Bár sokáig próbáltunk ellenálni, úgy néz ki nem mehetünk el a Pokémon GO jelenség mellett szótlanul. Összeállításunkban a játék sikere mögött meghúzódó érveket és a marketingesek szempontjáól fontos mozzanatokat szedtük össze azoknak, akik szintén értetlenül állnak a Pokémon GO jelenség előtt.
A Nintendo által július közepén napvilágra hozott alkalmazás futótűzként hódította meg a digitális közösséget és hamar az Egyesült Államok minden idők legtöbb eszközre letöltött alkalmazásává vált, amit egyben a felhasználók egy nap a legtöbb ideig használnak a SurveyMonkey statisztikái szerint.
Lássuk mivel is állunk szemben?
A Pokémon Go nem más, mint egy okos eszközökre telepíthető játék applikáció, amely ötvözi a kitejesztett valóságot a kilencvenes évek népszerű japán rajzfilmsorozatával.
Az alkalmazás különlegessége, hogy GPS, illetve az eszköz kamera funkciójával a valós lokációra és a körülöttünk levő valóságra épülve pokémonokat helyez el a térben, amit a játékosnak fel kell szednie, növelve ezzel a begyűjtött pokémonok számát.
A cél tehát valós helyszínek meglátogatása és ezzel minél több pokémon begyűjtése.
Miért lehet ez érdekes cégek, márkák számára?
A Pokémon GO az eddigi legnépszerűbb applikációként a lekörözött Snapchat és más appok sikerének titkát felismerve, egy lépéssel előttük jár az alábbi három, kulcsfontosságú területen.
Valóság élmény: A felhasználók égnek a vágytól, hogy közelebb hozzák egymáshoz az online és a fizikai világukat. Az idei év az előrejelzések szerint pedig különösen nagy fordulópont lesz a virtuális, illetve a kiterjesztett valóság történetében. A mobil mint elsődleges képernyő kiemelt szerepet kap idén (is), így a márkáknak is fel kell zárkózniuk a mobilra optimalizált és személyre szabott tartalmakkal.
IRL az új URL: IRL, vagyis “In Real Life” felváltani látszik a csak online jelenlére, honlapokra és közösségi jelenlétre alapozott marketinget. Az online marketing eddig a marketing szent gráljának számított, amitől a márkák a megváltást várták az utóbbi időben. A Pokémon Go jelenség pedig bebizonyította, hogy a fizikai lokációhoz köthető, kiterjesztett valóságon alapuló marketing megoldások vezetik a vásárlókat az üzletekbe. Erre jó példa a Pokemon Gyms és a PokéStops, amelyek szponzorált lokációkkal csábítanak felhasználókat az alkalmazásokon keresztül.
A képernyőn túl: A Pokémon interaktív, kiterjesztett valóság applikációként való feltámadása inspiráció lehet a piac többi szereplőjének is. A Nintendo kreatív, körülöttünk lévő valóságot játszótérré alakító kezdeményezése pedig előfutára lehet egy új korszak kezdetének, amiben kreatív és interaktív marketing megoldásokkal találkozhatunk majd egy kiterjesztett valóságban.
Mi pedig kiváncsian várjuk a folytatást! 🙂