Menü

Posztolásért pereli szüleit egy lány

by google news, szeptember 23, 2016
Legtöbbünknek ismerős lehet a szituáció, amikor váratlanul felvillan mobilunk kijelzőjén a következő sor: ,,XY hozzáadott egy téged ábrázoló fényképet“. Remegő ujjal próbáljuk előhívni a tartalmat, hogy fél percnyi sokk után megállapíthassuk: még nem késő nevet változtatni és külföldre költözni... Egy osztrák tinédzser a napokban végképp megelégelte szülei posztolási mániáját, akik hét év alatt mintegy ötszáz gyermekkori fotót […]

Legtöbbünknek ismerős lehet a szituáció, amikor váratlanul felvillan mobilunk kijelzőjén a következő sor: ,,XY hozzáadott egy téged ábrázoló fényképet“. Remegő ujjal próbáljuk előhívni a tartalmat, hogy fél percnyi sokk után megállapíthassuk: még nem késő nevet változtatni és külföldre költözni...

Egy osztrák tinédzser a napokban végképp megelégelte szülei posztolási mániáját, akik hét év alatt mintegy ötszáz gyermekkori fotót osztottak meg róla. Mivel gyermekük többszöri figyelmeztetése ellenére sem voltak hajlandóak eltávolítani a kifogásolt képeket, a lány úgy döntött: bíróság elé viszi az ügyet.

A házaspár 2009-ben kezdte el családi képekkel bombázni a Facebookot, de ami kezdetben kedves gesztusnak tűnt, később problémává nőtte ki magát. A szülők az etikával mit sem törődve, szelektálás nélkül osztották meg lányuk legintimebb pillanatait: a pelenkacseréléstől kezdve egészen a bilire szoktatásig.

french-parents-face-prison-for-facebook-photos,, Nincs szégyenérzetük és nem ismernek határokat. Nem érdekli őket, hogy a fotón a WC-n ülök, vagy meztelenül hempergek a kiságyamban. Egyszerűen belefáradtam, hogy nem képesek komolyan venni“ – nyilatkozta a 18 éves lány The Local-nak, aki a pert megelőzően többször is megpróbálta figyelmeztetni szüleit. Az apa legtöbbször arra hivatkozott, hogy mivel ő készítette a felvételek többségét, kizárólag őt illeti meg a fotók joga.
A lány ügyvédje, Michael Rami is megszólalt az ügyben. Elmondása szerint ha sikerül bizonyítani, hogy a fényképek sértik a lány személyiségi jogait, megnyerhetik a pert.
Az ügy kimenetele viszont azért is kérdéses, mert a közösségi média használatát korlátozó törvények máig kidolgozatlanok.

facebook-lawsuitAz onlinejogsebesz.hu-n  több hasonló, magyarországi esettel is találkozhatunk. Egy hölgy például abban kéri szakértők segítségét, hogy mit tegyen, ha fiáról a nagyapja töltött fel kéretlen fotókat. Esetében sem a szülő, sem a gyermek nem járult hozzá a fényképek megosztásához.

,,A közösségi oldalon való közzététel nyilvánosságra hozatalnak minősül, amely a gyermek (14. életéve betöltését megelőzően a törvényes képviselője) hozzájárulása nélkül a személyiségi jogainak a megsértését jelenti. A személyiségi jogok megsértése esetén a polgári törvénykönyv részletesen meghatározza, hogy a sértett fél milyen szankciókat érvényesíthet – a jogsértés megtörténtének bírósági megállapítása, a jogsértés abbahagyása és eltiltás a további jogsértéstől, a megfelelő elégtétel adása –, amelyet a fél a bíróság előtt jogosult érvényesíteni“írja Dr. Ócsai József, ügyvéd.

A két ügyből szinte azonnal levonható a közös tanulság: ne posztoljunk senkiről semmit, míg az illető az áldását nem adta rá. Gyerekek esetében pedig nem árt fokozottan óvatosnak lenni, mert bizony amellett, hogy a gyerkőc később szégyellheti a most még cukinak tartott fotót, abban sem lehetünk soha biztosak, hogy ki és mi célból nézegeti a képeinket...

Forrás: Mashable, Onlinejogsebesz

Uncategorized @hu

SEO: Így hat a felhasználói élmény a helyezésedre

A Google minőségi irányelveiben kijelentette, hogy a felhasználók igényeit helyezi a figyelem középpontjába. Sorsdöntő lehet tehát a felhasználói élmény minősége. Mit takar ez a fogalom és hogyan befolyásolja a SEO értéket? Ezekre a kérdésekre kaphatsz most választ. Felhasználói élmény és használhatóság Gyakran említik a használhatóságot (Usability) és a felhasználói élményt (másnéven User Experience, rövidítve UX) egymás szinonimájaként, pedig különböznek egymástól. A használhatóság a felhasználóbarát felületet és a könnyű használatot […]
2016-11-17
Hírek

Facebook: tovább harcolnak az álhírek ellen

Mark Zuckerberg egy ideje már próbálja visszaszorítani az álhírek terjedését a Facebook felületén, azonban egyelőre ezek a hírek csak szaporodtak, nem lett belőlük kevesebb és még többen osztották meg őket. Michael McNally, a Facebook hírfolyamért felelős vezetője nemrég arról beszélt, hogy a cenzúra és az érzékenység közti vékony határon vannak a kamu hírek elleni harcban. […]
2018-05-02
Uncategorized @hu

Közösségi oldalak saját reklámiparában van a jövő?

Döbbenetes, mennyi időt töltenek az emberek telefonhasználattal nap, mint nap. Azonban még érdekesebb, hogy mennyi időt töltenek a közösségi média felületeiken. Mindez hatással van a reklámpiacra is. A közösségi média felületek, mint a Snapchat, Twitter és Instagram ajánlatai azt mutatják, hogy sok alkalmazás még csak most kezd próbálkozni a megfelelő hirdetési rendszerek kidolgozásának a feladatával, […]
2016-05-06
Hírek

Miért nem kell aggódnod a like-ok száma miatt?

A Facebookon az elkötelezettség a legrosszabb módja a tartalom sikerének megítélésében. Ez talán meglepő, mert a legtöbb ember a sikeres forgalomra alapoz, hogy hányan lájkolnak, hányan szólnak hozzá és hányan osztják meg a tartalmat. Természetesen ezek a mutatók bizonyos mértékig számítanak. Segítenek megítélni a tartalom sikerességét marketing szempontból, de nem ez az egyetlen módja a […]
2018-02-28
Hírek

Mi a következő lépés az ünnepek után?

Az ünnepek után mindenki szeretne egy picit megpihenni, de mégis, ilyenkor kell a legnagyobb figyelmet fordítani az új ügyfelekre, hogy a következő időszakban is elkötelezett vásárlók legyenek. Az ünnepi szezon végéig mindenki hajtott, hogy sok vásárló és ügyfél legyen, de mi következik ezután? Nem, ez nem a pihenés időszaka, a marketing kampánynak ilyenkor is folytatódnia […]
2017-12-28
Hírek

Az influencer marketingé a jövő?

Az influencer marketing gyorsabban növekszik, mint a digitális marketing. Az influencerek milliós követőtábort építenek ki rövid idő alatt, így az általuk reklámozott márka közvetlenebbül juthat el egy nagyobb közösséghez. Mi az influencer marketing? Az influencer marketing egy olyan stratégia, amivel befolyásos emberek közreműködésével népszerűsíthető egy adott termék vagy szolgáltatás. Olyan, mintha egy márka szóvivői lennének: […]
2017-06-30
Hírek

A személyre szabott hirdetések hatékonyabbak

A Colimbiai Egyetem kutatói több mint 3,5 millió Facebook felhasználót vizsgált meg, hogy lássa, hogyan reagálnak a személyre szabott reklámokra a pszichológiai profiljuk alapján. Ezeket az információkat az általuk kedvelt vagy követett témákból gyűjtötték össze. Az eredmény alapján elmondható, hogy az emberek jobban reagálnak a személyre szabott hirdetésekre. Sandra Matz, a kutatás vezetője elmondta, hogy […]
2017-11-30
Uncategorized @hu

Facebook: 3 trend, ami átírja az online marketinget idén

Nemrég Ed Couchman, a Facebook egyik üzletágának vezetője három, a tartalommarketing világát legjobban befolyásoló globális trendet jósolt a következő évekre az idei, nemzetközi Tartalommarketing Találkozón (Content Marketing Summit ), Londonban. 1.A mobil az elsődleges platform Ahogy azt Couchman beismerte, bár a mobilok szerepéről már mindenki tud, a változás üteméről kevés szó esik. Amint azt az előadó felvázolta, a televíziónak […]
2016-01-06
Logisztika vs. e-kereskedők – Hol van a kutya elásva?
Beköszöntött a Neobankok kora – jó ez nekünk?
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató