A Snapchat még mindig viszonylag kicsinek mondható közösségi oldal, legalábbis a Facebookhoz vagy az Instagramhoz hasonlítva, de mégis több millió felhasználó, vagyis potenciális vásárló használja naponta.
Ahogy már korábban írtunk róla, a Snapchat újra feltalálta a közösségi médiát rövid ideig megtekinthető videós és képes tartalmaival, mely újradefiniálhatja a digitális marketinget annak ellenére is, hogy egyelőre még egy nagyon bizonytalan felület. Az itt küldött üzeneteknek átgondoltabbaknak kell lenniük, mint más hirdetéseknek, mivel van egy lejárati idejük, és a felhasználók szórakozni szeretnének használata közben.
A Snapchat napi aktív felhasználóinak a száma 2015-ben elérte a 100 milliót. Ez hatalmas közönsége a potenciális ügyfeleknek. Sok marketinges szakember tudatában van ennek, azonban hirdetési eszközként még nagyon kevesen használják.
A közösségi oldal lehetőségei
A Snapchat funkcióiból adódóan nem egy megszokott marketing felület, mivel az itt közzétett üzeneteknek lejárati idejük van. Ez ugyanakkor hasznos is lehet, mivel egy-egy snapp megnyitásakor nem vonja el más tartalom a felhasználók figyelmét. A pár pillanatig tartó reklámok fogyaszthatóbbá válnak, valós idejük miatt pedig hitelessé, mivel nem kozmetikázott hirdetéseket látnak.
Az alkalmazás ideális lehetőség például az új termékekhez köthető videók és képek megosztására, mivel ezek csak néhány másodpercig láthatóak, több kisfilmen keresztül akár egy történetet is elmesélhetünk.
A felület segítségével betekintést nyújthatunk a színfalak mögé is. Cégünk kultúráját, szellemiségét a rajzeszközök, feliratok és emojik segítségével megmutathatjuk a felhasználóknak, így azok megismerhetik, miben különbözünk versenytársainktól.
A Snapchat felhasználói a legnagyobb számban a 12-34 éves korosztályhoz tartoznak, akiket nem érdekel a hétköznapi, sablonos hirdetés. Ők valamilyen szórakoztató tartalmat keresnek, melyet munkahelyi vagy iskolai szüneteikben tudnak megnézni. Az alkalmazás ezeknek a létrehozására megfelelő eszköz lehet.
Az eltűnő üzenetekről
A marketinges szakemberek számára aggodalomra adhat okot, hogy a Snapchat nem menti el a megosztott tartalmakat. Sokak szerint semmi nem rosszabb, mint egy eltűnő marketing üzenet. Ugyanis, ha a felhasználók az általunk feltöltött tartalmakat nem tudják újra megnyitni, akkor miért érdemes egyáltalán tartalmakat közzétenni?
Emellett nem tudjuk a használókat átirányítani saját felületeinkre, és nehéz új követőket is szerezni. Ha nincs meg valakinek a Snapcode-ja, vagy pontos felhasználóneve, akkor nem találjuk meg a profilját.
A felület nem támogatja a többi közösségi oldalt sem. Az elemzései és hozzászólásai pedig eltűnnek 24 órán belül, ami a kimutatások készítésénél csökkentheti a hatékonyságunkat.
A többi platformhoz képest tehát a Snapchatnek van a legkevesebb konverziója.
Világmárkák a Snapchaten
A 16 Handles, egy New York-i, joghurtokat forgalmazó cég 2013-ban az elsők között csatlakozott az alkalmazáshoz. A márka a felhasználóknak kedvezményeket küldött, így ösztönözve őket arra, hogy visszatérjenek.
A vállalat számára ez lett az év egyik legsikeresebb kampánya.
Ezt követte 2015-ben a Red Bull, aki egy kanadai snowboardos és X-Game bajnok, Mark McMorrist kérte fel, hogy használja a márka Snapchat fiókját.
Ezáltal a felhasználók az extrém sportot mint életmódot láthatták a céggel összekapcsolva. Az, hogy a sportoló mindennapjait párosították a márkával, egyrészt elérte McMorris hatalmas rajongó táborát, másrészt szórakoztató tartalmakat generált, mellyel a cég ismertsége is megnőtt.
Tavaly nyáron Lilly Pulitzer, egy ruházati cég olyan képeket tett közzé, melyeken lehetővé tette a felhasználóknak a geofilterek, vagyis földrajzi elhelyezkedés szerinti szűrők használatát.
A Covergirl márka arra építette Snapchat kampányát, hogy a felhasználók lássák, a márka egyszerű, könnyen hozzáférhető és hiteles is. A New York-i divathéten például bepillantást engedtek a kulisszák mögé, amellyel a szolgáltatást, a terméket és az eseményt is megfelelően tudták reklámozni.
A Dunkin Donuts szintén a NY Fashion Week-hez köthető reklámot indított a Snapchat felületén. A kampány lényege egy elegáns, kávéalapú ital volt, melyet különböző helyeken, hírességekkel közösen készült fotókon mutattak be.
Ezek a márkák már bebizonyították, hogyan lehet egy remek ötlettel részt venni a Snapchat közösség életében. A tapasztalat azonban az, hogy a cégek egyelőre még felfedezik az alkalmazásban rejlő marketing lehetőségeket. A sikeres kampányok igazolják, hogy a felületen játékosan, szórakoztatva is lehet hirdetéseket közzé tenni, amivel elérhető a 100 milliós felhasználói adatbázis.