Menü

Marketing és pszichológia: A sikeres online értékesítés lélektana

by google news, január 15, 2016
Hogyha ismerjük egy kicsit az agyi működést, ami részben pszichológia az segíthet a marketingstratégiánk kialakításában, erre remek példa a döntéshozatal.  Kutatások rendre kimutatják, hogy a legtöbb ember impulzív döntéseket hoz vásárlás közben. Mivel válthat ki ilyen döntést egy termék?   Például olyan utasításokkal, mint a „Most próbáld ki!”, „Most vedd meg!”, „Iratkozz fel most!”. Az […]

Hogyha ismerjük egy kicsit az agyi működést, ami részben pszichológia az segíthet a marketingstratégiánk kialakításában, erre remek példa a döntéshozatal.  Kutatások rendre kimutatják, hogy a legtöbb ember impulzív döntéseket hoz vásárlás közben.


Mivel válthat ki ilyen döntést egy termék?

 

Például olyan utasításokkal, mint a „Most próbáld ki!”, „Most vedd meg!”, „Iratkozz fel most!”. Az impulzív vásárlásra nagy hatással lehet a „most” szó, amely „harcolj vagy menekülj” reakcióként cselekvést válthat ki az emberekből a stresszhelyzetre válaszolva.

Nem véletlen a vizuális tartalmak sikere sem: az agy gyorsabban dolgozza fel a képeket, mint a szöveget. A tartalommarketing jelenlegi tendenciájára pillantva ezt a cégek is jól tudják: egyre több vizuális tartalmat alkalmaznak a marketing stratégiájukban. Az erősebb vizuális tartalmat felvonultató weboldalak pedig sikeresebbek az eladásban is.

Színvilág

Hunyd le a szemed, és gondold végig, hány cég használ kék színt a honlapján. Megvan?
Nem véletlen, hogy sok oldal dönt a kék szín mellett: az agy a kék színt a bizalommal kapcsolja össze. A bizalomra asszociálhatnak a potenciális ügyfelek a zöld szín használata során is, megnyugtató  hatása közismert. De ha inkább impulzív döntésre szeretnénk biztatni a weboldalunk látogatóját, akkor a piros színt érdemes előnyben részesíteni. Persze a színek nem hatnak univerzálisan minden elmére: a színekhez kapcsolt asszociációkat a kultúrától kezdve a kontextuson át a felhasználók tapasztalatáig több tényező befolyásolhatja. Az azonban biztos, hogy a színek hatással vannak az emberek érzelmeire, ezért érdemes odafigyelni a színválasztása, amikor létrehozzuk a weboldalunkat.

Garantáltan igazolt termék

A színválasztás mellett jól megválasztott szavakkal is hathat egy weboldal az olvasók bizalmára. Bár a képeket az agy gyorsabban dolgozza fel, öt szó különösen erős hatással lehet a weboldalunk látogatóira. Ilyen például, hogyha egy termék „autentikus” vagy „hivatalos”, de a „garantált” és az „igazolt” szavak, valamint ezek szinonimái is a marketinges segítségére lehetnek. Meggyőző lehet egy termék a potenciális ügyfél számára, ha olyan erények kapcsolódnak hozzá, mint a hűség.

Hasznos, ha a marketinges tisztában van azzal, hogy ha egyszer az agy már igent mondott, akkor nagy valószínűséggel újra meg fogja tenni azt. Mivel az egyik „igen” egy másikhoz vezethet, érdemes egy kisebb kéréssel indítani, például azzal, hogy kövesse az oldalunkat, de ezután már arra is megkérhetjük az oldalunk látogatóját, hogy iratkozzon fel a hírlevelünkre,  próbáljon ki egy szolgáltatást vagy vásároljon tőlünk. Ezt az értékesítésben „láb az ajtórésben” technikának is hívják.

A kisebb kérés teljesítése után az emberek könnyebben elköteleződnek, ezért ezt a technikát már több, mint ötven éve hasznosítják az értékesítésben.

Bűvös számok

A pszichológia az árak kialakításában is a segítségünkre lehet. Az ügyfeleknek az az elvárása, ami az első meglátott ár. Ha például a vásárló először azt látja meg, hogy a kabátok 5000 forintba kerülnek, de a boltban 3000 forintért talál kabátokat, akkor úgy fogja érezni, hogy a 3000 forintos árral jól jár.

Az előbbiekből, valamint korábbi érzelmekről szóló cikkünkből is könnyen megérthető, hogy minden döntés érzelmi döntés. Bármennyire is próbálunk racionális döntést hozni, a pszichológia segít megérteni: minden döntésben szerepet játszanak az érzelmek. Érzelmi döntést hozunk például akkor, hogyha márka alapján döntünk, vagy a termékhez, szolgáltatáshoz fűződő viszonyunk alapján, de még a vonzó ár is elsősorban az érzelmeinkre van hatással.

Önbeteljesítő jóslat

Végezetül az ember elméjére hatással van az, hogy milyen címkét adnak neki, mert az emberek hajlamosak ennek a címkének megfelelően viselkedni. Ezeket a címkéket nevezhetjük akár skatulyáknak, előzetes elvárásoknak, de számos más elnevezést is találhatunk rájuk: az a közös bennük, hogy az embert besorolják egy csoportba.
Elég, ha csak arra gondolunk, hogy a pozitív vagy negatív címkék hogyan befolyásolhatják a gyerekeket az iskolában vagy a családban, akár egyfajta önbeteljesítő jóslatként.
Egy szavazással kapcsolatos kísérlet például az egyik csoport tagjainak elmondta, hogy ők „nagyobb valószínűséggel szavaznak, mert a kutatók szerint politikailag aktívabbak”. Ők a kontrol csoportnál 15%-kal többen szavaztak. Hogy ez a megfigyelés az emberi elméről hogyan hathat a marketingre? Az utóbbi példa alapján például tudathatják az ügyféllel, hogy azok közé tartozik, akik „nagyobb valószínűséggel vásárolják meg a következő hónapok során a cég termékét vagy szolgáltatását”, mert ez meggyőzheti őket, hogy valóban így cselekedjenek.

Összességében egy cég marketing tevékenysége annál sikeresebb lehet, minél jobban ismeri az emberi természetett, azonban fontos, hogy odafigyeljen arra is, hogy hogyan gondolkodik általában a tényleges célközönsége. Minél jobban ismeri egy cég azt a csoportot, amely vásárol tőle, vagy épp a szolgáltatását használja, annál hatékonyabban kommunikálhat vele. És hogy honnan tanulhatnak a cégek a célcsoportjuk pszichológiájáról? Maguktól az ügyfelektől.

Uncategorized @hu

Fiatalok a digitális világban: összehozza vagy szétszakítja a közösségeket az online tér?

  Minden generáció számára van egy olyan jelenség, amitől féltik a fiatalokat: régen ezek között szerepelt például a rock’n’roll, ma pedig a fiatalok jelenléte a digitális térben. A digitalizáció ugyanis hátrányosan érintheti olyan képességeiket, mint a beszélgetés, helyesírás és sok minden más, ami eszünkbe sem jutna. Kevesebb idejük jut a személyes beszélgetésekre és a családra, az […]
2016-05-18
Uncategorized @hu

SEO: Látogatóból vevő, avagy 4 érv a fizetett hirdetések mellett

A SEO-t és a fizetett online hirdetési kampányokat gyakran emlegetik egymást kizáró lehetőségekként. Pedig ha kombináljuk őket, kifejezetten nyerő párost alkothatnak. Először azonban fontos tisztáznunk néhány fogalmat. Mi az a SEM? A keresőmarketing (angolul SEM - Search Engine Marketing) fogalmába korábban éppúgy beletartozott a keresőoptimalizálás (amely a keresőben való ingyenes megjelenéshez szükséges), mint a fizetett online […]
2016-10-17
Uncategorized @hu

24 kreatív 404 hibaoldal

  Mindenki ismeri azt az érzést, amikor egy linkre kattintva a tartalom helyett egy 404 hibaoldalba fut bele. Ez az érzés a kellemetlen és a nagyon dühítő közötti skálán mozoghat. A Hubspot ügynökség összeállításában huszonnégy kreatív megoldást láthatunk, amivel kompenzálhatjuk csalódott látogatóinkat. Kattints a folytatásért!  
2015-12-18
Uncategorized @hu

Mit érdemes tudni az online marketingről? - A PPC marketing alapjai

A PPC Marketing vagyis “kattintásalapú” marketing (angolul pay-per-click vagy PPC) tipikusan egy olyan téma, amit senki nem kerülhet el, hogyha az online marketing világával szeretne foglalkozni.   Miről is van szó? A “kattintásalapú” online marketing modell alapja, hogy a hirdető csak abban az esetben fizet, hogyha a hirdetésére rákattintottak. Tehát hirdető “megvásárolja” a látogatókat, ahelyett, […]
2015-11-16
Uncategorized @hu

Mikro momentumok jelentőssége a nyaralásokban

Az utazásokat sok készülődés és tervezés előzi meg, ami során akaratlanul is az okos eszközeinkhez fordulunk ötletekért, inspirációkért. A Google összegyűjtötte és utazási mikro momentumokba rendszerezte melyek a legfontosabb pillanatok az utazással foglalkozó márkák, cégek számára. Cikkünkből kiderül hogyan érdemes jelen lenni a megfelelő pillanatokban az ügyfelek számára, amikor éppen termékeinkre, szolgáltatásainkra keresnek. Az egyik […]
2016-07-27
Uncategorized @hu

“ Ne küldjünk szamarakat az űrbe” - Larry Kim az Internet Hungary 2016 konferencián

A fenti gondolattal foglalhatnánk össze azt az igen rövid, 25 perces előadást, amelyet a kattintásalapú marketing világának egyik legmeghatározóbb alakja, Larry Kim tartott az idei Internet Hungary konferencián két napja Siófokon. Az eredetileg villamosmérnök és szoftverfejlesztő végzettségű marketing szakember az egyik legnagyobb online marketing ügynökség, az egyesült államokbeli Wordstream online marketing ügynökség alapítója és vezetője […]
2016-09-29
Uncategorized @hu

Virtuális valóság a jövő marketingje?

A jövő marketingjének egyik jellemzője nagy valószínűséggel az interaktivitás lesz. Mivel a YouTube után a Facebook is lehetővé tette 360 fokos videók feltöltését, a virtuális valóság egyre nagyobb szerepet kaphat a cégek marketingstratégiájában. A Chrome-on, Androidon és iOS operációs rendszeren támogatott 360 fokos videók kreatív, új lehetőségeket kínálnak a marketing szakértőknek az interaktív hirdetések készítésére. […]
2016-02-04
Hírek

Facebook: nagy változások jönnek

A Facebook hírfolyamának algoritmusa nagymértékben megváltozik: az aktív tartalomra helyezik a hangsúlyt, nagyobb teret kapnak a kommentek, az olvasmányos bejegyzések, az élő videók és minden olyan tartalom, amelyek körül párbeszédek alakulnak ki. Azok a posztok, amelyeket mindenki csak lájkol és továbbgörget, háttérba szorulnak majd. Mark Zuckerberg csütörtökön jelentette be, hogy újragondolták a hírfolyamokat, mivel az […]
2018-01-12
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató