Menü

Van időd – fektess energiát közösségi oldalaidba! - I.

by Anna Bognar, április 19, 2020
A Facebook-nak megvan továbbra is a maga szerepe a közösségi média világában. Sőt, továbbra is ez a legtöbb embert megmozgató felület. Minden bizonnyal, vállalkozásunk már rendelkezik Facebook page-el, így ennek a létrehozásáról nem ejtenénk most szót.

Biztosan megfordult már a fejetekben, hogy vajon mivel lehetne hasznosan elütni az időt a jelenlegi helyzetben. Elsősorban arra bíztatnánk a vállalkozókat, cégtulajdonosokat, hogy fektessenek bele márkájuk online jelenlétének fejlesztésébe – hiszen nem tudhatjuk, hogy a karantén időszaka milyen új igényeket támaszt majd vállalkozásunkkal szemben.

Egyik legegyszerűbb és legkézenfekvőbb újítás a közösségi médián történő megjelenés fejlesztése, vagy akár új platformok felfedezése. Ehhez szeretnénk számotokra egy rövid útmutatót adni.

1. Facebook

„A Facebook kiöregedett” – mondják sokan.

A Facebook-nak megvan továbbra is a maga szerepe a közösségi média világában. Sőt, továbbra is ez a legtöbb embert megmozgató felület. Minden bizonnyal, vállalkozásunk már rendelkezik Facebook page-el, így ennek a létrehozásáról nem ejtenénk most szót. 

Ha van egy kis időnk, próbáljuk meg „set up”- olni meglévő felületeinket. Nézzük meg, hogy hova lehet fejlődni benne. 

Néhány példa:

1.1 Lapfülek kezelése

A Facebook page felületének bal oldalán találhatóak a lapfülek. Sokszor tapasztaljuk, hogy ezek nincsenek szépen felépítve.  Érdemes kitörölni azokat, amelyekben nincsen tartalom és megadni, ahol lehetne.

Mindezt a „Beállítások”, „Sablonok és lapfülek” menüpont alatt tudjuk megtenni.

EAZY Tipp:  Kevesen tudják, milyen egyszerű például egy YouTube lapfület kitenni Facebook oldalunkra. Ezt alapból nem dobja fel lehetőségként a beállításokban, de ha az alábbi videó utasításait követjük, perceken belül megjelenik ez is a lapfülek között: https://www.youtube.com/watch?v=E39wk5Yg5ko

1.2 Névjegy, Borítókép újragondolva

Sok Facebook oldalnál látni, hogy nem fektet különösebb hangsúlyt a Borítókép és Névjegy felületekre. Pedig előbbin egy aprócska grafikával könnyedén kommunikálhatjuk az aktuálisan, releváns tudnivalókat cégünkről.

Például, hogy „09:00-tól 15:00-ig továbbra is nyitvatartunk!” vagy „Keresse éttermünket a Netpincér oldalán! Kedvenc ételeit házhoz szállítjuk!”.

Ugyanez vonatkozik a Névjegy felületére, amelyet érdemes aktualizálni, és elhelyezni a szövegben legfontosabb linkjeinket (honlap, blog, webshop, instagram stb.)

1.3 Csoportok létrehozása

Ez az időszak kiemelten kedvez azoknak, akik csoportokban szeretnék még hatékonyabbá tenni Facebook kommunikációjukat. Hiszen az emberek most különösen vevők a közösségbe tartozásra és meglehetősen sok időt töltenek az online térben. 

Ahhoz, hogy üzleti oldalunk által kezelt csoportot hozzunk létre, szükségünk lesz a „Csoportok” lapfülre, melyre kattintva a Facebook rögtön felajánlja, hogy hozzunk létre az oldaladhoz tartozó közösséget.

2. Instagram

Nincs még a vállalkozásunknak Instagram oldala? Ez nem feltétlen baj – tevékenységfüggő, hogy mennyire éri meg jelen lenni. Viszont annyi bizonyos, hogy egyre többen használják ezt a közösségi felületet, és a huszon-, harmincévesek már zömmel itt érhetők el. 

2.1 Aktualizáld a BIO-t!

Érdemes ránéznünk az Instagram fiókunk leírására: Mennyire aktuális? Mennyire megkapó?

EAZY Tipp: A BIO linkbe ne a weboldaldalunk, vagy Facebook oldalunk linkjét helyezzük el, hanem inkább egy aktuális landing oldalra vezessük a látogatókat. Hívjuk fel figyelmüket egy „Call to action” mondattal a BIO leírás végén. Például: „Egyedi ajándékot keresel Anyák napjára? Kattints ide!”, alatta pedig egy anyák napi termékeket összeválogató landing oldal, esetleg blogbejegyzés.

2.2 Újíts a Feed-en!

Ahhoz, hogy követőket gyűjtsünk vállalkozásunknak, elengedhetetlen, hogy a Feed-ünk arculata egységes, harmonikus legyen. Ehhez különböző stílusok között válogathatunk attól függően, hogy melyik tetszik a legjobban, illetve melyik a legkönnyebben kivitelezhető. 

Ennek kiválasztásában, létrehozásában szívesen nyújtunk szakmai segítséget!

2.3 Frissíts Highlight-okat!

A Highlight az Instagram azon felülete, ahová témák szerint archiválhatjuk a jól sikerült story-kat. Érdemes a régi storykat alkalomadtán kitörölni, hiszen elsőként mindig a legrégebbi storyt látja a Highlight-ra kattintó személy, ami így sokszor már idejétmúlt, nem aktuális. 

Ezzel párhuzamosan tekintsük meg az archív tartalmainkat, és kategorizáljuk a frissen publikált story-kat megfelelő Highlight-unkba.

EAZY Tipp:  Highlight-okat hozhatunk létre termékcsoportjainkról, új termékeinkről, akcióinkról, szerteágazó szolgáltatásainkról, kiállításon/vásáron történő megjelenésünkről, médiamegjelenéseinkről, illetve cégünk CSR tevékenységeiről is. 
 

3. Pinterest, LinkedIN, TikTok

Itt az idő kipróbálni ÚJ közösségi csatornákat! Ilyen lehet az ötletgyűjtésre, inspirálódásra szakosodott Pinterest oldal kiépítése. A LinkedIN-nél jobb, B2B kommunikációra specializálódott közösségi felület nem létezik. 

A legfiatalabb generáció (tizenévesek) pedig nagy eséllyel a TikTok felületén köteleződik el egy-egy márka irányába.

Mindezekről egy külön bejegyzésben adunk további információkat! 

NE FELEDJÉTEK:

Bármilyen kérdéssel, kéréssel kapcsolatban bátran keressetek minket – segítünk, akár social media tartalomgyártással, hirdetésekkel, vagy teljesen új online felületek létrehozásával kapcsolatban szeretnétek felvenni a kapcsolatot!

Blog

3+1 érdekes statisztika: így változnak a keresési szokások a világhálón

Talán még te is emlékszel a Google egyeduralmának időszakára, amikor az ember úgy érezhette: a keresőóriás az egyetlen lehetőség a netes információszerzésre. Nos, ezeknek az időknek vége, hiszen nagyon sokan már más csatornákon (is), például a közösségi média felületein keresik a választ a kérdéseikre. 
2023-08-10
Blog

Hét hiba, amit az ünnepi hírlevelekben érdemes elkerülni

Az ünnepi vásárlási szezonban sok esetben nem feltétlenül az online hirdetések a legfontosabbak, azonban ezeknek is döntő szerepe lehet a siker elérésében. A legutóbbi “Fekete Péntek” email marketingjével kapcsolatos néhány statisztika szerint az email marketing eredményezte a látogatások negyedét, ami egyértelműen bizonyítja, hogy az email marketing sikeres lehet, azonban érdemes odafigyelni az esetleges buktatókra, amelyek […]
2015-12-16
Blog

Felkészülni, vigyázz, Google Analytics 4 átállás!

Vészesen közeledik a webanalitikai feladatok egyik legnagyobbika, a Google Analytics 4-re való átállás határideje. Az átállás az analitikai termékek fejlesztése mellett az egész rendszer cseréjét is jelenti, a megismert fogalmak helyett pedig újak kerülnek előtérbe.
2023-04-13
Blog

Öt nap közösségi média nélkül

El tudnád képzelni, milyen lenne ha törölnéd magad pár napra a social media csatornáidról? A The Next Web-en jelent meg Inés Casserly írása arról, hogyan változott meg az élete abban az öt napban, amikor törölte a telefonjáról az Instagram, Twitter, Snapchat, Facebook, Pinterest és LinkedIn alkalmazásokat, és erre az időre kijelentkezett minden fiókjából még a […]
2017-10-20
Blogpost főkép - válságos időkben is kommunikálj! - Eazy Digital
Blog

Ne törj össze – kommunikálj!

A jelenlegi helyzet hatására rengeteg nem várt változás érte és érheti még a jövőben vállalkozásunkat. Ahhoz, hogy ezt az időszakot a lehető legkevesebb veszteséggel vészeljük át, szeretnénk számotokra hasznos tippekkel, javaslatokkal szolgálni.
2020-03-30
Blog

Pszichológiai árképzési stratégiák a konverzió növeléséhez

A legmegfelelőbb árazási stratégia megtalálása minden vállalkozás számára kiemelten fontos, az e-kereskedelemben pedig ez különösen igaz. A pszichológiai árképzés célja a vásárló valamilyen pszichológiai igényének kielégítése. Legyen szó spórolásról vagy minőségről, a lényeg az, hogy a vásárlás végén a vevő úgy érezze: egy igazán jó üzletet kötött.
2023-01-16
Blog

Árcsökkentés helyett ajándék: mivel lepd meg a vásárlódat? 

Egy pszichológiai jellegű árképzési változtatással sokszor ugyanazt a hatást érheted el – a profitod feláldozása nélkül –, mintha az áraidat csökkentenéd. Ugyanis a legtöbbjüket vonzza az olyan termékek megvásárlása, amelyek mögött valamilyen érték lapul, ajándék formájában.
2022-10-14
Blog

Az emberek több mint fele mobilon keres

A BrightEdge új tanulmánya szerint a keresési forgalom 57%-a jelenleg okostelefonokról és táblagépekről származik. Eric Schmidt, a Google korábbi vezérigazgatója 2010-ben megjósolta, hogy eljön az az idő, amikor a mobilokat használják a legtöbben. Ez a jelenség meglehetősen gyors ütemben zajlott le az elmúlt években, melyet a BrightEdge kutatása is megerősít. A mobil felé történő elmozdulás […]
2017-08-25
Az e-kereskedelem jövője
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató