Menü

Mit tegyünk, hogy elkerüljük a spam mappát?

by google news, augusztus 3, 2016
Akár hírlevelet küldünk, akár csak egy privát levelet, fontos szempont, hogy a leveleink ne a SPAM mappába kerüljenek. Ehhez azonban nem csak a levél felépítése és tartalma számít, hanem a megfelelő hitelesítés és a korábbi üzenetek. Az alábbi szempontoknak kell megfelelnie az emaileknek: Tartalmi elemek: Linkek: Ellenőrizzük, hogy minden link működik-e, ellenkező esetben a címzetteknek […]

Akár hírlevelet küldünk, akár csak egy privát levelet, fontos szempont, hogy a leveleink ne a SPAM mappába kerüljenek. Ehhez azonban nem csak a levél felépítése és tartalma számít, hanem a megfelelő hitelesítés és a korábbi üzenetek. Az alábbi szempontoknak kell megfelelnie az emaileknek:

Tartalmi elemek:

  • Linkek: Ellenőrizzük, hogy minden link működik-e, ellenkező esetben a címzetteknek is bosszúságot okozhatunk vele.
  • Képek alternatív címei: Ezek gyakorlatilag a képek rövid leírásai, melyek akkor szoktak megjelenni, mikor az adott kép nem tud betöltődni (számos levelező alapból tiltja a képek megjelenítését).
  • Képek beágyazása/linkelése: Akkor előnyös a beágyazás, ha kis képekről van szó, ugyanis ezek általában még akkor is megjelennek, hogy ha levelező blokkolja a képeket. Hátránya pedig az, hogy ezek jelentősen megnövelik az emailek méretét. Sok levelező (pl. vipmail) blokkolja azokat az emaileket, melyek meghaladják a kb. fél megabájtot, így én általában a linkelést szoktam javasolni.
  • Formázások, reszponzivitás: Emailbe ne használjunk olyan kódokat, amelyek biztonsági kockázatot is jelenthetnek, ezáltal kerüljük a javascript, iframe, apple és egyéb beágyazható elemeket. Továbbá a weboldalakhoz hasonlóan, az emaileket is érdemes reszponzívan elkészíteni, hogy webes böngészőben, és mobilnézetben is megfelelően mutasson.
  • Rövid URL-ek használata: Érdemes kerülni őket, ugyanis ezek általában tovább irányítanak egy másik weboldalra, melyeket a SPAM robotok is előszeretettel használnak. Épp emiatt nem szeretik a levelezők ezt a megoldást.
  • Szöveg/kép arány: Érdemes legalább 15%-ot elérni, hogy ne csak képekből álljon a levél, ugyanis ezt szintén negatívan értékelik a levelezők.

Szerver beállítások (ezeket a szerver illetve Domain karbantartójának kell beállítania):

  • Reverse DNS: Fordított DNS lekérdezés vagy fordított DNS feloldás (rDNS) meghatározza, hogy milyen név van hozzá rendelve egy adott IP címhez. Néhány cég például AOL, vissza utasítja azokat az üzeneteket, amelyek olyan szerverről érkeznek ahol nincs rDNS, ezért fontos megbizonyosodni, hogy be van állítva. Csak és kizárólag egy Domain nevet lehet hozzá rendelni egy IP címhez.
  • IP cím, feketelista: Amennyiben a szervernek még új IP címe van, tehát nincsenek előzmények, ott nagyon hamar feketelistára tud kerülni az IP cím, mely természetesen ideiglenes, pár hónap elteltével helyreáll (feltéve, hogy nem küldünk spam leveleket). Természetesen később is feketelistára kerülhet az IP, mely lehet SPAM üzenetek, vagy akár hiányos Reverse DNS miatt is. Ha a hibát elhárítottuk, utána kérhetjük ezen szolgáltatóknál az IP cím törlését a feketelistáról. Például a SpamCannibal feketelistájáról a http://www.spamcannibal.org/cannibal.cgi címen kérhetjük a törlést.
    fekete lista
  • Domain hozzárendelése levelező rendszerhez: Az adott Domain, melyről a levelet küldjük, képes-e fogadni emaileket. Ehhez a Domain MX mezőjébe kell megadni, hogy hová irányítsa az emaileket (ide nem IP címet, hanem hosztnevet kell megadni).
    mx
  • Hosztnév hozzárendelése levelező rendszerhez: Azt vizsgálja, hogy az adott hosztnevet hozzárendelték-e egy levelező rendszerhez (Azaz IP címhez).
    domain_a

Küldési beállítások:

  • Címzett: Ha több címzettet szeretnénk megadni, akkor vagy rejtettként adjuk hozzá, vagy mindenkinek egyedi emailt küldjünk. Ellenkező esetben minden partner láthatja a teljes listát, amellyel könnyen vissza lehet élni (pl. felvenni mindenkit a saját listánkra is). Régebben sok hasonló levelet kaptam, de szerencsére mára már sokkal kevesebb ilyen jellegű levél érkezik.
  • Szöveges változat: Ez azoknak fog megjelenni, akiknél nem lehet formázott (html) levelet megjeleníteni. Sok hírlevél küldő támogatja ezt a funkciót, és automatikusan legenerál az emailből egy formázatlan, szöveges verziót
  • Titkosítás: A Google már piros kis ikonnal jelzi, hogy ha a levelet nem titkosították. Ugyanis a nagy szolgáltatók elkötelezettek arra, hogy az internetet biztonságosabbá tegyék. Maradva a Google-nél, már a keresési rangsorba is beleszámít, hogy az adott oldal elérhető-e titkosítással (https).
    Titkosítás nélkül
  • List-unsubscribe header: A modernebb hírlevél küldők elhelyeznek az email fejlécében egy leiratkozási útvonalat, így pl. a Gmail-ben közvetlenül is le lehet iratkozni:
    leiratkozas1
    Ha az ügyfél SPAM-be teszi a levelet, akkor egy felugró ablakban felajánlja a részére a leiratkozás lehetőségét is (illetve visszavonható, hogy még se helyezze spam-be). Az pedig a küldő szempontjából is fontos, hogy oda ne küldjön emailt, melyet a levelező spam-ként kezel:
    leiratkozás

 

Hitelesítések:

  • SPF és Sender ID: Azt ellenőrzi, hogy az adott domainről jogosult-e a feladó levelet küldeni. Ezt a Domain kezelőjének kell beállítania, de erősen javasolt, ha el akarjuk kerülni a spam mappát. További információ: https://support.google.com/a/answer/33786
    spf
  • DKIM: A levelek hitelesítését/aláírását szolgálja. 2 kulcsból áll: Az első a publikus, melyet az SPF-hez hasonlóan, a Domain kezelőjének kell beállítania. A másik a privát kulcs, melyet az email fejlécébe kell betenni. Ekkor a levelezők az emailben és a Domain-ben megadott kulcsot összevetik, és siker esetén hitelesítik az emailt. Azonban, ha ezt rosszul állítják be, akkor a levelezők feltételezik, hogy meghamisították az emailt, és vagy blokkolják, vagy a SPAM mappába kerül. Számos hírlevél küldő program illetve tárhely szolgáltató biztosít rá lehetőséget, hogy digitálisan aláírja a leveleket, és legenerálja azt a kulcsot is, melyet a Domain-hez kell megadni:
    ispconfig_dkim
    További információ: http://www.dkim.org/
  • DMARC: Ez jelzi a levelezőknek, hogy a levél hitelesítve van SPF és/vagy DKIM által, valamint megadhatók instrukciók is azokkal a levelekkel szemben, ahol egyik sincs (pl. másik IP címről érkező, aláírással nem rendelkező leveleket visszautasítsa-e). A Gmail egy kulcs jellel jelöli azokat az emaileket, amely ezzel is hitelesítve lett. Az SPF, DKIM és DMARC beállítása a Domain kezelő felületén:
    txt

Google irányelvei a levelezéssel kapcsolatban: https://support.google.com/mail/answer/81126?hl=hu

A levelezés tesztelésére a https://www.mail-tester.com/ oldalt érdemes használni (a fenti példák egy része is innen származik)

A Google biztosít egy felületet, ahol megnézhetjük, a felhasználók milyen arányban jelölik SPAM-nek a leveleket: https://postmaster.google.com Regisztráció után megad egy kódot, amelyet szintén a Domain kezelőjének kell betenni.  A fenti képen ez a 2. sor (google-site-verification...)

Tartalmak címkézése:

  • Ha a gmail-es címemmel foglalok szállást a booking.com-on, a szállás adatai és a foglalás időpontja automatikusan bekerül a Google naptáramba.
  • Amikor az ebay-en vásárolok,  a gmail-ben a levél tárgya mellett megjelenik egy gomb, amellyel közvetlenül a rendelés oldalára érkezek.
    ebay

A fenti példákat még hosszasan lehetne sorolni, amelyeknek egyik feltétele, hogy az email tartalma is megfelelően fel legyen címkézve. Lehetőségek:

  • Reagálni egy adott eseményre: Részt veszek, talán, nem veszek részt
    actions-rsvp-action
  • Értékelést adni: Étteremre, filmre, termékre, szolgáltatásra, stb.
    actions-review-action
  • 1-kattintásos esemény: Kupon elfogadása, barátnak jelölés visszautasítása
    actions-one-click-action
  • Ugrás a műveletre: Videó, profil megtekintése (míg az "1 kattintásos eseménynél" csak 1-szer reagálhatsz, pl. elfogadod a kupont, míg az "ugrás az eseményre" típusnál többször is elvégezheted ugyanazt a műveletet)
    actions-go-to-action

A jelölők további előnye, hogy akár a Google normál keresőjében is megjelenhet, feltéve, hogy az adott felhasználó be van jelentkezve:
answercardsexample2
Ahhoz, hogy ezek a jelölések megjelenjenek a Gmail-ben és Inbox-ban, több feltétele is van:

További információk a Gmail jelölőkről:
https://developers.google.com/gmail/markup/reference/rsvp-action?hl=hu

Ha betartjuk a fentieket, akkor bízhatunk benne, hogy a leveleink célba érnek 🙂
A következő részben pedig egy konkrét hírlevél rendszert mutatok be, különösen az időzítésekre, kampányokra és sorozatokra (pl. feliratkozás után az első, 1 hét múlva a második rész, stb).

Hírek

Javíts a közösségi média kommunikációdon!

Hiába lehet megfelelően célozni online a közönséget, a hirdetések és tartalmak néha így is irrelevánsak vagy nem érdekli a felhasználókat. Miért lehet ez? A közösségi médiát azért használja az emberek többsége, hogy kapcsolatban legyen a barátaival, szórakozzanak. Ez akkor is így van, ha néha terméket vagy szolgáltatást is keresnek a felületeken. Tehát sokakat csak bosszantanak […]
2018-01-16
Uncategorized @hu

B2B: marketing trendek vállalkozásoknak

A Content Marketing Institute legfrissebb jelentése betekintést nyújt a B2B marketing trendekbe. A Content Marketing Institute legújabb B2B vállalati marketing jelentése szerint a megkérdezettek 74%-a mondta azt, hogy rendelkezik tartalommarketing stratégiával, de csupán 22%-a értékelte ezt hatékonynak. A válaszadók 87%-a mondta, hogy használ valamilyen formában tartalommarketinget. A tartalommarketing hatékonyságát a következőképpen értékelték:   A felmérésből […]
2016-05-03
Uncategorized @hu

Marketing és pszichológia: A sikeres online értékesítés lélektana

Hogyha ismerjük egy kicsit az agyi működést, ami részben pszichológia az segíthet a marketingstratégiánk kialakításában, erre remek példa a döntéshozatal.  Kutatások rendre kimutatják, hogy a legtöbb ember impulzív döntéseket hoz vásárlás közben. Mivel válthat ki ilyen döntést egy termék?   Például olyan utasításokkal, mint a „Most próbáld ki!”, „Most vedd meg!”, „Iratkozz fel most!”. Az […]
2016-01-15
Hírek

Az influencer marketingé a jövő?

Az influencer marketing gyorsabban növekszik, mint a digitális marketing. Az influencerek milliós követőtábort építenek ki rövid idő alatt, így az általuk reklámozott márka közvetlenebbül juthat el egy nagyobb közösséghez. Mi az influencer marketing? Az influencer marketing egy olyan stratégia, amivel befolyásos emberek közreműködésével népszerűsíthető egy adott termék vagy szolgáltatás. Olyan, mintha egy márka szóvivői lennének: […]
2017-06-30
Uncategorized @hu

Az okostelefonok a jövő

Az eredmények kiértékelése folyamán arra az eredményre jutottak, hogy az emberek fele ma Magyarországon okostelefonok használ, a 35 év alatti korosztályban pedig ez az arány 80%. Összességében 2012 óta az okostelefon használók száma 2,2-szeresére nőtt. Okostelefonokat heti rendszerességgel változatos tevékenységekre használnak a megkérdezett felhasználók, a válaszadók leggyakrabban a keresést emelték ki 38%-ban, valamint ugyanilyen arányban […]
2015-11-17
Uncategorized @hu

A tartalommarketing hat aranyszabálya

Már tudjuk, hogyan építsünk fel egy tartalommarketing stratégiát a célok kijelölésétől kezdve a tartalom célközönségének kiválasztásán át a tartalmak publikálásáig. De hogyan optimalizálhatjuk a tartalommarketing stratégiánkat? Ehhez adunk néhány tippet. Hozzuk létre azt, amire a közönségünknek szüksége van! Gyakran eladási célokat vagy a termékeink népszerűsítését helyezzük a tartalom marketing stratégiánk központjába, például amikor promóciókat teszünk […]
2016-05-25
Uncategorized @hu

Facebook Live: érkezik az asztali verzió

Remek hírrel szolgálhatunk a Facebook Live kedvelőinek: Zuckerberg és csapata nemrég megerősítette, hogy a jövőben nem csupán okostelefonunkról, de asztali számítógépünkről is szempillantás alatt élő adásba kerülhetünk majd. Közel egy éve rajtolt a Facebook Live funkciója, ami azóta milliók kedvelt kiegészítőjévé vált. A hírességek, bloggerek, vloggerek mellett az átlagfelhasználók is előszeretettel indítanak élő közvetítést, egy dolgot viszont […]
2016-09-26
Uncategorized @hu

SEO: 5+1 tipp a minőségi tartalomhoz

Hogyan lehet olyan igényes weboldalunk, amely az olvasók számára érdekes és a keresőmotorok által megtalálható? Hogyan állítsunk elő olyan keresőoptimalizált tartalmat, amellyel előkelő helyezést érhetünk el a keresőkben? A tartalom minősége ebben döntő tényező, mivel a látogatók (a Gfk szemmozgásokat kutató eredményei alapján) néhány másodperc alatt hoznak ítéletet a weboldalunkkal kapcsolatban. Mi számít színvonalasnak? A […]
2016-10-11
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató