Menü

Érzelmek a marketingben: Hogyan hassunk tudat alatt a vásárlóinkra?

by google news, november 23, 2015
Mary Rose Maguire, a Maguire Copywriting egyik vezetője szerint a vevő azt hiheti, puszta logika alapján hoz döntést a vásárlásról, azonban valójában az érzelmei befolyásolják ebben. De vajon mely érzelem ösztönözheti az érdeklődőt abban, hogy a mi szolgáltatásunkat vagy termékünket válassza? A válasz tulajdonképp bármelyik érzelem lehet, abban az esetben, ha megfelelően alkalmazzuk. A weboldalak […]

Mary Rose Maguire, a Maguire Copywriting egyik vezetője szerint a vevő azt hiheti, puszta logika alapján hoz döntést a vásárlásról, azonban valójában az érzelmei befolyásolják ebben. De vajon mely érzelem ösztönözheti az érdeklődőt abban, hogy a mi szolgáltatásunkat vagy termékünket válassza?

A válasz tulajdonképp bármelyik érzelem lehet, abban az esetben, ha megfelelően alkalmazzuk. A weboldalak készítői játszhatnak az olvasók frusztrációjával, hathatnak a félelmeikre, kapzsiságukra, kelthetnek bizonytalanságot, csepegtethetnek kétkedést, vagy kiválthatják a tehetetlenség érzését is.

Nem csak negatív, de pozitív érzelmeket is választhatnak az érdeklődőkkel való kommunikáció során: célozhatják az emberek önzetlenségét, a büszkeségüket, a vágyukat, hogy tartozzanak valahová vagy megvalósítsák önmagukat.

Nézzünk néhány érzelmet és eszközt, amelyekkel hathatunk az oldalunkra látogatókra!

Megcélozhatjuk az önzetlenségét azoknak a tudatos vásárlóknak, akik törődnek a társadalmi ügyekkel, és gondoskodni akarnak arról, hogy a pénzük olyan céghez kerüljön, amely társadalmi felelősségvállalást gyakorol.
Ezt teszi például a TOMS Shoes, ami egy pár cipőt adományoz egy rászoruló gyereknek minden eladott cipő után. Erre utal a szlogenjük, a „One for one” is.
A cég nem csak az emberek önzetlenségére hat, hanem bátorítja az érdeklődőket a vásárlásra. Az emberek hajlamosak elkerülni az olyan helyzeteket, ahol kényelmetlenül érzik magukat, vagy az olyan témákat, amelyek zavarba ejtik őket. Ezt az akadályt a TOMS azzal kerüli ki, hogy egy teljesíthető feladatot ad nekik, amellyel leküzdhetik a kényelmetlen helyzetet: vásároljanak egy pár cipőt, és ezzel segítenek egy rászoruló gyereken.

Az emberek általános vágya, hogy tartozzanak valahová.
Ha tudjuk, hogy a weboldalunk látogatói hová akarnak tartozni, célzott szlogenjeinkkel hathatunk erre a vágyukra. Jó példa a valahová tartozás vágyának célzására a divat.
Ha a leendő vásárló azok közé akar tartozni, akik követik a divatot, a szezonális termékek meggyőzőek lehetnek a számára. A célcsoportunk, a leendő vásárlók megismerésekor a belső motivációikat is tudnunk kell, hiszen ezekre hathatunk a legsikeresebben.

Célozhatjuk az érdeklődők önmegvalósítási vágyát.
Ebben is segítségünkre lehet az, ha jól ismerjük a weboldalunk olvasóit. Mire vágynak? Sikerre? Pénzre?
Ebben az esetben adja is magát a szlogen „Mondj igent a sikerre!”, „Mondj igent a pénzre!”. Azonban ezek a szlogenek nem csak az önmegvalósítási vágyat célozzák, hanem egy másik érzelmet is: a szégyent. Ezek a szlogenek elsőre inspirálják az olvasót: igen, ha ezt a terméket, szolgáltatást választom, azzal elérhetem a célomat!

Azonban ezt követően megszólítják az olvasó belső bizonytalanságát is: ha mégsem választom ezt a terméket, akkor nem teszek a célomért? A szégyen nagyon erős érzelem, így óvatosan kell bánni vele. Mivel az emberek nem szeretik a szégyenérzetet, igyekeznek minden áron elkerülni, ezért elegendő bátorítás nélkül úgy dönthetnek, hogy elkerülik a weboldalunkat.

Az érzelmekre nem csak szlogenekkel, hanem képekkel is hathatunk. Akkor lehetünk legsikeresebbek, ha tudatosan alkalmazzuk az érzelmekre ható képeket, és a képek keltette érzelmet megerősítjük vagy kiegészítjük a szlogenjeinkkel.

Összefoglalva a logika talán a honlapunkra vezetheti az érdeklődőket, de ne áltassuk magunkat: az emberek az érzelmeik alapján hozzák meg a végső döntést.
Nem elegendő egy termék vagy szolgáltatás jellemzőire és előnyeire számítani, hogy elvégezzék a kemény munkát, az érdeklődők meggyőzését.

Helyette támaszkodjunk egy leghatékonyabb, a stratégiánkba könnyen beépíthető dologra: azokra az érzelmekre, amelyekkel az érdeklődők azonosulni tudnak.

Uncategorized @hu

AdWords Kulcsszótervező: kis pénz kis adat?

AdWords hirdetők figyelem! Keveset hirdetsz el egy hónapban? Készülj, mert a Google Kulcsszótervező mostantól pontatlanabb, kevesebb adatot jelenít majd meg neked. A Google AdWords community managere tegnapi posztjában jelentette be, hogy amellett, hogy sikerült megoldaniuk pár korábbi technikai programot a kulcsszótervező eszközön, az eszközhöz való hozzáférés a jövőben változni fog az AdWordsben elhirdetett összegek alapján. […]
2016-08-16
Uncategorized @hu

SEO: 8 alapelv, amit szem előtt kell tartanod

Mit ér egy weblap látogatottság nélkül? Annyit, mint egy üzlet vevők nélkül. Ma már szinte minden az interneten keresztül intéződik, ezért a weboldalak és a keresőoptimalizálás jelentősége felértékelődött. A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, röviden SEO) egy olyan tevékenység és folyamat, amellyel javíthatjuk a weboldal megjelenését a keresőkben, a nem fizetett (azaz organikus) keresési eredményekben. Lássuk, hogyan […]
2016-09-26
Hírek

9 social media trend 2018-ban

Az elmúlt évben sok fontos dolog történt a közösségi médián: a Facebook volt a legnépszerűbb, a Snapchat és az Instagram meghódította a fiatalokat, az Egyesült Államok elnöke 140 karakterben közölte a politikáját, az Apple bejelentette, hogy megváltoztatja a mobil eszközökkel való interakció módját…. A social media már készen áll az idei évre, számos új technológiai […]
2018-01-10
Uncategorized @hu

SEO: Így hat a felhasználói élmény a helyezésedre

A Google minőségi irányelveiben kijelentette, hogy a felhasználók igényeit helyezi a figyelem középpontjába. Sorsdöntő lehet tehát a felhasználói élmény minősége. Mit takar ez a fogalom és hogyan befolyásolja a SEO értéket? Ezekre a kérdésekre kaphatsz most választ. Felhasználói élmény és használhatóság Gyakran említik a használhatóságot (Usability) és a felhasználói élményt (másnéven User Experience, rövidítve UX) egymás szinonimájaként, pedig különböznek egymástól. A használhatóság a felhasználóbarát felületet és a könnyű használatot […]
2016-11-17
Uncategorized @hu

Posztolásért pereli szüleit egy lány

Legtöbbünknek ismerős lehet a szituáció, amikor váratlanul felvillan mobilunk kijelzőjén a következő sor: ,,XY hozzáadott egy téged ábrázoló fényképet“. Remegő ujjal próbáljuk előhívni a tartalmat, hogy fél percnyi sokk után megállapíthassuk: még nem késő nevet változtatni és külföldre költözni... Egy osztrák tinédzser a napokban végképp megelégelte szülei posztolási mániáját, akik hét év alatt mintegy ötszáz gyermekkori fotót […]
2016-09-23
Uncategorized @hu

Instagram, ami Snapchat akar lenni: megérkezett az Instagram Stories!

  Az innováció és a folyamatos fejlődés elengedhetetlen a közösségi oldalak világában, nem telik el olyan hét, hogy ne jelentene be új funkciókat, újdonságokat valamelyik közösségi oldal vagy alkalmazás. Ezúttal az Instagram próbál a Snapchat nyomdokaiba lépni  múlt héten bejelentett újdonságával, az Instagram Stories-al.  Az új funkció hajszálpontosan megegyezik a Snapchat kép vagy videóküldő funkciójával. […]
2016-08-08
Uncategorized @hu

Témanaptár: szezonalitás a tartalommarketingben

A témanaptár megtervezését érdemes tematikus eseményekhez, fontos napokhoz igazítani, átgondolni milyen tartalmat kívánunk megosztani a követőinkkel. Minél részletesebben, és minél hosszabb távra tervezi meg egy cég azt, hogy mikor milyen tartalmat fog közzétenni, annál jobban biztosíthatja azt, hogy a tartalmak rendszeresen jelenjenek meg. Ez a rendszeresség pedig lehetővé teszi azt, hogy a cég kiépítse az […]
2016-02-25
Uncategorized @hu

Mit tegyünk, hogy elkerüljük a spam mappát?

Akár hírlevelet küldünk, akár csak egy privát levelet, fontos szempont, hogy a leveleink ne a SPAM mappába kerüljenek. Ehhez azonban nem csak a levél felépítése és tartalma számít, hanem a megfelelő hitelesítés és a korábbi üzenetek. Az alábbi szempontoknak kell megfelelnie az emaileknek: Tartalmi elemek: Linkek: Ellenőrizzük, hogy minden link működik-e, ellenkező esetben a címzetteknek […]
2016-08-03
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató