Menü

Érzelmek a marketingben: Hogyan hassunk tudat alatt a vásárlóinkra?

by google news, november 23, 2015
Mary Rose Maguire, a Maguire Copywriting egyik vezetője szerint a vevő azt hiheti, puszta logika alapján hoz döntést a vásárlásról, azonban valójában az érzelmei befolyásolják ebben. De vajon mely érzelem ösztönözheti az érdeklődőt abban, hogy a mi szolgáltatásunkat vagy termékünket válassza? A válasz tulajdonképp bármelyik érzelem lehet, abban az esetben, ha megfelelően alkalmazzuk. A weboldalak […]

Mary Rose Maguire, a Maguire Copywriting egyik vezetője szerint a vevő azt hiheti, puszta logika alapján hoz döntést a vásárlásról, azonban valójában az érzelmei befolyásolják ebben. De vajon mely érzelem ösztönözheti az érdeklődőt abban, hogy a mi szolgáltatásunkat vagy termékünket válassza?

A válasz tulajdonképp bármelyik érzelem lehet, abban az esetben, ha megfelelően alkalmazzuk. A weboldalak készítői játszhatnak az olvasók frusztrációjával, hathatnak a félelmeikre, kapzsiságukra, kelthetnek bizonytalanságot, csepegtethetnek kétkedést, vagy kiválthatják a tehetetlenség érzését is.

Nem csak negatív, de pozitív érzelmeket is választhatnak az érdeklődőkkel való kommunikáció során: célozhatják az emberek önzetlenségét, a büszkeségüket, a vágyukat, hogy tartozzanak valahová vagy megvalósítsák önmagukat.

Nézzünk néhány érzelmet és eszközt, amelyekkel hathatunk az oldalunkra látogatókra!

Megcélozhatjuk az önzetlenségét azoknak a tudatos vásárlóknak, akik törődnek a társadalmi ügyekkel, és gondoskodni akarnak arról, hogy a pénzük olyan céghez kerüljön, amely társadalmi felelősségvállalást gyakorol.
Ezt teszi például a TOMS Shoes, ami egy pár cipőt adományoz egy rászoruló gyereknek minden eladott cipő után. Erre utal a szlogenjük, a „One for one” is.
A cég nem csak az emberek önzetlenségére hat, hanem bátorítja az érdeklődőket a vásárlásra. Az emberek hajlamosak elkerülni az olyan helyzeteket, ahol kényelmetlenül érzik magukat, vagy az olyan témákat, amelyek zavarba ejtik őket. Ezt az akadályt a TOMS azzal kerüli ki, hogy egy teljesíthető feladatot ad nekik, amellyel leküzdhetik a kényelmetlen helyzetet: vásároljanak egy pár cipőt, és ezzel segítenek egy rászoruló gyereken.

Az emberek általános vágya, hogy tartozzanak valahová.
Ha tudjuk, hogy a weboldalunk látogatói hová akarnak tartozni, célzott szlogenjeinkkel hathatunk erre a vágyukra. Jó példa a valahová tartozás vágyának célzására a divat.
Ha a leendő vásárló azok közé akar tartozni, akik követik a divatot, a szezonális termékek meggyőzőek lehetnek a számára. A célcsoportunk, a leendő vásárlók megismerésekor a belső motivációikat is tudnunk kell, hiszen ezekre hathatunk a legsikeresebben.

Célozhatjuk az érdeklődők önmegvalósítási vágyát.
Ebben is segítségünkre lehet az, ha jól ismerjük a weboldalunk olvasóit. Mire vágynak? Sikerre? Pénzre?
Ebben az esetben adja is magát a szlogen „Mondj igent a sikerre!”, „Mondj igent a pénzre!”. Azonban ezek a szlogenek nem csak az önmegvalósítási vágyat célozzák, hanem egy másik érzelmet is: a szégyent. Ezek a szlogenek elsőre inspirálják az olvasót: igen, ha ezt a terméket, szolgáltatást választom, azzal elérhetem a célomat!

Azonban ezt követően megszólítják az olvasó belső bizonytalanságát is: ha mégsem választom ezt a terméket, akkor nem teszek a célomért? A szégyen nagyon erős érzelem, így óvatosan kell bánni vele. Mivel az emberek nem szeretik a szégyenérzetet, igyekeznek minden áron elkerülni, ezért elegendő bátorítás nélkül úgy dönthetnek, hogy elkerülik a weboldalunkat.

Az érzelmekre nem csak szlogenekkel, hanem képekkel is hathatunk. Akkor lehetünk legsikeresebbek, ha tudatosan alkalmazzuk az érzelmekre ható képeket, és a képek keltette érzelmet megerősítjük vagy kiegészítjük a szlogenjeinkkel.

Összefoglalva a logika talán a honlapunkra vezetheti az érdeklődőket, de ne áltassuk magunkat: az emberek az érzelmeik alapján hozzák meg a végső döntést.
Nem elegendő egy termék vagy szolgáltatás jellemzőire és előnyeire számítani, hogy elvégezzék a kemény munkát, az érdeklődők meggyőzését.

Helyette támaszkodjunk egy leghatékonyabb, a stratégiánkba könnyen beépíthető dologra: azokra az érzelmekre, amelyekkel az érdeklődők azonosulni tudnak.

Uncategorized @hu

SEO: 4+1 lépés a kulcsszavak kiválasztásához

A kulcsszókutatás a legfontosabb, leggyakoribb és legnagyobb precizitást igénylő online marketing tevékenységek egyike. A megfelelő kulcsszavak kiválasztásán áll vagy bukik a weboldalad jó helyezése, ezen keresztül ismerheted meg jobban a célközönséged igényeit, sőt segítségével akár újabb piaci résekre is bukkanhatsz. Így nem pusztán látogatókat, hanem potenciális vevőket, ügyfeleket vonzol az oldaladra. Nézzük, hogyan érdemes nekifogni! 1. Haladj az általánostól a konkrétabb […]
2016-11-08
Uncategorized @hu

A tartalommarketing hat aranyszabálya

Már tudjuk, hogyan építsünk fel egy tartalommarketing stratégiát a célok kijelölésétől kezdve a tartalom célközönségének kiválasztásán át a tartalmak publikálásáig. De hogyan optimalizálhatjuk a tartalommarketing stratégiánkat? Ehhez adunk néhány tippet. Hozzuk létre azt, amire a közönségünknek szüksége van! Gyakran eladási célokat vagy a termékeink népszerűsítését helyezzük a tartalom marketing stratégiánk központjába, például amikor promóciókat teszünk […]
2016-05-25
Uncategorized @hu

Mikro momentumok jelentőssége a nyaralásokban

Az utazásokat sok készülődés és tervezés előzi meg, ami során akaratlanul is az okos eszközeinkhez fordulunk ötletekért, inspirációkért. A Google összegyűjtötte és utazási mikro momentumokba rendszerezte melyek a legfontosabb pillanatok az utazással foglalkozó márkák, cégek számára. Cikkünkből kiderül hogyan érdemes jelen lenni a megfelelő pillanatokban az ügyfelek számára, amikor éppen termékeinkre, szolgáltatásainkra keresnek. Az egyik […]
2016-07-27
Uncategorized @hu

Megnyitott a Google Mikulásfalva - 24 adventi alkalmazás, amivel gyorsabban itt lesz a karácsony

Hópehely kódolás, karácsonyi hagyományok a világ körül és a Mikulás útjának virtuális követése - ez csak három abból a 24 alkalmazásból, amivel a Google készült az idei adventi időszakra. A Santa’s Village, vagyis Mikulásfalva oldalon - ami egyébként természetesen minden eszközről elérhető -  ugyanis karácsonyig minden nap új játékkal, interaktív feladattal találkozthatnak az érdeklődők a […]
2016-12-05
Uncategorized @hu

Facebook: Újabb változások lesznek a hírfolyamban?

A Facebook algoritmusa új szempontokat vesz figyelembe az üzenőfalakra kikerülő tartalmakkal kapcsolatban. Az ígéretek szerint érdekesebb dolgokat láthatunk majd a falunkon. A Facebook újabb fejlesztése ismét a hírfolyamot érinti: a személyre szabottabb üzenőfal érdekében változik a megjelenő tartalmak rangsorolása. Több tízezer felhasználóval töltetnek ki naponta egy kérdőívet a hírfolyam tartalmával kapcsolatban, amelyben rangsorolniuk kell a […]
2016-08-15
Hírek

3 dolog, amivel a Gmail befolyásolja az e-mail kampányod

Elkészítesz egy gyilkos e-mail kampányt, órákat töltöttél a befejezésével, alig várod, hogy bekerüljön az ügyfelek postaládájába, aztán eszedbe jut, hogy vajon tényleg bejut oda? Ahhoz, hogy biztos legyen a siker, ismerd meg, hogyan befolyásolhatja a Gmail az e-mail marketing játékszabályokat. Korlátozza a marketingesek kreatív erőfeszítéseit A Gmail már több mint egy évtizede működik. Mégis, a […]
2017-12-18
Uncategorized @hu

Mi az a Google AdWords?

Az AdWords, a Google online reklám programja, egyben a legnépszerűbb teljesítmény alapú online marketing eszköz. Népszerűségét főleg annak köszönheti, hogy elsősorban a Google keresőn és annak tulaldonában levő lapokon jelennek meg a hirdetések, amelyek a Google piaci helyzetének köszönhetően nagy nyilvánosságot jelentenek. Ahogy korábban már volt róla szó, az AdWords is pay-per-click, vagyis kattintásalapú fizetési […]
2015-12-01
Uncategorized @hu

F8: összefoglaló a Facebook konferenciáról

A Facebook az idei F8 konferenciáján április 12-13-án újra olyan bejelentéseket tett, amiket minden felhasználó látni fog az elkövetkező hónapokban. Az élő közvetítéstől a 360 fokos videókon át a Messengeren használható bot-okig számos fontos bejelentés hangzott el. Az egyik ilyen bejelentést a Facebook vezérigazgatója, Mark Zuckerberg tette, aki meghatározta a cég tíz éves tervét. Így […]
2016-04-17
Az e-kereskedelem jövője
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató