Menü

F8: összefoglaló a Facebook konferenciáról

by google news, April 17, 2016
A Facebook az idei F8 konferenciáján április 12-13-án újra olyan bejelentéseket tett, amiket minden felhasználó látni fog az elkövetkező hónapokban. Az élő közvetítéstől a 360 fokos videókon át a Messengeren használható bot-okig számos fontos bejelentés hangzott el. Az egyik ilyen bejelentést a Facebook vezérigazgatója, Mark Zuckerberg tette, aki meghatározta a cég tíz éves tervét. Így […]

A Facebook az idei F8 konferenciáján április 12-13-án újra olyan bejelentéseket tett, amiket minden felhasználó látni fog az elkövetkező hónapokban. Az élő közvetítéstől a 360 fokos videókon át a Messengeren használható bot-okig számos fontos bejelentés hangzott el.

Az egyik ilyen bejelentést a Facebook vezérigazgatója, Mark Zuckerberg tette, aki meghatározta a cég tíz éves tervét. Így fogalmazott: „Mindenkinek meg kell adni azt a hatalmat, hogy bárkivel bármit megoszthasson”. Ennek eléréséhez a Facebook azt tervezi, hogy továbblép a tervezett közösségi hálózat szerepénél. Új virtuális valóság projektet indít, drónok segítségével internetet biztosít szerte a világban, és komplex mesterséges intelligencia bot-okat vezetnek be, amelyek minden digitális szükségletet kielégítenek.

Nézzük végig, mik voltak az idei konferencia legnagyobb bejelentései?

  1. Üzenetküldő bot-ok

A Facebook második éve jelent be fontos újításokat a Messengerrel kapcsolatban az F8 konferencián. Miért? Mert az applikációt használók száma hihetetlen iramban növekedett, és az emberek a Whatsappal együtt Messengerrel körülbelül háromszor annyi üzenetet küldenek, mint SMS-t.

A Facebook legújabb híre a Messengerrel kapcsolatban, hogy olyan eszközöket vezetnek be, amelyek segítségével a fejlesztők bot-okat építhetnek, amelyekkel automatikus beszélgetéseket folytathatnak a népszerű csevegő programon keresztül. A bot-ok egy sor alapfunkcióra képesek a hírek elküldésétől az időjárás előrejelzésen át a bevásárlás közbeni segítségnyújtásig, azonban még sokat kell fejlődniük. A Facebook reméli, hogy javíthatja a bot-okat azzal, hogy a fejlesztők egy komolyabb kódolási eszközt, a Bot Engine-t használhatják, amely számítógépes tanulás segítségével fejleszti a bot-okat, hogy azok komplexebb feladatokra is képesek legyenek.

  1. 360 fokos kamera

A Facebook nyáron közzé fog tenni egy designt és szoftver kódot a 360 fokos kamera rendszerhez. Ez egy olyan lépés, amellyel több tartalmat generálhatnak a Facebook birtokában lévő Oculus VR virtuális valósággal foglalkozó cég számára. Maga a szerkeze 17 kamerát foglal magába, ebből 14 össze van kötve egy vízszintes gyűrűben, tetején egy halszem optikás kamerával, valamint alul még két kamerával. Egy speciális szoftver teszi lehetővé, hogy a kamerák sztereoszkópikus 360 fokos panoráma képeket készítsenek. A Facebook nem adja el a kamera verzióját, helyette azt reméli, hogy a nyílt forráskódú projekt arra ösztönöz majd másokat, hogy megépítsék a saját kamerájukat.

  1. Közösségi virtuális valóság

Bár a nemrég piacra dobott Oculus Rift headsetet elsősorban játékokhoz tervezték, a Facebook hosszú távon azt reméli, hogy a virtuális valóság leküzdheti a nagy távolságokat, és lehetővé teheti a bensőséges társas interakciókat. Egy demóban két vezető felvett egy-egy Oculus headsetet, és 360 fokos fotókon keresztül felfedezte Londont. A lehetőségek nem érnek itt véget. Speciális kontrollerrel a kezükben különböző tárgyakat meg is érinthettek vagy irányíthattak a virtuális valóságban, mint például egy digitális selfie botot, ahogy azt a videó is prezentálja.

 

Bár ez még csak egy demó, jól illusztrálja a Facebook ambícióját a virtuális valósággal kapcsolatban.

  1. Szerzői jogok kérdése

Miközben a Facebook elmagyarázta új videó ambícióit, a YouTube inkább ellenérzéseit fejezte ki az „ingyenes modellel” és azzal kapcsolatban, hogy a YouTube videóit engedély nélkül posztolják Facebookon. Ahogy a Facebook elkezdi komolyan venni a kérdést most, hogy a média cégek és a hírességek egyre jobban kedvelik a Facebook Live-ot, a cég új közvetítő eszközét. A Facebook bevezetni tervez egy új szerzői jog-menedzselő rendszert, amely lehetővé tesz az alkotóknak, hogy referencia videókat töltsenek fel, így a másolatok automatikusan meg lesznek jelölve, hogy hamarabb el lehessen távolítani őket.

  1. Jobb minőségű élő videók

Zuckerberg nagy lehetőséget lát a spontán készített élő videókban, épp ezért megnyitja a Live közvetítő funkcióját a fejlesztőknek és a tartalommegosztóknak is, hogy élő videókat tölthessenek fel mindenféle eszközről, ne csak okostelefonról. Ezt Zuckerberg egy drónnal prezentálta, amely élő felvételt készített az F8 közönségéről. A Live közvetítés során akár különböző forrásból is feltölthetünk videót és hangot, hozzáadhatunk effekteket, de hozzáférhetünk és figyelemmel kísérhetünk kommenteket, sőt, használhatunk egyszerre több eszközt is.

  1. Mentés gomb és idézetek

A Facebook lehetővé teszi, hogy egy mentés gombbal az emberek letölthessenek történeteket, videókat és egy webshopból termékeket a saját Facebook mappájukba. Ez egy kis, de jelentős funkció, ami rossz hírt jelent az olyan könyvjelző készítő eszközöknek, mint a Pinboard és a Pocket. Ezen kívül egy új idézet megosztó eszközt is bevezetnek, amely lehetővé teszi, hogy könnyen kiemeljenek és megosszanak idézeteket cikkekből és weboldalakról.

  1. Instant Articles

Az Instant Articles, a szépen formázott, gyorsabb új híroldal, amely a Facebookon belül nyílik meg, április 12-től a világ minden tartalom publikálója számára elérhető lesz. Korábban ez a funkció csak néhány száz publikáló számára volt elérhető, de fogadtatása már eddig is pozitív volt, hiszen gyorsabban be tudják tölteni, és jobb felhasználói élményt is biztosít az olvasóknak.

Uncategorized @hu

Marketing és pszichológia: A sikeres online értékesítés lélektana

Hogyha ismerjük egy kicsit az agyi működést, ami részben pszichológia az segíthet a marketingstratégiánk kialakításában, erre remek példa a döntéshozatal.  Kutatások rendre kimutatják, hogy a legtöbb ember impulzív döntéseket hoz vásárlás közben. Mivel válthat ki ilyen döntést egy termék?   Például olyan utasításokkal, mint a „Most próbáld ki!”, „Most vedd meg!”, „Iratkozz fel most!”. Az […]
2016-01-15
Uncategorized @hu

SEO: Új honlapod van? - Így talál rád a Google

Szeretnél az oldalad teljesítményéről, látogatottsági adataidról és a felmerülő hibákról időben értesülni? Ahhoz, hogy a Google adatokat gyűjthessen weboldaladról, regisztrálnod kell a Google Search Console-ban (régi nevén Webmaster Tools). Nézzük, hogyan tedd mindezt! Honlapregisztráció 2 egyszerű lépésben Mielőtt bármibe belekezdenél, az alábbi alapvető feladatokat végezd el a Search Console fiókodon belül: Weboldal regisztrálása: Amint bejelentkeztél az e-mail […]
2016-10-03
Uncategorized @hu

Az online videó a jövő: hogyan építsük be marketing stratégiánkba?

Vajon az online videó a marketing jövője? Bár nem láthatunk a jövőbe, érdemes végiggondolni, hogy a márkáknak mit érdemes tudni a videóról. Cikkünkben arra keressük a választ, milyen irányba mutatnak a tendenciák. A videó erejét a marketingben kevesen becsülték alá, különösen nem 2006 után, amikor a Google felvásárolta a YouTube-ot. Azóta sok minden változott a […]
2016-07-04
Uncategorized @hu

SEO: 6 dolog, amit tudnod kell a keresőbarát webdesignról

Hiába a szemet gyönyörködtető design és az igényes tartalom, ha a weboldalad kialakítása nem felel meg néhány alapvető kritériumnak. A látogatók számára ugyanis akkor releváns egy oldal, ha a fontos információhoz gyorsan, egyszerűen hozzájuthatnak. Nézzük, hogy webdesign szempontból milyen SEO alapelveknek kell megfelelnie az oldaladnak. Reszponzív kialakítás A weboldalad akkor tekinthető reszponzívnak, ha annak tartalma több eszközön […]
2016-10-25
Uncategorized @hu

A jövő digitális trendjei: A mobil eszközök forradalma

  A mobil eszközök térhódítása visszafordíthatatlan folyamat, amely mellett egy vállalkozás sem mehet el tétlenül, hogyha lépést szeretne tartani a korral. A Google statisztikái szerint többen keresnek a mobiltelefonjukról, mint asztali gépekről, illetve az online videók több, mint a felét már mobilról nézik a felhasználók. Hazánkban egyelőre kevesen élnek vele, de nagy lehetőségek vannak a […]
2016-08-18
Uncategorized @hu

Tinder: új funkcióval bővült az alkalmazás

Új funkciót vezet be a Tinder, amely lehetővé teszi a csoportok létrehozását. Az új csoport indítását követően láthatóvá válik, melyik Facebook ismerősünk használja az alkalmazást. A Tinder 2012 elején indult, de Európában csak 2013 nyarán lett annyi felhasználója, hogy elérje a működéshez szükséges felhasználószámot. A napjainkban már többmillió felhasználóval rendelkező társkereső alkalmazás sikere az egyszerűségében […]
2016-05-03
Uncategorized @hu

1 milliárdos álombevételt közelíthet meg a Snapchat

Az eMarketer múlt heti nyilatkozata felkavarta a kedélyeket a közösségi médiában: a kutatóintézet becslései szerint a Snapchat hirdetési árbevétele jövőre meghaladhatja az egymilliárdot. Az idei évre 366 millió dollár jövedelmet jósolnak, ami 2017-ben ugrásszerűen növekszik majd. A szellemes alkalmazás jelenleg napi 150 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet, melyet nagyrészt tinik és millenárisok (fiatal felnőttek) alkotnak. Nem csoda, hogy amióta létrehozta […]
2016-09-19
Uncategorized @hu

Pokémon Go: Mit adott nekünk marketing szempontból?

Bár sokáig próbáltunk ellenálni, úgy néz ki nem mehetünk el a Pokémon GO jelenség mellett szótlanul. Összeállításunkban a játék sikere mögött meghúzódó érveket és a marketingesek szempontjáól fontos mozzanatokat szedtük össze azoknak, akik szintén értetlenül állnak a Pokémon GO jelenség előtt. A Nintendo által július közepén napvilágra hozott alkalmazás futótűzként hódította meg a digitális közösséget […]
2016-08-04
Egészség-sport cikkek kereskedelme - a tavaszi megújulás jegyében
Műszaki cikkek kereskedelme, avagy “mit dobott a gép”?
Pharma szektor a digitális jelenben – "Ki nyeli le a keserű pirulát?"
FMCG kiskereskedelem térben és időben
Trendek és elemzések a hazai e-commerce szereplőinél 2022-ben
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató