A mai világban legalább annyira függünk a mobilunkra letöltött alkalmazásoktól, mint Stan Pan-től, egy szimpla kávét sem tudunk meginni anélkül, hogy ne legyen nyoma a közösségi médiában, bizony a vállalatoknak sem árt lépést tartani az aktuális trendekkel.
Többségük mostanra rájöhetett, hogy a céges Facebook oldal nemcsak menő, de hasznos is, online marketing stratégiájukat sokan mégsem terjesztik át a többi közösségi platformra. Nem veszik figyelembe például az Instagram nyújtotta lehetőségeket, ami 2016-ban alighanem szarvashiba: a képmegosztós app ugyanis igazi marketing aranybányává nőtte ki magát.
Mit adhat nekünk az Instagram?
Aki nem mozog rendszeresen az online marketing világában, valószínűleg nem tudja, hogy napjaink leggyorsabban növekvő szociális hálójával állunk szemben: elemzők szerint az Instagram rohamos terjeszkedése 2020 végére akár 27 millió újabb felhasználót hozhat az appnak. Sikerük titka, hogy egyszerre hatnak az emberek vizuális és esztétikai érzékére, ezzel ösztönözve őket arra, hogy minél több időt töltsenek az alkalmazás böngészésével.
A következő 6 pontban azokat az Instagram tippeket gyűjtöttük össze, amelyek segíthetnek sikerre vinni vállalkozásunkat.
1. Legyünk következetesek!
Egyszerű: ha a cégünk bútorok forgalmazásával foglalkozik, ne posztoljunk random képeket újszülött kiscicákról. Nem mintha a kisállatok nem lennének elég aranyosak, de követőink ebben az esetben az általunk kínált termékre kíváncsiak. Egy letisztult, vállalkozásunk témájához kapcsolódó profil már önmagában fél siker.
2. Elő a blogokkal!
A keresőoptimalizálás hatékonyságánál és a látogatottságunk növelésénél is óriási előny, ha cégünk önálló bloggal rendelkezik. Az Instagram pedig lehetőséget nyújt arra, hogy bejegyzéseink még ennél is tágabb közönséghez jussanak el. Már a bemutatkozásunkban feltüntethetjük blogunk webcímét, a későbbiekben pedig posztról-posztra tájékoztathatjuk követőinket az aktuális bejegyzésekről.
3. Kísérletezzünk a hashtagakkel!
Az egyik legegyszerűbb stratégia, ha termékünknek saját hashtaget kreálunk, amit minden alkalommal feltüntetünk posztjaink alatt. Ez a felhasználókat is arra ösztönzi majd, hogy bátran használják hashtagünket, ha tőlünk vásárolt termékről töltenek fel fotót.
4. Bátran a kiegészítőkkel!
Ha igazán megnyerő profilt szeretnénk, nem árt bevetni néhány kiegészítőt. A Piktoria például a legmenőbb hashtagek és az aktuális Insta-trendek felfedezésénél nyújthat segítséget, míg A Pixlr-rel a fotóink minőségén javíthatunk. A választék hatalmas, csupán meg kell találnunk a kedvünkre valót.
5. A konkurencia is lehet barát!
Tény, hogy a piacot a versengés tartja életben, de ez nem jelenti azt, hogy két konkurens cég sohasem működhet együtt. Nyugodtan kössünk megállapodást hasonló vállalatokkal: ha lájkok és kommentek útján segítenek bővíteni ügyfélkörünket, tőlünk is elvárhatják ugyanezt.
6. Ismerjük ki a követőinket!
Egy vállalkozás akkor lehet igazán sikeres, ha képes eleget tenni ügyfelei igényeinek. Ahhoz viszont, hogy kiismerjük ügyfélkörünket, némi kutatásra van szükségünk.
Az Instagram segítségével ez is megoldható: minél több adat áll rendelkezésünkre követőinkről, annál nagyobb az esélye annak, hogy megtaláljuk a leghatékonyabb marketing stratégiát.
Most pedig lássunk néhány nemzetközileg elismert hazai márkát, amelyek nagy népszerűségnek örvendenek az Instagramon!
1. Sugarbird (https://www.instagram.com/sugarbirdofficial/)
A 2007-ben alapított női divatmárka manapság az egyik legkelendőbb brand a magyar piacon. Sikere sokak szerint előre látható volt: a ruhákat népszerű hazai celebek reklámozzák a legfelkapottabb közösségi portálokon. Instagram profiljuk naprakész, elegáns és letisztult: aligha meglepő, hogy követőik száma lassan hatvanötezerre rúg.
2. BP Shop (https://www.instagram.com/bpshop1873/)
Lazaság, lendület, streetstyle. Ezek jutnak először eszünkbe, ha a BP Shop Insta-oldalára kattintunk. A fiatalos design azonban nemcsak szerintünk megnyerő: posztjaikra eddig több, mint harmincháromezren iratkoztak fel.
3. Pöttyös Túró Rudi (https://www.instagram.com/pottyos_turo_rudi/)
Számunkra sosem volt kérdés, hogy ,,a pöttyös az igazi" , de mára az Instagram népe is fejébe véshette a népszerű szlogent. A hungarikumnak jelenleg huszonegyezer követője van, ami nem is csoda: gusztusosabbnál gusztusosabb fotókkal várják az oldalukra érkezőket.
A közösség ereje
Nem újdonság többé, hogy az Instagram megfelelő használatával tömegeket érhetünk el és szólíthatunk meg, ám ez nem csupán marketing szempontból előnyös. Számos szervezet használja az oldalt arra, hogy társadalmi üzeneteket közvetítsen. Az egyik legismertebb kampány a francia BETC reklámügynökségtől származik, akik egy általuk kreált lány életén keresztül próbálták felhívni a figyelmet az alkoholfogyasztás veszélyeire. Louise Delage fotóin kivétel nélkül feltűnik valamilyen formában az alkohol, ami a képeket nézve alig szembetűnő. Miután a lány 150 ezer követőt gyűjtött az Instagramon, a BETC elmondta: nem létező személyről van szó, csupán így próbáltak meg rávilágítani arra, hogy mennyire nehéz felismerni az alkoholfüggőséget.
https://www.youtube.com/watch?v=f4BQgOecLu0
Nem érdemes tehát haboznunk, ha az Instagram használatáról van szó: kezelése egyszerű, könnyen tanulható. A belefektetett energiát pedig a vállalkozásunk is megköszöni majd!
Forrás: Social Media Today, 444.hu, Youtube