizsgáljuk a saját raktározás legfontosabb jellemzőit.
2023-05-31
Blog

Turbózd fel webshopod a Black Fridayre

A Black Friday világszerte, így Magyarországon is kiemelt időszak értékesítés szempontból. Számos hazai e-kereskedő ilyenkor szerzi meg éves bevételének nagy százalékát, ezért érdemes neked is felkészülnöd a vásárlói rohamra, az informatikai háttér biztosításától kezdve a visszatérő vásárlók megtartásán át a kosárelhagyás minimalizálásáig.  
2022-11-11
Blog

Facebook: változik a hírfolyam algoritmusa

A minőségi tartalmak érvényesülésére helyezi a hangsúlyt a Facebook a hírfolyam algoritmus módosításánál, így olyan cikkek jelennek majd meg, amelyek valóban érdeklik a felhasználókat. Tavaly a Facebook bejelentette, hogy több tartalmat jelentetnek meg a felhasználók hírfolyamában úgy, hogy az a felhasználók számára érdekes anyagokat, és ne kattintásra csábító linkeket tartalmazzon. A hírfolyamban megjelenő posztoknál figyelembe […]
2016-05-09
Blog

10 legfontosabb tavaszi közösségi média kampány

A március idén kiemelt időszak volt a közösségi média világában: nem csak a nemzetközi nőnaphoz és a húsvéthoz kapcsolódó kampányok, de nagy változást hozó közösségi média hírek is megjelentek. Nézzük végig a legfontosabb kampányokat és híreket, mert a tavasznak még korántsincs vége, sok változást hozhat még a közösségi média világába. Microsoft: #MakeWhatsNext A nemzetközi nőnap alkalmából a […]
2016-04-11
Blog

Instagram: útmutató az analitikához

Az Instagram, mint fotó és videó megosztó platform kétségtelenül a piac legnagyobb közösségi média központja. Két rövid év alatt megduplázta a felhasználói bázisát 800 millióra és 500 millió napi aktív felhasználóra. A statisztikák azt mutatják, hogy a felhasználók ezen a felületen a legelkötelezettebbek. Ez az elköteleződés pedig nem korlátozódik a szponzorált tartalmakra. Mindezek ellenére a […]
2018-04-23
Logisztika vs. e-kereskedők – Hol van a kutya elásva?
Beköszöntött a Neobankok kora – jó ez nekünk?
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató