Menü

Snapchat: újraértelmezi az online marketinget?

by google news, április 6, 2016
  A Snapchat még mindig viszonylag kicsinek mondható közösségi oldal, legalábbis a Facebookhoz vagy az Instagramhoz hasonlítva, de mégis több millió felhasználó, vagyis potenciális vásárló használja naponta. Ahogy már korábban írtunk róla, a Snapchat újra feltalálta a közösségi médiát rövid ideig megtekinthető videós és képes tartalmaival, mely újradefiniálhatja a digitális marketinget annak ellenére is, hogy […]

 

A Snapchat még mindig viszonylag kicsinek mondható közösségi oldal, legalábbis a Facebookhoz vagy az Instagramhoz hasonlítva, de mégis több millió felhasználó, vagyis potenciális vásárló használja naponta.

Ahogy már korábban írtunk róla, a Snapchat újra feltalálta a közösségi médiát rövid ideig megtekinthető videós és képes tartalmaival, mely újradefiniálhatja a digitális marketinget annak ellenére is, hogy egyelőre még egy nagyon bizonytalan felület. Az itt küldött üzeneteknek átgondoltabbaknak kell lenniük, mint más hirdetéseknek, mivel van egy lejárati idejük, és a felhasználók szórakozni szeretnének használata közben.

A Snapchat napi aktív felhasználóinak a száma 2015-ben elérte a 100 milliót. Ez hatalmas közönsége a potenciális ügyfeleknek. Sok marketinges szakember tudatában van ennek, azonban hirdetési eszközként még nagyon kevesen használják.

A közösségi oldal  lehetőségei

A Snapchat funkcióiból adódóan nem egy megszokott marketing felület, mivel az itt közzétett üzeneteknek lejárati idejük van. Ez ugyanakkor hasznos is lehet, mivel egy-egy snapp megnyitásakor nem vonja el más tartalom a felhasználók figyelmét. A pár pillanatig tartó reklámok fogyaszthatóbbá válnak, valós idejük miatt pedig hitelessé, mivel nem kozmetikázott hirdetéseket látnak.

Az alkalmazás ideális lehetőség például az új termékekhez köthető videók és képek megosztására, mivel ezek csak néhány másodpercig láthatóak, több kisfilmen keresztül akár egy történetet is elmesélhetünk.

A felület segítségével betekintést nyújthatunk a színfalak mögé is. Cégünk kultúráját, szellemiségét a rajzeszközök, feliratok és emojik segítségével megmutathatjuk a felhasználóknak, így azok megismerhetik, miben különbözünk versenytársainktól.

A Snapchat felhasználói a legnagyobb számban a 12-34 éves korosztályhoz tartoznak, akiket nem érdekel a hétköznapi, sablonos hirdetés. Ők valamilyen szórakoztató tartalmat keresnek, melyet munkahelyi vagy iskolai szüneteikben tudnak megnézni. Az alkalmazás ezeknek a létrehozására megfelelő eszköz lehet.

Az eltűnő üzenetekről

A marketinges szakemberek számára aggodalomra adhat okot, hogy a Snapchat nem menti el a megosztott tartalmakat. Sokak szerint semmi nem rosszabb, mint egy eltűnő marketing üzenet. Ugyanis, ha a felhasználók az általunk feltöltött tartalmakat nem tudják újra megnyitni, akkor miért érdemes egyáltalán tartalmakat közzétenni?

Emellett nem tudjuk a használókat átirányítani saját felületeinkre, és nehéz új követőket is szerezni. Ha nincs meg valakinek a Snapcode-ja, vagy pontos felhasználóneve, akkor nem találjuk meg a profilját.

A felület nem támogatja a többi közösségi oldalt sem. Az elemzései és hozzászólásai pedig eltűnnek 24 órán belül, ami a kimutatások készítésénél csökkentheti a hatékonyságunkat.

A többi platformhoz képest tehát a Snapchatnek van a legkevesebb konverziója.

Világmárkák a Snapchaten

A 16 Handles, egy New York-i, joghurtokat forgalmazó cég 2013-ban az elsők között csatlakozott az alkalmazáshoz. A márka a felhasználóknak kedvezményeket küldött, így ösztönözve őket arra, hogy visszatérjenek.
A vállalat számára ez lett az év egyik legsikeresebb kampánya.

Ezt követte 2015-ben a Red Bull, aki egy kanadai snowboardos és X-Game bajnok, Mark McMorrist kérte fel, hogy használja a márka Snapchat fiókját.
Ezáltal a felhasználók az extrém sportot mint életmódot láthatták a céggel összekapcsolva. Az, hogy a sportoló mindennapjait párosították a márkával, egyrészt elérte McMorris hatalmas rajongó táborát, másrészt szórakoztató tartalmakat generált, mellyel a cég ismertsége is megnőtt.

 

Tavaly nyáron Lilly Pulitzer, egy ruházati cég olyan képeket tett közzé, melyeken lehetővé tette a felhasználóknak a geofilterek, vagyis földrajzi elhelyezkedés szerinti szűrők használatát.

A Covergirl márka arra építette Snapchat kampányát, hogy a felhasználók lássák, a márka egyszerű, könnyen hozzáférhető és hiteles is. A New York-i divathéten például bepillantást engedtek a kulisszák mögé, amellyel a szolgáltatást, a terméket és az eseményt is megfelelően tudták reklámozni.

Covergirl
A Dunkin Donuts szintén a NY Fashion Week-hez köthető reklámot indított a Snapchat felületén. A kampány lényege egy elegáns, kávéalapú ital volt, melyet különböző helyeken, hírességekkel közösen készült fotókon mutattak be.

Dunkin_Donuts

Ezek a márkák már bebizonyították, hogyan lehet egy remek ötlettel részt venni a Snapchat közösség életében. A tapasztalat azonban az, hogy a cégek egyelőre még felfedezik az alkalmazásban rejlő marketing lehetőségeket. A sikeres kampányok igazolják, hogy a felületen játékosan, szórakoztatva is lehet hirdetéseket közzé tenni, amivel elérhető a 100 milliós felhasználói adatbázis.

National_G_snapchat

Uncategorized @hu

Globalizáció és marketing: Miért fontosak a nemzetközi trendek?

Napjaink szűkülő világában a globalizációnak köszönhetően egyre több cég látja a világot egyetlen piacnak. A nemzetközi trendek alapvetően meghatározzák, milyen globális marketing stratégiát választanak egy-egy iparág kulcsszereplői, akik jellemzően nem csak a hazai vagy a nemzetközi piacra szánják termékeiket, hanem világszerte kívánnak hatást gyakorolni a fogyasztókra. A technológia gyors fejlődése az elmúlt években lehetővé tette […]
2016-01-11
Uncategorized @hu

Miért épp a Netflix? – A személyre szabott, online tartalomfogyasztás diadala a TV felett

A Netflix az a startup, amelyik úgy döntött, hogy az internetes kalózkodás kényelmességét és a videotékák erkölcsi elfogadottságát ötvözve betömi azt a tátongó piaci rést, amelyet az online televízió, illetve mozi fogyasztás hiánya jelentett a kétezres évek első felében, de persze a történet korántsem itt kezdődik. A céget Reed Hastings, egykori matematikatanár alapította 1997-ben Marc […]
2016-11-02
Uncategorized @hu

Érzelmek a marketingben: Hogyan hassunk tudat alatt a vásárlóinkra?

Mary Rose Maguire, a Maguire Copywriting egyik vezetője szerint a vevő azt hiheti, puszta logika alapján hoz döntést a vásárlásról, azonban valójában az érzelmei befolyásolják ebben. De vajon mely érzelem ösztönözheti az érdeklődőt abban, hogy a mi szolgáltatásunkat vagy termékünket válassza? A válasz tulajdonképp bármelyik érzelem lehet, abban az esetben, ha megfelelően alkalmazzuk. A weboldalak […]
2015-11-23
Hírek

Miért nem kell aggódnod a like-ok száma miatt?

A Facebookon az elkötelezettség a legrosszabb módja a tartalom sikerének megítélésében. Ez talán meglepő, mert a legtöbb ember a sikeres forgalomra alapoz, hogy hányan lájkolnak, hányan szólnak hozzá és hányan osztják meg a tartalmat. Természetesen ezek a mutatók bizonyos mértékig számítanak. Segítenek megítélni a tartalom sikerességét marketing szempontból, de nem ez az egyetlen módja a […]
2018-02-28
Uncategorized @hu

4+1 hiba, amin elcsúszhat egy honlap sikere

Honlapot szeretnél, de nem tudod, hogy kezdj neki? Honlapod van, de a várva várt eredmények elmaradnak? Lehet, hogy olyan alapvető hibákat vétettél, ami ezeket a problémáidat okozzák. A mai blogbejegyzésünkben gyakori hibákra világítunk rá és adunk pár ötletet a megoldásra. 1. Céltalan honlap Mikor már az első pillantásra az az érzeted, hogy nincs célja a […]
2015-11-16
Hírek

5 online marketing trend, ami meghatározó lesz 2017-ben

Új évet írunk, ideje formába hozni magunkat az idei marketing trendeket illetően is, összeállításunkban az öt legjellemzőbb trendet gyűjtöttük csokorba.  A brandek még kreatívabbak lesznek A contentmarketing leginkább a blogolásról, ebookról és más írott tartalmakról szól, amikkel (például) emailfeliratkozókat lehet gyűjteni. Ez a stratégia fontos lesz a jövőben, de a brandeknek több kreativitásra lesz szükségük, […]
2017-01-01
Uncategorized @hu

Webanalitika kalauz II. - A Google Analytics első beállítása

A webanalitika kalauz első cikkében az elemzési folyamat megtervezésével foglalkoztunk. A mai cikkben tovább lépünk a technikai kivitelezés irányába és bemutatom a Google Analytics rendszer legfontosabb beállításait. Érdemes elolvasni az első cikket mielőtt a technikai kérdésekkel foglalkoznál, hiszen a gondos tervezést nagyon nehéz - gyakran lehetetlen - utólag bepótolni! Az első lépés a regisztráció, amit […]
2016-11-23
Uncategorized @hu

Mit tegyünk, hogy elkerüljük a spam mappát?

Akár hírlevelet küldünk, akár csak egy privát levelet, fontos szempont, hogy a leveleink ne a SPAM mappába kerüljenek. Ehhez azonban nem csak a levél felépítése és tartalma számít, hanem a megfelelő hitelesítés és a korábbi üzenetek. Az alábbi szempontoknak kell megfelelnie az emaileknek: Tartalmi elemek: Linkek: Ellenőrizzük, hogy minden link működik-e, ellenkező esetben a címzetteknek […]
2016-08-03
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató