Menü

F8: összefoglaló a Facebook konferenciáról

by google news, április 17, 2016
A Facebook az idei F8 konferenciáján április 12-13-án újra olyan bejelentéseket tett, amiket minden felhasználó látni fog az elkövetkező hónapokban. Az élő közvetítéstől a 360 fokos videókon át a Messengeren használható bot-okig számos fontos bejelentés hangzott el. Az egyik ilyen bejelentést a Facebook vezérigazgatója, Mark Zuckerberg tette, aki meghatározta a cég tíz éves tervét. Így […]

A Facebook az idei F8 konferenciáján április 12-13-án újra olyan bejelentéseket tett, amiket minden felhasználó látni fog az elkövetkező hónapokban. Az élő közvetítéstől a 360 fokos videókon át a Messengeren használható bot-okig számos fontos bejelentés hangzott el.

Az egyik ilyen bejelentést a Facebook vezérigazgatója, Mark Zuckerberg tette, aki meghatározta a cég tíz éves tervét. Így fogalmazott: „Mindenkinek meg kell adni azt a hatalmat, hogy bárkivel bármit megoszthasson”. Ennek eléréséhez a Facebook azt tervezi, hogy továbblép a tervezett közösségi hálózat szerepénél. Új virtuális valóság projektet indít, drónok segítségével internetet biztosít szerte a világban, és komplex mesterséges intelligencia bot-okat vezetnek be, amelyek minden digitális szükségletet kielégítenek.

Nézzük végig, mik voltak az idei konferencia legnagyobb bejelentései?

  1. Üzenetküldő bot-ok

A Facebook második éve jelent be fontos újításokat a Messengerrel kapcsolatban az F8 konferencián. Miért? Mert az applikációt használók száma hihetetlen iramban növekedett, és az emberek a Whatsappal együtt Messengerrel körülbelül háromszor annyi üzenetet küldenek, mint SMS-t.

A Facebook legújabb híre a Messengerrel kapcsolatban, hogy olyan eszközöket vezetnek be, amelyek segítségével a fejlesztők bot-okat építhetnek, amelyekkel automatikus beszélgetéseket folytathatnak a népszerű csevegő programon keresztül. A bot-ok egy sor alapfunkcióra képesek a hírek elküldésétől az időjárás előrejelzésen át a bevásárlás közbeni segítségnyújtásig, azonban még sokat kell fejlődniük. A Facebook reméli, hogy javíthatja a bot-okat azzal, hogy a fejlesztők egy komolyabb kódolási eszközt, a Bot Engine-t használhatják, amely számítógépes tanulás segítségével fejleszti a bot-okat, hogy azok komplexebb feladatokra is képesek legyenek.

  1. 360 fokos kamera

A Facebook nyáron közzé fog tenni egy designt és szoftver kódot a 360 fokos kamera rendszerhez. Ez egy olyan lépés, amellyel több tartalmat generálhatnak a Facebook birtokában lévő Oculus VR virtuális valósággal foglalkozó cég számára. Maga a szerkeze 17 kamerát foglal magába, ebből 14 össze van kötve egy vízszintes gyűrűben, tetején egy halszem optikás kamerával, valamint alul még két kamerával. Egy speciális szoftver teszi lehetővé, hogy a kamerák sztereoszkópikus 360 fokos panoráma képeket készítsenek. A Facebook nem adja el a kamera verzióját, helyette azt reméli, hogy a nyílt forráskódú projekt arra ösztönöz majd másokat, hogy megépítsék a saját kamerájukat.

  1. Közösségi virtuális valóság

Bár a nemrég piacra dobott Oculus Rift headsetet elsősorban játékokhoz tervezték, a Facebook hosszú távon azt reméli, hogy a virtuális valóság leküzdheti a nagy távolságokat, és lehetővé teheti a bensőséges társas interakciókat. Egy demóban két vezető felvett egy-egy Oculus headsetet, és 360 fokos fotókon keresztül felfedezte Londont. A lehetőségek nem érnek itt véget. Speciális kontrollerrel a kezükben különböző tárgyakat meg is érinthettek vagy irányíthattak a virtuális valóságban, mint például egy digitális selfie botot, ahogy azt a videó is prezentálja.

https://youtu.be/7Or7MnupMGA

 

Bár ez még csak egy demó, jól illusztrálja a Facebook ambícióját a virtuális valósággal kapcsolatban.

  1. Szerzői jogok kérdése

Miközben a Facebook elmagyarázta új videó ambícióit, a YouTube inkább ellenérzéseit fejezte ki az „ingyenes modellel” és azzal kapcsolatban, hogy a YouTube videóit engedély nélkül posztolják Facebookon. Ahogy a Facebook elkezdi komolyan venni a kérdést most, hogy a média cégek és a hírességek egyre jobban kedvelik a Facebook Live-ot, a cég új közvetítő eszközét. A Facebook bevezetni tervez egy új szerzői jog-menedzselő rendszert, amely lehetővé tesz az alkotóknak, hogy referencia videókat töltsenek fel, így a másolatok automatikusan meg lesznek jelölve, hogy hamarabb el lehessen távolítani őket.

  1. Jobb minőségű élő videók

Zuckerberg nagy lehetőséget lát a spontán készített élő videókban, épp ezért megnyitja a Live közvetítő funkcióját a fejlesztőknek és a tartalommegosztóknak is, hogy élő videókat tölthessenek fel mindenféle eszközről, ne csak okostelefonról. Ezt Zuckerberg egy drónnal prezentálta, amely élő felvételt készített az F8 közönségéről. A Live közvetítés során akár különböző forrásból is feltölthetünk videót és hangot, hozzáadhatunk effekteket, de hozzáférhetünk és figyelemmel kísérhetünk kommenteket, sőt, használhatunk egyszerre több eszközt is.

  1. Mentés gomb és idézetek

A Facebook lehetővé teszi, hogy egy mentés gombbal az emberek letölthessenek történeteket, videókat és egy webshopból termékeket a saját Facebook mappájukba. Ez egy kis, de jelentős funkció, ami rossz hírt jelent az olyan könyvjelző készítő eszközöknek, mint a Pinboard és a Pocket. Ezen kívül egy új idézet megosztó eszközt is bevezetnek, amely lehetővé teszi, hogy könnyen kiemeljenek és megosszanak idézeteket cikkekből és weboldalakról.

  1. Instant Articles

Az Instant Articles, a szépen formázott, gyorsabb új híroldal, amely a Facebookon belül nyílik meg, április 12-től a világ minden tartalom publikálója számára elérhető lesz. Korábban ez a funkció csak néhány száz publikáló számára volt elérhető, de fogadtatása már eddig is pozitív volt, hiszen gyorsabban be tudják tölteni, és jobb felhasználói élményt is biztosít az olvasóknak.

Uncategorized @hu

A jövő digitális trendjei

Mi már tudjuk mit fogsz 2017-ben csinálni: Ismerd meg Te is a legújabb Google trendeket! Együttműködve a Google Channel Sales EMEA-el, az MTT Média szervezésében a legújabb digitális marketing trendekről hallhatsz első kézből regionális Google Partner Academy trénerektől és a Google hazai munkatársaitól. Időpont: 2016.06.14. kedd (Az előadások reggeli és délutáni időpontokban is megrendezésre kerülnek, így kérjük, az űrlapon az […]
2016-06-01
Uncategorized @hu

5 mozifilm, amelynek a közösségi média hozta meg a sikert

Vannak emberek, akik bármit megadnának egy romantikus, ,,forever together“ stílusú moziért, pláne ha abban időnként egy-egy szuperhős is feltűnik. És vannak, akik hasonló filmen nagyjából öt perc után mélyen szundikálnának, míg egy pimasz, nagyszájú mackó miatt képesek lennének éjszakába nyúlóan is a kanapén ücsörögni. Ahány ember, annyi ízlés, egy dolog viszont mégis közös bennünk: szeretjük, […]
2016-10-03
Uncategorized @hu

Érzelmek a marketingben: Hogyan hassunk tudat alatt a vásárlóinkra?

Mary Rose Maguire, a Maguire Copywriting egyik vezetője szerint a vevő azt hiheti, puszta logika alapján hoz döntést a vásárlásról, azonban valójában az érzelmei befolyásolják ebben. De vajon mely érzelem ösztönözheti az érdeklődőt abban, hogy a mi szolgáltatásunkat vagy termékünket válassza? A válasz tulajdonképp bármelyik érzelem lehet, abban az esetben, ha megfelelően alkalmazzuk. A weboldalak […]
2015-11-23
Hírek

Az influencer marketingé a jövő?

Az influencer marketing gyorsabban növekszik, mint a digitális marketing. Az influencerek milliós követőtábort építenek ki rövid idő alatt, így az általuk reklámozott márka közvetlenebbül juthat el egy nagyobb közösséghez. Mi az influencer marketing? Az influencer marketing egy olyan stratégia, amivel befolyásos emberek közreműködésével népszerűsíthető egy adott termék vagy szolgáltatás. Olyan, mintha egy márka szóvivői lennének: […]
2017-06-30
Uncategorized @hu

Online marketing szótár

Az online marketing világában nagyon fontos, hogy tisztában legyünk a szakszavakkal,  nem árt, ha tudjuk, mit jelentenek az adott alkalmazásokhoz, közösségi oldalakhoz  tartozó szakkifejezések. A következőkben megtudhatjátok mivel foglalkozik a Google tag manager, miben segítenek nekünk a hirdetésblokkolók és miért fontos számunkra a keresőoptimalizálás.    Adatvezérelt marketing – Data driven marketing: az adatvezérelt marketing alapja a […]
2016-03-30
Uncategorized @hu

A jövő digitális trendjei: A mobil eszközök forradalma

  A mobil eszközök térhódítása visszafordíthatatlan folyamat, amely mellett egy vállalkozás sem mehet el tétlenül, hogyha lépést szeretne tartani a korral. A Google statisztikái szerint többen keresnek a mobiltelefonjukról, mint asztali gépekről, illetve az online videók több, mint a felét már mobilról nézik a felhasználók. Hazánkban egyelőre kevesen élnek vele, de nagy lehetőségek vannak a […]
2016-08-18
Hírek

Mi a következő lépés az ünnepek után?

Az ünnepek után mindenki szeretne egy picit megpihenni, de mégis, ilyenkor kell a legnagyobb figyelmet fordítani az új ügyfelekre, hogy a következő időszakban is elkötelezett vásárlók legyenek. Az ünnepi szezon végéig mindenki hajtott, hogy sok vásárló és ügyfél legyen, de mi következik ezután? Nem, ez nem a pihenés időszaka, a marketing kampánynak ilyenkor is folytatódnia […]
2017-12-28
Uncategorized @hu

Facebook: egyedi felhasználói kódok és linkek

A Facebook Messenger újdonságaival a név ismerete nélkül ismerősnek jelölhetünk valakit, vagy azonnal elkezdhetünk vele chatelni. Korábban, hogyha valakit ismerősnek szerettünk volna jelölni a Facebookon, akkor a keresőalkalmazással találhattunk rá. Azonban gyakran elfelejtettük, hogy hívják pontosan az illetőt, hogyan írja a nevét, vagy nagyon sok hasonló névvel rendelkező felhasználót kaptunk a keresés eredményeként. A Messenger […]
2016-05-04
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató