Menü

Hogyan érjük utol a vásárlóinkat? - Vásárlási trendek a karácsonyi időszakban

by google news, december 14, 2015
A tendencia azt mutatja, hogy a fogyasztók egyre gyakrabban veszik igénybe a modern eszközöket, hogyha vásárlásaikkal kapcsolatban szeretnének informálódni (pl.: okostelefonok, tablet.. stb.), Matt Lawson, a Google teljesítmény alapú marketinggel foglalkozó üzletágának vezetője három előrejelzést fogalmazott meg a fogyasztók szokásaira nézve.   A bevásárlás nem maraton lesz idén: pillanatok alatt fog lejátszódni. Ahelyett, hogy napokat […]

christmas-234105_960_720A tendencia azt mutatja, hogy a fogyasztók egyre gyakrabban veszik igénybe a modern eszközöket, hogyha vásárlásaikkal kapcsolatban szeretnének informálódni (pl.: okostelefonok, tablet.. stb.),
Matt Lawson, a Google teljesítmény alapú marketinggel foglalkozó üzletágának vezetője három előrejelzést fogalmazott meg a fogyasztók szokásaira nézve.

 

A bevásárlás nem maraton lesz idén: pillanatok alatt fog lejátszódni. Ahelyett, hogy napokat töltenének a bevásárlóközpontokban, vagy a „Fekete Péntek” kezdetére várva sátoroznának a bolt előtt, a tipikus fogyasztók a telefonjukhoz fognak fordulni, rengeteg ’mikro pillanatban’, nap mint nap, végig az ünnepek alatt.

Egy nemzetközi felmérésben megkérdezettek 54%-a azt tervezi, hogy az okostelefonjáról fog vásárolni az ünnepekre, amikor épp ráér, sétálás vagy utazás közben. Ezek a rövid időintervallumok, amiket mobilozással töltenek a nap folyamán, statisztikailag mérhetők: a vásárlók már 7%-kal kevesebb időt töltenek a telefonnal egy-egy ilyen alkalom során, ennek ellenére az okostelefonokon történő online vásárlások száma 64%-kal nőt az elmúlt évben.
A „mobilon megnézem, de laptopon veszem meg” hozzáállás is változik: az online vásárlások 30%-a telefonról történik.

Mivel itt vannak az ünnepek, közelebbről szemügyre vettük, hogyan befolyásolják a mikro pillanatok számának növekedése és a mobilok az idei eladási trendeket. Itt van tehát a 2015-ös shopping szezonra vonatkozó három jóslat, melyek a Google adatain és az Ipsos MediaCT felmérése alapján készültek.

  1. A telefonok miatt elhalványul a nagy bevásárló napok jelentősége

Az ünnepi bevásárlás már rég elkezdődött. A vásárlók 61%-a már novemberben elkezdi az ajándékok keresését – ez 17%-kal több mint tavaly. Bár a keresés korán megkezdődik, a tényleges vásárlások nagy része csak később következik el. Hogy miért?
Mert nincs ok sietségre – az összes nap bevásárlós nap.

Az emberek a hatalmas ünnepi bevásárlásokat többnyire olyan napokon tervezték korábban, mint például a Fekete Péntek vagy a Cyber Hétfő. De a ’vekkert hajnalra állítós’ és ’kora reggeltől vásárlós’ napoknak lassan leáldozik az idejük: mostanra a bevásárlás egyre inkább befurakszik minden más tevékenység közé, az apró szünetekbe.

Ahelyett, hogy a legnagyobb számú „ajándékok és meglepetések” témájú keresést a Fekete pénteken és Cyber Hétfőn kapnánk, tavaly az egész ünnepi időszakban stabil érdeklődés övezte ezt a témát.

  1. Az okostelefonról vásárlásnak nagyobb befolyása lesz az eladásokra nézve, mint valaha

A mobilon történő vásárlással kapcsolatos keresések száma minden évben több mint 120%-kal növekszik. A fogyasztók a vásárlás egész folyamata során használják az okostelefonjukat: kezdve az ötleteléstől, a keresésen át egészen magáig a vásárlásig.

Egyre több és több kereskedő veszi észre, hogy vásárlóik, mielőtt belépnének a boltba, először telefonon végeznek kutatást. A Target (Amerika egyik legnagyobb áruházlánca) stratégiai vezetője, Casey Carl például a mobilt a „bolt új bejáratának” nevezte, mivel vásárlói háromnegyede először telefonon tájékozódott.

Mi több: nemcsak a boltba érkezés előtt kérnek „telefonos segítséget” a fogyasztók. Idén hihetetlen, hogy 82% vásárlás közben is használja telefonját információszerzésre – 37%-kal többen, mint tavaly.

Mindez jó hír azon kereskedők számára, akik felkészültek és termékeik több csatornán keresztül is elérhetőek, azokban a bizonyos mikro pillanatokban. A Macy’s  csapata például úgy találta, hogy azok a vásárlók, akik több csatornán is érdeklődnek, nyolcszor annyira ’értékesek’, mint azok, akik csak egyen teszik.

Mikor jönnek el leggyakrabban a ’venni-akarok-valamit’ pillanatok?

smartphone
A Google adatai szerint leginkább a vasárnap
nevezhető a mobilos vásárlás napjának, mivel ilyenkor a vásárlással kapcsolatos keresések száma 18%-kal nagyobb, mint a hét többi napján.

 

  1. A Youtube videók népszerű ajándékötlet inspirációk lesznek

Nincs hiány mikro pillanatokból a Youtubon sem: a fogyasztók sokszor videókból nyernek ötleteket, esetleg ellenőrzik bizonyos termékek minőségét. Nem kevesebb, mint minden negyedik vásárló azt mondja, hogy online videók segítségével szokott ajándékot keresni, 32% pedig azt, hogy idén többet fog vásárlási célokból videókat nézni. Az amerikaiak közel kétszer annyi időt töltenek divatáruk vásárlásával kapcsolatos videók nézésével, mint tavaly.

Az ’unboxing videók’ hatalmas népszerűségnek örvendenek az utóbbi időben: a lényegük, hogy valaki felveszi, ahogy kibont egy bizonyos terméket, majd az első tapasztalatait is vele. Csak 2015-ben, Amerikában 60 millió órányi unboxing videót néztek meg, ami 1.1 milliárdos nagyságú nézettségnek felel meg.

A Youtube olyannyira szerves részévé vált a vásárlási procedúrának, hogy azon fogyasztók 64%-a, akik telefonról nézik ezeket a videókat, előbb keres videót Youtubon ha kérdése van, minthogy arra használja a telefont amire eredetileg  való: felhívni az ügyfélszolgálatot.

Ahogy az emberek egyre gyorsabban hoznak vásárlási döntéseket, fogyasztói elvárásaik pedig egyre magasabbak, a kereskedőknek manapság nagyon kell arra figyelnie, hogyan keresnek a fogyasztók, valamint hol és hogyan vásárolnak. Azok, akik megértik ezeket az új vásárlási mintákat és a mikro pillanatokban hozott döntések fontosságát, hatékonyabban tudnak majd eladni idén karácsonykor.

Uncategorized @hu

Webanalitika kalauz II. - A Google Analytics első beállítása

A webanalitika kalauz első cikkében az elemzési folyamat megtervezésével foglalkoztunk. A mai cikkben tovább lépünk a technikai kivitelezés irányába és bemutatom a Google Analytics rendszer legfontosabb beállításait. Érdemes elolvasni az első cikket mielőtt a technikai kérdésekkel foglalkoznál, hiszen a gondos tervezést nagyon nehéz - gyakran lehetetlen - utólag bepótolni! Az első lépés a regisztráció, amit […]
2016-11-23
Hírek

5 online marketing trend, ami meghatározó lesz 2017-ben

Új évet írunk, ideje formába hozni magunkat az idei marketing trendeket illetően is, összeállításunkban az öt legjellemzőbb trendet gyűjtöttük csokorba.  A brandek még kreatívabbak lesznek A contentmarketing leginkább a blogolásról, ebookról és más írott tartalmakról szól, amikkel (például) emailfeliratkozókat lehet gyűjteni. Ez a stratégia fontos lesz a jövőben, de a brandeknek több kreativitásra lesz szükségük, […]
2017-01-01
Uncategorized @hu

Ünnepel a Facebook: új reakciógombok a Star Trek születésnapjára

Legfrissebb újításával a Star Trek rajongóknak kedveskedik a Facebook: a nagy sikerű sci-fi sorozat 50. évfordulójára új arculatot kaptak a reakciógombok. Kirk kapitány, Spock, Geordi és a többiek ezúttal lájkoláskor köszönnek vissza. Ám a Star Trek-láz itt még korántsem ér véget: az igazán lelkes rajongók a profilképüket is sci-fi designba öltöztethetik. Az új reakciógombok szeptember 8-án debütáltak, és csak limitált […]
2016-09-15
Uncategorized @hu

SEO: Így optimalizálj többnyelvű weboldalt!

Elgondolkoztál már azon, hogy milyen lenne, ha a weboldalad több nyelven, esetleg több országban megjelenhetne? Milyen SEO stratégiát kellene mindehhez kidolgoznod és milyen feladatok várnának rád? Ha ilyen vagy ehhez hasonló kérdések merülnek fel benned, akkor a következőekben néhány hasznos tanácsot kapsz. A tervezés 3 lépése A tökéletes működéshez már a tervezésnél előrelátónak kell lenned és minden […]
2016-11-22
Hírek

5 ok, amiért a Facebook, Snapchat és az Instagram sikeres

A közösségi média megjelenése óta a technológia az emberek életmódjához szorosan hozzá tartozik. A Facebook most több mint 2 milliárd havi aktív felhasználóval büszkélkedhet, az Instagram-nak 800 millió aktív felhasználója van, a Snapchat-et pedig körülbelül 180 millióan használják naponta aktívan, akik összesen naponta 3,5 milliárdszor kattintanak. Miért kapnak ezek az alkalmazások ennyi figyelmet? Hiszen mindegyiknek […]
2018-01-19
Uncategorized @hu

Internetkultúra: Gondolatok az online korszakról és a társadalmi változásokról

A világháló szignifikáns jelensége egyre több kortárs gondolkodót arra ösztönöz, hogy maga is betekintsen ebbe a különös világba és megalkossa testre szabott nézeteit. Megannyi álláspont terjeng a téma kapcsán „internetszerte”, és az álláspontokat szemrevételezve nem biztos, hogy a legmegfelelőbb attitűd az előjelek kifüggesztése mindezek elé. Az igazság (avagy igazságok) keresése közben Locke szerint, nem teszünk […]
2016-10-04
Uncategorized @hu

Mit tegyünk, hogy elkerüljük a spam mappát?

Akár hírlevelet küldünk, akár csak egy privát levelet, fontos szempont, hogy a leveleink ne a SPAM mappába kerüljenek. Ehhez azonban nem csak a levél felépítése és tartalma számít, hanem a megfelelő hitelesítés és a korábbi üzenetek. Az alábbi szempontoknak kell megfelelnie az emaileknek: Tartalmi elemek: Linkek: Ellenőrizzük, hogy minden link működik-e, ellenkező esetben a címzetteknek […]
2016-08-03
Uncategorized @hu

SEO: Így hat a felhasználói élmény a helyezésedre

A Google minőségi irányelveiben kijelentette, hogy a felhasználók igényeit helyezi a figyelem középpontjába. Sorsdöntő lehet tehát a felhasználói élmény minősége. Mit takar ez a fogalom és hogyan befolyásolja a SEO értéket? Ezekre a kérdésekre kaphatsz most választ. Felhasználói élmény és használhatóság Gyakran említik a használhatóságot (Usability) és a felhasználói élményt (másnéven User Experience, rövidítve UX) egymás szinonimájaként, pedig különböznek egymástól. A használhatóság a felhasználóbarát felületet és a könnyű használatot […]
2016-11-17
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Az e-kereskedelem jövője
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató