Menü

Van időd – fektess energiát közösségi oldalaidba! - I.

by Anna Bognar, április 19, 2020
A Facebook-nak megvan továbbra is a maga szerepe a közösségi média világában. Sőt, továbbra is ez a legtöbb embert megmozgató felület. Minden bizonnyal, vállalkozásunk már rendelkezik Facebook page-el, így ennek a létrehozásáról nem ejtenénk most szót.

Biztosan megfordult már a fejetekben, hogy vajon mivel lehetne hasznosan elütni az időt a jelenlegi helyzetben. Elsősorban arra bíztatnánk a vállalkozókat, cégtulajdonosokat, hogy fektessenek bele márkájuk online jelenlétének fejlesztésébe – hiszen nem tudhatjuk, hogy a karantén időszaka milyen új igényeket támaszt majd vállalkozásunkkal szemben.

Egyik legegyszerűbb és legkézenfekvőbb újítás a közösségi médián történő megjelenés fejlesztése, vagy akár új platformok felfedezése. Ehhez szeretnénk számotokra egy rövid útmutatót adni.

1. Facebook

„A Facebook kiöregedett” – mondják sokan.

A Facebook-nak megvan továbbra is a maga szerepe a közösségi média világában. Sőt, továbbra is ez a legtöbb embert megmozgató felület. Minden bizonnyal, vállalkozásunk már rendelkezik Facebook page-el, így ennek a létrehozásáról nem ejtenénk most szót. 

Ha van egy kis időnk, próbáljuk meg „set up”- olni meglévő felületeinket. Nézzük meg, hogy hova lehet fejlődni benne. 

Néhány példa:

1.1 Lapfülek kezelése

A Facebook page felületének bal oldalán találhatóak a lapfülek. Sokszor tapasztaljuk, hogy ezek nincsenek szépen felépítve.  Érdemes kitörölni azokat, amelyekben nincsen tartalom és megadni, ahol lehetne.

Mindezt a „Beállítások”, „Sablonok és lapfülek” menüpont alatt tudjuk megtenni.

EAZY Tipp:  Kevesen tudják, milyen egyszerű például egy YouTube lapfület kitenni Facebook oldalunkra. Ezt alapból nem dobja fel lehetőségként a beállításokban, de ha az alábbi videó utasításait követjük, perceken belül megjelenik ez is a lapfülek között: https://www.youtube.com/watch?v=E39wk5Yg5ko

1.2 Névjegy, Borítókép újragondolva

Sok Facebook oldalnál látni, hogy nem fektet különösebb hangsúlyt a Borítókép és Névjegy felületekre. Pedig előbbin egy aprócska grafikával könnyedén kommunikálhatjuk az aktuálisan, releváns tudnivalókat cégünkről.

Például, hogy „09:00-tól 15:00-ig továbbra is nyitvatartunk!” vagy „Keresse éttermünket a Netpincér oldalán! Kedvenc ételeit házhoz szállítjuk!”.

Ugyanez vonatkozik a Névjegy felületére, amelyet érdemes aktualizálni, és elhelyezni a szövegben legfontosabb linkjeinket (honlap, blog, webshop, instagram stb.)

1.3 Csoportok létrehozása

Ez az időszak kiemelten kedvez azoknak, akik csoportokban szeretnék még hatékonyabbá tenni Facebook kommunikációjukat. Hiszen az emberek most különösen vevők a közösségbe tartozásra és meglehetősen sok időt töltenek az online térben. 

Ahhoz, hogy üzleti oldalunk által kezelt csoportot hozzunk létre, szükségünk lesz a „Csoportok” lapfülre, melyre kattintva a Facebook rögtön felajánlja, hogy hozzunk létre az oldaladhoz tartozó közösséget.

2. Instagram

Nincs még a vállalkozásunknak Instagram oldala? Ez nem feltétlen baj – tevékenységfüggő, hogy mennyire éri meg jelen lenni. Viszont annyi bizonyos, hogy egyre többen használják ezt a közösségi felületet, és a huszon-, harmincévesek már zömmel itt érhetők el. 

2.1 Aktualizáld a BIO-t!

Érdemes ránéznünk az Instagram fiókunk leírására: Mennyire aktuális? Mennyire megkapó?

EAZY Tipp: A BIO linkbe ne a weboldaldalunk, vagy Facebook oldalunk linkjét helyezzük el, hanem inkább egy aktuális landing oldalra vezessük a látogatókat. Hívjuk fel figyelmüket egy „Call to action” mondattal a BIO leírás végén. Például: „Egyedi ajándékot keresel Anyák napjára? Kattints ide!”, alatta pedig egy anyák napi termékeket összeválogató landing oldal, esetleg blogbejegyzés.

2.2 Újíts a Feed-en!

Ahhoz, hogy követőket gyűjtsünk vállalkozásunknak, elengedhetetlen, hogy a Feed-ünk arculata egységes, harmonikus legyen. Ehhez különböző stílusok között válogathatunk attól függően, hogy melyik tetszik a legjobban, illetve melyik a legkönnyebben kivitelezhető. 

Ennek kiválasztásában, létrehozásában szívesen nyújtunk szakmai segítséget!

2.3 Frissíts Highlight-okat!

A Highlight az Instagram azon felülete, ahová témák szerint archiválhatjuk a jól sikerült story-kat. Érdemes a régi storykat alkalomadtán kitörölni, hiszen elsőként mindig a legrégebbi storyt látja a Highlight-ra kattintó személy, ami így sokszor már idejétmúlt, nem aktuális. 

Ezzel párhuzamosan tekintsük meg az archív tartalmainkat, és kategorizáljuk a frissen publikált story-kat megfelelő Highlight-unkba.

EAZY Tipp:  Highlight-okat hozhatunk létre termékcsoportjainkról, új termékeinkről, akcióinkról, szerteágazó szolgáltatásainkról, kiállításon/vásáron történő megjelenésünkről, médiamegjelenéseinkről, illetve cégünk CSR tevékenységeiről is. 
 

3. Pinterest, LinkedIN, TikTok

Itt az idő kipróbálni ÚJ közösségi csatornákat! Ilyen lehet az ötletgyűjtésre, inspirálódásra szakosodott Pinterest oldal kiépítése. A LinkedIN-nél jobb, B2B kommunikációra specializálódott közösségi felület nem létezik. 

A legfiatalabb generáció (tizenévesek) pedig nagy eséllyel a TikTok felületén köteleződik el egy-egy márka irányába.

Mindezekről egy külön bejegyzésben adunk további információkat! 

NE FELEDJÉTEK:

Bármilyen kérdéssel, kéréssel kapcsolatban bátran keressetek minket – segítünk, akár social media tartalomgyártással, hirdetésekkel, vagy teljesen új online felületek létrehozásával kapcsolatban szeretnétek felvenni a kapcsolatot!

Blog

Mesterséges intelligencia a személyre szabott vásárlói élményért

Az online vásárlások robbanásszerű növekedése óta az üzleti szektor szereplői és a vásárlók is folyamatosan új lehetőségeket keresnek az ügyfélkapcsolatok és az értékesítési folyamatok optimalizálására. Az ügyfélközpontú megközelítés kulcsfontosságú az e-kereskedelem sikeréhez, a mesterséges intelligencia (AI) pedig nagyban hozzájárul a személyre szabott és hatékony vásárlói élmény kialakításához.
2023-05-08
Blog

Internetkultúra: Mit jelent számunkra?

Sokak számára már teljesen szokványos jelenség az Internet szerves beépültsége a mindennapos programrendbe: chat, e-mail, saját weboldal.  A számítógép stabil eszköze, esszenciális szereplője a legtöbb modern irodának. Tele-working? Az internetkultúra témája körül forgolódó írások között, azon érvek sem hagyhatóak figyelmen kívül, amelyek az olyan privát szituációkat is behozzák értékeléseikbe, mint azon édesanyák (és nem csak) […]
2016-10-14
Blog

Az emberek több mint fele mobilon keres

A BrightEdge új tanulmánya szerint a keresési forgalom 57%-a jelenleg okostelefonokról és táblagépekről származik. Eric Schmidt, a Google korábbi vezérigazgatója 2010-ben megjósolta, hogy eljön az az idő, amikor a mobilokat használják a legtöbben. Ez a jelenség meglehetősen gyors ütemben zajlott le az elmúlt években, melyet a BrightEdge kutatása is megerősít. A mobil felé történő elmozdulás […]
2017-08-25
Blog

Tíz éves a Twitter: Mit érdemes tudni a szűkszavú közösségi oldalról?

Idén márciusban tíz éves lett a népszerű üzenetküldő alkalmazás, a Twitter. Az oldal, amely  140 karakteres posztjaival teljesen megváltoztatta az online kommunikációt napjainkban az egyik legnépszerűbb közösségi oldalnak mondhatja magát. Cikkünkben az alkalmazás mérdföldköveit,  fontosabb statisztikáit és hazai csatornáit szedtük össze.  A Twitter egy olyan mikroblog és ismeretségi hálózat, mely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy […]
2016-03-29
Blog

Lájkok fogságában

Az alternatív valóság kifejezés hallatán azonnal a tudományos fikciók jutnak eszünkbe. Létezik egy nagyon hasonló dolog, ami valós, benne élünk, minden nap találkozunk vele. Ez a social media. A közösségi média minden korosztály számára lehetőséget ad, hogy elkerüljék a valóságot és megteremtsék a maguk tökéletes világát. Ezt a tökéletes világot aztán emberek százai, ezrei vagy […]
2017-08-15
Blog

Színpszichológia az online marketingben

A vizuális marketingben nagy szerepe van a színeknek. De hogyan válasszuk ki a jó színt a tartalmunkhoz? Miért fontos ez az olvasónak és a megosztónak is? Az emberek több mint 90%-a a vizuális ingerek alapján hoz döntést, így nem meglepő, mekkora szerepe van a színeknek a közösségi média marketingben. A jó vizuális inger bevonja a […]
2016-02-05
Blog

Az influencer marketing rejtett kockázata

Az influencer marketing nagy népszerűségnek örvend, nem csoda, hiszen a kutatások szerint a fogyasztók 92%-a olyan terméket vagy szolgáltatást választ, amiket más forrás referenciaként említ. Korábban már írtunk az influencer marketingről, ami gyorsabban növekszik, mint a digitális marketing. A befolyásoló személyeknek pedig milliós követőtábora is lehet. A márkák ösztönözni szeretnék a vásárlókat azzal, hogy egy […]
2017-08-28
Blog

Influenszer marketing az e-kereskedelemben

Az influenszer marketing az elmúlt években robbanásszerű növekedést mutatott az e-kereskedelem területén. Az influenszerek egyre több márkával dolgoznak együtt, hogy népszerűsítsék termékeket és széles körben hirdessék azokat az Instagram, TikTok és más közösségi média platformokon. De miért olyan hatékony az influenszer marketing, és miért érdemes ezt a stratégiát alkalmaznod az e-kereskedelem terén? 
2023-03-27
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató