Biztosan megfordult már a fejetekben, hogy vajon mivel lehetne hasznosan elütni az időt a jelenlegi helyzetben. Elsősorban arra bíztatnánk a vállalkozókat, cégtulajdonosokat, hogy fektessenek bele márkájuk online jelenlétének fejlesztésébe – hiszen nem tudhatjuk, hogy a karantén időszaka milyen új igényeket támaszt majd vállalkozásunkkal szemben.
Egyik legegyszerűbb és legkézenfekvőbb újítás a közösségi médián történő megjelenés fejlesztése, vagy akár új platformok felfedezése. Ehhez szeretnénk számotokra egy rövid útmutatót adni.
„A Facebook kiöregedett” – mondják sokan.
A Facebook-nak megvan továbbra is a maga szerepe a közösségi média világában. Sőt, továbbra is ez a legtöbb embert megmozgató felület. Minden bizonnyal, vállalkozásunk már rendelkezik Facebook page-el, így ennek a létrehozásáról nem ejtenénk most szót.
Ha van egy kis időnk, próbáljuk meg „set up”- olni meglévő felületeinket. Nézzük meg, hogy hova lehet fejlődni benne.
Néhány példa:
A Facebook page felületének bal oldalán találhatóak a lapfülek. Sokszor tapasztaljuk, hogy ezek nincsenek szépen felépítve. Érdemes kitörölni azokat, amelyekben nincsen tartalom és megadni, ahol lehetne.
Mindezt a „Beállítások”, „Sablonok és lapfülek” menüpont alatt tudjuk megtenni.
EAZY Tipp: Kevesen tudják, milyen egyszerű például egy YouTube lapfület kitenni Facebook oldalunkra. Ezt alapból nem dobja fel lehetőségként a beállításokban, de ha az alábbi videó utasításait követjük, perceken belül megjelenik ez is a lapfülek között: https://www.youtube.com/watch?v=E39wk5Yg5ko
Sok Facebook oldalnál látni, hogy nem fektet különösebb hangsúlyt a Borítókép és Névjegy felületekre. Pedig előbbin egy aprócska grafikával könnyedén kommunikálhatjuk az aktuálisan, releváns tudnivalókat cégünkről.
Például, hogy „09:00-tól 15:00-ig továbbra is nyitvatartunk!” vagy „Keresse éttermünket a Netpincér oldalán! Kedvenc ételeit házhoz szállítjuk!”.
Ugyanez vonatkozik a Névjegy felületére, amelyet érdemes aktualizálni, és elhelyezni a szövegben legfontosabb linkjeinket (honlap, blog, webshop, instagram stb.)
Ez az időszak kiemelten kedvez azoknak, akik csoportokban szeretnék még hatékonyabbá tenni Facebook kommunikációjukat. Hiszen az emberek most különösen vevők a közösségbe tartozásra és meglehetősen sok időt töltenek az online térben.
Ahhoz, hogy üzleti oldalunk által kezelt csoportot hozzunk létre, szükségünk lesz a „Csoportok” lapfülre, melyre kattintva a Facebook rögtön felajánlja, hogy hozzunk létre az oldaladhoz tartozó közösséget.
Nincs még a vállalkozásunknak Instagram oldala? Ez nem feltétlen baj – tevékenységfüggő, hogy mennyire éri meg jelen lenni. Viszont annyi bizonyos, hogy egyre többen használják ezt a közösségi felületet, és a huszon-, harmincévesek már zömmel itt érhetők el.
Érdemes ránéznünk az Instagram fiókunk leírására: Mennyire aktuális? Mennyire megkapó?
EAZY Tipp: A BIO linkbe ne a weboldaldalunk, vagy Facebook oldalunk linkjét helyezzük el, hanem inkább egy aktuális landing oldalra vezessük a látogatókat. Hívjuk fel figyelmüket egy „Call to action” mondattal a BIO leírás végén. Például: „Egyedi ajándékot keresel Anyák napjára? Kattints ide!”, alatta pedig egy anyák napi termékeket összeválogató landing oldal, esetleg blogbejegyzés.
Ahhoz, hogy követőket gyűjtsünk vállalkozásunknak, elengedhetetlen, hogy a Feed-ünk arculata egységes, harmonikus legyen. Ehhez különböző stílusok között válogathatunk attól függően, hogy melyik tetszik a legjobban, illetve melyik a legkönnyebben kivitelezhető.
Ennek kiválasztásában, létrehozásában szívesen nyújtunk szakmai segítséget!
A Highlight az Instagram azon felülete, ahová témák szerint archiválhatjuk a jól sikerült story-kat. Érdemes a régi storykat alkalomadtán kitörölni, hiszen elsőként mindig a legrégebbi storyt látja a Highlight-ra kattintó személy, ami így sokszor már idejétmúlt, nem aktuális.
Ezzel párhuzamosan tekintsük meg az archív tartalmainkat, és kategorizáljuk a frissen publikált story-kat megfelelő Highlight-unkba.
EAZY Tipp: Highlight-okat hozhatunk létre termékcsoportjainkról, új termékeinkről, akcióinkról, szerteágazó szolgáltatásainkról, kiállításon/vásáron történő megjelenésünkről, médiamegjelenéseinkről, illetve cégünk CSR tevékenységeiről is.
Itt az idő kipróbálni ÚJ közösségi csatornákat! Ilyen lehet az ötletgyűjtésre, inspirálódásra szakosodott Pinterest oldal kiépítése. A LinkedIN-nél jobb, B2B kommunikációra specializálódott közösségi felület nem létezik.
A legfiatalabb generáció (tizenévesek) pedig nagy eséllyel a TikTok felületén köteleződik el egy-egy márka irányába.
Mindezekről egy külön bejegyzésben adunk további információkat!
NE FELEDJÉTEK:
Bármilyen kérdéssel, kéréssel kapcsolatban bátran keressetek minket – segítünk, akár social media tartalomgyártással, hirdetésekkel, vagy teljesen új online felületek létrehozásával kapcsolatban szeretnétek felvenni a kapcsolatot!