Menü

Snapchat: újraértelmezi az online marketinget?

by google news, április 6, 2016
  A Snapchat még mindig viszonylag kicsinek mondható közösségi oldal, legalábbis a Facebookhoz vagy az Instagramhoz hasonlítva, de mégis több millió felhasználó, vagyis potenciális vásárló használja naponta. Ahogy már korábban írtunk róla, a Snapchat újra feltalálta a közösségi médiát rövid ideig megtekinthető videós és képes tartalmaival, mely újradefiniálhatja a digitális marketinget annak ellenére is, hogy […]

 

A Snapchat még mindig viszonylag kicsinek mondható közösségi oldal, legalábbis a Facebookhoz vagy az Instagramhoz hasonlítva, de mégis több millió felhasználó, vagyis potenciális vásárló használja naponta.

Ahogy már korábban írtunk róla, a Snapchat újra feltalálta a közösségi médiát rövid ideig megtekinthető videós és képes tartalmaival, mely újradefiniálhatja a digitális marketinget annak ellenére is, hogy egyelőre még egy nagyon bizonytalan felület. Az itt küldött üzeneteknek átgondoltabbaknak kell lenniük, mint más hirdetéseknek, mivel van egy lejárati idejük, és a felhasználók szórakozni szeretnének használata közben.

A Snapchat napi aktív felhasználóinak a száma 2015-ben elérte a 100 milliót. Ez hatalmas közönsége a potenciális ügyfeleknek. Sok marketinges szakember tudatában van ennek, azonban hirdetési eszközként még nagyon kevesen használják.

A közösségi oldal  lehetőségei

A Snapchat funkcióiból adódóan nem egy megszokott marketing felület, mivel az itt közzétett üzeneteknek lejárati idejük van. Ez ugyanakkor hasznos is lehet, mivel egy-egy snapp megnyitásakor nem vonja el más tartalom a felhasználók figyelmét. A pár pillanatig tartó reklámok fogyaszthatóbbá válnak, valós idejük miatt pedig hitelessé, mivel nem kozmetikázott hirdetéseket látnak.

Az alkalmazás ideális lehetőség például az új termékekhez köthető videók és képek megosztására, mivel ezek csak néhány másodpercig láthatóak, több kisfilmen keresztül akár egy történetet is elmesélhetünk.

A felület segítségével betekintést nyújthatunk a színfalak mögé is. Cégünk kultúráját, szellemiségét a rajzeszközök, feliratok és emojik segítségével megmutathatjuk a felhasználóknak, így azok megismerhetik, miben különbözünk versenytársainktól.

A Snapchat felhasználói a legnagyobb számban a 12-34 éves korosztályhoz tartoznak, akiket nem érdekel a hétköznapi, sablonos hirdetés. Ők valamilyen szórakoztató tartalmat keresnek, melyet munkahelyi vagy iskolai szüneteikben tudnak megnézni. Az alkalmazás ezeknek a létrehozására megfelelő eszköz lehet.

Az eltűnő üzenetekről

A marketinges szakemberek számára aggodalomra adhat okot, hogy a Snapchat nem menti el a megosztott tartalmakat. Sokak szerint semmi nem rosszabb, mint egy eltűnő marketing üzenet. Ugyanis, ha a felhasználók az általunk feltöltött tartalmakat nem tudják újra megnyitni, akkor miért érdemes egyáltalán tartalmakat közzétenni?

Emellett nem tudjuk a használókat átirányítani saját felületeinkre, és nehéz új követőket is szerezni. Ha nincs meg valakinek a Snapcode-ja, vagy pontos felhasználóneve, akkor nem találjuk meg a profilját.

A felület nem támogatja a többi közösségi oldalt sem. Az elemzései és hozzászólásai pedig eltűnnek 24 órán belül, ami a kimutatások készítésénél csökkentheti a hatékonyságunkat.

A többi platformhoz képest tehát a Snapchatnek van a legkevesebb konverziója.

Világmárkák a Snapchaten

A 16 Handles, egy New York-i, joghurtokat forgalmazó cég 2013-ban az elsők között csatlakozott az alkalmazáshoz. A márka a felhasználóknak kedvezményeket küldött, így ösztönözve őket arra, hogy visszatérjenek.
A vállalat számára ez lett az év egyik legsikeresebb kampánya.

Ezt követte 2015-ben a Red Bull, aki egy kanadai snowboardos és X-Game bajnok, Mark McMorrist kérte fel, hogy használja a márka Snapchat fiókját.
Ezáltal a felhasználók az extrém sportot mint életmódot láthatták a céggel összekapcsolva. Az, hogy a sportoló mindennapjait párosították a márkával, egyrészt elérte McMorris hatalmas rajongó táborát, másrészt szórakoztató tartalmakat generált, mellyel a cég ismertsége is megnőtt.

 

Tavaly nyáron Lilly Pulitzer, egy ruházati cég olyan képeket tett közzé, melyeken lehetővé tette a felhasználóknak a geofilterek, vagyis földrajzi elhelyezkedés szerinti szűrők használatát.

A Covergirl márka arra építette Snapchat kampányát, hogy a felhasználók lássák, a márka egyszerű, könnyen hozzáférhető és hiteles is. A New York-i divathéten például bepillantást engedtek a kulisszák mögé, amellyel a szolgáltatást, a terméket és az eseményt is megfelelően tudták reklámozni.

Covergirl
A Dunkin Donuts szintén a NY Fashion Week-hez köthető reklámot indított a Snapchat felületén. A kampány lényege egy elegáns, kávéalapú ital volt, melyet különböző helyeken, hírességekkel közösen készült fotókon mutattak be.

Dunkin_Donuts

Ezek a márkák már bebizonyították, hogyan lehet egy remek ötlettel részt venni a Snapchat közösség életében. A tapasztalat azonban az, hogy a cégek egyelőre még felfedezik az alkalmazásban rejlő marketing lehetőségeket. A sikeres kampányok igazolják, hogy a felületen játékosan, szórakoztatva is lehet hirdetéseket közzé tenni, amivel elérhető a 100 milliós felhasználói adatbázis.

National_G_snapchat

Uncategorized @hu

SEO: Így hat a felhasználói élmény a helyezésedre

A Google minőségi irányelveiben kijelentette, hogy a felhasználók igényeit helyezi a figyelem középpontjába. Sorsdöntő lehet tehát a felhasználói élmény minősége. Mit takar ez a fogalom és hogyan befolyásolja a SEO értéket? Ezekre a kérdésekre kaphatsz most választ. Felhasználói élmény és használhatóság Gyakran említik a használhatóságot (Usability) és a felhasználói élményt (másnéven User Experience, rövidítve UX) egymás szinonimájaként, pedig különböznek egymástól. A használhatóság a felhasználóbarát felületet és a könnyű használatot […]
2016-11-17
Uncategorized @hu

Ünnepel a Facebook: új reakciógombok a Star Trek születésnapjára

Legfrissebb újításával a Star Trek rajongóknak kedveskedik a Facebook: a nagy sikerű sci-fi sorozat 50. évfordulójára új arculatot kaptak a reakciógombok. Kirk kapitány, Spock, Geordi és a többiek ezúttal lájkoláskor köszönnek vissza. Ám a Star Trek-láz itt még korántsem ér véget: az igazán lelkes rajongók a profilképüket is sci-fi designba öltöztethetik. Az új reakciógombok szeptember 8-án debütáltak, és csak limitált […]
2016-09-15
Uncategorized @hu

SEO: 8 alapelv, amit szem előtt kell tartanod

Mit ér egy weblap látogatottság nélkül? Annyit, mint egy üzlet vevők nélkül. Ma már szinte minden az interneten keresztül intéződik, ezért a weboldalak és a keresőoptimalizálás jelentősége felértékelődött. A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, röviden SEO) egy olyan tevékenység és folyamat, amellyel javíthatjuk a weboldal megjelenését a keresőkben, a nem fizetett (azaz organikus) keresési eredményekben. Lássuk, hogyan […]
2016-09-26
Uncategorized @hu

Közösségi oldalak: Miért gondolod, hogy jelen kell lenned online?

Az első kérdésünk az szokott lenni, hogy miért? Miért gondolod azt, hogy jelen kellene lenned a közösségi oldalakon? Ha erre pontosan tudsz válaszolni, és a válaszod nem az, hogy azért mert minden versenytárs jelen van, akkor te már kiemelkedsz a sok-sok vállalkozás közül, akik vagy nem tudnak erre válaszolni, vagy azt válaszolják, hogy azért mert […]
2015-11-16
Uncategorized @hu

10 tipp a sikeres keresőoptimalizálásért

A keresők fejlődésével a keresőoptimalizálás, angolul SEO ( Search Engine Optimalisation) is folyamatosan fejlődik. Amikor jó SEO-ról beszélünk, akkor nem csak azt kell szem előtt tartanunk, hogy milyen folyamatok zajlanak a weboldalunkon, vagy hogy mik a prioritásaink, hanem figyelemmel kell kísérnünk a Google változásait is. A következő tippek friss ötleteket és a legjobb gyakorlatokat mutatják […]
2016-01-24
Hírek

Instagram: radikális újratervezés

Az Instagram arra készül, hogy radikálisan megváltoztassa a képek és videók megosztását. Az új funkció, amelyet “kedvencek”-nek neveznek, lehetővé tenné minden felhasználó számára, hogy egy adott tartalmukat egy kiválasztott csoportra korlátozzák post-by-post alapon. Robby Stein, az Instagram termékvezetője szerint sok felhasználónak van arra igénye, hogy olyan tartalmakat hozzanak létre, amelyek egy korlátozottabb közönséghez szólnak. A […]
2017-06-29
Uncategorized @hu

5 mozifilm, amelynek a közösségi média hozta meg a sikert

Vannak emberek, akik bármit megadnának egy romantikus, ,,forever together“ stílusú moziért, pláne ha abban időnként egy-egy szuperhős is feltűnik. És vannak, akik hasonló filmen nagyjából öt perc után mélyen szundikálnának, míg egy pimasz, nagyszájú mackó miatt képesek lennének éjszakába nyúlóan is a kanapén ücsörögni. Ahány ember, annyi ízlés, egy dolog viszont mégis közös bennünk: szeretjük, […]
2016-10-03
Uncategorized @hu

A webanalitika és adatelemzés alapjai

Napjainkban a sikerhez már mérhető adatokra, webanalitikára van szükség: nélkülözhetetlen az, hogy figyelemmel kísérje és számszerűsítse a weboldal a hatékonyságát és elérését. Ebben – és még sok másban – segít a webanalitika és az adatelemzés a cégeknek. Gyakran felteszik azt a kérdést, hogy „Vajon hányan nézték meg a weboldalamat?” vagy mondanak olyat, hogy „Több, mint […]
2016-02-03
Az e-kereskedelem jövője
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató