Hogyan lehet olyan igényes weboldalunk, amely az olvasók számára érdekes és a keresőmotorok által megtalálható? Hogyan állítsunk elő olyan keresőoptimalizált tartalmat, amellyel előkelő helyezést érhetünk el a keresőkben? A tartalom minősége ebben döntő tényező, mivel a látogatók (a Gfk szemmozgásokat kutató eredményei alapján) néhány másodperc alatt hoznak ítéletet a weboldalunkkal kapcsolatban.
A vonzó megjelenés és jó felépítés csak a kezdet, azonban az értékes tartalom a keresőoptimalizálás igazi alappillére. Íme néhány tipp hozzá:
Óriási verseny folyik az olvasók megszerzéséért, ezért érdemes olyan ötleteket, véleményeket és szakmai érdekességeket közzé tenned, amelyek máshol nem találhatóak meg. Ez egyben elősegíti a versenytársaktól való megkülönböztetést (termékdifferenciálást) is. Ha szeretnéd leellenőrizni egy oldal eredetiségét, a copyscape oldalon megteheted.
Az EUROSTAT szerint a vásárlók több mint 60 %-a – mielőtt vásárolna – az interneten keresztül tájékozódik egy termékről vagy szolgáltatásról. A termékspecifikus tartalmak (gyakran feltett kérdések, értékelések, bemutató videók, cikkek) és az ehhez társuló közvetlen hangnem bizalmat ébresztenek a potenciális vevőkben, ezért az eladások számát is növelik.
Az örökzöld témák, cikkek (például oktatási célú írások, videók, esettanulmányok) bizonyos idő elteltével is ugyanolyan relevánsak maradnak, így folyamatos forgalmat generálnak az oldalon.
Az olvasók csak akkor kattintanak a cikked melletti „Megosztás” gombra, ha azt érdekesnek, hasznosnak találják. Ez egy visszajelzés is egyben arról, hogy mennyit érünk a célpiacunk és – nem utolsósorban – a Google szemében.
A legnagyszerűbb bejegyzések sem érnek semmit, ha a nyilvánosság elől rejtve maradnak. Ezért kell körültekintően kiválasztanunk és megadnunk a témánkhoz kapcsolódó szavakat, kifejezéseket. A kulcsszavak ideális esetben a szöveg 2-5 %-át teszik ki és szerepelnek a legfontosabb helyeken (a szövegben, képek és videók leírásában, meta leírásban, az oldal fejlécében, valamint az URL nevében).
A weboldalak használhatósága, webergonómiája (Website Usability) azt vizsgálja, hogy hogyan jelenik meg az oldalad az olvasók számára és mennyire sikeres.
Biztosan jártál már olyan oldalon, ahol egyik kattintást a másik követte, mégsem találtad meg a keresett információt. Sok bosszúságtól kímélheted meg a látogatóidat, ha belső linkeket helyezel el bejegyzéseidben, termékleírásaidban, mert az oldaladon való eligazodást segíted elő.