A TikTok felhasználóinak száma folyamatosan emelkedik, azonban még mindig kérdés, vajon képes lesz-e releváns platformmá kinőni magát.
A social médiában időről-időre előtűnik egy újabb alkalmazás, ami elgondolkodtatja a cégeket, hogy vajon ez lesz-e a következő nagy dobás. Az áttörő siker mégis sok esetben elmaradt. Gondoljunk csak a Peach vagy az Ello nevű applikációkra, végül egyik sem lett kihívást jelentő platform a Facebook számára. A jelenleg egyik leggyorsabban fejlődő alkalmazásban, a TikTokban azonban vannak lehetőségek a cégek számára is.
A korábban Musically néven ismert TikTok platform célja, hogy általa a felhasználók megörökíthessék és bemutathassák mindenki számára a bennük rejlő kreativitást – ez pedig érthető módon vonzó a usereknek.
A küldetés egy olyan közösség létrehozása, melynek minden tagja szenvedélyesen elkötelezett a videózás, a zene és a kreatív alkotás iránt. Az applikációról ide kattintva olvashatunk többet!
Mire használhatjuk a Tiktokot?
Ha a TikTok vezető szerepűvé növi ki magát, a cégek számára a hirdetésekre remek új lehetőség lesz ez a platform. Bíztató jel, hogy már jól teljesített a kínai változata, a Douyin, ami több mint 300 millió havi aktív felhasználóval rendelkezik.
A TikTok egy olyan fiatalos, lendületes és kreatív célközönséget enged megcélozni, ami számos vállalat számára kívánatos és így bevétel növekedést jelenthet majd. A modern, divatos márkák nemcsak a hirdetések miatt játszhatnak majd központi szerepet a TikTok életében. A fiatal közönség és a platform adottságai lehetőséget biztosítanak a márkák egyedi pozicionálásra is, ugyanis a vállalatok egészen új és kreatív formai keretek között képesek elérni itt a célcsoportjaikat.
Az alkalmazáson belül minden felhasználó rengeteg variáció és különleges alternatíva közül választhat a videók létrehozásánál, amikkel a márkák is élhetnek. Jó példa márkamegjelenésre a KitKat TikTok (akkor még Musically) kihívást tartalmazó kampánya.
A TikTok feltörekvése a letöltési statisztikában is megnyilvánul – a Sensor Tower szerint a platform már több, mint egy milliárd alkalommal lett letöltve. 2018-ban 663 millióan töltötték le az appot! Vajon ez dinamikus fejlődés elég lesz ahhoz, hogy bekerüljön a vezető platformok közé? Ez idővel eldől, mindenesetre mindenképp érdemes odafigyelnünk a TikTokra!