Menü

Hirdetésblokkolók: átírják az online hirdetést?

by google news, February 29, 2016
Aki egy kicsit is olvasottabb marketing témában, az találkozott már azzal, hogy az online és a mobil hirdetések végét jövendölik a „gonosz” hirdetésblokkolók hatására. Azonban ha egy kicsit figyelmen kívül hagyjuk ezt az értelmezést, felfedezhetjük, hogy a hirdetésblokkolók hasznos kis változásokat is hoztak a hirdetésekben. Felhasználói élmény A hirdetésblokkolás nem új jelenség. Olyan technológiáról van […]

Aki egy kicsit is olvasottabb marketing témában, az találkozott már azzal, hogy az online és a mobil hirdetések végét jövendölik a „gonosz” hirdetésblokkolók hatására. Azonban ha egy kicsit figyelmen kívül hagyjuk ezt az értelmezést, felfedezhetjük, hogy a hirdetésblokkolók hasznos kis változásokat is hoztak a hirdetésekben.

Felhasználói élmény

A hirdetésblokkolás nem új jelenség. Olyan technológiáról van szó, amit azért hoztak létre, hogy a felhasználók megszabaduljanak a kellemetlen, kéretlen, irreleváns hirdetésektől, amelyek megzavarták a felhasználói élményt. Ezt figyelembe véve a hirdetésblokkolás problémája annak köszönhető, hogy a marketingesek nem elég kreatívak, nem keresik annak a módját, hogy minőségi tartalommal bevonzzák az ügyfeleiket, így a felhasználók blokkolják őket. A felhasználók egyben ezzel azt is kifejezik, hogy mit szeretnek, és mit nem, amiből a marketing sokat tanulhat. Ennek a tanulásnak az eredménye a folyamatos fejlődés: a kreatív ötletek egyre jobbak, az egyedi üzenetek megfogalmazása is egyre nagyobb szerepet kap, ahogy a valós idejű ajánlattétel is segíti az átkattintást és a hirdetések megtérülését.

Összegezve, a felhasználói véleménynyilvánítástól nem kell félni: ki kell használni azt a lehetőséget, ami ebből fakadhat.

Téves megközelítések

Sok cég kész koncepció nélkül fejest ugrik  a hirdetésekbe: forgalmat vásárol a fizetett hirdetésekkel, de ezek nem felelnek meg a közönségüknek, ami a kudarc receptjét jelentheti a kampányuk számára. A személyre szabott üzenetek készítéséhez erőfeszítést kell tenni – ismerni kell a saját készletet, a közönséget, és azt, hogy mikor a legmegfelelőbb az időzítés.

A rossz tartalmak és nem megffelelően célzott hirdetéseknek köszönhetően a felhasználók belefáradtak a hirdetésekbe, csökkent a fogyasztók reklámokra irányuló figyelme, majd a toleranciája és bizalma is.

Ennek eredménye a hirdetésblokkolók megjelenése.

A sikeres kampányok a termékek előnyeit kommunikálják anélkül, hogy túl sok ösztönzést tartalmaznának. Kevesebb, de finomabb üzenettel sikeresebbek lehetünk: azok a hirdetések vonzzák be az embereket, amelyek fokozzák a felhasználói élményt, nem pedig elterelik a figyelmet a tartalomról. A hirdetésblokkolók esélyt jelentenek arra, hogy a cégek átalakítsák a stratégiájukat: specifikus megközelítéseket választhatnak ahelyett, hogy mindenkinek megfelelő hirdetést akarnának létrehozni.

A hirdetésblokkolók használóival szemben gyakran az a stratégia, hogy megakadályozzuk a tartalomhoz való hozzáférésüket.
Ehelyett olyan módszert is használhatnának, hogy rákérdezünk: miért döntöttek úgy a felhasználók, hogy feltelepítenek egy hirdetésblokkolót. Ahogy korábban a spam emailek kiszűrésénél, érdemes felmérni a motivációt. Az emailek esetében az emberek nem akarják, hogy a bejövő üzeneteik mappája tele legyen irreleváns levelekkel, de azt sem szeretnék, hogy a hasznosakat kiszűrjék. Ugyanez a helyzet a hirdetésekkel: ha a közönséget irreleváns reklámokkal bombázzák, akkor valószínűbb, hogy lépéseket fognak tenni a zaj kiszűrésére. Hasznos hirdetések esetén sokkal kevésbé valószínű, hogy a felhasználók ehhez az eszközhöz folyamodjanak.

Hirdetésblokkolók, mint marketing lehetőség?

Henry Ford egyszer azt mondta, hogy mielőtt az autók megszokottá váltak volna, az emberek arra a kérdésre, hogy mit szeretnének, azt válaszolták: gyorsabb lovakat. Ez jól jelképezi, hogy a fogyasztói igények nem mindig alkalmazkodnak a valódi célokhoz. Ezt kell figyelembe venni a hirdetésblokkolók esetében is inkább a fogyasztói viselkedés jelentette lehetőséget érdemes kihasználni. Az International News Media Association felmérése szerint a hirdetésblokkolókat használók legnagyobb arányú csoportját a millenniumi generáció férfi tagjai alkotják, akiket az motivál, hogy megszabaduljanak azokról a reklámoktól, amelyek megzavarják a felhasználói élményüket. A kutatás rámutat, hogy a hirdetésblokkolókat egyszerűbb hirdetésekkel a prémium hallgatósággal való marketing kommunikációra is felhasználhatják a cégek. Azok a hirdetések, amelyek „tiszteletben tartják a felhasználókat” sokkal sikeresebbek lehetnek, de jó fogadtatásra számíthatnak a kreatív, kontextuális hirdetések is.

Az online marketing szakértők emellett egyetértenek abban, hogy az erőszakos, hirdetésblokkolókat áttörő hirdetések a legkevésbé sem hatékonyak.

“ Miért hirdetnénk annak, aki egyértelműen jelzi, hogy nem szeretne hirdetéseket látni? Ezzel csak az online jelenlétünket ássuk alá, illetve rontjuk a követőink, illetve célközönségünk felhasználói élményét.” - összegezte tapasztalatait Szőcs-Trekovanyic Szabolcs, online marketing szakértő.

Összefoglalva a hirdetésblokkolóktól való félelem helyett ezek használatát üzenetként kell értelmezni. Ha nem átokként tekintünk rájuk, hanem annak a jeleként, hogy a felhasználóknak valami másra van igényük, már csak meg kell találnunk azt, hogy mit szeretnének kapni.

Uncategorized @hu

Méregdrága celebposztok, avagy márkanagykövetek a közösségi médiában

Luxusautók, csillogás, menő estélyek és álomutazások; az egyensúly kedvéért pedig egy-egy előnyösebb szemszögből elkapott street style fotó (melyen a farmernadrág ,,véletlenül sem" Cavalli, a ,,szolid" kézitáskán pedig ,,alig" ismerhető fel a Hermes logó). Ilyen, és ehhez hasonló posztokkal (na meg esetenként a zöld szemű szörnnyel) kell szembenéznie annak, aki világsztárokat követ a közösségi hálón. S ha a sikk és a siker önmagában […]
2016-11-02
Uncategorized @hu

SEO: Látogatóból vevő, avagy 4 érv a fizetett hirdetések mellett

A SEO-t és a fizetett online hirdetési kampányokat gyakran emlegetik egymást kizáró lehetőségekként. Pedig ha kombináljuk őket, kifejezetten nyerő párost alkothatnak. Először azonban fontos tisztáznunk néhány fogalmat. Mi az a SEM? A keresőmarketing (angolul SEM - Search Engine Marketing) fogalmába korábban éppúgy beletartozott a keresőoptimalizálás (amely a keresőben való ingyenes megjelenéshez szükséges), mint a fizetett online […]
2016-10-17
Uncategorized @hu

Közösségi oldalak saját reklámiparában van a jövő?

Döbbenetes, mennyi időt töltenek az emberek telefonhasználattal nap, mint nap. Azonban még érdekesebb, hogy mennyi időt töltenek a közösségi média felületeiken. Mindez hatással van a reklámpiacra is. A közösségi média felületek, mint a Snapchat, Twitter és Instagram ajánlatai azt mutatják, hogy sok alkalmazás még csak most kezd próbálkozni a megfelelő hirdetési rendszerek kidolgozásának a feladatával, […]
2016-05-06
Uncategorized @hu

Snapchat: az internetes zaklatás új lehetőségei?

A tinédzserek körében az egyik legnépszerűbb közösségi média felület a Snapchat, melynek innovatív funkciói veszélyesek is lehetnek a felhasználók számára. A cyberbullying, azaz az internetes zaklatás a megfélemlítés online változata, mely elsősorban a fiatalok körében tapasztalható. Mindegy, hogy diákról vagy szülőről, gyerekről vagy felnőttről van szó, mindenkit érint a kiberzaklatás. Mégis a tinédzserek vannak a […]
2016-04-28
Uncategorized @hu

Az online videó a jövő: hogyan építsük be marketing stratégiánkba?

Vajon az online videó a marketing jövője? Bár nem láthatunk a jövőbe, érdemes végiggondolni, hogy a márkáknak mit érdemes tudni a videóról. Cikkünkben arra keressük a választ, milyen irányba mutatnak a tendenciák. A videó erejét a marketingben kevesen becsülték alá, különösen nem 2006 után, amikor a Google felvásárolta a YouTube-ot. Azóta sok minden változott a […]
2016-07-04
Hírek

3 dolog, amivel a Gmail befolyásolja az e-mail kampányod

Elkészítesz egy gyilkos e-mail kampányt, órákat töltöttél a befejezésével, alig várod, hogy bekerüljön az ügyfelek postaládájába, aztán eszedbe jut, hogy vajon tényleg bejut oda? Ahhoz, hogy biztos legyen a siker, ismerd meg, hogyan befolyásolhatja a Gmail az e-mail marketing játékszabályokat. Korlátozza a marketingesek kreatív erőfeszítéseit A Gmail már több mint egy évtizede működik. Mégis, a […]
2017-12-18
Uncategorized @hu

AdWords Kulcsszótervező: kis pénz kis adat?

AdWords hirdetők figyelem! Keveset hirdetsz el egy hónapban? Készülj, mert a Google Kulcsszótervező mostantól pontatlanabb, kevesebb adatot jelenít majd meg neked. A Google AdWords community managere tegnapi posztjában jelentette be, hogy amellett, hogy sikerült megoldaniuk pár korábbi technikai programot a kulcsszótervező eszközön, az eszközhöz való hozzáférés a jövőben változni fog az AdWordsben elhirdetett összegek alapján. […]
2016-08-16
Uncategorized @hu

5 mozifilm, amelynek a közösségi média hozta meg a sikert

Vannak emberek, akik bármit megadnának egy romantikus, ,,forever together“ stílusú moziért, pláne ha abban időnként egy-egy szuperhős is feltűnik. És vannak, akik hasonló filmen nagyjából öt perc után mélyen szundikálnának, míg egy pimasz, nagyszájú mackó miatt képesek lennének éjszakába nyúlóan is a kanapén ücsörögni. Ahány ember, annyi ízlés, egy dolog viszont mégis közös bennünk: szeretjük, […]
2016-10-03
Egészség-sport cikkek kereskedelme - a tavaszi megújulás jegyében
Műszaki cikkek kereskedelme, avagy “mit dobott a gép”?
Pharma szektor a digitális jelenben – "Ki nyeli le a keserű pirulát?"
FMCG kiskereskedelem térben és időben
Trendek és elemzések a hazai e-commerce szereplőinél 2022-ben
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató