A honlaptervezésnél az első lépésében amellett, hogy megtervezed hogyan nézzen ki az oldalad, kérd ki szakértők tanácsát a technikai lehetőségekről és a végén teszteld olyan emberekkel, akik a célcsoportod és még soha nem látták a weboldalad, majd a visszajelzések alapján véglegesítsd azt.
De mégis, mik azok amikre figyelni kell egy honlap tervezésénél?
A legelső dolog amit tisztázni kell, hogy mi a honlap célja, miért van rá szükség, milyen feladatot lát el. Ha ez megvan, és egy tiszta kép rajzolódott ki, akkor tudunk tovább lépni, hogy kiválasszuk a weboldal motorját, a CMS-t.
Ez a weboldal WordPress-ben készült, de sok más nyílt rendszer létezik, mint például a Yoomla, Drupal vagy WordPress. Legegyszerűbben használható keretrendszer a WordPress.
Ez a design, amivel találkozik a látogató, mögötte dolgozik a CMS.
Itt lehetőség van ingyenes-, fizetős sablonok használatára, az interneten rengeteg található és többnyire mindenki megtalálja a neki megfelelőt.
Ha nem, abban az esetben van lehetőség külön fejleszteni egyet, de ennek a költsége magasabb lesz, mint a már kész fizetős sablon használata.
Tehát a dizájn minden eleme a sablonon múlik, ez határozza meg, hogy milyen színvilága az oldalnak, hova kerül a logó, milyen a navigálás és milyen speciális megjelenéseket támogat.
Napjaink legfontosabb elvárása egy weboldallal szemben az, hogy reszponzív legyen, tehát ne csak számítógépen, hanem tableten és okostelefonon is jól olvasható, használható legyen.
A weboldal tartalma nagyban függ, hogy mi a weboldal célja.
Egy online kereskedelemre létrejött weboldal más tartalmat igényel, mint egy blog oldal, de ez nem zárja ki, hogy a webáruháznak legyen egy blog oldala is.
Fontos, hogy a tartalom mindig friss legyen - már amennyire az iparágunk megengedi.
Vannak olyan területek, ahol napi szinten lehet egy jó hosszú bejegyzést írni, mert annyira változó környezetben munkálkodik a vállalkozás, hogy erre van lehetőség, de vannak olyanok is, ahol, kb. fél évente, évente jelennek meg új dolgok, így ott értelemszerűen nehezebb tartani a heti 2-3 bejegyzést.
Mire figyeljünk még a tartalom előállításánál?
Relevancia!
A látogatók releváns információt keresnek a saját problémájuk megoldásához, nem arra kíváncsiak, hogy milyen a vállalkozás, mit ért el...stb.
Nem, nekik van egy problémájuk és ők arra keresik a megoldást. Ha ezt megtalálják az oldalon, legalább részben, akkor nagyobb eséllyel vállnak érdeklődővé, vásárlóvá, majd visszatérő ügyfelekké.... ez pedig a végső cél, hogy visszatérő vásárlókat találjunk, akik hosszú-hosszú éveken át éltetik a vállalkozást.
Használj képeket!
Főleg, ha olyan a terméked, szolgáltatásod, amit meg tudsz mutatni. Például egy sminkes a smink elkészülte előtti- és utáni képpel képes bemutatni a szakértelmét, és kreativitását.
Olyan háttér, amiben nehezen olvasható a szöveg, minden eszközön. Kerüljük a Flash használatát, hiába lehet jókat készíteni általa. Ne használjunk számlálókat, például Ön a 123241-ik látogatónk, ez még a 90-es években szimpatikus volt, de ma már nem az, ahogy az automatikusa induló háttérzene sem, főleg ha nem is lehet leállítani, vagy nehéz megtalálni a leállítási lehetőséget.
A tolakodó felugró ablakok, amik már nem a régen használt értelemben ablakok, de ugyanolyan hatást váltanak ki, ha nem egy jól meghatározott időpontban jelennek meg.
Figyeljünk ezekre, ne üldözzük el a látogatót, már az elején egy olyan eszközzel, ami valljuk be nem jelent semmilyen előnyt, de hátrányt igen.