Pár nap és itt a karácsony. A karácsonyi marketing kampányok még mindig zajlanak, hiszen ez az év legmozgalmasabb időszaka a kereskedők számára, főleg hogy sokan utolsó pillanatra hagyják az ajándékvásárlást. A november közepén elkezdett kampányok az ünnepek közeledtével kezdenek tetőzni, de nézzük meg – akár a jövőbe tekintve –, hogyan érdemes felépíteni a karácsonyi marketing kampányt a közösségi oldalakon!
Okkal teszik ki a karácsonyi dekorációt a boltok már november elején. A közösségi oldalakat használhatod arra, hogy felkeltsd az emberek érdeklődését a saját termékeid iránt! Ha nem sikerült korán kezdeni, ne ess pánikba: talán a last minute vásárlási lázat még most is elcsípheted.
Hozz létre egy marketing tervezetet, ami tartalmazza a marketing kampányod minden elemét! Minden feladathoz rendelj határidőket is, de adj időt a nyomdáknak vagy weblaptervezőknek a munkára! Tervezd be a szállítási időket is! Az online marketing kampányodat is tervezd meg előre: írd meg a blogbejegyzéseket, készítsd el a videókat, képeket. Az egész előre tervezés lényege, hogy marketingesként te is élvezhesd a karácsonyi időszakot anélkül, hogy új ötletekkel keljen előrukkolnod.
Változtasd meg a weboldalad hátterét, hogy megmutasd: készen állsz az ünnepekre. Ha nem vagy grafikus, akkor sem kell megijedned az új design tervezésétől, rengeteg olcsó grafikát szerezhetsz be például a Fotolia vagy Shutterstock oldaláról. Az ünnepek után se feledkezz meg ezekről a grafikus elemekről, tedd félre őket a következő évre!
A reklámajándékok remek módszert jelentenek arra, hogy felkeltsd a potenciális vásárlók érdeklődését a termékeidre. Használd ki ezt a lehetőséget, és tervezd meg úgy a promóciódat, hogy megosztható legyen. Ösztönözd a belépőket, hogy osszák meg a versenyt a Facebook oldalukon, hogy extra pontokat kapjanak! Minél jobban bevonod őket, annál többen vesznek majd részt a versenyedben.
Használhatod például a Sendible elemző programját, ami alapul veszi például a Facebook statisztikáiból, a Facebook Insightról származó adatokat.
Például alapul veheted az advent napjait, hogy arra biztasd a követőidet, hogy minden nap meglátogassák a Facebook oldaladat, vagy minden nap belépjenek a játékodba.
Az emberek szeretik megosztani a karácsonyi tippjeiket, hiszen szeretnek az ünnepi szokásaikról, bevásárlásaiktól és elfoglaltságaikról beszélni. Kezdhettek például egy olyan beszélgetést, hogy felteszitek a kérdést: mi volt a legjobb karácsonya ajándékod, amire gyerekkorodból emlékszel? Mit szoktatok sütni karácsonyra? Esetleg rákérdezhetsz, hogy a téged követőknél hogy zajlik a karácsony. Egy kérdésre nagyobb valószínűséggel fognak válaszolni a látogatóid, mint egy egyszerű megosztásra, és ezzel rögtön be is vonhatod a követőidet. Ezeket a kérdéseket akár célzottan is felteheted azoknak, akik előre meghatározott kulcsszavakat említettek.
Nem csak karácsony előtt fontos, hogy a termékeid és a weboldalad tartalma megosztható legyen a közösségi oldalakon, mint a Twitter, a Facebook, vagy akár a Google+, de ilyenkor különösen figyelj oda arra, hogy megkönnyítsd a megosztást a látogatóid számára!
Készíts videót YouTube-ra valamiről, aminek köze van az üzletedhez! Ha az üzleted szabadidős tevékenységhez vagy vendéglátáshoz kapcsolódik, megoszthatsz karácsonyi étel- és italrecepteket. Ha kiskereskedő vagy, akkor az ünnepi termékeidhez kapcsolódó reklámot készíthetsz. Ha az üzleted technológiával kapcsolódik, készíts egy demó videót a legnépszerűbb készülékekről.
Tájékoztasd az embereket, hogy egy kuponkódot rejtettél el valahol a videóban, hogy arra ösztönözd az embereket, hogy megnézzék és megosszák a videódat. természetesen ahhoz, hogy ez működjön, valóban tartalmasnak kell lennie a videódnak. Később pedig lemérheted a videóid hasznosságát azzal, ha online közvéleménykutatást készítesz.
Ez lehet akár a főzési próbálkozásuk vagy egy karácsonyi pulóver készítése, a lényeg, hogy linkeljék a YouTube csatornádat, hogy minél többen találjanak meg téged a karácsonyi időszakban.
Mérés után átalakíthatod úgy a stratégiádat, hogy egyre több olyan elemet használj, ami működik, és elhagyhasd azokat, amelyek kevesebb eredményt hoznak.
Ezek az oldalak fontos eszközei lehetnek a márkád marketingjének, így rendszeresen frissítsd őket aktuális fényképekkel és termékekkel, valamint linkeld őket a saját főoldaladhoz, hogy a felhasználók több információt szerezhessenek!
13+1. Ne feledkezz meg arról, hogy különböző célcsoportjaid eltérő közösségi oldalakat használnak!
Próbálj ki különféle eszközöket, és alakítsd őket minden egyes platformhoz – a Twitter követőid lehet, hogy az újdonságok iránt érdeklődnek jobban, míg a Facebook követőid szeretnek kérdéseket feltenni, esetleg releváns videókat nézni. Alakítsd ennek megfelelően a közösségi média megjelenésedet!
Remélhetőleg ezek a tippek segíteni fogják a sikeres karácsonyi kampányodat, de ne félj, ha úgy érzed, erről a karácsonyról már lemaradtál! Jön az új év, és ezek a tippek gyakorlatilag minden ünnep előtt bevethetőek.