Menü

Van időd – fektess energiát közösségi oldalaidba! - I.

by Anna Bognar, április 19, 2020
A Facebook-nak megvan továbbra is a maga szerepe a közösségi média világában. Sőt, továbbra is ez a legtöbb embert megmozgató felület. Minden bizonnyal, vállalkozásunk már rendelkezik Facebook page-el, így ennek a létrehozásáról nem ejtenénk most szót.

Biztosan megfordult már a fejetekben, hogy vajon mivel lehetne hasznosan elütni az időt a jelenlegi helyzetben. Elsősorban arra bíztatnánk a vállalkozókat, cégtulajdonosokat, hogy fektessenek bele márkájuk online jelenlétének fejlesztésébe – hiszen nem tudhatjuk, hogy a karantén időszaka milyen új igényeket támaszt majd vállalkozásunkkal szemben.

Egyik legegyszerűbb és legkézenfekvőbb újítás a közösségi médián történő megjelenés fejlesztése, vagy akár új platformok felfedezése. Ehhez szeretnénk számotokra egy rövid útmutatót adni.

1. Facebook

„A Facebook kiöregedett” – mondják sokan.

A Facebook-nak megvan továbbra is a maga szerepe a közösségi média világában. Sőt, továbbra is ez a legtöbb embert megmozgató felület. Minden bizonnyal, vállalkozásunk már rendelkezik Facebook page-el, így ennek a létrehozásáról nem ejtenénk most szót. 

Ha van egy kis időnk, próbáljuk meg „set up”- olni meglévő felületeinket. Nézzük meg, hogy hova lehet fejlődni benne. 

Néhány példa:

1.1 Lapfülek kezelése

A Facebook page felületének bal oldalán találhatóak a lapfülek. Sokszor tapasztaljuk, hogy ezek nincsenek szépen felépítve.  Érdemes kitörölni azokat, amelyekben nincsen tartalom és megadni, ahol lehetne.

Mindezt a „Beállítások”, „Sablonok és lapfülek” menüpont alatt tudjuk megtenni.

EAZY Tipp:  Kevesen tudják, milyen egyszerű például egy YouTube lapfület kitenni Facebook oldalunkra. Ezt alapból nem dobja fel lehetőségként a beállításokban, de ha az alábbi videó utasításait követjük, perceken belül megjelenik ez is a lapfülek között: https://www.youtube.com/watch?v=E39wk5Yg5ko

1.2 Névjegy, Borítókép újragondolva

Sok Facebook oldalnál látni, hogy nem fektet különösebb hangsúlyt a Borítókép és Névjegy felületekre. Pedig előbbin egy aprócska grafikával könnyedén kommunikálhatjuk az aktuálisan, releváns tudnivalókat cégünkről.

Például, hogy „09:00-tól 15:00-ig továbbra is nyitvatartunk!” vagy „Keresse éttermünket a Netpincér oldalán! Kedvenc ételeit házhoz szállítjuk!”.

Ugyanez vonatkozik a Névjegy felületére, amelyet érdemes aktualizálni, és elhelyezni a szövegben legfontosabb linkjeinket (honlap, blog, webshop, instagram stb.)

1.3 Csoportok létrehozása

Ez az időszak kiemelten kedvez azoknak, akik csoportokban szeretnék még hatékonyabbá tenni Facebook kommunikációjukat. Hiszen az emberek most különösen vevők a közösségbe tartozásra és meglehetősen sok időt töltenek az online térben. 

Ahhoz, hogy üzleti oldalunk által kezelt csoportot hozzunk létre, szükségünk lesz a „Csoportok” lapfülre, melyre kattintva a Facebook rögtön felajánlja, hogy hozzunk létre az oldaladhoz tartozó közösséget.

2. Instagram

Nincs még a vállalkozásunknak Instagram oldala? Ez nem feltétlen baj – tevékenységfüggő, hogy mennyire éri meg jelen lenni. Viszont annyi bizonyos, hogy egyre többen használják ezt a közösségi felületet, és a huszon-, harmincévesek már zömmel itt érhetők el. 

2.1 Aktualizáld a BIO-t!

Érdemes ránéznünk az Instagram fiókunk leírására: Mennyire aktuális? Mennyire megkapó?

EAZY Tipp: A BIO linkbe ne a weboldaldalunk, vagy Facebook oldalunk linkjét helyezzük el, hanem inkább egy aktuális landing oldalra vezessük a látogatókat. Hívjuk fel figyelmüket egy „Call to action” mondattal a BIO leírás végén. Például: „Egyedi ajándékot keresel Anyák napjára? Kattints ide!”, alatta pedig egy anyák napi termékeket összeválogató landing oldal, esetleg blogbejegyzés.

2.2 Újíts a Feed-en!

Ahhoz, hogy követőket gyűjtsünk vállalkozásunknak, elengedhetetlen, hogy a Feed-ünk arculata egységes, harmonikus legyen. Ehhez különböző stílusok között válogathatunk attól függően, hogy melyik tetszik a legjobban, illetve melyik a legkönnyebben kivitelezhető. 

Ennek kiválasztásában, létrehozásában szívesen nyújtunk szakmai segítséget!

2.3 Frissíts Highlight-okat!

A Highlight az Instagram azon felülete, ahová témák szerint archiválhatjuk a jól sikerült story-kat. Érdemes a régi storykat alkalomadtán kitörölni, hiszen elsőként mindig a legrégebbi storyt látja a Highlight-ra kattintó személy, ami így sokszor már idejétmúlt, nem aktuális. 

Ezzel párhuzamosan tekintsük meg az archív tartalmainkat, és kategorizáljuk a frissen publikált story-kat megfelelő Highlight-unkba.

EAZY Tipp:  Highlight-okat hozhatunk létre termékcsoportjainkról, új termékeinkről, akcióinkról, szerteágazó szolgáltatásainkról, kiállításon/vásáron történő megjelenésünkről, médiamegjelenéseinkről, illetve cégünk CSR tevékenységeiről is. 
 

3. Pinterest, LinkedIN, TikTok

Itt az idő kipróbálni ÚJ közösségi csatornákat! Ilyen lehet az ötletgyűjtésre, inspirálódásra szakosodott Pinterest oldal kiépítése. A LinkedIN-nél jobb, B2B kommunikációra specializálódott közösségi felület nem létezik. 

A legfiatalabb generáció (tizenévesek) pedig nagy eséllyel a TikTok felületén köteleződik el egy-egy márka irányába.

Mindezekről egy külön bejegyzésben adunk további információkat! 

NE FELEDJÉTEK:

Bármilyen kérdéssel, kéréssel kapcsolatban bátran keressetek minket – segítünk, akár social media tartalomgyártással, hirdetésekkel, vagy teljesen új online felületek létrehozásával kapcsolatban szeretnétek felvenni a kapcsolatot!

Blog

A marketing jövője – a jövő marketingje?

Ha előre tudnánk, milyen eszközökkel érjük el a legjobb eredményeket, akkor nem kellene azon agyalni, milyen eszközbe fektessük az időnket és az energiánkat. Csak egy időgépre lenne szükségünk, és minden problémánk megoldódna. De annak ellenére, hogy 2016-ot írunk, és a jövő, amibe Marty McFly megérkezett, már a múlté, az időutazás feltalálása még várat magára. Ez […]
2016-01-03
Blog

Digitális marketing stratégiák

A digitális média annyira átható, hogy már egy életformának tekinthető. Gyakorlatilag mindenki rendelkezik okostelefonnal, sok háztartást szerelnek fel intelligens eszközökkel, beleértve a tableteket, a telefonokat és számítógépeket. A Big Data, a digitális marketing eszközök és a social media lehetővé teszik, hogy a marketing szakemberek különböző felületen szólítsák meg a fogyasztókat. Azonban míg a hirdetők továbbra […]
2018-01-03
Blog

Magyar technológia a streaming világrekord mögött

A Hotstar, India első számú prémium video szolgáltatója megdöntötte a YouTube online világrekordját az adott közvetítést egyidejűleg nézők számában. A rekordot május 27-én érték el, a Chennai Super Kings és a Sunrisers Hyderabad fordulatos krikett mérkőzése alatt mely a 2018-as Indiai Premier Liga bajnoki címéről döntött. A mérkőzés legfordulatosabb perceit, amikor a Chennai Super Kings […]
2018-07-20
Blog

Pinterest: érkeznek az új hirdetési lehetőségek

Milyen hirdetési lehetőségek nyílnak meg előttünk, ha betévedünk a Pinterest színes világába? Milyen új funkciókra számíthatunk hirdetőként? Cikkünkben összefoglaljuk, milyen hirdetésvezérlőt vezet be az USA-ban a Pinterest a kis- és középvállalkozók számára. A tavaly bevezetett promótált pinek után a Pinterest néhány napja bejelentette, hogy Ads Manager (hirdetéskezelő) funkciója immár elérhetővé vált minden kis- és középvállalkozó […]
2016-04-12
Blog

Árcsökkentés helyett ajándék: mivel lepd meg a vásárlódat? 

Egy pszichológiai jellegű árképzési változtatással sokszor ugyanazt a hatást érheted el – a profitod feláldozása nélkül –, mintha az áraidat csökkentenéd. Ugyanis a legtöbbjüket vonzza az olyan termékek megvásárlása, amelyek mögött valamilyen érték lapul, ajándék formájában.
2022-10-14
Blog

Halálhírek, pedofília, Glamour-napok és kovászos uborka – mutatjuk, mire keresett rá az ország júliusban

Újonnan induló sorozatunkban hónapról hónapra szemlézzük a Google dinamikus keresési statisztikáit, és megmutatjuk, milyen kifejezések perzselték fel az adott harminc napos periódusban a magyar internetet.
2020-08-31
Blog

Mi alapján látjuk az Instagram posztokat?

Az Instagram algoritmusa rengeteg változáson ment keresztül az évek során, így bizonyos felhasználók posztjait gyakrabban látjuk, míg másokét nem. Mégis mi az, ami ezt befolyásolja? Az alkalmazás fejlesztői elárulták a TechCrunchnak! Az Instagram indulásakor a posztok még időrendi sorrendben jelentek meg, majd 2016 nyarán bevezették a hírfolyam algoritmust. Ez alapján 90 százalékban az ismerősök bejegyzéseit […]
2018-06-08
Blog

A jövő digitális trendjei: AdWords újítások

Légy naprakész az online marketingben és ismerd meg a legújabb Google trendeket! Következő rendezvényünkön az AdWords felület újdonságai kerülnek a középpontba haladó szinten. A Google AdWords az egyik leghatékonyabb, legjobban célozható fizetett hirdetési rendszer, mellyel azok a felhasználók érhetőek el, akik a kínált termék vagy szolgáltatás iránt érdeklődnek. Legyen szó új vásárlók vagy látogatók szerzéséről, […]
2017-07-04
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Az e-kereskedelem jövője
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató